Elekma  Autoracing

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689153 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #900 : 25.09.2012, 16:33:08 »
tänäänhän tuo oma tärähti tulille juuri noilla lyhkäsillä... Jotka olivat lyhyempiä kuin aikasemmin olin käyttänyt :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #901 : 25.09.2012, 17:23:12 »
Nyt ois bio korjattu, tehhä vielä muihinki liitoksiin varmistukset ja sitten koeilee uusiks
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #902 : 25.09.2012, 20:09:48 »
Bio taas kokeiltu mutta kun ei niin ei. välillä lupailee mutta ei. savua tulee putkesta niin maan perkeleesti eli ilmeisesti liian rikas seos. Kun alkaa stataamaan ensin nauvututtaa vähän aikaa sitten välillä käynnistyy, tyhjäkäynti hyppii 500 tuntumassa ja savuverho on valtaisa kohta töksähtää sammua.Yhden kerran käynnisty vähän aikaa pyöri tökkien 1500 tuntumassa ja sammu,  jos  koittaa antaa kaasua niin sammuu. Kun ottaa bion pois ja alkaa startata nii hankuuttaa vähän aikaa kunnes alkaa lupailla ja käynnistyy tyhjäkäynti hyppii vähän aikaa 1500-2500 väliä kunnes laantuu. Nyt haluaisin ihan kuulla muilta bion käyttäjiltä että onko ollu saman laisia ongelmia vai mikä muoviämpäri tässä mättää.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #903 : 25.09.2012, 20:15:02 »
Bio taas kokeiltu mutta kun ei niin ei. välillä lupailee mutta ei. savua tulee putkesta niin maan perkeleesti eli ilmeisesti liian rikas seos. Kun alkaa stataamaan ensin nauvututtaa vähän aikaa sitten välillä käynnistyy, tyhjäkäynti hyppii 500 tuntumassa ja savuverho on valtaisa kohta töksähtää sammua.Yhden kerran käynnisty vähän aikaa pyöri tökkien 1500 tuntumassa ja sammu,  jos  koittaa antaa kaasua niin sammuu. Kun ottaa bion pois ja alkaa startata nii hankuuttaa vähän aikaa kunnes alkaa lupailla ja käynnistyy tyhjäkäynti hyppii vähän aikaa 1500-2500 väliä kunnes laantuu. Nyt haluaisin ihan kuulla muilta bion käyttäjiltä että onko ollu saman laisia ongelmia vai mikä muoviämpäri tässä mättää.
ootko nollannu ecun ottamalla sulakkeen irti tai käyttämällä akun kaapelia irti

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #904 : 25.09.2012, 20:21:29 »
ootko nollannu ecun ottamalla sulakkeen irti tai käyttämällä akun kaapelia irti
en. Ja silläkään tuskin on merkitystä että otin biolle virran laturin herätteestä.
 
Ja kehtaisko joku bion omistaja vielä kertoo että kun mötikältä lasketuna ekaan pistokkeeseen tulee pinkki ja punanen johto niin kumpiko on ylhäältä klipsipuolelta katottuna oikeella ja kumpi vasemmalla samoten toisen pistokkeen sininen ja vaaleen sininen.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #905 : 25.09.2012, 20:41:42 »
en. Ja silläkään tuskin on merkitystä että otin biolle virran laturin herätteestä.
 

Siis mistä?   :o :o :o

Laturilta ei todellakaan kannata ottaa mitään jännitettä, muusta kuin lähtönastasta, mutta siellä on merikontissa sähkö kokoajan.

Jos otit latausvalolta sähköt, niin Savolainen Wituiksmen on vierailulla. Ei ihme, että boxi sekoilee!

B230 koneista saa sähkön suoraan suuttimilta, sillä toiseen pinnaan tulee suora sähkö ja se kytkeytyy vasta kun virrat on päällä releen kautta.
Esim. tuo flexitunen piuhasarja ottaa sähköt suoraan sieltä suuttimilta, ettei tarvitse pelleillä!

Mutta kylmäkäynnistyksiin flexitunella.

Tänään (+7C käynnistyshetkellä) kylmäkäynnistys tapahtui ihan normaalisti ja kone hörähti ja sammui.
Toisella yrityksellä käynnistyi ja jäi käyntiin ja siitä asti toiminta normaalia.

Eli täytyy odottaa kylmempiä kelejä ja katsoa, kuinka paljon kylmärikastusta täytyy lisätä, sillä käynnistysrikastus tuntuu riittävän.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #906 : 25.09.2012, 20:45:30 »
joo ei tosiaan laturin herättestä  :o

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #907 : 25.09.2012, 20:50:05 »
No täytyy ottaa huomenna vielä se kolmas ja viiminen yritys. Käyttää akun maa irti ja ottaa biolle virta vaikka parkeilta. 
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #908 : 25.09.2012, 20:52:03 »
Mun asennus- ja käynnistyskokemukset:

Asennus: tankissa 50/50 seos, suuttimilta järjestyksessä liitin irti ja Bioadapterin liitin väliin, virtaa (sitä keltaista johtoa) ei tarvitse kytkeä mihinkään vaan teipata umpeen, Bio ottaa virran ilman sitäkin ekalta suuttimelta. Tuo virtajohto kytketään vain siinä tapauksessa, että ledi ei syty, kun asennuksen jälkeen laitat autoon virrat päälle. Niputin johtoja vähän siistimmin nippusiteillä ja virta päälle ja tarkistus että se sininen? ledi syttyy (Auto mode)

