Proturbo  Autodiagnoosi

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689189 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa okoz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • 760 Turbo
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1620 : 03.07.2014, 17:04:49 »
Nyt on raakaa wiinaa tankissa ja vähän täytyy vielä säätää käynnistystä ja kylmäkäyntiä rikkaammalle, kun ei taho käynnistyä ekalla startilla kylmä kone, vaikka ilman lämpötila tänään 20C. Onkohan tossa jotain häikkää?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1621 : 03.07.2014, 19:03:51 »
Aikas rikkaalla saa Wiinan käynnistysrikastus ja kylmäkäynti olla bensaa verrattuna.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1622 : 03.07.2014, 19:04:00 »
Nyt on raakaa wiinaa tankissa ja vähän täytyy vielä säätää käynnistystä ja kylmäkäyntiä rikkaammalle, kun ei taho käynnistyä ekalla startilla kylmä kone, vaikka ilman lämpötila tänään 20C. Onkohan tossa jotain häikkää?

Oma tekee viinalla samaa. eka otat pari tosilyhyttä starttia ja sitten oikee startti nii lähtee parhaiten käymään. Hankaamisella saa vaan startin rikki.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1623 : 03.07.2014, 19:05:58 »
Oma tekee viinalla samaa. eka otat pari tosilyhyttä starttia ja sitten oikee startti nii lähtee parhaiten käymään. Hankaamisella saa vaan startin rikki.

Minullapa ei tee!   ;D

Jos vakio romuilla ajaa, eikä käytä jotain wiina-adapteria, niin taatusti saa kikkailla starttauksen kanssa.
Oikein säädetyillä romuilla Wiinakone lähtee käyntiin kivuttomasti tuonne -10C lämpötiloihin asti, jonka jälkeen Wiinamäenmiäs saa kaivella niitä lämmikkeitä!  ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1624 : 03.07.2014, 19:19:37 »
Omassa ei ole ollut ongelmaa, mitä nyt kymmenen/parikymmentä sekunttia käy vähän aikaa turhan rikkaalla.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1625 : 04.07.2014, 15:58:39 »
Omassa ei ole ollut ongelmaa, mitä nyt kymmenen/parikymmentä sekunttia käy vähän aikaa turhan rikkaalla.

Lastulla vaiko adapterilla tehty Wiinakone?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa okoz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • 760 Turbo
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1626 : 04.07.2014, 18:55:03 »
Tänään käynnisty jo ekalla yrityksellä vähän ontuen, hieman vielä lisään rikastusta. Sitä vaan mietin että jos talvella täytyy vielä rikastaa lisää, niin tarviiko talven jälkeen vähentää rikastusta vai miten flexitune toimii?
« Viimeksi muokattu: 04.07.2014, 18:56:36 kirjoittanut okoz »

Poissa okoz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • 760 Turbo
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1627 : 04.07.2014, 19:07:43 »
Vähän OT, mutta olen kyllä huomannut tuon jo aiemmin, että lyhyillä starttauksilla, yleensä toisella yrittämällä tärähtää heti käyntiin. Kuumaksi ajettu / lämmin kesäpäivä, kone ei yleensä käynnisty ekalla vaikka tankissa on bensaa. Kylmemmällä kelillä tärähtää heti käyntiin bensalla.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1628 : 04.07.2014, 21:15:13 »
Tänään käynnisty jo ekalla yrityksellä vähän ontuen, hieman vielä lisään rikastusta. Sitä vaan mietin että jos talvella täytyy vielä rikastaa lisää, niin tarviiko talven jälkeen vähentää rikastusta vai miten flexitune toimii?

Flexin kylmärikastus on vakiomääräinen plus koneen oma. Flexin rikastus tippuu pois päältä +20C kohdalla.

Vähän OT, mutta olen kyllä huomannut tuon jo aiemmin, että lyhyillä starttauksilla, yleensä toisella yrittämällä tärähtää heti käyntiin. Kuumaksi ajettu / lämmin kesäpäivä, kone ei yleensä käynnisty ekalla vaikka tankissa on bensaa. Kylmemmällä kelillä tärähtää heti käyntiin bensalla.

