Race.fi  Puotilan autokorjaamo

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689155 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1005 : 23.10.2012, 21:18:48 »
Tänään aamusella käynnistyi mutinoitta mutta sammahti hetken kuluttua (sekunti tai pari).
Uusi startti ja tärähti tulille ilman mutinoita ja kävi ihan ok.

Yöllä pari astetta pakkasen puolella ja starttin hetkellä +1C.

Kylmäkäynnistysrikastuksesta (LH:n vakio+flexin) voi päätellä jotain siitä, että vakio vihreä suuttimet ovat tapissa hitusen vajaat 3000rpm. Toisinsanoen jo LH:n vakiokylmäkäyntirikastus vetää suuttimet 99% aukiololle reilusti alle 4500rpm.

Tänään stadin keskutan kautta EFHK:lle. Ennen tankkausta maileja mittarissa oli n. 170-175 ja tankkiin meni kauhistuttavan kuohuttava määrä,  23.4L hintaan 1,082,-/L RE85:sta.

Ajotyyli matkalla oli ihan omani, eli Krapulaisen jussin kaasujalka ja omat kädet.  Tosin ohitettavia oli kohtuullisen vähän ja ohitukset hiljaisessa päiväliikenteessä sujuivat oikein ongelmattomasti, ilman sen kummenpaa suunnittelua.
Tosin avosandaalitm koski kaasupolkimeen vain muutamia kertoja.

Mutta joka tapauksessa havainto on se, että syttypäätteen vaihdon jälkeen kulutus alkoi tippumaan huimaa vauhtia.
Ja fuelmate liten mukaan lokakuussa on viinaa mennyt 222,23L 1735km matkalla. Keskihinnalla 1,14.-/L.

Ja edelleen avosandaalitm on vieläkin ajokenkänä, kun kesägummit on vielä alla!  ;D

Nuo lukemat tarkoittavat 12,8L/100km, eli €14,59.- / 100km!  Ei paha!  :o
Tulee vaan mieleen, ettei olisi jäänyt joku tankkaus kirjautumatta?  ::)

Olen ihmetellyt tuota kulutuksen pienentymistä ja selitys on tutkiskelemisen jälkeen se, että merikontti kulkee reilusti pienemmällä kaasulla tasanopeuksia vaikkei syttyennakkomodista ole tehtykkään. Enkä ole EZK:n karttoja muutenkaan ryhtynyt veivaamaan.

Tosin mielessä on käynyt väsätä semmoinen piirilevy, jonne menisi useampi lastu ja kytkin jolla valita oikea. Tai vielä suurempi haave olisi tehdä täysautomaaginen ohjelman valinta lambda-signaalista haistellen.
Optimaaliseen tarvittaisiin viinalastu, 50/50 lastu ja ihan bensa lastu, joissa jokaisessa olisi omat karttansa. Tosin EZK:lekkin pitäisi tehdä samat temput. Tai sitten tehdä vain viinalastu ja sitten myöhäistää syttyä bensanmäärän lisääntyessä muutama aste kerrallaan.

No, nämä ovat haaveita niin pitkään kuin tämä talouden taantuma jatkuu (ei ole aikaa väsäillä). Nopea nousukausi vähentäisi töiden määrää, niin jäisi vapaa-aikaakin tehdä tuollaista "harrastus-toimintaa"!
« Viimeksi muokattu: 23.10.2012, 21:24:09 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8963
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1006 : 23.10.2012, 22:14:04 »
Tai vielä suurempi haave olisi tehdä täysautomaaginen ohjelman valinta lambda-signaalista haistellen.

Huoletonta flexifuelia varten mieluummin flexfuel-anturi polttoainelinjaan ja karttojen säätö sen mukaan. Tuo anturi on kyllä kallis, mutta luulisi että jos lambdasta voi päätellä polttoainelaadun niin se olisi jo tehty ja noita kalliita antureita ei enää myytäisi koska kukaan ei sellaista ostaisi jos lambda riittäisi.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1007 : 23.10.2012, 23:54:57 »
Huoletonta flexifuelia varten mieluummin flexfuel-anturi polttoainelinjaan ja karttojen säätö sen mukaan. Tuo anturi on kyllä kallis, mutta luulisi että jos lambdasta voi päätellä polttoainelaadun niin se olisi jo tehty ja noita kalliita antureita ei enää myytäisi koska kukaan ei sellaista ostaisi jos lambda riittäisi.

Mielestänä flexifuel-anturi mittaa polttoaineen sähkönjohtavuutta ja tekee päätelmänsä sitä kautta.
Ja niiden ECU:t ovat jotakin muuta kuin LH koskaan kykenee.

