Proturbo  Autodiagnoosi

E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.

  • 2274 Vastauksia
  • 689206 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1680 : 16.08.2014, 00:02:21 »
Ja jääkö euro suomeen ja tukee työllisyyttä vaiko arabi terroristejä.

Tämä on täysin sivuseikka. Jos jotain jäisikin kotimaahan niin kohta se myytäisiin valtion toimesta kansainvälisille yhtiöille
Vähän OT mutta jännä nähä onko kotimaan makeanvedenvarannot "myyty" johonkin päin maailmaa minun elinaikanani

Setä samulin oppi on näköjään mennyt hyvin perille kun osataan yhdistää arabit ja terroristit
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1681 : 16.08.2014, 10:43:28 »
Ja jääkö euro suomeen ja tukee työllisyyttä vaiko arabi terroristejä.

Asuuko ne arabiterroristit venäjällä nykysin? Nimittäin sieltä tulee lähes kaikki meidän raakaöljystä.

Sekä nyt tuijotetaan vain niitä CO2 päästöjä, kun jutussakin puhuttiin että ei olla täysin tietoisia kaikista päästöistä mitä tulee, tottahan se on että kohtalaisen tuore ilmiö on viinalle muutetut autot (sekä etanoliautot ylipäätään) kun verrataan normaaleihin bensamoottoriautoihin.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1682 : 16.08.2014, 14:29:11 »
Vähän OT mutta jännä nähä onko kotimaan makeanvedenvarannot "myyty" johonkin päin maailmaa minun elinaikanani
Puhut skenaariosta, josta peloteltiin 70-luvulla!  :hello:

Suomen makea vesi ei ole niin vain "myytävissä" suomesta jonnekkin, sillä sitä on saatavilla helpomminkin (esim. napajää).
Tai sitten pumpattaisiin kokonaisia järviä tyhjäksi ja silti se olisi kannattamatonta. Esim. laatokkaan saisi kaikista Suomen järvistä vain 1/3 täytöksen. Joten meillä on lopultakin aika vähän makeaa vettä kamarallamme.
Meillä vain se vesi pysyy stabiilisti, sillä saamme sateita ympäri vuoden.

Geologisesti meillä suomessa on aika vähän maapeitettä, johon vettä voi imeytyä, joten meillä laajamittainen makean veden pumppaminen edellyttäisi satojen neliökilometrien kaivoverkostoa.  Maksaa mansikoita....

Joten helpompaa on heittää putki laatokkaan ja lähteä pumppaamaan.  :pomo:

Setä samulin oppi on näköjään mennyt hyvin perille kun osataan yhdistää arabit ja terroristit

Toisiin tepsii, toisiin ei....   :2funny:

Asuuko ne arabiterroristit venäjällä nykysin? Nimittäin sieltä tulee lähes kaikki meidän raakaöljystä.
Tai ainakin erittäin merkittävä osuus!  :hello:

Sekä nyt tuijotetaan vain niitä CO2 päästöjä, kun jutussakin puhuttiin että ei olla täysin tietoisia kaikista päästöistä mitä tulee, tottahan se on että kohtalaisen tuore ilmiö on viinalle muutetut autot (sekä etanoliautot ylipäätään) kun verrataan normaaleihin bensamoottoriautoihin.

Kyllähän se tiedetään mitä noista Wiina-autoista tulee "päästöinä". Tuo vain kuuluu siihen trafin probagandaan!

Alkoholin palamistuotteet tunnetaan erittäin hyvin ja ei kai EU yrittäisi pakottaa etanolin käyttämiseen bensiinin seosaineena, jos se tuottaisi haitallisia päästöjä erityisesti?   :hello:

95E10 on tästä erittäin oiva esimerkki!  :o

Polttomoottorin pääsääntöisiä päästöjä ovat Hiilidioksidi (CO2), Häkä (CO) ja typen oksidit (NOx).
Hiilen yhdisteet ovat palamisprosessin normaaleja tuotteita, joista häkä kertoo epätäydellisestä palamisesta.
Typen oksidit johtuvat taas paloprosessin korkeista lämpötiloista, jossa ilman typpi (N) reagoi hapen (O) kanssa.

