RallyBaron  Samppasport

XC 60 -14-17 malli

  • 49 Vastauksia
  • 14553 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9028
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #30 : 20.12.2017, 23:50:53 »
Oli alkuvuonna pari kuukautta XC60 -17 D4 FWD R-Design "business". Onneksi ei tarvinnut sen enempää katella, oli siis väliaikainen itselle tilattua uutta autoa odotellessa.

Hengenvaarallinen talvella kitkarenkailla, nastoilla ainoastaan vaarallinen.

"Bisnes" ilmeisesti tarkoitti "ei turhia varusteita". Siihen nähden että Wetteri oli sen tilannut esittelyautoksi varustelu oli hämmentävän karu. Peruutuskamera ja... eipä muuta. Tympäsi kovasti sydäntalvella käydä aina räppäämässä auto lämmitykseen mittaristosta, koska VOCia ei oltu raaskittu laittaa eikä sähkölämmitintäkään ollut.

Toimi ne muistaakseni noin 5 tkm ihan jees, ainoastaan rengaspainevahti teki yhden väärän hälytyksen joka kuittaantui tarkistamalla paine huoltsikalla ja kertomalla vehkeelle että kyllä ne paineet on ok. Eipä tuolla matkalla juuri konekaan ehdi sisäänajoasetuksista normaalielämään.

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #31 : 21.12.2017, 06:38:25 »
Oli alkuvuonna pari kuukautta XC60 -17 D4 FWD R-Design "business". Onneksi ei tarvinnut sen enempää katella, oli siis väliaikainen itselle tilattua uutta autoa odotellessa.

Hengenvaarallinen talvella kitkarenkailla, nastoilla ainoastaan vaarallinen.

"Bisnes" ilmeisesti tarkoitti "ei turhia varusteita". Siihen nähden että Wetteri oli sen tilannut esittelyautoksi varustelu oli hämmentävän karu. Peruutuskamera ja... eipä muuta. Tympäsi kovasti sydäntalvella käydä aina räppäämässä auto lämmitykseen mittaristosta, koska VOCia ei oltu raaskittu laittaa eikä sähkölämmitintäkään

Mitä tarkoitat tuolla "hengenvaarallinen..." -lauseella?

Business tarkoittaa mun  käsittääkseni sitä, että varusteluun kuuluu perusvarusruksen lisäksi joitakin lisävarusteita, mutta hinta sama kuin perusversiossa. Näin ainakin uuden XC 60 ja XC 40 mallien kohdalla. Tässä esimerkkinä XC 60:

Polttoainetoiminen lämmitin ajastimella
Lämmitettävä ohjauspyörä
Lämmitettävä takaistuin (reunapaikat)
Lämmitettävä tuulilasin pesusuuttimet (aquablades)

Varmaan jotakin samansuuntaista ollu myös tän "vanhan korimallin" kanssa. Muihin lisävarusteisiin ton business -merkinnällä ei siis ookkaan vaikutusta vaan ne on erikseen ollu ruksittava.   
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #32 : 21.12.2017, 07:26:01 »
Oli alkuvuonna pari kuukautta XC60 -17 D4 FWD R-Design "business". Onneksi ei tarvinnut sen enempää katella, oli siis väliaikainen itselle tilattua uutta autoa odotellessa.

Hengenvaarallinen talvella kitkarenkailla, nastoilla ainoastaan vaarallinen.

"Bisnes" ilmeisesti tarkoitti "ei turhia varusteita". Siihen nähden että Wetteri oli sen tilannut esittelyautoksi varustelu oli hämmentävän karu. Peruutuskamera ja... eipä muuta. Tympäsi kovasti sydäntalvella käydä aina räppäämässä auto lämmitykseen mittaristosta, koska VOCia ei oltu raaskittu laittaa eikä sähkölämmitintäkään ollut.

Toimi ne muistaakseni noin 5 tkm ihan jees, ainoastaan rengaspainevahti teki yhden väärän hälytyksen joka kuittaantui tarkistamalla paine huoltsikalla ja kertomalla vehkeelle että kyllä ne paineet on ok. Eipä tuolla matkalla juuri konekaan ehdi sisäänajoasetuksista normaalielämään.
Sen verran tarkennetaan, että tuolla "Bisnes" ei ole varustuksen kanssa juuri mitään tekemistä, muuta kun vakiona tulee monessa mallissa juurikin talvipaketti mikä sisältää polttoainelämmitin, lämmitettävän ohjauspyörän ja takapaikat.
BUSINESS MALLIN VARUSTEET VAKIOVARUSTEIDEN LISÄKSI
Polttoainetoiminen lämmitin ajastimella
Lämmitettävä ohjauspyörä
Lämmitettävä takaistuin (reunapaikat)
Lämmitettävä tuulilasin pesusuuttimet

https://volvofi.s3.amazonaws.com/hinnasto/hinnasto_VolvoBusiness_XC60.pdf
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9028
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #33 : 21.12.2017, 09:30:12 »
Mitä tarkoitat tuolla "hengenvaarallinen..." -lauseella?

Turbodieselin vääntö, kitkat ja automaatti = hengenlähtö lähellä.