Ja kyllähän polttoaineen voi päätellä lambdastakin. Tasakaasulla bensakartoilla laihalla, enemmän viinaa. Viinakartoilla paksulla, enemmän bensaa...

Vaatii tosin kunnolla toimiakseen laajakaistan ja sen, että käytettävät polttoainelaadut ovat standardoituja ja tunnettuja. Mikä ei autonvalmistajan näkökulmasta toteudu, kun oktaanit ovat mitä sattuu jne...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8963
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1008 : 24.10.2012, 00:16:25 »
Mielestänä flexifuel-anturi mittaa polttoaineen sähkönjohtavuutta ja tekee päätelmänsä sitä kautta.
Ja niiden ECU:t ovat jotakin muuta kuin LH koskaan kykenee.

Vanha viisaus, LH:lla ei saa hyvää ;)


Ja kyllähän polttoaineen voi päätellä lambdastakin. Tasakaasulla bensakartoilla laihalla, enemmän viinaa. Viinakartoilla paksulla, enemmän bensaa...

Kunhan lambdan korjausikkuna on tarpeeksi leveä niin pelkällä lambdalla saa kyllä seoksen kohilleen, mutta minkä nojalla säädetään sytkä vaikkapa 98-oktaanisen bensan ja 106-oktaanisen viinan välillä? Nakuanturillako?

Vaatii tosin kunnolla toimiakseen laajakaistan ja sen, että käytettävät polttoainelaadut ovat standardoituja ja tunnettuja. Mikä ei autonvalmistajan näkökulmasta toteudu, kun oktaanit ovat mitä sattuu jne...

Siinähän se ongelmasi onkin kun polttoainelaadun päättelemiseksi se pitäisi tietää ;)

EVO8

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1009 : 24.10.2012, 08:27:10 »
Lastujen kanssa pelaaminen on aika kallista tai aikaa vievää mikäli ei riitä että ne on vaan sinne päin. Voihan tietysti hankkia molempiin purkkeihin (ecu, ezk) bensa ja viina lastut ja  laittaa nämä kantoihin joissa vaihtokytkimet. Nauhakaapelilla kannat voi tuoda ulos purkeista ja asentaa melkein mihin vaan. Sopeutus on kuitenkin hidas.

Sytkän kanssa pelaamiseen löytyy tällainen rasia: http://www.perfectpower.com/index.php?option=com_content&view=article&id=58&Itemid=62. Ei tosin vaihdu kartta ihan napista mutta muuten toimiva, monipuolinen, erittäin helppo asentaa ja käyttää. Voi säätää lennossa. Toisinaan käytettynäkin tarjolla kohtuu hintaan.





Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1010 : 24.10.2012, 14:42:51 »
Vanha viisaus, LH:lla ei saa hyvää ;)
Tai jotain!   ;D

Kunhan lambdan korjausikkuna on tarpeeksi leveä niin pelkällä lambdalla saa kyllä seoksen kohilleen, mutta minkä nojalla säädetään sytkä vaikkapa 98-oktaanisen bensan ja 106-oktaanisen viinan välillä? Nakuanturillako?
Toisaalta kyllä, mutta sitten taasen ne erot AFR:ssä esim. WOT tilanteessa ovat sen verran isoja, että bensakartta ei vain riitä.

Siinähän se ongelmasi onkin kun polttoainelaadun päättelemiseksi se pitäisi tietää ;)
No, tapauksessani se on helppoa. Laatuja on vain kaksi, E98 ja RE85.    ;)


Lastujen kanssa pelaaminen on aika kallista tai aikaa vievää mikäli ei riitä että ne on vaan sinne päin. Voihan tietysti hankkia molempiin purkkeihin (ecu, ezk) bensa ja viina lastut ja  laittaa nämä kantoihin joissa vaihtokytkimet. Nauhakaapelilla kannat voi tuoda ulos purkeista ja asentaa melkein mihin vaan. Sopeutus on kuitenkin hidas.

Lastujen kanssa pelaaminen on erityisesti aikaa vievää ja omalle harrastelulle kun ei laske hintaa, niin se on halpaa...   ;)

Ne lastut voi kytkeä ihan suoraan rinnakkain ja laittaa vain kytkimen, jolla muistipiirin pinniä OE kytketään maihin tai jännitteeseen. Koska tuolla pinnillä kytketään muistipiirin lähdöt päälle tai ns. korkea-ohmiseen OFF tilaan.
Nauhakaapelilla datalinjojen yms. ulostuominen purkista on ongelmien kerjäämistä (RFI).