Loput mikoskooppiset määrät muita yhdisteitä ovat aina tulos epätäydellisestä palamisesta tai sitten esim. moottoriöljyn palamisesta sylinterissä.

Ja koska Wiina palaa matalammassa lämpötilassa kuin bensiini, lopputuotteina on vähemmän NOx-päästöjä (aina) kuin bensiinillä. Myös CO2 ja CO päästöjen määrä on Wiinalla pienempi, sillä polttoaineessa on Hiiltä (C) huomattavasti vähemmän kuin bensiinissä. Vetyä on vastaavasti Wiinassa pirusti enemmän kuin bensiinissä, joten vettä syntyy palamistuotteena pirusti enemmän (H2O).

Lisäksi HC (palamattomat hiilivedyt) ovat Wiinakoneessa aina vähäsemmällä osuudella kuin bensa-koneessa (vety-pitoisuus).

Hyvä esimerkki oli meikäläisen päästölappu. Lambda 1,1 tyhjäkäynnillä ja HC oli vain 34ppm. Bensakoneessa HC päästöt olisivat taivaissa tuolla lambdalla.

Joten tuon Otto Lahden sanomiset voi kuitata piltkälti puhtaana probagandana verotulojen vähentymistä vastaan!  >:(

Muistutetaan vielä tästä:
http://www.hs.fi/kotimaa/Katsastuksessa+voi+tulla+sanomista/a1406432367762
Lainaus
"Muutoskatsastuksessa pitää osoittaa, että auto täyttää sitä koskevat päästövaatimukset myös muutosten jälkeen", sanoo Lahti.

Ja tämän todistuksen hankkiminen voi olla autoilijalle hankalaa, jos laitteen myyjällä ei ole antaa sellaista juuri kyseiseen automalliin.

Pirkkalalaisyritys pystyy antamaan sen vain yhteen malliin, vuoden 2001 Ford Focukseen 1,6 litran moottorilla. Yritys mittautti sellaisen VTT:llä, mikä maksoi noin 15 000 euroa, mutta tulos oli hyväksytysti alle raja-arvojen.


"Laitteen toimintaperiaate on kaikissa autoissa sama. On oletettavaa, että päästöt pysyvät suurin piirtein samoissa arvoissa muissakin autoissa", sanoo Steponetechin puhemies Tuomo Isokivijärvi.

Wiina on aina ympäristöystävällisempi polttoaine päästöjensä puolesta, koska palamistuotteissa vesihöyryn määrä on aina bensiinää suurempi!

Mutta trafi haluaa torpata tämän omaehtoisen alkoholisoitumisen verotulojen vähentymisen vuoksi! :peetu:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8963
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1683 : 16.08.2014, 14:33:44 »
Asuuko ne arabiterroristit venäjällä nykysin? Nimittäin sieltä tulee lähes kaikki meidän raakaöljystä.

Mineraaliöljyn kysyntä ylläpitää hintatasoa...

Ja joo ei oo hirveesti kehumista tuon naapurimaankaan politiikassa.

-Paljonko puhdasta vettä kuluu yhden megajoulen tuottamiseen?

