Futurez  Kulkukoira

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689205 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #885 : 24.09.2012, 12:23:42 »
aika normaali kulutus viinalla  ???

Poissa PanuPetteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #886 : 24.09.2012, 12:57:08 »
Taisi olla minulla liian suuret odotukset. Ajattelin että olisin päässyt sillä noin 30 % kulutuksen kasvulla, mistä yleensä höpistään.
Volvo 740 B230F vm. 1990

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #887 : 24.09.2012, 13:18:35 »
kokeiles tehdä ennakko modi jos vaikka kulutus pikkusen vielä tippus

Poissa PanuPetteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #888 : 24.09.2012, 13:24:27 »
Mites ennakkoa modataan? Löytyiskö täältä foorumilta jostain ohjeistusta?
Volvo 740 B230F vm. 1990

Poissa Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #889 : 24.09.2012, 13:28:18 »
Nyt Bioadapterilla takana n. 500 km, pikainen analyysi kokemuksista:

- kulutus vaihteli kahdella tankkauksella aika paljon, toisella 11,6 litraa/100 km ja toinen tankkaus 12,4 litraa/100 km, vauhdikasta maantieajoa, hieman sekalaista lyhyttä pätkää. 50/50 seoksella kulutus oli himpun verran yli 10 litraa ja 95E10:llä päästiin jonnekin 9-10 litraan. Eli siinä suhteessa onnistunut konversio, tosin epäilen että hieman liian laihalla tuo nyt käy.
- lämpimänä maantiellä toimii kuin unelma, ei eroa bensaan
- käynnistystä pitää hieman harjoitella ja todennäköisesti myös rikastusta hienosäätää. Kylmällä lähtee rikastuksella kahdella starttauksella hyvin näillä n. +5 asteilla, käy hieman ontuen ensimmäiset puoli minuuttia
- lämpimänä käynnistyksessä ei ongelmia
- tyhjäkäynti tietyissä olosuhteissa omaan makuun liian epätasaista, ilmeisesti pitää tuota seosta hienosäätää, defaulttina nyt +20%

Mielessä on edelleen suuttimien vaihto, se saattaisi tukea hyvin tuon Bioadapterinkin toimintaa laittaa n. 20% suurempituottoiset suuttimet? 200 -> 250 cc?
- Volvo 740 B200F -91

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #890 : 24.09.2012, 17:04:01 »
Posti toi lipukkeen ja noudin oman bion postista. Kuhan tuo sada hellittäin nii vois nykästä kiinni ja kokkeilla onko eroa nyt tuolla 50% seoksella havaittavissa.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #891 : 24.09.2012, 18:41:38 »
Miksi volvo ei lähe tulille kun löin bion kiinni. Lupailee välillä mutta kun ei niin ei. akun sai tyhjäks nauvuttaa eikä starttaa.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #892 : 24.09.2012, 21:09:26 »
Ja syy löyty. paskat juotokset oli pettäny ja kahesta ensimmäisestä liittimestä johot poikki.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #893 : 24.09.2012, 21:19:47 »
Ja syy löyty. paskat juotokset oli pettäny ja kahesta ensimmäisestä liittimestä johot poikki.
no johan oli  :o

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #894 : 24.09.2012, 21:23:36 »
Antaa kyllä vaikutelman laadusta. Pitänee huomenna töistä nussia pätkä ohutta tinalankaa ja kutistesukkia ja muita tarvikkeita.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #895 : 24.09.2012, 22:27:56 »
Mites ennakkoa modataan? Löytyiskö täältä foorumilta jostain ohjeistusta?
ku muistas se ohjeen osoitteen tai edes hakusanoja...    kai ny jollain tääkin talleessa??

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #896 : 24.09.2012, 22:34:56 »
ku muistas se ohjeen osoitteen tai edes hakusanoja...    kai ny jollain tääkin talleessa??
http://www.nord-com.net/stoni/lh_ezk.html
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa PanuPetteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #898 : 25.09.2012, 09:04:13 »
Suuret kiitokset. Näillä ohjeilla vois lankomeihen kanssa koittaa tusata.
Elikkäs voisin koklata lisäämällä 3 astetta ennakkoa, ko, kö?
Volvo 740 B230F vm. 1990

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #899 : 25.09.2012, 15:11:12 »
Ihan tälläisenä knoppi-tietona.

Kenellä on vakio LH:n kanssa kylmäkäynnistys ongelmia kun viinalla läträtään, niin pitkät startit ovat turhia. Saat startata vaikka maailman tappiin ja silti kone ei käynnisty.

Ratkaisu on tähän on lyhyet startit, koska LH ruikkaa extra-soppaa parin ensimmäisen kierroksen ajan, jonka jälkeen LH palaa ns. normaalii ruiskutukseen, joka riittää kyllä bensalle, muttei viinalle.

Eli lyhyt starttaus, lyhyt starttaus, lyhyt starttaus ja niin edelleen.

Ja virtaa ei tarvitse katkaista starttaus-yritysten välissä.

Ja syy löyty. paskat juotokset oli pettäny ja kahesta ensimmäisestä liittimestä johot poikki.

No, flexissä ei moisia ongelmia ole. Piirilevyn ladonta ja tinaukset yms. työn jälki on ensiluokkaista.  ::)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

KL-varaosat  Race.fi