KL-varaosat  Race.fi

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689171 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #465 : 02.04.2012, 07:51:57 »
miksi vain shelli myy 85:ta? Pitää soittaa joskus shellille ja kysyä koska ne meinaa tuoda varkauteen 85.:n
Myös ST1 ja ABC myyvät RE85:sta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #466 : 02.04.2012, 11:12:35 »
st1 sitä viinaa tuottaa ja  myy, mutta   shell siirtyi st1 omistukseen ilmeisesti kokonaan

st1 osti shellin liiketoiminnot ruotsia myöten.
http://www.shell.fi/

Poissa arestes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #467 : 02.04.2012, 11:26:09 »
Ei noi vinokoneen sähköruiskut ainakaan mitään lastua tarvi viinalla toimiakseen. Kylmärikastuksien tai suurempien suuttimien hyväksikäyttö riittää. Turbo vehkeiden kanssa täytyy olla tarkempana, nakuttamaan tuota tuskin saa mutta ettei vedä laihalle.

Kuten sanottu mulla ainakin pelaa ihan täysin vakio LH2.4 B230F tuolla viinalla raakana. Toimii, kun koneen kaikki on kunnossa (lue: sytkäosat, suodattimet jne...)

Mitä muutoksia olet tuohon B230F:n tehnyt. (suuttimia,bensanpaineita??)
Mulla kun on tuossa pihassa myös tommonen B200f rouvan ajokkina.


Volvo 240 GL -87 b230ft

Poissa HP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Autoalalla jo vuodesta 2000
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #468 : 02.04.2012, 11:29:45 »
http://www.3t.fi/artikkeli/uutiset/teknologia/bensiinin_vaihto_etanoliin_onnistuu_helposti

"Uuden flexifuel-auton hankkiminen ei ole ainoa tapa ajaa halvemmalla polttoaineella. Yritteliäimmät muuttavat 3T-lehdessä haastatellun Saab-harrastaja John Carlsonin tapaan autojen polttoainejärjestelmiä, niin, että autot toimivat bensiinin lisäksi bioetanolilla.

Myynnissä on muutossarjoja, joilla useimmista autoista saa tehtyä RE85-polttoaineella toimivan. Muutos maksaa itse tehtynä tai alan harrastajan tekemänä alle 500 euroa.

3T-lehden haastattelema John Carlson on tehnyt muutoksia useisiin Saabeihin. ”Ne on valmistettu niin, että ne ovat jo valmiiksi etanolille sopivia.  Tarvittavat muutokset ovat vähäisiä”, Carlson sanoo.

Autojen maahantuoja ei itse tehtyjä flexifuel-muutoksia suosittele. ”Autoihin pitäisi muuttaa sylinterin kansi ja polttoainejärjestelmä olisi kokonaan tarkistettava”, Fordin
markkinointijohtaja Matti Koponen sanoo. Riskinä on, että moottori hajoaa."

Painetussa lehdessä kirjoitettiin lisäksi että ongelmat alkavat 50-100 tkm etanolikäytön jälkeen ja että tämä olisi Ruotsissa käytännössä todettu.

Miksiköhän tuollaista kirjoittavat, ts. mikä sieltä kannesta sitten pettää? Onko yleinen vai merkkikohtainen ongelma?
Ajoneuvoasentaja ´03, AMK-Ins. ´09
Autot:
164 ´69, 242 L ´75, 760 Turbo ´85, 940 GLT ´90, BMW 325 Cabrio ´86

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #469 : 02.04.2012, 11:37:35 »
http://www.3t.fi/artikkeli/uutiset/teknologia/bensiinin_vaihto_etanoliin_onnistuu_helposti

"Uuden flexifuel-auton hankkiminen ei ole ainoa tapa ajaa halvemmalla polttoaineella. Yritteliäimmät muuttavat 3T-lehdessä haastatellun Saab-harrastaja John Carlsonin tapaan autojen polttoainejärjestelmiä, niin, että autot toimivat bensiinin lisäksi bioetanolilla.

Myynnissä on muutossarjoja, joilla useimmista autoista saa tehtyä RE85-polttoaineella toimivan. Muutos maksaa itse tehtynä tai alan harrastajan tekemänä alle 500 euroa.

3T-lehden haastattelema John Carlson on tehnyt muutoksia useisiin Saabeihin. ”Ne on valmistettu niin, että ne ovat jo valmiiksi etanolille sopivia.  Tarvittavat muutokset ovat vähäisiä”, Carlson sanoo.

