Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689172 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #435 : 24.03.2012, 23:22:10 »
Kuulostais että laihalla käy? Etanoliahan pitäisi samaan ilmamäärään seostaa selvästi reilummin kuin 2dl kulutuslisän verran.

Minkähän geologisen aikakauden vekotin kyseessä, joku isoisän aikuinen valurautakaasari vai moderni sähköruisku?

Jos se on tosta samasta autosta kyse, Audi V8 on ihan oma automallinsa,
valmistettiin siinä 90-luvun taitteen ympärillä, samaa muotoilua ku 100 ja 200-sarja,
niihin tunnistettavissa
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #436 : 25.03.2012, 08:23:44 »
Kuulostais että laihalla käy? Etanoliahan pitäisi samaan ilmamäärään seostaa selvästi reilummin kuin 2dl kulutuslisän verran.
Minkähän geologisen aikakauden vekotin kyseessä, joku isoisän aikuinen valurautakaasari vai moderni sähköruisku?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_discontinued_Volkswagen_Group_petrol_engines#3.6V8 MotroniC.
Pitänee lisäillä 98sin määrää ja kattoa miten vaikuttaa.  TOK lähtökohtana oli 14,6litran keskikulutus  :buck2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8963
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #437 : 25.03.2012, 12:37:37 »
TOK lähtökohtana oli 14,6litran keskikulutus  :buck2:

Eli tuohon 2 desiä lisää = reilu prosentti = käytännössä ei mitään muutosta.

Kuitenkin "moderni" sähköohjattu keksintö näköjään niin luulis tuon vähän enemmän osaavan sopeutua. Kai siinä on happianturi (EGO eli volvolaisittain lambda)? Huipputehon puutetta vois selittää suutinkapasiteetilla, mutta onko se osakaasullakin laiska?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #438 : 25.03.2012, 14:13:52 »
Ei kai viinan pitäisi aiheuttaa tehonpuutetta? ??? Olisko lähtenyt paskaa liikkeelle ja tukkinu mm. polttoaineen suodattimen? Tai no ei sekään varmaan tehon puutteena ilmenis.
Aivan varmasti aiheuttaa. Samaan tehoon kuin bensalla voisi päästä kun saa soppaa oikean määrän ja ehkä ennakkoa vähän lisää.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #439 : 25.03.2012, 20:31:02 »
Eli tuohon 2 desiä lisää = reilu prosentti = käytännössä ei mitään muutosta.

Kuitenkin "moderni" sähköohjattu keksintö näköjään niin luulis tuon vähän enemmän osaavan sopeutua. Kai siinä on happianturi (EGO eli volvolaisittain lambda)? Huipputehon puutetta vois selittää suutinkapasiteetilla, mutta onko se osakaasullakin laiska?
100km lisää, keskikulutuksen totaali nousu 0.9litraa, eli pientä lisäystä havaittavissa, myös hieman tehoa palautunut, mutta vieläkin lie teholukema aika paljon alle 200hepan. Tarvis melkeen näissä kokeiluissa penkittää tulokset, harmi kun lähin nelikkopenkki on niin kaukana.

Tosiaan mitä kylmästarttiin tulee niin vähän pitempään tällä seoksella tarvii sahauttaa käymään(+3sta), kuin pelkällä 98silla.

150cc suuttimet tossa on, olis mulla tossa b234f suuttimet(8kpl) mitkä olis 220cct, tajuaiskohan toi motronicci isompia suuttimia..
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #440 : 25.03.2012, 21:43:06 »
Tankattu nyt yhteensä 30L RE85:sta merikonttiin ja toimii hyvin!
Tankkaaminen on tehty lisäämällä 85:sta sitä mukaa kun tankki vajenee!

Toimii hyvin! Ja vetää kerkeämmin vajaa kaasulla. Eikä se 3000-3500 rpm välillä oleva nihkeys ole kuin pieni muisto.

Joten täytynee paneutua noihin lastujen karttoihin hitusen....


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #441 : 25.03.2012, 22:43:54 »
100km lisää, keskikulutuksen totaali nousu 0.9litraa, eli pientä lisäystä havaittavissa, myös hieman tehoa palautunut, mutta vieläkin lie teholukema aika paljon alle 200hepan. Tarvis melkeen näissä kokeiluissa penkittää tulokset, harmi kun lähin nelikkopenkki on niin kaukana.

