Kulkukoira  Proturbo

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689172 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1350 : 03.02.2013, 14:26:42 »
Milläs tapaa nuo teidän pontikkapannut käyttäytyy kylmä starteissa? Joutunu tekee nyt pari lähtöö ilman lohkolämppärii niin käyntiin on saatu mutta käy ikäänkuin kolmella jonku kilometrin matkan ja silloinkin pitää ajaa pienellä vaihteella. Vai onko mulla tulppa pimeenä?
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: E85-Topiikki
« Vastaus #1351 : 03.02.2013, 14:37:48 »

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Autot/1194673073848/artikkeli/re85-polttoainetta%20voi%20kohta%20tankata%20koko%20maassa.html

Kokemusta tästä E85 sopasta on meikällä kohta 2 vuotta (ihan flexifuel kärry!) ja meneehän toi jotenkin kesävuodenaikana. Mutta oikeasti olis paljon kivempi kun koko maahan tulis LNG-asemia tarjolle. Vaihtasin heti.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1352 : 03.02.2013, 15:05:17 »
Milläs tapaa nuo teidän pontikkapannut käyttäytyy kylmä starteissa? Joutunu tekee nyt pari lähtöö ilman lohkolämppärii niin käyntiin on saatu mutta käy ikäänkuin kolmella jonku kilometrin matkan ja silloinkin pitää ajaa pienellä vaihteella. Vai onko mulla tulppa pimeenä?
Tänää jäi tokalla käyntiin ja kaikilla pytyillä.
Mittaas tulpanjohdot? Omasta kuoli just 2piuhaa. Käynnisty huonosti, pätki ajossa ja tyhjäkäyntiki ravisti. eilen uudet piuhat ja taas rokkaa  :pomo:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1353 : 03.02.2013, 15:07:05 »
Onko noita käynnistys ongelmia siis ihan aidoissakin flexifuel autoissa talvisaikaan? Ja samaan aikaan meikäläinen yrittää pärjätä museovolvolla... :idiot2: ;D  ;D
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1354 : 03.02.2013, 15:09:06 »
Tänää jäi tokalla käyntiin ja kaikilla pytyillä.
Mittaas tulpanjohdot? Omasta kuoli just 2piuhaa. Käynnisty huonosti, pätki ajossa ja tyhjäkäyntiki ravisti. eilen uudet piuhat ja taas rokkaa  :pomo:
On kyl uudet piuhat tosin motonetin... Pitänee tutkia ei siis kuulu asiaan daihatsu röpötys...
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1355 : 03.02.2013, 15:16:08 »
Milläs tapaa nuo teidän pontikkapannut käyttäytyy kylmä starteissa? Joutunu tekee nyt pari lähtöö ilman lohkolämppärii niin käyntiin on saatu mutta käy ikäänkuin kolmella jonku kilometrin matkan ja silloinkin pitää ajaa pienellä vaihteella. Vai onko mulla tulppa pimeenä?

Onkos sinulla se kylmärikastus kytketty siinä flexitunessa joko kytkimellä tai sillä mukana tulleella piuhalla ja lämpöanturilla?
Millaiset starttirikastukset käytössä?

Oma pontikkapannuni tärähtää tulille aikas vaivattomasti sinne -13C nurkille, jonka jälkeen homma menee vaikeammaksi kiristyvän pakkasen myötä.

Sahailemaan joutuu siinä -15C kireämmässä pakkasessa.  Ja jossain alle -5C pikkupakkasissa ero bensaan on käytännössä olematon.

Jos käy parin minuutin käynnin jälkeen vielä ns. kolmella, on kylmärikastus riittämätöntä tai sitten sytkäpuolella on vikaa.

Viina tuntuu omien ja erään viinalankun omistajan kokemusten mukaan olevan melkoista rääkkiä sytkän osille!
(näköjään kerkisi vastata jo)  :hello:

Tänää jäi tokalla käyntiin ja kaikilla pytyillä.