Ei oikein tässä maassa relevantti mittari? Uutta vettä tulee koko ajan taivaalta. Se että käykö se jonkun tehtaan kautta matkallaan mereen ei vaikuta siihen saadaanko huomenna juomavettä vesilaitokselta tai kuivuuko pellot. Sitä kannattaa toki seurata millaisena se vesi tulee tehtaasta ulos.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1684 : 16.08.2014, 15:17:42 »
No virkamies ei virkansa puolesta voi sanoa muuta kuin että päästöt on mitattava päästönormin mukaisella tavalla. Virkamies ei voi sanoa että antaa palaa vaan, tuskimpa viinalla ajamisessa on mitään haittapuolia. Helvetti pääsi irti kun 95E10 tuli käyttöön, mitä luulet kun Tauno Tavis tankkaa Tojotaansa RE85 ja se alkaa pätkiä. Se on valtion vika, ja kaiman pää on pölkyllä jos ei olisi mediassa varoitellut. Totuus on vain vaihtoehto.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1685 : 16.08.2014, 15:35:10 »
Tämä on täysin sivuseikka. Jos jotain jäisikin kotimaahan niin kohta se myytäisiin valtion toimesta kansainvälisille yhtiöille
Vähän OT mutta jännä nähä onko kotimaan makeanvedenvarannot "myyty" johonkin päin maailmaa minun elinaikanani

Setä samulin oppi on näköjään mennyt hyvin perille kun osataan yhdistää arabit ja terroristit
Niin nythän Kajaaniin juuri investoidaan kymmenillä miljoonilla uutta bioetanoli tehdasta.

BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1686 : 16.08.2014, 15:35:53 »
Asuuko ne arabiterroristit venäjällä nykysin? Nimittäin sieltä tulee lähes kaikki meidän raakaöljystä.

Sekä nyt tuijotetaan vain niitä CO2 päästöjä, kun jutussakin puhuttiin että ei olla täysin tietoisia kaikista päästöistä mitä tulee, tottahan se on että kohtalaisen tuore ilmiö on viinalle muutetut autot (sekä etanoliautot ylipäätään) kun verrataan normaaleihin bensamoottoriautoihin.
Ai niin unohtui Venäläiset kapinalliset.  :D
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1687 : 16.08.2014, 15:37:26 »
Ei sen pää pölkyllä olisi. Aina löytyy hyvävelijärjestelmästä isompi virkamies joka tulee taputtamaan päätä. Sijoitetaan se otto-petteri sitten vähän parempipalkkaisiin tehtäviin. Ainiin, mut trafihan johtaa palkkatilastoa  ;D Käytäntö on osoittanut et virkamiehen vastuu on ihan eri mitä sen pitäisi olla, ehkä nyt joitain ailuksen tapausta lukuunottamatta.

Tässä virkamiesmaassa ei mitään kehitystä ikinä tule tapahtumaan. Holhotaan vaan enemmän.


Ps.
tuoreista päästömittauksista luettua:

245 B230F RE85
kierroksilla
lambda 1,027
HC 12ppm
AFR 15.09
CO 0,086
CO2 14,18
O2 0,63

tyhjäkäynnillä
lambda 1,050
HC 14ppm
AFR 15,43
CO 0,009
CO2 14,13
O2 1,04

Ei sinänsä pidä vertailla toisen moottorin kanssa mutta laitetaan näkyville kuitenkin. Lisäksi eri laitteilla mitattu.

245 B200F 95E10
lambda kierroksilla 1,010 / tyhjäkäynnillä ei mitattu
HC 10ppm / 20ppm
CO 0,05 / 0,01
CO2 14,80 / 14,10
O2 0,30 / 1,30


Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1688 : 16.08.2014, 16:41:52 »

Ja koska Wiina palaa matalammassa lämpötilassa kuin bensiini, lopputuotteina on vähemmän NOx-päästöjä (aina) kuin bensiinillä. Myös CO2 ja CO päästöjen määrä on Wiinalla pienempi, sillä polttoaineessa on Hiiltä (C) huomattavasti vähemmän kuin bensiinissä. Vetyä on vastaavasti Wiinassa pirusti enemmän kuin bensiinissä, joten vettä syntyy palamistuotteena pirusti enemmän (H2O).

Lisäksi HC (palamattomat hiilivedyt) ovat Wiinakoneessa aina vähäsemmällä osuudella kuin bensa-koneessa (vety-pitoisuus).

