Autodiagnoosi  Carcom Oy

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523822 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1320 : 01.10.2013, 22:41:24 »
Tuota mantraa itsekin hoin kun moottorinohjausta valitsin, ja valitettavasti kotimaan tekeleistä ei selkeää ja helppokäyttöistä/sisäistettävää itselle löytynyt. Tatecin meinasin ostaa, mutta hetken aikaa demo-ohjelmaa ihmeteltyäni totesin että ei. Ja nyt myöhemmin yhden kaverin tatechin kanssa puljaamista olan yli kurkin, herranjestas sentään kuinka sekava ja vaikea se voikaan olla. Toki jos ei ole vielä mitään muuta ohjausta säätänyt, niin sitten tuohon ehkä voikin oppia  :).

Itselläni on eniten kokemuksia Vipec V88 sekä MS1 ja MS3. Paras säätösofta mitä on itsellä vastaan tullut on ehdottomasti Vipecin VTS, selkeä, tarvittaessa oman maun mukaan konffattavissa mitä ja miten näytöllä näytetään, ja helvetin hyvä help. Ei tarvitse olla internetin tavoitettavissa jos ihmettelee mitä jokin asetus tekee kuten tunerstudiossa vaan kaikki löytyy erittäin selkeästi ja hyvin selitettynä pelkästä säätösoftan helpistä jo. MS3 on kyllä myös erittäin helppo värkki säädellä, vielä jos maksaa tunerstudion lisenssin mikä oli joitain kymppejä, niin saa autotune-ominaisuuden käyttöön. MS1 ohjaa nykyään käyttöauton bensapuolta, siinä ei ole ollut moitittavaa.

Suosittelen lämpimästi että kaivat kaikkien mahdollisten purkkien säätösoftat esille ja kokeilet niitä ihan vaan vaikkei purkkia olisikaan. Mielestäni nykypäivänä oikein mikään purkki ei niillä purkin rautaominaisuuksilla pääse keulimaan, liki samalla viivalla ovat eri merkkien purkit (ja tarkoitan siis että eri merkkien 1500e hintaluokat ovat samalla viivalla keskenään, ja sitten taas 2500e hintaluokan purkit keskenään). Suurimmat erot on nimenomaan säätösoftassa ja kuinka paljon siihen on panostettu. Esimerkiksi Tatecin softa joka on jotain haltecin peruja on lyhyellä perehtymisellä aivan paska. Sitten jos sitä aikansa hakkaisi niin kait sen tosiaan oppii.

Tatechin softa
Vi-pecin softa
Autronicin softat löytyy tuolta
Tunerstudio megan säätöön
Hestecin softasta en löytäny ladattavaa linkkiä.
Hei kiitti näistä! Asiallista luettavaa  P> Sen puoleenhan paskat on jo housussa, että Tatech T32std on tulossa johtonivaskan kera. Mutta pitääpä ihan testiä noita! :P Oleellisesti valintaan vaikutti tietysti ennenkaikkea tuo päähänpinttymä merkistä, mutta myös tuo tarjoushinta kun johtosarjoineen purkki irtosi 1009e hintaan!
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1321 : 01.10.2013, 22:56:51 »
Hei kiitti näistä! Asiallista luettavaa  P> Sen puoleenhan paskat on jo housussa, että Tatech T32std on tulossa johtonivaskan kera. Mutta pitääpä ihan testiä noita! :P Oleellisesti valintaan vaikutti tietysti ennenkaikkea tuo päähänpinttymä merkistä, mutta myös tuo tarjoushinta kun johtosarjoineen purkki irtosi 1009e hintaan!

Hinta kuulostaa sen verta edukkaalta ettei tuolla korkealta tipu. Mutta tosiaan opetteluahan se on aina, oli sitten ruuttana mikä hyvänsä. Kotimaisissa vaihtoehdoissa toki helppaa kun itse purkin tekijä löytyy puhelimen päästä ja varmasti apua saa, ja sitten taas ulkomaisissa merkeissä asiantunteva maahantuoja on kaiken a ja o. Ja megassa uskomattoman laaja käyttäjäkunta antaa aina vertaistukea.
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1322 : 01.10.2013, 23:49:30 »
Hinta kuulostaa sen verta edukkaalta ettei tuolla korkealta tipu. Mutta tosiaan opetteluahan se on aina, oli sitten ruuttana mikä hyvänsä. Kotimaisissa vaihtoehdoissa toki helppaa kun itse purkin tekijä löytyy puhelimen päästä ja varmasti apua saa, ja sitten taas ulkomaisissa merkeissä asiantunteva maahantuoja on kaiken a ja o. Ja megassa uskomattoman laaja käyttäjäkunta antaa aina vertaistukea.
Joo kaikista kieltämättä löytyy hyvät puolensa. Kunhan perussäätöihin sais ja viiminen sitten siellä penkissä :P Räjäytetään sitten moo.. PANKKI! :D

