Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689209 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #795 : 14.09.2012, 21:26:36 »
Tässä nyt vaan oon kahen vaiheilla hommaanko flexitunen vai bioadapterin. Biossa huokuttellee hinta, mutta valmistus maa jänskättää ja flexissä on huokuttaa "luotettavampi" valmistus maa mutta hinta on kovempi.
En osaa sanoa kumpi on parempi, kun ei ole vielä kokemusta kummastakaan. Bioadapter on tulossa tänne ja viimeisin tieto trackingistä 13.9 Kiovan kansainvälinen lentoposti.

Bioadapter on sama laite kuin tämä:

http://www.ez85.us/

Laitteen myyjä on vastannut kiitettävästi sähköposteihin ja kertoi, että on valmis tulemaan myös tänne foorumille vastaamaan kysymyksiin, jos on tarvetta (englanniksi).

Maksu hoitui Paypalilla ja boksi lähti seuraavana päivänä matkaan. Seuraava jännityksen aihe tässä onkin, että mitä sieltä tulee ja joutuuko siitä maksamaan tullia+alvia...
Asennushan tuossa on helpompaa kuin esim. tulppien vaihto.
- Volvo 740 B200F -91

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #796 : 14.09.2012, 21:30:23 »
En osaa sanoa kumpi on parempi, kun ei ole vielä kokemusta kummastakaan. Bioadapter on tulossa tänne ja viimeisin tieto trackingistä 13.9 Kiovan kansainvälinen lentoposti.

Bioadapter on sama laite kuin tämä:

http://www.ez85.us/

Laitteen myyjä on vastannut kiitettävästi sähköposteihin ja kertoi, että on valmis tulemaan myös tänne foorumille vastaamaan kysymyksiin, jos on tarvetta (englanniksi).

Maksu hoitui Paypalilla ja boksi lähti seuraavana päivänä matkaan. Seuraava jännityksen aihe tässä onkin, että mitä sieltä tulee ja joutuuko siitä maksamaan tullia+alvia...
Asennushan tuossa on helpompaa kuin esim. tulppien vaihto.
Jumaliste on kallis boksi jos on sama kuin Bioadapter. Tuolla summalla varmasti joutuu alv:it ja tullit maksamaan
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #797 : 14.09.2012, 21:41:49 »
Jumaliste on kallis boksi jos on sama kuin Bioadapter. Tuolla summalla varmasti joutuu alv:it ja tullit maksamaan
No juu, mä siis tilasin tuon Bioadapterina 85 € + johtosarja 10 € eli muutama kymppi siihen voi tulla päälle, katsotaan nyt.
- Volvo 740 B200F -91

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #798 : 14.09.2012, 23:36:45 »
Kyllähän se voi olla omallakohallakki, jos tuon bioadapterin hinnan päälle lyövät vielä kovinmoiset tullit ja alvit nii vitutus kohillaan. Taitaa se minunkin tillaus mennä läpi vasta alkuviikosta ku ei oo ainakaan vielä kuulunu mittään koko puljusta ku tossa iltasella laitoin tillauksiin tuli vaan paypalilta se viesti maksun jälkeen postilaatikkoon.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Niko_S

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #799 : 15.09.2012, 00:55:07 »
Itse jos/kun teen tuon RE85-muutoksen, niin hommaan tuon Flexiful X4:n, kun on skandinaavian tuote ja suhteellisen halpa, sekä tämmöinen mettäläinenkin sen päälle ymmärtäisi, kun ei tartte julmetusti räplätä.

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #800 : 15.09.2012, 10:53:00 »
Harmi vaan kun tuo on 4 sylinteriselle, tarvii 6 pyttysen version.
Eli vissiin EZ85 hankittava.
Euron kurssi kokoajan vahvistuu taalaan verrattuna, eli ei muuta kuin shoppailemaan.
Ei kai noissa ole kun 6% tulli?
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #801 : 15.09.2012, 11:12:19 »
Ei kai noissa ole kun 6% tulli?
Sekä alv 23%.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

EVO8

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #802 : 15.09.2012, 12:55:31 »
Tulli 6% ? Minkä laskelman mukaan?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #803 : 15.09.2012, 13:24:02 »
Ihan mainintana, että Flexitunen hinta sisältää kaikki verot yms. kulut.  Eli hinnassa on jo ALV mukana ja postikulutkin olivat huimat €6,-.
Kaiken kaikkiaan maksoin paypalilla sen €193,75.- ja paketti (tai siis kirje) tuli suoraan kotiovelle.

Tuota bioadapteriakin katselin, mutta minua ei kiinnostanut se kikkailu, jota sen kanssa joutuu tekemään kylmässä. eli odottamaan virrat päällä, että se ymmärtää kylmäkäynnistyksen.

Lisäksi tuo bioadapteri luottaa moottorin ohjauksen hoitavan loput, kunhan se lisää suuttimien aukioloaikaa sen oman aikansa.
Fleksi taasen tutkii mitä signaalia lambda antaa ja seuraa myös lämpötila-anturia. Eli toimii automaattisesti, mikä oli eräs tärkeä pointti minulle.

LH kun ei ole mikään maailmankaikkeuden järjen jättiläinen moottorin ohjainten joukossa, niin päätin, ettei sen tyhmeliinin hoteisiin voi kaikkea luottaa.  ;D

Vinokoneessa tuota johtosarjaa ei tarvita, vaan se istuu vähin työkaluin ja taidoin sinne alkuperäiseen johtosarjaan.

