Futurez  Kulkukoira

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689174 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #780 : 12.09.2012, 12:19:35 »
nehän kuin nainen: aina ensin sanotaan EI.   ;D
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #781 : 12.09.2012, 21:18:52 »
Ei ongelmia "kylmäkäynnistyksessä".  Ei huomaa flexitunella ero bensaan näissä lämpötiloissa käynnistyvyydessä.

Pientä empimistä on ahdoille siirryttäessä ihan kylmänä mutta ei mitään radikaalia.

http://www.flexitune.se/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=96

Ja en ole kylmäkäyntirikastusta säätänyt. Tulee luultavasti eteen kunhan pakkasille päästään...
Täytyy tuossa jossain vaiheessa kytkeä tuo palikka LH:n anturin kanssa rinnakkain.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #782 : 13.09.2012, 09:44:05 »
Edit:
Tänäkin aamuna ei mitään vaikeuksia, vaikka lämpötila oli alle 10C.   :o

Lisäksi avosandaaliatm tai siis turbolle tuhmia jutellen, ei se juurikaan punastellut. Heikko punerrus tunnin tuhmista puheista!   ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #783 : 13.09.2012, 09:56:29 »
itsehän saisin noilla lämpö tiloilla yrittää vähintään sen 10kertaa  :idiot2:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #784 : 13.09.2012, 10:23:27 »
Edit:
Tänäkin aamuna ei mitään vaikeuksia, vaikka lämpötila oli alle 10C.   :o

Lisäksi avosandaaliatm tai siis turbolle tuhmia jutellen, ei se juurikaan punastellut. Heikko punerrus tunnin tuhmista puheista!   ;D

Eli ainakin vielä kokemukset positiivisia?

Mielenkiinnolla kyllä odottelen kulutuslukemiasi kun dataa on kertynyt riittävästi. Sun kilometreillä kohtuullisen pian pitäisi olla jo jonkinlaista vertailudataa saatavilla?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #785 : 13.09.2012, 14:51:13 »
Ei ongelmia "kylmäkäynnistyksessä".  Ei huomaa flexitunella ero bensaan näissä lämpötiloissa käynnistyvyydessä.

Pientä empimistä on ahdoille siirryttäessä ihan kylmänä mutta ei mitään radikaalia.

http://www.flexitune.se/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=96

Ja en ole kylmäkäyntirikastusta säätänyt. Tulee luultavasti eteen kunhan pakkasille päästään...
Täytyy tuossa jossain vaiheessa kytkeä tuo palikka LH:n anturin kanssa rinnakkain.

kiitti linkistä, toi viimeisen viestin kuvaaja oli aika havainnollinen ja nähtävästi tossa Bioadapterissa on defaulttina samat arvot Auto-moodissa kuin Flexitunella eli kylmäkäynnistys/-trim on +200% ja siitä se sitten laskee tohon +22%, kun mennään lambdan ohjaamana. Bioadapterissa se vaan laskee lineaarisesti sen minuutin jakson aikana.

Tiedätkö ton Flexitunen sielunelämästä mitään, kiinnostais vaan tietää, että mitä se oikein sen lambdalta tulevan signaalin mukaan säätää, pystyykö se muka sen perusteella päättelemään onko 100% Re85 vai sekoitusta vai 100% 95E10? Fiksu peli jos näin on.

Ja sitten toi Flexitunen kylmäkäynnistys, eiks toi NTC haistele vaan sen, että kone on joko a) kylmä tai b) lämmin? Eli siis se ei kuitenkaan sen kummemmin osallistu sen kylmäkäynnistysseoksen säätöön?
« Viimeksi muokattu: 13.09.2012, 14:59:16 kirjoittanut Arkku »
- Volvo 740 B200F -91

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #786 : 13.09.2012, 18:57:17 »
Ajellu nyt puol tankkia 40 litraa 98E / 25 litraa Re85 sekotuksella. Ainoa mitä huomannu että kylmä käynnistyksessä pyörittää ehkä sekuntin pitempään, ja sen jälkee täristää sekunnin pari ja saattaa ettiä tyhjäkäynti kierroksia muutaman sekunnin. Kulkupuolessa en ole mitää eroa huomannu persdynolla, kulutus ehkä hieman noussu semmosella "noin tuntumalla". Seuraavaks vois laittaa 50/50 suhteella ja kokeilla miten pelaa.
Miten muuten porukoilla ollu päästöarvot viinasekotuksella ajaessa? Alkaa vaa tossa pari kuukauden päästä olemaa katsastus lähellä ja päästölapun aattein jo etukätee hakea. Kannattasko ennen päästöjen ottoa ottaa akn kenkä iriti vähäks aikaa ja pelkkää 98:sia tankkii? ::)

e: Kyseessä siis tuo allekirjotuksen T5 koneinen.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #787 : 13.09.2012, 19:56:33 »
kiitti linkistä, toi viimeisen viestin kuvaaja oli aika havainnollinen ja nähtävästi tossa Bioadapterissa on defaulttina samat arvot Auto-moodissa kuin Flexitunella eli kylmäkäynnistys/-trim on +200% ja siitä se sitten laskee tohon +22%, kun mennään lambdan ohjaamana. Bioadapterissa se vaan laskee lineaarisesti sen minuutin jakson aikana.
Kylmäkäynnistys rikastus ja käynnistysrikastus ovat vielä erikseen (säädettävissä).

Kylmärikastusta minulla ohjaa lämpötila-anturi.

Tuo piirros on ihan asiakkaan tekemä. Enkä ole mitannut, miten tuo rikastus käyttäytyy. Ajossa sitä ei huomaa eroa bensaan, kuin ehkä ihan kylmänä siinä, että ahdoille siirtyminen hitusen viivästelee.

