Race.fi  Puotilan autokorjaamo

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689188 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #960 : 27.09.2012, 15:03:24 »
Tänä aamuna peräkärrin kanssa 27 % rikastuksella ajellessa syttyi taas Lambda n. 50 kilometrin ajon jälkeen. Korjasin 28 % ja matka jatkui. Voisiko olla mahdollista, että mulla on lambda-anturi heikossa kunnossa, kun se ei näyttäisi pystyvän tuon enempää sopeutumaan? Voiko anturia jotenkin elvyttää? Entä onko tietoa paljonko maksaa uusi? Entä jos hankkii uuden, voiko hankkia laajakaistaisemman version?
Ei se boxin sopeutumiskyky ole lambdasta kiinni. 
Kaikki ei kyllä toimi normaalisti, jos 27% ruiskutuksen lisäys ei riitä.
Minkä vikakoodin se lykkäsi?

Ja jos lambdan vaihdat, niin laita bosch, sillä itsellä kypsyi tarvikelambdasta lämmitys alle vuodessa. Vaikka lambda muutoin toimikin, niin tietyissa tilanteissa (pitkä tyhjäkäynti) generoitui vikakoodi, jos labda ei ollut riittävän lämmin.

Tänään olisi illalla aikaa tehdä se sytkämodi. Katsotaan miten se vaikuttaa.
EDIT: Biltemasta näyttäs löytyvän 49 - 69 EUR. Mitähän lie sitten ovat? Tarkempia speksejä ei ole näkösällä.
Enpä paljoa sytkää aikaistaisi, ennenkuin polttoainepuoli on kunnossa!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa PanuPetteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #961 : 27.09.2012, 16:02:41 »
Minkä vikakoodin se lykkäsi?

Ja jos lambdan vaihdat, niin laita bosch, sillä itsellä kypsyi tarvikelambdasta lämmitys alle vuodessa. Vaikka lambda muutoin toimikin, niin tietyissa tilanteissa (pitkä tyhjäkäynti) generoitui vikakoodi, jos labda ei ollut riittävän lämmin.

En tällä kertaa kattonut, mutta joka ikinen kerta kun olen katsonut, niin koodit ovat olleet 231 ja 113.
Boschin taidan hankkia.
Minä jotenkin kuvittelin että bioadapterissa on niin vähän älyä, ettei se osaa itteään mitenkään sopeuttaa, vaan että  se antaa sen vakiorikastuksen ja loput mennään auton moottoriohjauksen sopeuman mukaan.

Mistäs minä voin tarkastaa mikä LH mulla on? Ja mistä muualta voisin etsiä mahdollista vikaa?

Volvo 740 B230F vm. 1990

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #962 : 27.09.2012, 16:23:03 »
En tällä kertaa kattonut, mutta joka ikinen kerta kun olen katsonut, niin koodit ovat olleet 231 ja 113.
Boschin taidan hankkia.
Minä jotenkin kuvittelin että bioadapterissa on niin vähän älyä, ettei se osaa itteään mitenkään sopeuttaa, vaan että  se antaa sen vakiorikastuksen ja loput mennään auton moottoriohjauksen sopeuman mukaan.

Jos se bioadapteri liittyy ainoastaan suuttimiin kiinni,  niin se on idioottiboxi, eli lisää vakiomäärän suuttimien aukioloaikaa.  Ja näin päättelin sen tekevän ja siksi päädyin Flexitune X4:n.

Fleksi saa palautetta lämpötila-anturilta ja lambdalta, joiden avulla se päättelee, mitä tankissa on.

Mistäs minä voin tarkastaa mikä LH mulla on? Ja mistä muualta voisin etsiä mahdollista vikaa?

Rersikan A-pilarin jalkatilassa on LH.  Versio sinulla on 2.4, koska diaknoosi-pistoke löytyy. Eli boxin numero löytyy sieltä purkin kannesta.

Ihan ekaksi tutki IMMun liitin ja putsaa se (oikealla aineella) sitten puhdista IMMu, koska viittaisi juurikin siihen, ettei ilmamäärä mittaudu oikein. Tutki myös imuvuodot huolellisesti.

Liittimelle
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-6066

Ja IMMulle
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-6082
« Viimeksi muokattu: 27.09.2012, 16:38:11 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #963 : 27.09.2012, 16:54:43 »
Pakkohan tuossa jotain vikaa on olla ku mun auto toiminu puhtaalla Re85 ilman mitää vikakoodeja ja lambda valon palamisia ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #964 : 27.09.2012, 17:11:39 »
Tänään on sitten se viiminen hetki ruveta tuolla biolla toimimaan, vaihtelin piuhojen paikat niin että vastaa Arkun kuvissa olevia. Eipä ole kyllä kuulunut vastustakaan siihen kun eilen kysäsin tältä bionmyyjältä että kuinka menetellään kun ei toimi.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #965 : 27.09.2012, 19:47:26 »
Auto lähti pyörimään hiukan paremmin mutta ei vieläkään jää käyntiin vaan parin sekunttia käynnistyksen jälkeen sammuu, kokeilin että käänän vielä 1:sen johdot toistepäin mutta laatupiuhana päätti katketa. no korjasin piuhan mutta ei eli käänsin 1:sen piuhat takas ja kohta 2:sen piuhat käännettynä kokeilee.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa PanuPetteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #966 : 27.09.2012, 20:41:45 »
Nyt ei käynnisty auto lain. Auto pelasi ongelmitta, kunnes päästyäni pihaan sammahti ja generoi koodin 231. Sen jälkeen ei lähternyt käyntiin. Kipinä tulee, saa ilmaa, mutta saako polttoainetta. Vaikka kuin sahais, nin ei inahdakaan, ei edes lupaa. Eikä haise viina missään.
Pari tankillista sitten auto kävi huollossa, jolloin vaihdettiin mm. polttoaineensuodatin. Huoltomies sanoi, että vaivoin sai suodattimen vaihdettua, oli kuulemma niin hapertunutta matskua siellä. Sellanen oire, joka lmaantui huollon jälkeen, on se, että toisinaan tuli puolen sekunnin vedoton nykäys ajossa. Nyt tuli sellainen ajatus mieleen, että voiskohan polttoainelinja vetää nyt ilmaa sieltä suodattimelta. Nyt ulkona sataa ja on pimiä, ja myös mieli on musta. Pitää koittaa huomenna tutkia asiaa ja/tai hinata auto takas huoltoon. Mites pumpun rele? Voisko vika olla siinä? Olen kyllä kuulevinani benspumpun surauksen, kun laitan virrat päälle.
Volvo 740 B230F vm. 1990

