Kulkukoira  Proturbo

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689174 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa timAntt1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1530 : 12.09.2013, 17:28:05 »
Moro moro kokematon (viinaton) kuski kyselee?

Haaveena olisi saada tuo oma volle Re85 kulkemaan (volvo s60 2.4T) flexi boksin laitan tietty
Sitä ennen kuitenkin vaihdan "vihreet" suuttimet ja mitsun T16+putkisto
"Lastutus" onnistuu normaalisti?
Millaiset tulpat? Volvo vakio?


Pahoittelut aiheutuneesta vaivasta:D

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1531 : 12.09.2013, 18:50:27 »
Moro moro kokematon (viinaton) kuski kyselee?

Haaveena olisi saada tuo oma volle Re85 kulkemaan (volvo s60 2.4T) flexi boksin laitan tietty
Sitä ennen kuitenkin vaihdan "vihreet" suuttimet ja mitsun T16+putkisto
"Lastutus" onnistuu normaalisti?
Millaiset tulpat? Volvo vakio?


Pahoittelut aiheutuneesta vaivasta:D

Ei kai ole mitään järkeä laittaa "flexi-boksia" ja "lastua" päällekkäin vaan suoraan sellainen ohjelma jossa nämä molemmat on huomioitu?

Riipouen tietty siitä, mitä tarkoitat flexi boxilla tässä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa timAntt1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1532 : 12.09.2013, 18:56:46 »
Anteeksi tietämättömyydestäni

Elikkäs E85 tankkiin jq ohjelmoitavaksi vaan?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1533 : 12.09.2013, 19:20:42 »
Anteeksi tietämättömyydestäni

Elikkäs E85 tankkiin jq ohjelmoitavaksi vaan?

Älä nyt anteeksi pyytele, en minäkään nöissä viinajutuissa guru ole. :)

Sanoin vaan sitä, että nämä flexiboxit on yleensä vakioautoihin tarkoitettuja. Jos tavoite on hakea tehoja, kannattaa nämä molemmat asiat huomioida samalla. Ja jos pelkästään e85 ajelee, helpostihan tuo onnistuu softalla pelkästään kun ei ecun tarvi pohtia paljonko viinaa on tankissa suhteessa bensaan.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1534 : 12.09.2013, 20:22:48 »
Kuten Taavi sanoi, flexitune boxi (tms) sopii niille, jotka haluavat käyttää mitä sattuu suhdetta bensan ja Wiinan välillä.

Lastu sopii niille, jotka etsivät optimia jommalle kummalle.

Kun jaksaisi ja ehtisi, niin väsäilisin molemmat optimilastut omaani ja tekisin muokkaukset sekä EZK:lle ja LH, jotta voisin kytkimestä käskemällä vaihtaa polttoainetta ja karttoja.  Sillä saisi wiinankulutusta alaspäin vajaakuormilla ja potkua täyskaasulla!  :)

Mutta laiska kun olen, jätän sen talvi-iltojen ratoksi sen väsäämisvaiheen.

Tulpissa menevät halvat vakiotulpat mutta niitä vain joutuu vaihtamaan hitusen useammin.  Ja jos lastu on pielessä ja sopat menevät paksulle reilusti, niin tulppia menee kuin leipää! Bensalla tätä ei edes huomaisi.

Ja kaikki huonot sytytys-hilut paljastavat Wiinan kanssa itsensä ensimmäisistä känneistä alkaen!

Joka tapauksessa tarvitset sen lastun, jos vaihdat suuttimet tms. tehotavoitetta on mielessä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1535 : 15.09.2013, 21:02:58 »
VOI RISTUS! Tämä keskustelu on yltynyt jo yli sadan sivun mittaiseksi ja välillä puhutaan siitä saiko alennusta ST1 kortilla ja toimiiko ruohonleikkurissa yms. yms., mutta minua kiinnostaa tietää huonot kokemukset E85:n käytöstä. Tuo sata sivua on liian iso pala alkaa selaamaan läpi, joten siksi kysen ehkä jo uudelleen...

EVO8 kertoi tästä: http://www.nord-com.net/stoni/ethanol.html, kannattaa katsoa kuvat sivun alareunasta!

ja jatkaa:

Tuossa ilmeisesti jeesaa se, että ajelee välillä bensalla, mikanhan ainakin on ajanut raa'alla viinalla jo kymmeniä tuhansia kilometrejä, mutta käyttää myös tätä: http://www.motonet.fi/fi/product/608030. Eikä mitään ongelmia, eikö?

Tilasin jo Flexitunen Auto X1:n ja ennen asennusta olisi mukava kuulla, että onko näitä ongelmia ollut enemmänkin? Koneena minulla on Volvossani B230FT.

Mulla oli just viime viikolla kansi auki omasta Volvosta kannentiivisteen vaihdon vuoksi ja samalla vaihdoin vihdoin suuttimet isommaksi.

Harmi, että ei tullut otettua kuvaa palotiloista ja suuttimista, mutta olihan ne poikkeuksellisen puhtaat karstasta ja suuttimien päässä ei kyllä ollut yhtään mitään mönjää, limaa tai muutakaan epänormaalia. Tuo aiemmin raportoitu tapaus on ilmeisesti ajalta, jolloin bensan lisäaineistus on aiheuttanut jotain?

Talvella sekatankkaan mukaan bensaa suunnilleen suhteessa 10/40 ja silloin olen luonnolliseti käyttänyt ST1:n 95E:tä, luulis nyt sen ainakin sopivan yhteen Re85:n kanssa.

Mä voin aika pitkälle yhtyä Mikan lausuntoihin tuossa edellä, talvikäynnistys on se etanolin akilleen kantapää.

Tuo oma kannentiivisteen vuotaminen saattaa olla oire siitä, että jossain vaiheessa moottori on käynyt laihalla sen vuoksi, että suuttimien kapasiteetti on tullut tappiin ja jonnekin syntynyt sen ansiosta poikkeuksellisia lämpöjännityksiä. Tai sitten ei. Erittäin vaikea todeta jälkikäteen mikä vuodon on aiheuttanut, öljy pääsi veden joukkoon, moottori ei mittarin mukaan ole ylikuumentunut missään vaiheessa saati keittänyt. Joku pistekuorma tietenkin on mahdollinen. Onneksi etanolin oktaaniluku kuitenkin on niin korkea, että nakutusta ei pääse esiintymään ja moottori ei tuhoudu sen vuoksi. Omien kokemusten perusteella kannattaa vaihtaa tulpat astettta kylmempiin, termostaatti kylmempään, tarkistaa kannen kireys ja välttää liikaa kuormitusta, jos epäilee suutinten riittävyyttä.

Niin ja kilometrejä etanolilla takana n. 30 000
« Viimeksi muokattu: 15.09.2013, 21:11:32 kirjoittanut Arkku »
- Volvo 740 B200F -91

Poissa Mukavamedia

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1536 : 17.09.2013, 14:10:25 »
Kokemuksia E85 polttoaineesta. Hyvin kulkee Volvo 850. Vuosimalli 1995 ja ajettu 212 000 km. Kilometrejä on muutama tuhat ajettu E85:llä ilman mitään muutoksia tai lisälaitteita.

Moottoritiellä ajelin kerran reippaalla kaasulla ja välillä voimakkaasti kiihdyttäen ja silloin se oranssivalo mittaristossa syttyi. Nollasin sen ottamalla akkukengän irti. Tämän jälkeen olen ajellut rauhallisemmin kiihdytellen, eikä valo ole syttynyt kertaakaan.

Joskus vähän viileämpi aamu (esim 6 astetta) on vaikuttanut kylmäkäynnistykseen. Ekalla kerralla kun starttaa, niin moottori kyllä hörähtää, muttei jää käyntiin. Toisella kerralla kone jää käyntiin ja jos on oikein kylmä yö, niin olen vähän aikaa antanut siinä lämmetä. Mieleen tulee aika, jolloin autoissa oli kaasarit ja oli varovasti annettava kaasua, ettei kone sammu.

Maantiellä kulutus ollut lähempänä normaalikulutusta, kaupungissa tuntuu ainakin, että kulutus lisääntyy enemmän E85:n johdosta. Olen tankannut usein pelkästään E85:ttä ja joskus olen laittanut myös 98:ia, kun olen venettä hinannut.