Tiedätkö ton Flexitunen sielunelämästä mitään, kiinnostais vaan tietää, että mitä se oikein sen lambdalta tulevan signaalin mukaan säätää, pystyykö se muka sen perusteella päättelemään onko 100% Re85 vai sekoitusta vai 100% 95E10? Fiksu peli jos näin on.

Näin ne väittää sen toimivan.  Ja helppoahan se on päätellä tuo viinan määrä lambda signaalista. Jos se vetää paksulle lisätyllä ajalla kokoajan niin tankissa on bensaa ja jos vakio aukioloajalla on laihalla, niin takissa on viinaa..

Ja sitten toi Flexitunen kylmäkäynnistys, eiks toi NTC haistele vaan sen, että kone on joko a) kylmä tai b) lämmin? Eli siis se ei kuitenkaan sen kummemmin osallistu sen kylmäkäynnistysseoksen säätöön?
Käsittääkseni fleksi säätää seosta nimenomaisesti lämpötila-anturin antaman signaalin mukaan. On/off säätö toimii sitten kytkimellä. Eli kylmä/kuuma on joko GND tai +12V.

Lämpötila-anturilla se sitten seilaa tuossa välissä.

Tänään avosandaaliatm antaessa sen tunnin ajan pysähdyin ja avasin konepellin. Ihan aavistuksen punesti. Bensalla se olisi ollut keltainen!   ;D


Eli ainakin vielä kokemukset positiivisia?

Mielenkiinnolla kyllä odottelen kulutuslukemiasi kun dataa on kertynyt riittävästi. Sun kilometreillä kohtuullisen pian pitäisi olla jo jonkinlaista vertailudataa saatavilla?

Avosandaaliatm sain tänään kulumaan 23L/100km/h (bensalla menisi n. 19L).
Edellinen lukema 13,5L/100km. (bensalla sen 12,1L)

Huomenna taas 300km testilenkki....  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #788 : 13.09.2012, 22:20:08 »
Kyllä rupes nyt itteenikin kiinnostamaan toi bioadapterin hankinta. Minkäs laisilla liittimillä se pittää tilata -92 945 b230ft:hen?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #789 : 13.09.2012, 22:23:16 »
bosch ev-1

Niko_S

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #790 : 14.09.2012, 13:37:45 »
bosch ev-1

Eikös sama liitin ole tottakai B230F:ssä, kun siinäkin on Boschin ruiskukamat?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #791 : 14.09.2012, 15:46:31 »
Eikös sama liitin ole tottakai B230F:ssä, kun siinäkin on Boschin ruiskukamat?
http://www.flexitune.se/products.php

Katso sivun alareunasta, niin näet eri liitin tyypit.

Tänään sitten siivommalla kengällä kotiin, vaikka avosandaalia tuli käytettyä mennessä EFHK:lle.
Täytyy käydä tankkaamassa tankki täyteen ja katsoa, kuinka paljon meni soppaa meni viimeisellä 130km matkalla.

Hinta on EFHK:n st1:llä €1,076.-/L alennuskortin kanssa. Normaalihinta RE85:lle on €1,099.-


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #792 : 14.09.2012, 17:33:46 »
Tässä nyt vaan oon kahen vaiheilla hommaanko flexitunen vai bioadapterin. Biossa huokuttellee hinta, mutta valmistus maa jänskättää ja flexissä on huokuttaa "luotettavampi" valmistus maa mutta hinta on kovempi.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #793 : 14.09.2012, 19:18:28 »
No nyt laitoin bion tillauksiin tulis vaan joutusaan nii pääsis kokeilee mitenkä oman auton käytös tolla muuttuu. viimesimmässä tankissa oli 64% seos e85:ta ja sillom kulutus joka koostuu enimmäkseen matkaajusta oli 12.7l/100km ja hintaa 100km:llä oli 15,75€. Aamusin etenki jos oli alle 10 astetta lämmintä käynnistys oli melkosta sahaamista ja tosikiihytyksissä tuntu että se jokin puuttuu ku ei ahoille noustua hyökää niinku tavallaan   mutta tavallisessa ajussa täysin normaalin olonen. Että jospa se pioatapteri poistas nämä pikku haitat eikä ainakaan nostas tota kulutusta.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #794 : 14.09.2012, 19:21:36 »
Bensalla 28 tankkauksen keskikulutus 12,1L ja viinalla 14L kunhan ei käytä avosandaalia (paineilla matka-ajoa).

Joten vaikuttaa sille, että viinamäen mieheksi jäin!  ;D
Kuskille ja autolle pirtua!

Mutta asiaan, tänään rukkaamaton kylmäkäynnistyssäätö vaatinee säätöä kelien kylmetessä. Aamulla oli 7C ja yöllä on ollut 3C.
Ei käynnistynyt kuten bensalla, vaan käynnistyi ja sammui. Uudestaan tulille ja jäi käymään, tosin käynnissä hitusen epäröintiä parisen sekuntia ja sen jälkeen ei mitään ongelmia.

Eli kylmäkäynnistysrikastusta täytyy lisätä.

Tässä nyt vaan oon kahen vaiheilla hommaanko flexitunen vai bioadapterin. Biossa huokuttellee hinta, mutta valmistus maa jänskättää ja flexissä on huokuttaa "luotettavampi" valmistus maa mutta hinta on kovempi.

Ääneni fleksille. Koska tuo X4 osaa lämpötilan mukaan pelaamisen ja automaagisen polttoaineen vaihdon ilman, että ECU sekaantuu siihen erityisesti.
Meinaan omani kytkeä LH:n lämpötila-anturiin ensi viikolla.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2012, 21:31:06 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo