Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523813 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #900 : 02.07.2013, 20:52:08 »
klik klik.. eli kaks ekaa on videoita.



asiasta en mitään tiiä mutta minusta näyttää että tuo on menny rikki.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #901 : 02.07.2013, 22:10:49 »
toivottavasti rupeaa taas rötäämään :). ja onneksi sen jälkee pysyy sitten vakiopaineet ::)?
Tuo rötäys ei kuullosta hyvältä :D pitää nyt painetta olla ;)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #902 : 04.07.2013, 17:31:08 »
Miten mulla on sellanen kutina, ettei kestä nuo sorvatut äffät.. laen paksuus 4,1mm kun taas räjähtäneen koneen ft-männässä 6,1mm.. Helsvetti.. Ahtopaineen säädän 1,2bar tällä kertaa..

Lisäksi puristussuhde jäis noilla aika pliisuksi, noin 7,9:1  :-[

ELI ei käytetä ainakaan heikompaa ku mitä siellä oli. Myykää joku mulle männät. HYVÄT JA HALVAT! tää on sentään nollabudjetin kone niinsanotusti :D
« Viimeksi muokattu: 04.07.2013, 18:39:32 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #903 : 05.07.2013, 17:12:04 »
Noin tulee sitten tuliterät mahlet.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #904 : 08.07.2013, 12:01:18 »
Joo viikonloppuna ei sitten tapahtunutkaan mitään projektin suhteen. Käytiin Kalajoella soluttautumassa vihollisen selustaan ja Bimmerpartyssa  :2funny: Eihän niistä ollu mihinkään :D

No mutta asiaan! Ylä ja alapään tiivistesarjat tuli. Sekä uuden että vanhan koneen tosiaan jo viime viikon puolella purin päreiksi. Uudesta tulokkaasta ois aika jättäny aika nopeasti. Männänrenkaat olivat ihan jumissa kolmessa männässä ja sylinterit ruosteessa. Nyt sylinterit hoonattu ja uudet männät tulevat vissiinkin huomenna. Kiitos JanicolRacingin väelle! Venttiilit yms saapuneet myös ja vielä pitäisi tilata uudet männänrenkaat. Lohko on nyt maalattu ja tänään määränä käydä kaikki kierteet läpi sekä tehdä öljynpaluulle reitti lohkoon. Yks levivannekin pitäisi jaksaa puhaltaa kun on jäänyt vähän :/
« Viimeksi muokattu: 08.07.2013, 15:10:03 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #905 : 11.07.2013, 16:46:23 »
Tartteeko kukaan Goetzen öljyrenkaita? stanukokoisia. En ollut tyytyväinen niiden laatuun. Ottaa yv:tä jos kiinnostaa :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #906 : 11.07.2013, 17:01:23 »
jäikö kampiakseli ehkees ehjäks räjähtäneestä koneesta :)
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #907 : 12.07.2013, 10:30:26 »
jäikö kampiakseli ehkees ehjäks räjähtäneestä koneesta :)
Itseasiassa pitäisi olla kunnostuskelpoinen. Vastapainoihin tuli jälkiä, mutta kun tekee veitsimallisen ja painottaa uudelleen niin priimaa pukkaa.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #908 : 12.07.2013, 11:45:41 »
Aika gay touhua nyt kyllä. Männät tulee +0,6 yli tason. Puristus näin ollen reilu kymppi suhde yhteen :/ Ei vissiin ahdetakaan niin kovasti  ::) Pitää vielä laskea tarkalleen tuo.

Liekköhän pysyy lh perässä yhtä "hyvin" kuten tähän asti :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9004
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #909 : 12.07.2013, 12:38:33 »
Puristus näin ollen reilu kymppi suhde yhteen :/ Ei vissiin ahdetakaan niin kovasti  ::)

Viinaa vaan tankkiin ja puolitoista baaria ahtoa.

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #910 : 12.07.2013, 13:46:20 »
Viinaa vaan tankkiin ja puolitoista baaria ahtoa.
Näinhän näitä raatoja tehään. ;)
Vai perusteletko tän tuosta noin lonkalta...
Ei tarvii mitään mittauksia tms, ehkä jos puristukset olis jääneet vakioluokkaan?

Ite en ihan näin luottavaisena lähtis duunaamaan tavaraa romulavalle...

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #911 : 12.07.2013, 14:02:15 »
Näinhän näitä raatoja tehään. ;)
Vai perusteletko tän tuosta noin lonkalta...
Ei tarvii mitään mittauksia tms, ehkä jos puristukset olis jääneet vakioluokkaan?

Ite en ihan näin luottavaisena lähtis duunaamaan tavaraa romulavalle...
Joo luotto tän suhteen on hävinny monta moottoria sitten :D Mutta siis viina polttoaineena edelleen ja tällä kertaa kilon korville ahdot. Tuossa kun lasken puristussuhteen ja jos se nyt on liian karun oloinen niin muotoilen kannen palotiloja hieman, että saadaan puristukset alemmas. Jäävät silti noin 9,5:1 hujakoille. Jos se nyt syksyyn kestäis  ::) Mulla on niin hurjat tavoitteet taas :)

Edit: Tässä siis uudet b230f männät madaltamattomina. Jälkiviisaana ois voinu sipasta hilikun mulukun verran pois.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2013, 14:04:11 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #912 : 12.07.2013, 14:22:40 »
Eikös se nyt kerralla kannattais tehdä kestävä moottori kunnon ohjauksella? Tai onhan sekin tietysti harrastus räjäyttää kolme moottoria kesässä  :2funny: Itse kyllä säästelisin vähän ja tekisin kunnon kokoonpanon kerralla ni ei tarvii kärvistellä..

Ja 9,5 on ihan sopiva puristus viinalla jos muuten vaan on paketti kunnossa..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #913 : 12.07.2013, 15:52:59 »
Eikös se nyt kerralla kannattais tehdä kestävä moottori kunnon ohjauksella? Tai onhan sekin tietysti harrastus räjäyttää kolme moottoria kesässä  :2funny: Itse kyllä säästelisin vähän ja tekisin kunnon kokoonpanon kerralla ni ei tarvii kärvistellä..

Ja 9,5 on ihan sopiva puristus viinalla jos muuten vaan on paketti kunnossa..
Tää on semmosta testailua hämärän rajamailla :D No totta mooses se kannattas, mutta kun sen tietää että tämän kesän ajot on siinä tapauksessa ajettu. Tiedätkö miten nöyryyttävää on ku joutuu ajamaan VAPAAHENGITTEISELLÄ isolohko seiskalla? Kylilläkin nauraavat, että "kato tuolta se taas tulee nokka pystyssä, eikä oo turpoo..." :D nojoo leikit leikkinä :D

Minä oon päättäny, että tää liikkuu motoparkkiin ens perjantaina. Botniassa jos räjähtää kone niin so be it. Tulen trailerin kanssa paikalle. Talvella tulee sitten se ohjainlaitepäivitys kuten olen saarnannut. Asiat voi tehdä hyvin, huonosti tai minun tyylillä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #914 : 12.07.2013, 16:37:19 »
Mulla on 10:1 puristukset viinan kanssa ja ahtoja tällä hetkellä sellanen 1.5bar. Hyvin on ainakin toistaseks pelannut, mutta eihän näistä viritetyistä vehkeistä ikinä tiedä.  :)

 

Futurez  Kulkukoira