Syksyllä ja talvella käytän varmaankin enemmän normaalia bensaa, että aamulla käynnistyy.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1537 : 17.09.2013, 20:27:58 »
Kilometrejä on muutama tuhat ajettu E85:llä ilman mitään muutoksia tai lisälaitteita.

Toimii joissakin autoissa, kaikissa ei toimi ja silti se koettelee moottorinohjauksen säätörajoja.

Moottoritiellä ajelin kerran reippaalla kaasulla ja välillä voimakkaasti kiihdyttäen ja silloin se oranssivalo mittaristossa syttyi. Nollasin sen ottamalla akkukengän irti. Tämän jälkeen olen ajellut rauhallisemmin kiihdytellen, eikä valo ole syttynyt kertaakaan.

Onko autosi vapari vaiko turbo?
Jos on turbo, huutelit mäntäpistiäistä kylään ja kovalla äänellä!   :idiot2:
Vaparissakin kerjäsit moottorivauriota!  :buck2:

Oletkos lukenut vikakoodit? Siellä tietyt jutut eivät volvossa sytytä vikavaloa, vaikka moottorinohjauksen uumenista vikakoodi löytyykin.

Joskus vähän viileämpi aamu (esim 6 astetta) on vaikuttanut kylmäkäynnistykseen. Ekalla kerralla kun starttaa, niin moottori kyllä hörähtää, muttei jää käyntiin. Toisella kerralla kone jää käyntiin ja jos on oikein kylmä yö, niin olen vähän aikaa antanut siinä lämmetä. Mieleen tulee aika, jolloin autoissa oli kaasarit ja oli varovasti annettava kaasua, ettei kone sammu.

Normaali-ilmiö viinalla ja varsinkin vakio-ohjelmalla.   ???

Siksi näissä kaiken karvaisissa Wiinalisäpalikoissa on kylmä- ja käynnistysrikastukset Wiinalle sopivina, koska bensan arvot eivät yksinkertaisesti käy!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 1tumppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • Motto: Joka pieremättä kusee se naimatta kuolee!!
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1538 : 18.09.2013, 21:02:19 »
Tankkasin 50/50 seoksen E85 ja 98  ja auto toimii ihan normaalisti, ehkä jonkun verran herkempää meno on ja ajotietokoneen mukaan kakkua kuluu n. litran enemmän. Miten on? Uskaltaako 850R -96 viinalla ajella vaikka 50/50 seoksella vai alkaako tehä höpöä koneelle? Säästöä ei seoksella hirveesti tule joten pelkällä E85 ajelu olis ajatuksena.

Varmaan pitäs asentaa joku viinaboxi, minkäjaista suositteletta. Ajo olis ihan normaalia eli tehoja ei olis tarkoitus hakea vaan halvempaa ajoa.
MB R 320 cdi aut. -06
Chrysler Town & Country 3,8 aut. -06
Volvo s40 2.0 -97

Poissa Mukavamedia

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1539 : 20.09.2013, 13:20:34 »
En ole hetkeen täällä palstalla käynytkään, tässä vastauksia:


Onko autosi vapari vaiko turbo?

Oletkos lukenut vikakoodit? Siellä tietyt jutut eivät volvossa sytytä vikavaloa, vaikka moottorinohjauksen uumenista vikakoodi löytyykin.

Auto on vapari, 855 SE 2,5 aut ja vikakoodeja en ole katsellut. Rauhallisemmassa ajossa tuntuu toimivan tuolla E85:llä ihan mukavasti, paitsi nuo kylmäkäynnistykset. Kylmemmällä lisään taas normaalibensan määrää, ja käynnistykset sujuu taas hyvin.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1540 : 20.09.2013, 20:25:56 »
Auto on vapari, 855 SE 2,5 aut ja vikakoodeja en ole katsellut. Rauhallisemmassa ajossa tuntuu toimivan tuolla E85:llä ihan mukavasti, paitsi nuo kylmäkäynnistykset. Kylmemmällä lisään taas normaalibensan määrää, ja käynnistykset sujuu taas hyvin.

Se vikavalo syttyi siksi, kun kengitit konetta, niin se tippuu lambda-säädössä open-loop tilaan ja silloin kaikki adaptiiviset arvot eivät ollet vielä kohdillaan, joten kone kävi laihalla seoksella. Siitä tuli se vikavalo.