Hyvä esimerkki oli meikäläisen päästölappu. Lambda 1,1 tyhjäkäynnillä ja HC oli vain 34ppm. Bensakoneessa HC päästöt olisivat taivaissa tuolla lambdalla.


Tästä kevyt OT, että ootko leimannu kontin re85:sta tankissa? Ja oliko käytössä sillon flexi vai optimoitu LH?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1689 : 16.08.2014, 17:55:55 »
En nyt kauhean tarkkaan ole noihin nykyautojen päästötesteihin perehtynyt, mutta niissä on kyllä kylmäkäynnistyskin huomioitu. Ja nimenomaan ne kylmäkäynnistyspäästöt on jotka alkaa ensimmäisenä kaupungissa tuntumaan, ei niitä voi noin vaan jättää huomiotta. Moottorivalmistajat ovat tehneet monenlaisia kikkoja saadakseen katin äkkiä lämpimäksi jne. Ja ei kaikki ole niin mustavalkoista kuin kemian tunnilla oli aikanaan, etanolin epätäydellisestä palamisesta kylmällä moottorilla tupruaa ilmoille esim. syöpää aiheuttavaa aldehydiä. Toinen mainittavan arvoinen seikka on auton 3-toimikatalysaattori joka hävittää tehokkaasti CO:n, HC:n ja typenoksidit, mutta tämä vaatii lambdan pitämisen lähellä ykköstä, sillä toiminta alkaa kärsiä jos siitä poiketaan paljoakaan. Tämän takia valmistajat eivät noin vain voikkaan säätää moottoreita osakuormalla paljoakaan laihemmalle vaikka siinä polttoainetta säästyisikin. En yllättyisi jos volvoharrastajien pakoputkista tulisi niitä typenoksideja kivasti kun mennään osakaasulla laihalla ihan tarkoituksella.

Itsekkin kyllä veikkaan että kunnollisen adapterin kanssa päästötesteistä pääsee läpi ja sitten ei ole trafillakaan nokan koputtamista. Miksi lie sitten jäänyt ne testien tekemiset valmistajalta vai onko niitä saatavilla kattavasti moneenkin automalliin? Ja olen kyllä Oton kanssa hyvinkin samaa mieltä että eihän kukaan virkamies voi antaa lausuntoa että käyttäkää vaan hyvin se menee :D Kyllähän jokainen noita voi jo nyt kokeilla melkein autoon kuin autoon ja ajella jos huvittaa, muutosboksin saa piilotettua ja saahan sen äkkiä katsastuksen ajaksi poiskin.

Ihme räyhäämistä välillä täällä.
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1690 : 16.08.2014, 20:12:37 »
Tästä kevyt OT, että ootko leimannu kontin re85:sta tankissa? Ja oliko käytössä sillon flexi vai optimoitu LH?

Edelliset leimat flexillä ja viimeinen laihaseos-säädöillä!  :hello:
Wiinalla on menty päästöille.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1691 : 17.08.2014, 15:11:49 »

En nyt kauhean tarkkaan ole noihin nykyautojen päästötesteihin perehtynyt, mutta niissä on kyllä kylmäkäynnistyskin huomioitu.
Jep!  Se näkyy jo volvojen moottorin ohjauksen bineissä.

Tässä 561-binin (vapari), turbossa saman tyylinen kippura vielä -95 vuoteen asti.


Ja tässä viimeisempien turbo volvojen (94X) kylmärikastuskartta.

Jossa näkyy selvästi tuo päästönormin mukainen mutka rikastuksissa. Mikä myös aiheuttaa tietyissä tilanteissa vaikeahkoa kylmäkäyntiä.