Ensimmäinen asia millä auto ilmoitti pidon loppumisesta oli se että etupää lähtee sivulle. Sitten kun nostat kaasun, irtoaa takapää. Eräänkin kerran tavanomaisessa talvikelissä (tasainen paljas tie, muutama aste pakkasta) kahdeksankympin vauhdista ajattelin ohittaa edelläajavan kun tuli pitkä suora. Kaasua --> etupää kohti ojaa koska tiessä kallistus --> kaasun nosto --> takapää irti --> muutama vastaheitto kunnes rauhoittuu. Kaikki tämä siis omalla kaistalla, kerinnyt edes lähteä ohitukseen.

Ei sillä ollut mikään riemu ajella kiihdytysramppien kaarteitakaan noilla kitkoilla.

Nastoilla siitä tuli vähän rauhallisempi.

Ja tämä ei sitten ole yleistä etuvedon tai kitkojen dissausta, molempia olen muissa autoissa käyttänyt ja hyvin pärjännyt niitten kanssa. V70 mk1 paljon vakaampi talviajettava etuvetoisena, esimerkiksi.

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #34 : 21.12.2017, 12:47:29 »
TOK: on kyllä hämmentävää kuulla kokemuksiasi tuosta etuvetoisesta, poikkeaa niin täysin AWD mallista jolla itse ajoin, kitkoilla myös. Ikinä ei ollut oman XC60 AWD kanssa ongelmia liukkaalla kelillä ja olisin niihin kyllä törmännyt kun pakko lähteä tien päälle kelissä kuin kelissä.
Tesla S75D '17

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #35 : 21.12.2017, 13:02:00 »
Kuten sanottu niin minulla on AWD versio ja on sanottava että ei tuo ole talvella niitä vakaimpia. Pitkästä aikaa saanut kokea vanhan kansan heittelehtimistä liukkaalla keleillä. Volvon DSTC puuttuu liian laiskasti asiaan. Laiskasti puuttui etuvetoisen V70 DSTC:kin mutta se oli luonnostaan rauhallisempi. Lienekö koskaan lähti sillälailla heittelehtimään kuin tämä XC60. Ilmeisesti korkea painopiste tai jotain syynä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #36 : 21.12.2017, 13:19:02 »
Kuten sanottu niin minulla on AWD versio ja on sanottava että ei tuo ole talvella niitä vakaimpia. Pitkästä aikaa saanut kokea vanhan kansan heittelehtimistä liukkaalla keleillä. Volvon DSTC puuttuu liian laiskasti asiaan. Laiskasti puuttui etuvetoisen V70 DSTC:kin mutta se oli luonnostaan rauhallisempi. Lienekö koskaan lähti sillälailla heittelehtimään kuin tämä XC60. Ilmeisesti korkea painopiste tai jotain syynä

Hmm, erikoista. Siis yllätyksellistä heittelehtimistä? Kaasullahan tuon saa takavetopainotteiseksi jos haluaa pyöreämpää ajolinjaa ja vakautus kyllä sallii tämän. Mutta en muista kertaakaan että autoni olisi heittelehtinyt silloin kun en sitä itse halua. Kyllähän XC60 on yksi korkeimmista SUV:eista ja luonnollisesti matalampi auto pysyy paremmin tontissa.
Tesla S75D '17

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #37 : 21.12.2017, 14:20:41 »
Kyllä, urista lähtee aika herkästi. Eikä vain mulla vaan Vaimokin sanoi samaa. V70 hän kehui vakaaksi kuten se olikin. Onhan tossa vissiin lyhyempi akselivälikin kuin V70
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #38 : 21.12.2017, 21:01:57 »
TOK: on kyllä hämmentävää kuulla kokemuksiasi tuosta etuvetoisesta, poikkeaa niin täysin AWD mallista jolla itse ajoin, kitkoilla myös. Ikinä ei ollut oman XC60 AWD kanssa ongelmia liukkaalla kelillä ja olisin niihin kyllä törmännyt kun pakko lähteä tien päälle kelissä kuin kelissä.

Jos se onki kuskista kiinni , eli toisilla homma hanskassa ja toisilla ei  ;) ;D
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #39 : 21.12.2017, 21:39:05 »
Täällä on ollut alla XC60 -15 D5 AWD nyt nelisen kuukautta ja tyytyväisiä ollaan oltu. Varustetasona Business Summum; käytettyä kun ostaa niin kaikkea ei voi saada, puuttuu vetokoukku (ollut liisarina joten varmaan sen takia), peruutuskamera ja olisihan se Driver Support ollut kiva lisä mutta kun muuten osui sopiva kohdalle niin vanha V50 jäi liikkeeseen (Bilia).

Volvo tarjosi koukkua 1200 euron hintaan joten ostin Volvon käytetyn mutta uudenveroisen irroitettavan koukun eBaysta ja Volvon uuden sähkösarjan ja ohjausboxin jostain brittiläisestä nettikaupasta, samasta putiikista tuli myös suojalätkä puskuriin silloin kun koukku on irti. Tällä hetkellä rahaa palanut 400 euroa jota en pidä pahana mutta romut makaa vielä autotallissa ja odottaa asennusintoa  :D Onko kokemusta paljonko maksaa koukun ohjelmointi Volvolla? Toiminee  ilmankin ohjelmointia mutta haluan asennuksesta vastaavan kuin uutena.

Peruutuskamera juttua olen tutkinut myös, Autosalpa tarjosi alkuperäistä asenettuna 2100 e hintaan johon jouduin toteamaan että ei kiitos. Hollannista saa tarvikemallista joka toimii kuin alkuperäinen viidensadan pintaan. Kiinasta saisi noin 150 euroon mutta en tiedä sitten laadusta, tosin tuo hollantilaistenkin kampe on Kiinasta ainakin ulkonäön perusteella. No katsotaan, toisaalta tähänkin asti on pärjätty tutkilla jotka löytyy molemmista päistä.

Ongelmia on ollut sen verran että ilmeisesti laturin vapaakytkin on muutaman kerran ilmoittanut olemassa olostaan kylmästartin jälkeen (kilometrejä vajaa 150tkm) ja vaimo on saanut akun tyhjäksi muutaman kerran huudatettuaan Webastoa, itse olen tietenkin ollut molemmilla kerroilla työreissussa joten hän sai opetalla kuinka akku ladataan, ensimmäisellä kerralla piti ottaa videopuhelu opastusta varten  :)

Mukava peli ajella ja hieman on päässyt kokeilemaan auramaattomillakin teillä; hyvin jaksaa diesel neliveto puksuttaa. Tykkään myös siitä että reilusti kaasua annettaessa käyttäytyy hieman kuin takavetoinen  8)
Vaimo sanoi että kerran lähti häneltä käsistä aamuisella mustalla jäällä mutta ajonvakautus hoiti hommansa ja siinä ei sen ihmeempää tapahtunut.

C70 T5 2006 Summum

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #40 : 21.12.2017, 22:13:11 »
Jos se onki kuskista kiinni , eli toisilla homma hanskassa ja toisilla ei  ;) ;D

Jep, siinäpä uusi slogan Volvolle. ”Se on kuskista kiinni” :2funny:
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9028
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #41 : 21.12.2017, 22:19:52 »
Jos se onki kuskista kiinni , eli toisilla homma hanskassa ja toisilla ei  ;) ;D

Jotain juttua oon kyllä kuullut että kitkat ei pidä kunnolla ennenkuin jonkun matkaa ajanut, tuo tapaus oli päivä auton käyttöönoton jälkeen. Mutta ei ne kyllä sen paremmaksi muuttunu ne kitkat vaikka siinä tuli heti 700 km kättelyssä "pintojen avausta" niille.

Automyyjä oli ensin aika sanaton kun sanoin että nuo kitkat lähtee hemmettiin, mutta otti ilmeisesti omaan autoonsa ne alle ja pari päivää myöhemmin nöyränä tuumas että on ne kyllä aika liukkaat.

Kyllä se mun mielestä kertoo autostakin jotain jos suoralla kaistalla saa etuvedon perän sladiin pelkällä kaasulla noin helposti.

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #42 : 22.12.2017, 05:48:44 »
Jep, siinäpä uusi slogan Volvolle. ”Se on kuskista kiinni” :2funny:

 :D

Toisaalta on sit taas kyllä  sellasia kuskeja,  jotka kohnottaa autolla kun autolla eli auta kulkineen vaihtokaan  :)

Onko muilla kuinka paljon vastaavia kokemuksia vaikeuksista talvi- tai muissa olosuhteissa etu- tai nelivetojen kanssa?

Luulis että Volvolla olis jotenki myös reagoitu,  jos moista esiintyy laajemminkin. Ainakin rengasmerkkiä tai mallia vaihtamalla tms. Ei voi olla kantautumatta maahantuojankaan korviin jos/kun kyseessä laajempi ongelma!
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #43 : 22.12.2017, 07:46:33 »
Jotain juttua oon kyllä kuullut että kitkat ei pidä kunnolla ennenkuin jonkun matkaa ajanut, tuo tapaus oli päivä auton käyttöönoton jälkeen. Mutta ei ne kyllä sen paremmaksi muuttunu ne kitkat vaikka siinä tuli heti 700 km kättelyssä "pintojen avausta" niille.

Automyyjä oli ensin aika sanaton kun sanoin että nuo kitkat lähtee hemmettiin, mutta otti ilmeisesti omaan autoonsa ne alle ja pari päivää myöhemmin nöyränä tuumas että on ne kyllä aika liukkaat.

Kyllä se mun mielestä kertoo autostakin jotain jos suoralla kaistalla saa etuvedon perän sladiin pelkällä kaasulla noin helposti.
Muistatko minkä merkkiset kitkat oli alla? Luultavasti R2 ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9028
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #44 : 22.12.2017, 08:42:55 »
Muistatko minkä merkkiset kitkat oli alla? Luultavasti R2 ::)

Continentalit muistaakseni.

Samanmerkkisillä kitkoilla on onnistuneesti ajettu 745:llä monet talvet.

 

Kulkukoira  Proturbo