Kaikki pytyt kuuluvat asiaan, mutta lankun lastussa on vielä säätämistä sen kylmäkäynnistyksen osalta!  :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1356 : 03.02.2013, 15:22:07 »
Juu lastu saatas pientä hieno säätöä vaatia mutta hyvin on pärjätty tää talvi :) ne parit kovat pakkaset oli akulle liikaa  mutta muuten kovassa ajossa ollu  S*

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1357 : 03.02.2013, 16:00:23 »
Onko noita käynnistys ongelmia siis ihan aidoissakin flexifuel autoissa talvisaikaan? Ja samaan aikaan meikäläinen yrittää pärjätä museovolvolla... :idiot2: ;D  ;D

On tietysti, kyseessähän on etanolin ns. Ominaisuus. Tosin itse en ole jaksanut pakkasrajoja hakea vaan siirryn ihan reilusti E95:een kun T < -10C.

Poissa ocram

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1358 : 04.02.2013, 07:49:26 »
Parin kuukauden aikana ei flexifuel-autolla minkäänlaisia ongelmia pelkällä etanolilla, pakkasta ollut parhaimmillaan -25. Melkein kaikki käynnistykset lämmitettynä vakiona olevalla lohkolämppärillä. Ilman esilämmitystäkin lähti -15 asteessa ihan normaalisti käyntiin. Auto ollut käytössä vasta vähän aikaa mutta kylmässä sitä on ainakin päässyt kokeilemaan.
Polestar 2 PPP, aiemmin liuta Volvoja

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1359 : 05.02.2013, 13:40:13 »
Automallista riippuen lohkolämmitys saattaa auttaa merkittävästikin (ja kunnolla lohkolämmitetty autohan ei ole sama kuin kylmäkäynnistys...)

Mutta veikkaanpa että pirssi kuin pirssi ja ongelmia rupee etanolin kanssa oleen kylmästartissa jos T<-15C.

Veikkaan myös jumalatonta kulutusta ekan 10-20 km ja myös teho-ongelmia.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2013, 13:42:19 kirjoittanut lutikka »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1360 : 05.02.2013, 14:01:51 »
Juu, wiinamäen miehillä käynnistysongelmat alkavat kun etanolin leimahduspiste alittuu...
Puhtaalle (100%) Wiinalle se on +12C astetta. 

RE85:ssa oleva bensiini helpottaa tilannetta pienille pakkasille.  Ja kun bensiinin leimahduspiste alkaa tulla vastaan, niin sitten startit menevät haasteellisiksi.

Kulutus ainakin omassa merikontissa on suurta, kunnes moottorin lämpötila ylittää +20C jolloin Wiinan kylmärikastus kytkeytyy pois. Ajossa tätä kylmärikastuksen poiskytkeytymistä ei huomaa lainkaan.

Moottoritehossa ei ole havaittavaa muutosta kunhan kone on käynyt sen aikaa, että sen sylinterikannen sisäinen lämpötila alkaa olla 0C tuntumassa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1361 : 05.02.2013, 20:13:06 »
No nyt pelaa kun kytkin flexin rikastukset käyttöön. Tärähti tukevasti kylmänä käymään mutta putos sit daihatsu käynnille ennenkuin koski kaasuun eli pitää vähän laittaa lisää viinaa kylmäkäynti puolelle.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1362 : 05.02.2013, 20:29:43 »
No nyt pelaa kun kytkin flexin rikastukset käyttöön. Tärähti tukevasti kylmänä käymään mutta putos sit daihatsu käynnille ennenkuin koski kaasuun eli pitää vähän laittaa lisää viinaa kylmäkäynti puolelle.
Riittävän kylmässä se käy aina kuin daihatsu, ennenkuin sylinterikansi lämpenee tarpeeksi.  Tähän auttaa se kymmenisen sekunnin kierrosten pitäminen siellä jossain 2000rpm nurkassa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1363 : 13.02.2013, 15:14:32 »
Jumankekka, kohta ajetaan sahanpuruilla: http://www.st1.fi/index.php?id=12323
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1364 : 15.02.2013, 22:08:07 »
Maantie kulutus testi suoritettu  ::) 12.28l/100km  :2funny: Mutta eipä ollu ohittajia  ::)  V:>

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

 

Elekma  Autoracing