No, en minä mitään penkkilastua kaipaa mutta eroksi riittää yllä mainitut erot viinan ja bensan välillä. Bensasta lasketuilla kertoimilla korjattu kelpaa. Ja tietysti käynnistysrikastus ja kylmäkäyntirikastus kummassakin polttoaineessa on erilainen.

Ja täten ns. long-time fuel trimmikään ei meinaa paljoakaan tässä kohden, jos kartat saa sattumaan riittävän lähelle.

Olen lähinnä kiinnostunut tämän skaalaamisesta.


Ja sama homma EZK:ssa, jossa sitä ennakkoa saa säädettyä ihan suoraan pinneiltä.

Sytkän kanssa pelaamiseen löytyy tällainen rasia: http://www.perfectpower.com/index.php?option=com_content&view=article&id=58&Itemid=62. Ei tosin vaihdu kartta ihan napista mutta muuten toimiva, monipuolinen, erittäin helppo asentaa ja käyttää. Voi säätää lennossa. Toisinaan käytettynäkin tarjolla kohtuu hintaan.
Tuota, kaikenlaista mukavaahan tuo osaa tehdä, mutta se mukautuma bensan ja viinan välillä ei liene kytkimellä vaihdettavissa.  Ja mitähän moinen maksaa, kun hintaa ei meinaa löytyä mistään?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

EVO8

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1011 : 24.10.2012, 15:41:55 »
No joo nauhakaapelia ei välttämättä kannata vetää ihan naapuriin asti :)  Mutta onhan näitä paljon tehty ja toimivaksi todettu.

Jos kerran oma aika on halpaa ja sitä riittää niin eikös sitten olisi kannattanut siirtyä suoraan Megan käyttäjäksi eikä hankkia mitään adaptereita.

Mutta nyt kun olet hankkinut sen hienon ruåtsalaisen adapterinkin niin unohda ezk pinnien kanssa pelaaminen ja hanki sytkäpuolellekin joku toimiva ratkaisu.

SMT:n hintaa voi kysellä tuolta: Autopaja-Speedparts,  Laturinkatu 4, 45130 Kouvola, Finland
Tel:   +358 (0)40 5559610  email: info(at)autopaja.net

En tosin ole varma että vieläkö tuo Autopaja touhuaa näiden kanssa mutta käytettyjäkin on myynnissä ollut hinnat pyörii 100-150 €.  Ralli.net ainakin ja mitä näitä nyt on... kuuklaa!

Vähän reilumpaa suutinta kehiin niin saat pelin "kartoille".  Jos on tarvis niin viinalastun saat Tonilta yhdellä soitolla p.040 8675387

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1012 : 24.10.2012, 17:04:08 »
Jos kerran oma aika on halpaa ja sitä riittää niin eikös sitten olisi kannattanut siirtyä suoraan Megan käyttäjäksi eikä hankkia mitään adaptereita.

Aikaa kun ei meinaa riittää ja jos riittäisi, niin olisinhan jo askarrellut megan paikalleen. Tai tekaissut bensa/viinakartat LH:lle. 

Tuo olikin sitä, että haaveilin askartelevani semmoista ja tämmöistä jos aikaa olisi....

Mutta nyt kun olet hankkinut sen hienon ruåtsalaisen adapterinkin niin unohda ezk pinnien kanssa pelaaminen ja hanki sytkäpuolellekin joku toimiva ratkaisu.
Vähän reilumpaa suutinta kehiin niin saat pelin "kartoille".  Jos on tarvis niin viinalastun saat Tonilta yhdellä soitolla
Adapterin idea oli kokeilu RE85:lla ja se, että voin ajaa kummalla tahansa (bensa/viina).

Öööö....  Mikä vika ennakon muuttamisessa EZK:n pinnien avulla on?  Sieltä saa suoraan +3 astetta yms. ennakoita peruskarttaan nähden. Jos viinalla voi ajaa vaikka +6 asteen ennakoilla, niin miksi siihen tarvitsisi hankkia jotain lisäpalikoita.

Olen ymmärtänyt näin, ettei polttoaineen laatu muuta sytkän peruskartan käyrien muotoa kovinkaan rajusti, mutta ennakon määrää kylläkin. Korjaa toki, jos olen ihan pihalla.