Ja nimenomaan ne kylmäkäynnistyspäästöt on jotka alkaa ensimmäisenä kaupungissa tuntumaan, ei niitä voi noin vaan jättää huomiotta. Moottorivalmistajat ovat tehneet monenlaisia kikkoja saadakseen katin äkkiä lämpimäksi jne. Ja ei kaikki ole niin mustavalkoista kuin kemian tunnilla oli aikanaan, etanolin epätäydellisestä palamisesta kylmällä moottorilla tupruaa ilmoille esim. syöpää aiheuttavaa aldehydiä.

Toisaalta tuo kylmäkäynnistys rikastus on käytössä aika lyhyen aikaa, joten sekin on aika lyhyt hetki jolloin kone käy rikkaalla.

Kylmässä moottorissa etanoli palaa muutaman hetken epätäydellisesti ja sen jälkeen palamisprosessi muuttuu hyvinkin puhtaaksi kokonaisuutena. Tämä aika on lämmittämättömälle moottorillekkin hyvin lyhyt.
Tuolloin aistinvaraisesti suurin päästölähde ovat hiilivedyt, eli palamatonta Wiinaa tulee moottorin lävitse.

Nykyisissä (bensa)moottoreissa sitä kissaa lämmitetään sillä, että se on pakosarjassa jne. mutta sekin on polttoainetalouden kiristämisestä syntynyt "ongelma".
Kissan primäärinen juttu on hiilivetyjen (HC) polttaminen ja typenoksidien (NOx) vähentäminen, jotka ovat toisiaa tukevia prosesseja.

Wiinan epätäydellisestä poltosta tulee mm. asetaldehydiä, joka palaa oikein hyvin ja liukenee vieläpä veteen.

Suurin asetaldehydin lähde ihmiselle on omaehtoinen polttoaineen (E38) nauttiminen, puun polttaminen ja ruoka.

Toinen mainittavan arvoinen seikka on auton 3-toimikatalysaattori joka hävittää tehokkaasti CO:n, HC:n ja typenoksidit, mutta tämä vaatii lambdan pitämisen lähellä ykköstä, sillä toiminta alkaa kärsiä jos siitä poiketaan paljoakaan. Tämän takia valmistajat eivät noin vain voikkaan säätää moottoreita osakuormalla paljoakaan laihemmalle vaikka siinä polttoainetta säästyisikin. En yllättyisi jos volvoharrastajien pakoputkista tulisi niitä typenoksideja kivasti kun mennään osakaasulla laihalla ihan tarkoituksella.

Wiina ja bensiini ovat erilaisia polttoaineita lopultakin, nimenomaisesti päästöjen osalta.
NOx päästöt wiinalla ovat luontojaan pienemmät palolämpötiloista johtuen.
Laihaseoksilla Wiina on puhtaampaa kuin bensiini, johtuen juurikin siitä vety-pitoisuudesta.

Laihaseoksilla wiinalla voi tulla NOx päästöjä hitusen enemmän kuin stoikassa, mutta siinäkin absoluuttisesti päätöjen määrä on kääntynyt vähemmäksi.

Itsekkin kyllä veikkaan että kunnollisen adapterin kanssa päästötesteistä pääsee läpi ja sitten ei ole trafillakaan nokan koputtamista. Miksi lie sitten jäänyt ne testien tekemiset valmistajalta vai onko niitä saatavilla kattavasti moneenkin automalliin? Ja olen kyllä Oton kanssa hyvinkin samaa mieltä että eihän kukaan virkamies voi antaa lausuntoa että käyttäkää vaan hyvin se menee :D Kyllähän jokainen noita voi jo nyt kokeilla melkein autoon kuin autoon ja ajella jos huvittaa, muutosboksin saa piilotettua ja saahan sen äkkiä katsastuksen ajaksi poiskin.

Kaikki toimivat adapterit kyllä läpäisevät päästöt kirkkaasti, koska niiden toimintaperiaate on sama (suuttimien aukioloajan lisäys). Jos orkkis ohjaus on kohdillaan ja adapteri asiallinen, niin tulos on absoluuttinen päästöjen pienentyminen.

