Carcom Oy  Ateho

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689179 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #720 : 07.09.2012, 06:31:45 »
kylläkai nyt vapari lh 2.4 porskuttaa täysin totutusajon jälkeen 50%seoksella  :o
Kyllä se aika liki 50-50 oli tuo suhde kun alkoi mittaristo hehkuttaa "viasta". Tietenkin tuohon vaikuttaa osien kunto.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Niko_S

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #721 : 07.09.2012, 07:55:23 »
Ei tykkää, jos ei ole tehty mitään muutoksia.   :(
Vetäisee kunnolla laihalle, joka ei ole moottorille tervettä!

Ja näkyy olevan LH2.4, joten voit odotella vikakoodeja.

Kokeile emmemmin seosta, jossa RE85:sta on enintään se 20L täystankissa ja siitä asteittain lisätä pirtun määrää, kunnes vikavalo syttyy. Sitten boxin vikakoodin nollaus (napista, eikä akun navasta) ja hitunen bensaa tankkiin. Niin tällöin olet pystynyt määrittelemään sen rajan johon LH:si pystyy sopeutumaan.

Tämä kuulostaa turvallisimmalta vaihtoehdolta, niin täytyy kokeilla tälläistä 10-20% seosta ensin...

Mutta tuskin jään pysyvästi ajelemaan viinablandiksilla ennen kuin saan tarpeeksi rahaa muuttaa seiskan Flexifueliksi, koska silloin palaisi turhaan rahaa, jos Volvo veisi sen ~30% enemmän eli n. 12 litraa maantiellä  ::).

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #722 : 07.09.2012, 08:00:25 »
30% enemmän sen pitääkin vielä, koska n. sen verran on polttoaineessa vähemmän "energiaa". Ja halvemmaksi tulee tuolla 30% lisällä, kuten mikan tuolla aiemmin laskeskeli  ;)

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #723 : 07.09.2012, 17:31:21 »
Omassa 945 B230ft konneella ainoo "vika" mikä on tullu 85 käytössä on kylmäkäynnistys ku joutuu hankaamaan vähän kauemmin ja joskus jos on tosi viilee aamu nii nykkii vähän ekassa liikkeelle lähössä.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Niko_S

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #724 : 07.09.2012, 17:42:21 »
Omassa 945 B230ft konneella ainoo "vika" mikä on tullu 85 käytössä on kylmäkäynnistys ku joutuu hankaamaan vähän kauemmin ja joskus jos on tosi viilee aamu nii nykkii vähän ekassa liikkeelle lähössä.

Millaista seosta olet käyttänyt?

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #725 : 07.09.2012, 18:16:23 »
Rapiat 50% 85:sta
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Niko_S

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #726 : 07.09.2012, 18:40:08 »
Rapiat 50% 85:sta

Luulisi että hyväkuntoinen B230F toimisi tuolla, mutta kokeilen ensin lievemmällä...

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #727 : 07.09.2012, 18:42:05 »
Luulisi että hyväkuntoinen B230F toimisi tuolla, mutta kokeilen ensin lievemmällä...
Juu tolleen se kannattaa tehä... eikä kande heti täyttä tankkia ottaa... Jää vähä pelivaraa kaataa bensaa lisää jos ei toimi

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #728 : 07.09.2012, 20:03:20 »
Ompa Volvot herkkiä, mun -2000 mallinen Hyrsleri 3,3 menee reippaasti täysin etanolilla. Kulutus muuten kasvoi n. 20%, ennen 11l. nyt 13l. siis satkulla.
Onko kukaan koittanut vaihtaa kuumempia tulppia, kylmemmän polton kompensoinniksi?
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #729 : 07.09.2012, 21:18:12 »
960 3,0 -96  oon ajanu koko kesän 100% re85, tuhansia km. Suuttimet vaihdoin S80 vaparikutosesta kun ne saattaa olla vähän isommat kuin 960 vakio. Kylmänä ei lähde heti käyntiin, mutta muuten toimii hyvin. Kulutus ollu 14-20l/100km, mutta perävälitys, renkaat ja vaihdelaatikko on kokenut muutoksia bensa ajoista niin vertailu hankalaa.
8000km tuli ajettua kesän aikana 100% RE85, ihan ok toimi. Keskikulutus 15-16l/100km. Nyt limu seisonnassa ja seuraavana kesänä taas etanolia tankkiin.
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Niko_S

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #730 : 07.09.2012, 22:56:06 »
Ompa Volvot herkkiä, mun -2000 mallinen Hyrsleri 3,3 menee reippaasti täysin etanolilla. Kulutus muuten kasvoi n. 20%, ennen 11l. nyt 13l. siis satkulla.
Onko kukaan koittanut vaihtaa kuumempia tulppia, kylmemmän polton kompensoinniksi?

Itse olen juuri miettynyt noita tulppia, nyt NGK R:t, joiden lämpöarvo on 9 (ohjekirja sanoo 8 ).
Meinasin kuukauden sisään kokeilla 98e5 + RE85, niin saa nähdä kuinka toimii, vai toimiiko?

Tuskin lohkolämmitinkään auttaa suuremmin viinan/bensan syttymiseen etanoli-käytössä, koska sytytystulpathan sytyttävät aineen, ja näin ollen kovempi tulppien lämpö aiheittaa paremman palamisreaktion ja käynnistyksen.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #731 : 07.09.2012, 22:56:32 »
Ompa Volvot herkkiä, mun -2000 mallinen Hyrsleri 3,3 menee reippaasti täysin etanolilla. Kulutus muuten kasvoi n. 20%, ennen 11l. nyt 13l. siis satkulla.
Onko kukaan koittanut vaihtaa kuumempia tulppia, kylmemmän polton kompensoinniksi?
Huomenna  ;)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Niko_S

  • Vieras

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #733 : 07.09.2012, 23:01:25 »
Raportoi sitten! :)
oli boschin 7:t  ja kokeilin 6sia... ei toiminu.... liian kylmä, huomenna 8:t vaihtdettava... tai sitte jopa 9  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #734 : 07.09.2012, 23:25:06 »
oli boschin 7:t  ja kokeilin 6sia... ei toiminu.... liian kylmä, huomenna 8:t vaihtdettava... tai sitte jopa 9  ::)

Itselläni on NGK:n 7 (suositus 6).  8 ovat hitusen liian kylmät talvella mutta kesällä jees!   :juhau:

9 on sitten niin kylmä, että sitä avosandaaliatm on syytä antaa huolella, jotta tulpat toimivat optimaalisella lämpötila-alueella!     :hello:

Eli pieni numero -> Kuuma tulppa (johtaa lämpöä huonommin kanteen ja käy kuumempana). Liian kuuma tulppa aiheuttaa nakutusriskin. Liian kylmä tulppa nokeentuu ja lakkaa toimimasta, koska ei pääse ns. itsepuhdistumislämpötilaan.

http://www.ngk.de/fi/tekniikkaa-yksityiskohtaisesti/sytytystulpat/laempoetilakaeytoes/


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Proturbo  Autodiagnoosi