Näköjään kasipätkässä on isompi lambda-säädön toiminta-ikkuna kuin merikontissa.

Mutta sinuna hommaisin sopivan adapterin, ennenkuin rääkkäisin moottorin ohjausta ajamalla jatkuvasti säädöt tapissa.  Nimittäin päästöissä voi olla ongelmia ja sen lisäksi kylmäkäynnistys on nihkeää aivan turhaan.
Kaiken lisäksi kun vaihdat polttoainetta, ovat sopeutusarvot jonkin aikaa täysin metsässä!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa rammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1541 : 14.10.2013, 09:09:07 »
Kiinnostava juttu tämä E85.
Sellaista ajattelin kysyä, että kun tää kylmäkäynnistys pakkasessa on viunan heikkous talvikäytössä, niin millainen sekoitussuhde bensan kanssa poistaa tuon ongelman?

Ja tuo viinan ja bensan sekoitussuhde on varmaan jossain sekoitussuhteessa edullisin polttoainetaloudenkin kannalta? Siihen sitten vaikuttanee tietty moottori ja ajotapakin, mutta millaisilla viina/bensa-suhteilla olette ajaneet edullisimmin?
omat kartanot:
xc70 -05, rintsikka -44, Tampere
ex Volvot: Amazon-66, Amazon-70, 245-89,965-97/96
*tuurilla ja tunteella*

Poissa Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1542 : 18.10.2013, 21:09:50 »
Kiinnostava juttu tämä E85.
Sellaista ajattelin kysyä, että kun tää kylmäkäynnistys pakkasessa on viunan heikkous talvikäytössä, niin millainen sekoitussuhde bensan kanssa poistaa tuon ongelman?

Ja tuo viinan ja bensan sekoitussuhde on varmaan jossain sekoitussuhteessa edullisin polttoainetaloudenkin kannalta? Siihen sitten vaikuttanee tietty moottori ja ajotapakin, mutta millaisilla viina/bensa-suhteilla olette ajaneet edullisimmin?

Mulla on toiminut hyvin sellainen sekatankkaus, missä ajan tankin suht tyhjäksi ja tankkaan 20 eurolla 95E10 n. 12 litraa ja loput eli n. 40 litraa E85.
Ruotsissa myyty talvi-Re85 on käsittääkseni 70%, joten siitä voi ottaa osviittaa..

Mutta mulla on sellainen kokemus, että vanhat tiiliskeivet ainakin on hyvin yksilöitä tän suhteen ja oikea käynnistystekniikka helpottaa kummasti noita ongelmia.
- Volvo 740 B200F -91

Poissa rammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1543 : 20.10.2013, 23:58:04 »
Mulla on toiminut hyvin sellainen sekatankkaus, missä ajan tankin suht tyhjäksi ja tankkaan 20 eurolla 95E10 n. 12 litraa ja loput eli n. 40 litraa E85.
Ruotsissa myyty talvi-Re85 on käsittääkseni 70%, joten siitä voi ottaa osviittaa..

Mutta mulla on sellainen kokemus, että vanhat tiiliskeivet ainakin on hyvin yksilöitä tän suhteen ja oikea käynnistystekniikka helpottaa kummasti noita ongelmia.

Okei. Ajelin tankillisen 50/50 mixillä ja en huomannut mitään eroa normaaliin. Paitsi että pakokaasu tuoksuu hyvältä. Vähän sellaiselta kuin olis haitaristi kyydissä.

Kulutusta en vielä tarkemmin seuraillut mutta näyttää se viunasta tykkäävän kuten muutkin meillä. Huomenna tankkailen tiukemman boolin, saas nähä kuin etenee.
« Viimeksi muokattu: 20.10.2013, 23:59:43 kirjoittanut rammer »
omat kartanot:
xc70 -05, rintsikka -44, Tampere
ex Volvot: Amazon-66, Amazon-70, 245-89,965-97/96
*tuurilla ja tunteella*

Poissa kersti91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Lappeenranta
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1544 : 21.10.2013, 22:06:57 »
Mietin tässä vakiosuutinten käyttöastetta, eli miten rajoille näiden boksien kanssa suuttimia vedetään?
Alla se toinen ruotsalainen...

 

Samppasport  Futurez