Virkamies ei voi lausua tietysti sitä, että "käyttäkää vain", sillä virkamies on virassa ja hänen täytyy toimia vallitsevien lakien mukaan. Myös viraston omat hyväksytyt ohjeet velvoittavat virkamiestä.

Muutama vuosi sitten luvattiin ohjeistus siitä, miten laillisesti saadaan tuollainen Wiina-konversio tehtyä. Ohjetta vain ei ole kuulunut, eikä varmasti kuulukkaan, sillä valtio kaipaa kipeästi verotuloja. Wiinan käyttäminen taasen vähentää valtion verotuloja, joten kuinka todennäköisenä kukaan pitää, että tuollainen ympäristöteko lopultakaan syntyisi trafilta (nimikammotus).

Tai kyllähän siihen on menetelmä, mutta se on tehty niin kalliiksi, ettei kukaan normaali kansalainen voi sitä tehdä.
"Näppärä" ja tehokas tapa estää kansalaisen omaehtoinen ympäristöteko! :peetu:

Adapterien valmistajat ovat pääsääntönä hyvin pieniä firmoja, kuten vaikkapa flexitune, joka on voittoa tuottava yhdistys (mikä lienen ruotsalainen lainsäädäntökummajainen). Noiden firmojen resurssit eivät riitä siihen, että jokaisen automallin testaus maksaa 15000 euroa (VTT).

Ja saa yhden automallin testin hinnalla myydä pirun monta adapteria (1500).  :o


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1692 : 25.08.2014, 13:34:11 »
Kysytty varmaan sen satakertaa mutta haullakaan en oikeen löytäny.

B230F + AW-71L ja mahdollisesti flexitune x4 tulossa

Kysyisin noista polttoaine letkujen kestosta ja pumppujen kestosta, että kestäkö ne raakaa e85 jos ne mitä varmimmin alkuperäiset? Ja onko jotain muuta palikkaa mitä pitäis uusia tai vaihtaa ?
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1693 : 25.08.2014, 14:04:14 »
Kysytty varmaan sen satakertaa mutta haullakaan en oikeen löytäny.

B230F + AW-71L ja mahdollisesti flexitune x4 tulossa

Kysyisin noista polttoaine letkujen kestosta ja pumppujen kestosta, että kestäkö ne raakaa e85 jos ne mitä varmimmin alkuperäiset? Ja onko jotain muuta palikkaa mitä pitäis uusia tai vaihtaa ?

Orkkis-romut kestävät RE85:sta oikein hyvin.

Pumppu voi olla tiensä päässä ihan pelkästään ajan vuoksi, jos autolla on ajettu paljon (+300tkm). Tosin vaparin pumppu on tod. näk. paremmassa kunnossa kuin turboissa (vähemmän polttoaineen painetta kaikkiaan).

Putket ja letkut ovat ainakin minulla ja kaikilla muillakin tutuillani, vinokoneella ja Wiinalla ajaneilla kestäneet moitteetta.
Joten niiden ongelmat eivät synny Wiinasta!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Vs: E85 - keskustelu: käyttökokemuksia, saatavuus, hinnat yms.
« Vastaus #1694 : 25.08.2014, 14:33:50 »
Orkkis-romut kestävät RE85:sta oikein hyvin.

Pumppu voi olla tiensä päässä ihan pelkästään ajan vuoksi, jos autolla on ajettu paljon (+300tkm). Tosin vaparin pumppu on tod. näk. paremmassa kunnossa kuin turboissa (vähemmän polttoaineen painetta kaikkiaan).

Putket ja letkut ovat ainakin minulla ja kaikilla muillakin tutuillani, vinokoneella ja Wiinalla ajaneilla kestäneet moitteetta.
Joten niiden ongelmat eivät synny Wiinasta!
Tämä on hyvä tietää. Kiitän  :hello:
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

 

Elekma  Autoracing