Oma asennukseni on sellainen, että voin repäistä fleksin irti ja sen jälkeen vaaditaan todellista salapoliisia edes huomaamaan, että se on koskaan ollutkaan kiinni autossa. Käytännössä ainoa paikka, jossa se on havaittavissa on LH:n boxin liittimen sisällä.  ;)

Mutta kuka tuon bioadapterin hankkii, niin kertokoot kokemuksiaan täällä!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #804 : 15.09.2012, 13:35:10 »
Tulli 6% ? Minkä laskelman mukaan?
Eikös varaosilla/tarvikkeilla Jenkeistä ole 6% tulli?

Ja tietysti ALV. ;)

Aika lähelle menee lopullinen hinta taaloista euroihin päittäin. (349taalaa= 349€, arvio)
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #805 : 15.09.2012, 14:04:47 »
Elikkäs, jos siellä tullissa lyövät siihen pioadapterin loppusummaan vielä 23% alvin j 6% tullin nii loppusummaks tulee 122.55. Joka ei mielestäni ole vielä kovin paha hinta, jos mutikka oikeasti toimii. Ja suurin erohan flexitunella verrattuna bioadapteriin on juuri tuo että tune ottaa singnaalia myös lampaalta ja lämpöanturinlta kun taas bio vaan lisää ruiskutusta ja muutoin lh joutuu huolehtimaan lopusta. Enkä usko että näiden toiminnassa käytännön tilanteissa on suurta ero, jos muokkaamattomalla lh:lla voi ajaa raapian 60% seoksilla ja pelkkkä kylmäkäynnistys on se varsinainen ongelma ja rankoissa kiihytyksissä aivan pientä empimistä. Biolle lasken itse yhdeksi eduksi että se on säädettävissä, rikastuksia voi lisätä tai vähentää jos siihen tulee tarve.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #806 : 15.09.2012, 14:16:20 »
Elikkäs, jos siellä tullissa lyövät siihen pioadapterin loppusummaan vielä 23% alvin j 6% tullin nii loppusummaks tulee 122.55. Joka ei mielestäni ole vielä kovin paha hinta, jos mutikka oikeasti toimii. Ja suurin erohan flexitunella verrattuna bioadapteriin on juuri tuo että tune ottaa singnaalia myös lampaalta ja lämpöanturinlta kun taas bio vaan lisää ruiskutusta ja muutoin lh joutuu huolehtimaan lopusta.
Paljonkas sen bion hinta olikaan ?

Ja nimenomaisesti en luota LH:n kykyyn hoitaa hommaa kokonaan, koska LH ei todellakaan ole penaalin terävin kynä. Tästä oiva osoitus on se, ettei se generoi vikakoodia, vaikka suuttimien aukioloaika on 100%

Enkä usko että näiden toiminnassa käytännön tilanteissa on suurta ero, jos muokkaamattomalla lh:lla voi ajaa raapian 60% seoksilla ja pelkkkä kylmäkäynnistys on se varsinainen ongelma ja rankoissa kiihytyksissä aivan pientä empimistä. Biolle lasken itse yhdeksi eduksi että se on säädettävissä, rikastuksia voi lisätä tai vähentää jos siihen tulee tarve.
Käynnin aikaisia seoksiahan et voi säätää, koska LH palauttaa sen aina lambda arvoon 1.

Kylmäkäynnistys ja käynnistysseoksia voit fleksissäkin säätää ihan erikseen vieläpä.
Jos sinulla on sietänyt 60% RE85 muokkaamaton LH, niin ihmettelen kovin, sillä omani tai kaverin kontti ei sielä 30L enempää RE85:sta täydessä tankissa.
Meikäläisellä LH:n numero on 954.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #807 : 15.09.2012, 14:32:30 »
Niihän ne kaikki moottirin ohjaukset ajaa sitä lamdaa kohti 1 mutta tässä pitää nyt muistaa että se nimen omainen rikastus tarvitaan juuri siihen että lamda on 1 viinalla ajettaessa. Mutta saas nyt nähä miten äijänkäy ku lyön bion sitten kiinni kuhan tulloo. Ja tässä seos hommassa tulee nyt muistaa, että moottoritki on yksilöitä, jos siellä jokkin on toisella vähän erilailla ku vertailu kohteessa niin lopputulos voi olla ihan eri. Ja ajelinhan minä viiimetalvenki 1.6 N13 koppasella ykspisteruisku nipponilla 50% seoksilla ja ei ollu huomattavissa mittään eroavaisuutta puhtaaseen pensaan.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #808 : 15.09.2012, 15:05:30 »
Mun käsittääkseni Bioadapterin hinnaksi tulee tulleineen ja alveineen n. 120 euroa eli Bioadapter + johtosarja 95,- tulli 2,7% (auton moottorin osat) ja alv 23%
Ja tullaus hoituu pankkitunnuksilla netissä ja posti tuo kotiin.
- Volvo 740 B200F -91

Poissa Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #809 : 15.09.2012, 15:29:28 »
Te joilla on tarkempaa tietoa tuosta LH:n sielunelämästä, niin kiinnostaisi tietää milloin tuo ohjaus menee closed loopista  karttojen puolelle, otetaan nyt vaikka esimerkiksi vaikka tuollainen vapaastihengittävä B230F tai miksei turbokin ja esimerkkiolosuhteiksi ajo moottoritiellä isoimmalla vaihteella.

Mitä kaikkea tuo ohjaus haistelee ja millä parametreilla se säätää moottoria? Kaasuläpän asento, kierrosluku jne.

Eli kun noilla seoksilla ajetaan, niin tietäisi että pysytään rajan turvallisella puolella eikä tapeta konetta liian laihoilla seoksilla. Pysytäänkö esim. ihan näissä laillisissa nopeuksissa eli alle 120 km/h vielä turvallisilla vesillä, jos on 50/50 seos? Entäs 150 km/h?
- Volvo 740 B200F -91

 

Elekma  Autoracing