Ja joo, toki tonille soittamalla saan lastun vaikka viinalle, mutta kun en halua pelkkää toista, vaan mahdollisuuden käyttää kumpaa tahansa.  Siinä mielessä se lastuttaminen on helppoa, koska en tarvitse kuin binääri-filen...   ;)

Tuolla on 27C256 putkellinen odottamassa jotain käyttöä. Eli yritin sanoa, että lastu maksaa minulle vain oman ajan käyttämistä jos binääri-filu on valmis.  :)

Omin pikku kätösin nuo sytty ja bensa-lastutkin ovat 256:lle pujahtaneen...  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

EVO8

  • Vieras
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1013 : 24.10.2012, 18:35:26 »
Ahaa! No sitten ei ongelmaa jos kerran itse saat tehtyä ja homma sujuu niin että ei tunti tolkulla tarvitse turata ja ihmetellä. Jos sieltä ezk:n töpselistä saat sen läpi kartan +6 viinalle niin varmasti ihan ok. Joku kytkin siihen millä vaihtaa bensalle.

Huomasin vaan aikoinaan että ei noiden lastujen kanssa jaksa kovin pitkään pelata kun koko ajan kuitenkin on jotain pientä viritystä meneillään. On niin paljon helpompi kun läppäristä piuha kiinni kojelautaan ja parametrit uusiksi. Voi lennossa katsella ja kokeilla vähän erilaisia juttuja.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1014 : 25.10.2012, 04:09:38 »
Ahaa! No sitten ei ongelmaa jos kerran itse saat tehtyä ja homma sujuu niin että ei tunti tolkulla tarvitse turata ja ihmetellä. Jos sieltä ezk:n töpselistä saat sen läpi kartan +6 viinalle niin varmasti ihan ok. Joku kytkin siihen millä vaihtaa bensalle.
Juu...  Erilaisia muistipiirejä on tullut ohjelmoitua nykyisein kaipa viisinumeroinen lukumäärä, joten se ei ole ongelma. Parisen sataa noista on mennyt myös autoihin. Ohjelmoitilaitteet löytyy omasta takaa vanhemmille piirijaloille. Ongelmani on se karttojen säätäminen oikein ja kunnolla. Flexitune palikankin olisin voinut ja osannut omin pikkukätösin tehdä kokonaan, jos olisin saanut AVR:n binäärit käsiini. Ja jopa hitusen paremminkin mekaanisesti...   ;)

Tätä kytkintä ajattelin juuri siten, että valinnat ovat viina/mix/bensa, sekä sytylle, että ruiskulle.

Huomasin vaan aikoinaan että ei noiden lastujen kanssa jaksa kovin pitkään pelata kun koko ajan kuitenkin on jotain pientä viritystä meneillään. On niin paljon helpompi kun läppäristä piuha kiinni kojelautaan ja parametrit uusiksi. Voi lennossa katsella ja kokeilla vähän erilaisia juttuja.
Juu, säädettävät ECU:t on kivoja mutta...  Säätämistä ihan liikaa säätöfriikille....   :D
Jos saisi kerralla "helpohkosti" sinnepäin 90% tarkkuudella, niin se riittäisi oikein hyvin!
27C256:sia voi poltella vaikka 30kpl samaan syssyyn helposti hitusen eri bineillä, kunhan boxi on helposti esillä....   :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1015 : 26.10.2012, 11:16:51 »
Juu...  Erilaisia muistipiirejä on tullut ohjelmoitua nykyisein kaipa viisinumeroinen lukumäärä, joten se ei ole ongelma. Parisen sataa noista on mennyt myös autoihin. Ohjelmoitilaitteet löytyy omasta takaa vanhemmille piirijaloille. Ongelmani on se karttojen säätäminen oikein ja kunnolla. Flexitune palikankin olisin voinut ja osannut omin pikkukätösin tehdä kokonaan, jos olisin saanut AVR:n binäärit käsiini. Ja jopa hitusen paremminkin mekaanisesti...   ;)

Tätä kytkintä ajattelin juuri siten, että valinnat ovat viina/mix/bensa, sekä sytylle, että ruiskulle.
Juu, säädettävät ECU:t on kivoja mutta...  Säätämistä ihan liikaa säätöfriikille....   :D
Jos saisi kerralla "helpohkosti" sinnepäin 90% tarkkuudella, niin se riittäisi oikein hyvin!
27C256:sia voi poltella vaikka 30kpl samaan syssyyn helposti hitusen eri bineillä, kunhan boxi on helposti esillä....   :pomo:
Mulla olisi 27fs512 piirjä ja jalkoja joilla voi maadoittamalla vaihtaa kahden eri ohjelman välillä napista.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1016 : 26.10.2012, 14:52:56 »
Yöllä -6C pakkasella ja äsken starttauskokeilun aikana -2.
Tankissa puhdasta RE85:sta.  Ykasta tärähti tulille ja nosti kierrokset ylös kuten kuuluukin. Sammui sitten kun kierrokset laskivat tyhjäkäynnille.  Siihen pari starttausyritystä perään. Yritti lähteä käyntiin ja sammahti saman tein.  Vasta neljännellä yrittämällä jäi käyntiin ja käydä röpöttää vieläkin.