Autojen maahantuoja ei itse tehtyjä flexifuel-muutoksia suosittele. ”Autoihin pitäisi muuttaa sylinterin kansi ja polttoainejärjestelmä olisi kokonaan tarkistettava”, Fordin
markkinointijohtaja
Matti Koponen sanoo. Riskinä on, että moottori hajoaa."

Painetussa lehdessä kirjoitettiin lisäksi että ongelmat alkavat 50-100 tkm etanolikäytön jälkeen ja että tämä olisi Ruotsissa käytännössä todettu.

Miksiköhän tuollaista kirjoittavat, ts. mikä sieltä kannesta sitten pettää? Onko yleinen vai merkkikohtainen ongelma?
Noilla tahoilla on tottakai oma lehmä ojassa.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #470 : 02.04.2012, 11:42:01 »
Noilla tahoilla on tottakai oma lehmä ojassa.
Voi olla, mutta ei ne valmistajat turhaan tee flexifuel malleihin isoja muutoksia jos niitä ei tarvisi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #471 : 02.04.2012, 11:44:07 »
Voi olla, mutta ei ne valmistajat turhaan tee flexifuel malleihin isoja muutoksia jos niitä ei tarvisi.
Mitä ne on ne isot muutokset ???
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #472 : 03.04.2012, 19:25:33 »
missäs hinnoissa nyt tällä hetkellä pyörii E85?  :ristus
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #473 : 03.04.2012, 19:32:38 »
0.998

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #474 : 03.04.2012, 19:36:57 »
pistin 35 litraa e85 ja 25 litraa e10. kylmäkäynnistys hiukan nihkee. b230f kone kysees. hiukan liian raju suhde sanoisin. saattaa jäädä kokeilut tähän.  ???

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #475 : 03.04.2012, 19:39:23 »
pistin 35 litraa e85 ja 25 litraa e10. kylmäkäynnistys hiukan nihkee. b230f kone kysees. hiukan liian raju suhde sanoisin. saattaa jäädä kokeilut tähän.  ???
potikkaa lämpöanturin rinnalle  ;)
vaikuttaa muuten sytkävermeiden kunto tuohon käyntiin lähtöön pefletisti

s73

  • Vieras
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #476 : 03.04.2012, 19:42:33 »
pistin 35 litraa e85 ja 25 litraa e10. kylmäkäynnistys hiukan nihkee. b230f kone kysees. hiukan liian raju suhde sanoisin. saattaa jäädä kokeilut tähän.  ???
bensaa pitää olla enemmän tai adapteri väliin. Kokeile "hehkua" sytkävirrat muutamaman sekuntti päällä ja starttaat.

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #477 : 03.04.2012, 19:55:54 »
onko kukaan koittanut v70 mk1 tota e85:sta et tankis ois vaikka 50l 95 ja loput e85 20l  :)

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #478 : 03.04.2012, 20:29:22 »
0.998

Meilläpäin 1,119.-
Samalla ABC:llä 98 1,749.-


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa nvg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #479 : 03.04.2012, 20:38:15 »
V70, mutta millä koneella?

Pakkasaamuista huolimatta laitoin tänään S60 (2.4 103kW) tankkiin E76 seosta, ajossa ei mitään eroa bensaan, eikä nyt syty häiriövalokaan. Aiempi valoilmiö saattoi johtua viallisesta nyt jo vaihdetusta puolasta.

Starttiapuna minulla on edelleen alkuperäisen kanssa sarjassa 1kohm NTC (http://www.spelektroniikka.fi/kuvat/5%20NTC,LDR,varistorit,kojeliittimet.pdf), joka toimii kuin unelma, käynnistyy ilman mitään nikottelua, ja veto on heti hyvä. Tosin niin on hetkellinen kulutuskin. NTC ohitetaan yläletkuun kiinnitetyllä 40 ast sulkeutuvalla bimetallitermostaatilla http://www.vekoy.com/index.php?cPath=961_1145_1147 mutta ois pitänyt suosiolla ottaa 30 asteinen, tai rakentaa päästöviivereleella tuo NTC:n kytkentä.

E76 on jo niin lähellä puhdasta ainetta, että tällä menolla ajan kohta sillä, jos ei ala oireilemaan.

En tiedä, voiko olla vaikutusta sillä, että olen nyt muuttanut seosta pikku hiljaa väkevämpään, voisiko olla että ECU mukautuu kun muutos ei ole liian nopea?

Vertailukelpoista kulutusta en ole päässyt nyt kokeilemaan, tuntuu pikkupyörittelyssä vievän paljon.

Kokeilu jatkuu...itse asiassa jo hyvä matkaa toista vuotta.

 

RallyBaron  Samppasport