Tosiaan mitä kylmästarttiin tulee niin vähän pitempään tällä seoksella tarvii sahauttaa käymään(+3sta), kuin pelkällä 98silla.

150cc suuttimet tossa on, olis mulla tossa b234f suuttimet(8kpl) mitkä olis 220cct, tajuaiskohan toi motronicci isompia suuttimia..
semmoset 200 cc suuttimet pyhtaalle viinalle optimit, mutta noillahan paranee vaan kylmäkäynnistys  8)

Poissa arestes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #442 : 27.03.2012, 14:28:51 »
No niin,

Pari päivää nyt ajellu 50%e85/50%bensaa seoksella ja hyvin tuntuu pelaavan :)

Mitään muutoksia en ole tehnyt ja autohan on 240 b200e vuodelta -87


Uskaltaskohan seuraavaksi kokeilla pienemmällä määrällä lantrinki, vaikka joku 75%e85/25%bensaa...
Volvo 240 GL -87 b230ft

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #443 : 27.03.2012, 14:54:46 »
Tee kuten xuppo tuossa aiemmin sanoi, voi ajaa vaikka raa'alla
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #444 : 27.03.2012, 18:34:10 »
Tee kuten xuppo tuossa aiemmin sanoi, voi ajaa vaikka raa'alla

Itelläkin tolla b200e olis ja kiinnostas, eikö tosiaan tarvi muuta että kestää pidemmänkin päälle tota raakaa re85?
Ja itse asiaan voisko joku opastaa mistä tuota seosta säädetän sitten ja paljonko?
BMW M5
Volvo 740

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #445 : 27.03.2012, 19:14:40 »
Itelläkin tolla b200e olis ja kiinnostas, eikö tosiaan tarvi muuta että kestää pidemmänkin päälle tota raakaa re85?
Ja itse asiaan voisko joku opastaa mistä tuota seosta säädetän sitten ja paljonko?
Päästömittarin tai seosmittarin kanssahan sen säädettyä saa sopivasti.

Bensan suodatin kannattaa vaihtaa tankillisen tai parin jälkeen ja jos pidempään meinaa ajaa niin kaikki bensaletkut olisi hyvä vaihtaa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #446 : 27.03.2012, 19:17:51 »
Päästömittarin tai seosmittarin kanssahan sen säädettyä saa sopivasti.

Bensan suodatin kannattaa vaihtaa tankillisen tai parin jälkeen ja jos pidempään meinaa ajaa niin kaikki bensaletkut olisi hyvä vaihtaa.

Tuollaista oon kuullukkin, mitenköhän bensapumppu kestääköhän tuo tota alkomahoolia? Jos ns. pysyvästi siirtymistä re85:seen ajattelee.
BMW M5
Volvo 740

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #447 : 27.03.2012, 21:33:02 »
Tuon suodattimen vaihdon ymmärrän mutta miksi kajota polttoaineputkistoon?
Volvo ilmoittaa autojensa olevan RE85 yhteensopivia muutamia GDI moottoreita lukuunottamatta jo 70-luvulta alkaen...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #448 : 27.03.2012, 21:49:09 »
Tuon suodattimen vaihdon ymmärrän mutta miksi kajota polttoaineputkistoon?
Volvo ilmoittaa autojensa olevan RE85 yhteensopivia muutamia GDI moottoreita lukuunottamatta jo 70-luvulta alkaen...

Yhteensopivia ilman mitään muutoksia?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #449 : 27.03.2012, 22:12:32 »
Yhteensopivia ilman mitään muutoksia?

Flex-fuel mallit suoraan, muissa täytyy puuttua sopan määrään, koska lamdan säätöikkuna ei riitä korjaamaan. Uusissa ja vanhoissa sähköruiskuissa lastulla ja vanhemmissa muutoin kikkailemalla.
Toisaalta RE85:lle modattu kone ei suoraan käy bensalla.

Lainaus
Volvo
E10 soveltuu kaikkiin Volvoihin vuosimallista 1976 lähtien. Poikkeuksena on S/V40-mallien 1998-2001 moottorivaihtoehto 1.8 GDI johon E10 ei käy. Tätä mallia ei ole maahantuojan kautta tuotu Suomeen.

http://p4_e10.s3.amazonaws.com/files/225/E10_soveltuvuus_henkiloautoihin_27_05_2011.pdf


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Autoracing  KL-varaosat