Autosi on vuosimallia 96 tai uudempi? Veikaisin 98.  :buck2:
Osittain noiden ominaisuus, kylmäkäynnistys rikastusten vuoksi, jotka ovat mallia päästöistä läpi ja varmasti.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1629 : 04.07.2014, 23:36:46 »
Lastulla vaiko adapterilla tehty Wiinakone?

Bensa lastu tonilta, ja vähän yhdessä tonin kanssa suunniteltu sytkä lastu. muuten 670cc suuttimet.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1630 : 05.07.2014, 00:20:13 »
Bensa lastu tonilta, ja vähän yhdessä tonin kanssa suunniteltu sytkä lastu. muuten 670cc suuttimet.

Johtuu lastusta tuo rikkaalla käyminen käynnistyksen yhteydessä. Kun arvot ovat kohdillaan lastussa, niin kone lähtee lämpöisenä käymään nätisti liki stoikassa, ollen aavistuksen rikkaan puolella (todella aavistus).
Käynnistysrikastus on sitten oma juttunsa, mutta lakkaa vaikuttamasta heti kun kone ylittää käynniksi tunnistettavuuden rajan.

Eräs maailmallakin tunnettu säätäjä kamppaili saman ongleman kanssa, kunnes sai sorvattua arvot kohdilleen.

012 IMMu vai vakio? Jos vakio IMMu ja vakiot ahdot, nuo 670cc suuttimet ovat aikas ylimitoitettuja.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1631 : 05.07.2014, 01:02:12 »

012 IMMu vai vakio? Jos vakio IMMu ja vakiot ahdot, nuo 670cc suuttimet ovat aikas ylimitoitettuja.

Vakio immu, painepuolella ja ahtoja on se 1.4 bar

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1632 : 05.07.2014, 01:50:22 »
Vakio immu, painepuolella ja ahtoja on se 1.4 bar

Mitenkäs ne sopat toimii, sillä IMMu on ollut pohjassa pitkän aikaa....    :-[

Käykö sopat missään vaiheessa rikkaammalla vedossa kuin 12,5?  Jos käy, niin eipä ole papu tallessa tuossa konessa, ainakaan siihen verrattuna mitä siitä saa irti.

Lisäksi syttykartta on ollut 0,5 baarin jälkeen ylimmällä kuormarivillä! Eli sieltäkin pavusta on suurin osa kadonnut pakoputken kautta jonnekkin! :(

Oletko lukaissut aikoja sitten kirjailemani FAQ-jutut IMMusta yms...  ??


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1633 : 05.07.2014, 02:20:53 »
noista bensan AFR en enään edes muista miten menee, mutta E85 AFR pyörii vedossa 8.5-9 välissä. (taitaa olla bensalla juuri se 12 kantturoissa).

Hetkellisesti jos täyskaasulla painaa alhaalta asti, eli n 1500rpm, siinä 2500-2800rpm käy hetkellisesti paksulla, n 7.5-8AFR. Jonka jälkeen nousee tuohon 8.5-9

Aikaisemmin oli ongelmaa sytkän kanssa, kun oli bensan sytkälastu, eli tiputettu vakiosta pari astetta. Nyki pari kertaa ennen ahtoja. Nyt pari astetta vakiota korkeampi ennakko, ja pelaa hienosti

E: ja tämäkin oli ensimmäinen sytkälastu etanolille tonilta, tarkoitus oli hommata Ostrich itselle ja säädellä sillä.
« Viimeksi muokattu: 05.07.2014, 02:30:44 kirjoittanut Chall »

Poissa okoz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • 760 Turbo
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1634 : 05.07.2014, 10:39:37 »
Autosi on vuosimallia 96 tai uudempi? Veikaisin 98.  :buck2:
Osittain noiden ominaisuus, kylmäkäynnistys rikastusten vuoksi, jotka ovat mallia päästöistä läpi ja varmasti.

Auto on 760 vuosimallia 89 ja jenkkilästä peräisin.

 

RallyBaron  Samppasport