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #967 : 27.09.2012, 22:26:05 »
Jos joku jolla bio toimii  kehtais kertoo nuo johot että kumpi liittimellään tulee aina kummalle puolelle ku vittuunnuin nyt näihin ukrainan johtoihin jotka vaan katkeilee ja aattelin huomenna vetästä uudet piuhat ja jatkaa johto sarjaa niin että mötikkä tulis auton sisälle. Luottamus siihen että johot ois oikeilla puolillaan on vähän hukassa kun kahtelin nuita Arkun kuvia nii ne violetti ja vihree johto joihin ite en oo kajonnu on mulla eri puolilla. Eikä netistäkkään löydy sellasta kuvaa josta noi vois kahtoo.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Niko_S

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #968 : 27.09.2012, 22:42:06 »
Nyt ei käynnisty auto lain. Auto pelasi ongelmitta, kunnes päästyäni pihaan sammahti ja generoi koodin 231. Sen jälkeen ei lähternyt käyntiin. Kipinä tulee, saa ilmaa, mutta saako polttoainetta. Vaikka kuin sahais, nin ei inahdakaan, ei edes lupaa. Eikä haise viina missään.
Pari tankillista sitten auto kävi huollossa, jolloin vaihdettiin mm. polttoaineensuodatin. Huoltomies sanoi, että vaivoin sai suodattimen vaihdettua, oli kuulemma niin hapertunutta matskua siellä. Sellanen oire, joka lmaantui huollon jälkeen, on se, että toisinaan tuli puolen sekunnin vedoton nykäys ajossa. Nyt tuli sellainen ajatus mieleen, että voiskohan polttoainelinja vetää nyt ilmaa sieltä suodattimelta. Nyt ulkona sataa ja on pimiä, ja myös mieli on musta. Pitää koittaa huomenna tutkia asiaa ja/tai hinata auto takas huoltoon. Mites pumpun rele? Voisko vika olla siinä? Olen kyllä kuulevinani benspumpun surauksen, kun laitan virrat päälle.

Ei ole kokemuksia viinalla ajelusta, mutta itsellä teki samaa ja sitten pamahti tankin siirtopumppu rikki. Vikahan saattaa olla myös releessä, mutta jos sen vaihto ei auta, niin sitten se on todennäköisemmin siirtopumppu, koska sehän pettää näissä enemmin tai myöhemmin. Tai sitten ne siirtopumpun "kauluksen" (en nyt muista ko. osan nimeä) putket on happamat?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #969 : 28.09.2012, 03:12:30 »
Kulutuslukemia RE85:lla...

L                   €      €/L       km   L/100km   €/km

37,12      44,51      1,199   233   15,931   0,159
38,79      42,05      1,084   189   20,524   0,205
36,79      44,11      1,199   216   17,032   0,170
27,60      33,09      1,199   192   14,375   0,144
40,49      44,09      1,089   264   15,337   0,153
27,12      32,52      1,199   172   15,767   0,158
19,36      23,21      1,199   136   14,235   0,142
44,66      48,05      1,076   272   16,419   0,164
34,75      37,39      1,076                  
306,68      311,63      1674            16,2         0,16


Kaikkia yli 15L/100km tarkoittavat "avosandaaliatm" ...   ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa PanuPetteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #970 : 28.09.2012, 07:47:17 »
Aamulla tärähti auto ekasta startista käyntiin ja pelasi niin kuin ei mitään vikaa ois koskaan ollukkaan. Sitten n. 7 kilometrin ajon jälkeen ajoin suojatien hidasteen yli, jolloin meno loppui kuin veitsellä leikaten. Kait siitä täräyksestä tapahtu vissiin jotain.
Voihan tietty bioadapterissakin olla häikkä. Jossei se käske suuttimia aukeemaan, niin ei tule soppaa silloin.
Volvo 740 B230F vm. 1990

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #971 : 28.09.2012, 14:04:08 »
Juotos vika tms. 



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #972 : 28.09.2012, 17:31:57 »
Oisko sama kun allekirjottaneella että johtopoikki.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #974 : 28.09.2012, 17:47:56 »
Tässä mietin ku ostin tarvikkeita uutta bion johtosarjaa varten että eikös bion vois kytkee suoraan lh:lle nii ei tarviis konehuoneeseen vetää yhtään ylimäärästä piuhaa. Eikös lh:n nasta 18 ollu suutinten ohjaus mutta minne se toinen johto sitten laitetaan?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

 

Proturbo  Autodiagnoosi