Käynnistys: moottori oli silleen puolilämmin, seisonut sen. n. vartin, mitä toi asennus otti aikaa ja lähti avaimesta kerrasta käymään ja kävi hieman ontuen aluksi ja siitä sit alkoi löytää rytmin. Kokeilin Biosta kaikki ne esiesetukset eli "Gas" "Winter 70% "Bio 85" ja Auto, kaikilla kävi, mutta tyhjäkäynti hieman muuttui aina vaihtaessa. Tolla 50/50 sekoituksella toimi hyvin tuossa 70% asetuksella ja sitten ajoin n. 100 km lähes puhtaalla bensalla tankkaamaan Re85 ja silloin tietty tuo "Gas" asentoi toimi niinkuin pitääkin eli kuten ilman Bioa.

Nyt kylmäkäynnistyksessä on ollut hakua, nostin seossäätöä tossa Auto moodissa +26%:iin eikä sekään ihan vielä riitä :(

Olen muuten sitä mieltä, että sun kannattaa reklamoida tuosta johtosarjasta Andreyta, on vaihtanut mukisematta noita bokseja uusiin...
« Viimeksi muokattu: 25.09.2012, 20:53:59 kirjoittanut Arkku »
- Volvo 740 B200F -91

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #909 : 25.09.2012, 20:54:28 »
No täytyy ottaa huomenna vielä se kolmas ja viiminen yritys. Käyttää akun maa irti ja ottaa biolle virta vaikka parkeilta.

Ota se sähkö sille biolle sieltä suuttimilta (ennen etuvastusta), niin saat kaikki ilman mitään mutinoita. Toiselle piuhalle suuttimille tulee aina +12V ja sitä ohjataan releellä.  parkit ovat ehdottoman väärä paikka otta käyttösähkö. Tai sitten puolan + puolelta. Tosin puolalla sähkö on suttuista, kuten autosähköt yleisesti.

Siis jos autosi on merikontti!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #910 : 25.09.2012, 20:58:08 »
Ota se sähkö sille biolle sieltä suuttimilta (ennen etuvastusta), niin saat kaikki ilman mitään mutinoita. Toiselle piuhalle suuttimille tulee aina +12V ja sitä ohjataan releellä.  parkit ovat ehdottoman väärä paikka otta käyttösähkö. Tai sitten puolan + puolelta. Tosin puolalla sähkö on suttuista, kuten autosähköt yleisesti.

Siis jos autosi on merikontti!
Kyl se tuossa ohjeessakin on mainittu (tosin ehkä hieman epäselvästi), että virtajohtoa ei tarvitse kytkeä kuin siinä tapauksessa, että boksi ei saa virtaa suoraan tuon oman johtosarjan kautta suuttimelta.

Eli ainoastaan maadoitus (musta johto) kytketään ja liittimet suuttimien väliin.
- Volvo 740 B200F -91

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #911 : 25.09.2012, 21:00:29 »
OK. On tuo lontoon murre aika heikosti halussa ja muutenki tuo ohjeitten luku tuppaa jämään välistä.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #912 : 25.09.2012, 21:04:13 »
On tässä mielenkiintoista odotella talvea ja kunnollisia pakkasia, kun kuitenkin tuo käynnistyvyys on noilla bokseillakin näillä lämpötiloilla hieman mitä on... :D

Nyt kokemuksesta huomannut, että nimenomaan nuo lyhyet starttaukset on se juju, sen jälkeen pieni odotus, jotta toi etanoli höyryyntyy ja sitten tärähtää käymään. Ja boksit pitää kyllä säätää ihan itse näihin olosuhteisiin sopivaksi.

Pahoin pelkään kuitenkin, että ihan mukavuudenhalusta jonkunnäköisillä bensaseoksilla pitää ajella kovimmilla pakkasilla, jos auton joutuu jättämään ihan kylmilteen ilman lohkolämppärin apua... Varmuuden vuoksi.

Olisikohan jollain kiinnostusta viritellä ihan vanha kunnon perinteinen Thermostart-liekkihehku imusarjaan kuten noissa traktoreissakin on? Ei tulisi edes kovin kalliiksi ja osiakin sais uutena.
- Volvo 740 B200F -91

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #913 : 25.09.2012, 21:10:47 »
pakkasilla sitä ainetta muuten menee.  :P
Konetta pyörittää mielellään tyhjäkäynnillä kokonaan lämpimäksi, muuten tankki vajuu silmissä.
nimimerkillä joulukuun alusta asti tankattu pelkkää viinaa  ;D

mitähän tollanen bensalämppäri muuten tykkää puhtaasta viinasta?

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #914 : 25.09.2012, 21:14:23 »
Ite oon suunnitellu tuota liekki hehkua ja se ite hehku maksas sen 8-15€+ pieni siirtopumppu ja hehkun säiliö ja tietenki pitäs aina tiiseliä muistaa ostaa siihen säiliöön, mutta esim valmetin hehkusäiön siältö riittää normi käyttäjällä traktorissa sen 2viikko-kuukauden. Tännään viimeks töissä kyselin 30-vuoden kokemuksen omaavalta mieheltä asiasta.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

 

Futurez  Kulkukoira