Todennäköisesti olisi jäänyt käyntiin, jos olisin koskenut kaasuun heti kun nosti kierroksille ja estänyt sen tyhjäkäynnille laskemisen.

Eli käynnistysrikastus kohdallaan, kylmäkäyntirikastusta lisää.

Mulla olisi 27fs512 piirjä ja jalkoja joilla voi maadoittamalla vaihtaa kahden eri ohjelman välillä napista.
Laita privaa...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1017 : 30.10.2012, 09:51:34 »
Kirjailis nyt näitä omia kokemuksia tänne kanssa. Tässä nyt muutaman viikon tuolla puhtaalla RE85 ajettua, johon sisältyy yksi ratapäivä ja pari pitempää reissua. 98 verrattuna mielestäni tuo RE85 toimii paljon paremmin tai pitäisikö sanoa että kone toimii paljon paremmin tuolla. Vetoja on enemmän ja kone tuntuu jotenkin vain sitkeämmältä. Ainoat miinukset tulee nyt tuosta kylmäkäynnistyvyydestä. Tuohon +/- 0 keleihin ei nyt vielä niinkään ole ongelmaa mutta jos joutuu edes -6 asteen pakkasessa koittaan käynnistää ilman lämmitystä niin hankalaa tulee olemaan. Jos roikkaan saa niin sitten ei mitään ongelmaa.

Viime viikolla tuli käytyä pohjoisessa jolloin tuli n. 1400 km ajettua. Menomatkalla polttoainetta meni 430 km matkalla n. 50 litraa, josta saadaan keskikulutukseksi 11,62 l/100km. Auto oli suht kevyellä kuormalla ja tiet tyhjät joten sai hyvin pietettyä semmosta 110 km/h useissa kohdissa. Laajakaista silti oli vielä hieman turhan rikkaalla joten säätelin sitten karttaa vähän laihempaan.
Kotopuolessa tuli sitten vähän kaupunkiajoa ja sitten n. 250 km matka-ajoa. Tällä välillä matkaa kertyi 330 km ja 40 litraa polttoainetta meni eli keskikulutus 12,12 l/100km.
Sitten oli taas vuorossa pitempi pätkä matka-ajoa mutta tällä kertaa autossa oli reippaasti enemmän painoa n +100 kg. 446 km matkalla paloi polttoainetta 48,17 litraa, keskikulutus siis 10,8 l/100km. Mahdollisuus oli päästä alle 10 lukemiin mutta viimeiset 100km joutui ohittelemaan useasti ja muutenkin ajo oli aika epätasaista. Myöskin kartta oli vielä hieman liian rikkaalla joten sieltäkin saa vielä hieman parannusta.

Kokoonpanona on B230FB, jossa kantta laskettu 0,2 mm, imukanavat kiillotettu, KG003 nokka, peltisarja 3" putkella ja kaikkea ohjaa MS2 v3.0 vakio puolalla. Suuttimet on 444 cc. Niin ja menomatka oli 18" kesärenkailla ja paluu 15" talvirenkailla.

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1018 : 30.10.2012, 12:14:52 »
Onko kellään tietoa tuosta laitteesta?
http://www.euro1supply.com/sony-ericsson-e85-etanoli-flex-fuel-muutossarjat-c-2397_2402_2688.html?language=fi

Kun tarvitsen 6-pyttysen version, niin ei käy noi mitä täälläkin on ollut esillä.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1019 : 01.11.2012, 12:19:04 »
Tästä keskustelusta innostuneena olen nyt melkein 1000km ajanut viina sekoituksilla.
Eka tankkaus oli vaan 20%, toinen 25% ja nyt tänään laitoin 30% seoksen. Tuli muuten aika halpa tankillinen kun bensakin makso vaan 1.54e/litra!
Mitäs tossa nyt käy jos menee joku vikakoodi päälle? Pysähtyykö kokonaan vai tehot laskee jos tosta 130:stä viel laskee niin se kyl melkein meinaa pysähtymistä :)  ?
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

 

Elekma  Autoracing