Hei kukas muistaa, että mistä sai niitä runkolaakerilinjaan tulevia ja tukevia "stressilevyjä"? Ei tuu nyt mieleen se sana.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1323 : 02.10.2013, 10:07:11 »
Joo kaikista kieltämättä löytyy hyvät puolensa. Kunhan perussäätöihin sais ja viiminen sitten siellä penkissä :P Räjäytetään sitten moo.. PANKKI! :D

Hei kukas muistaa, että mistä sai niitä runkolaakerilinjaan tulevia ja tukevia "stressilevyjä"? Ei tuu nyt mieleen se sana.

stressilevy tai korsetti rakkaalla on  monta miestä eiku miten se meni...

ota jumalaton rälläkkä käteen
vielä isompi pora
neliö 25mm teräslevyä
pari laatikkoa douppinki juomaa nii johan alkoi levy tulleen vaikka ilman mittaaki...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1324 : 02.10.2013, 10:17:20 »
stressilevy tai korsetti rakkaalla on  monta miestä eiku miten se meni...

ota jumalaton rälläkkä käteen
vielä isompi pora
neliö 25mm teräslevyä
pari laatikkoa douppinki juomaa nii johan alkoi levy tulleen vaikka ilman mittaaki...
Minusta on tullu laiska ja maksan mielelläni valmiista osista niin ei tartte itse tehdä :D Katsotaan nyt jos ei löydy sitten kivasti valmiina.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1325 : 02.10.2013, 19:04:47 »
Lyhdyt tuli suoraan George W. Bushin hallilta.. Tai jotain sinnepäin :D Kiitokset Ässäarpa!

Pikkunippeleitä.. Kattoo nyt mitä noista tarvii ja mitä ei. Kiitokset O-pp!



Ei oo kyllä nyt kerenny mitään muuta ku töissä käydä ja vanhoja osia lähettelemään uusiin osoitteisiin. Se on tietysti hyvä, koska näillä on saatu nyt kustannettua osia, joita olin tullut kehaisseeksi hankkivani :P

Kevennetty vauhtipyörä ja SRE-asetelma meni. Blingfactoryltä tilalle kevyttä vauhtipyörää ja joku jytky 228mm asetelma. Kaveriks jätin niille vielä aiemmasta paketista 6-lapasen jousitetun sintterin. Saas nyt nähdä.

Victor Reinzin alapään sain tänään :D Eli siis tiivistesarjan kellariin. Piti tulla myös yläkertaan samaa merkkiä, mutta jostain syystä matkalla oli merkki vaihtunut Elringiin. Haluan kuitenkin herra Victorin, joten tilataanpa uusiks.

Piisaiskohan 1200cc suuttimet? EV14 pyörähti mielessä.

EDIT. Schenkeriltä soittivat tänään ja kuulemma huomenna tulee pihaan kuorma-auto. Sinne on lastattu Enemin nokka... Oisivat nyt ees limusiinilla tuoneet. :P
« Viimeksi muokattu: 02.10.2013, 19:09:13 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1326 : 02.10.2013, 19:15:30 »
Lyhdyt tuli suoraan George W. Bushin hallilta.. Tai jotain sinnepäin :D Kiitokset Ässäarpa!



Onkoshan nämä ne minulta alunperin lähteneet valot :P
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1327 : 02.10.2013, 19:30:18 »
Onkoshan nämä ne minulta alunperin lähteneet valot :P
Tietääkseni on :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1328 : 02.10.2013, 19:41:40 »
Itselläni kävi edellisen koneen kanssa sama juttu. Nimen omaan reinzin halusin ja sen he tilasivat, seuraavana päivänä noutamaan ja ojensivat käteen Elringin... Päädyin tosin tilaamaan vaan varuiksi pelkän reinzin kansipahvin ja muut laitoin tuosta elringistä. Nykyiseen koneeseen kaikki tiivisteet reinziä.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1329 : 02.10.2013, 19:53:28 »
Itselläni kävi edellisen koneen kanssa sama juttu. Nimen omaan reinzin halusin ja sen he tilasivat, seuraavana päivänä noutamaan ja ojensivat käteen Elringin... Päädyin tosin tilaamaan vaan varuiksi pelkän reinzin kansipahvin ja muut laitoin tuosta elringistä. Nykyiseen koneeseen kaikki tiivisteet reinziä.
Joo tää oli jo toinen kerta ku kävi omalla kohdalla näin. Vaikka nimen omaan pyytää tiettyä merkkiä (jolle on oma numeronsa) ja on valikoimassa. Aattelevatko ne siellä jossakin sitten, että väliäkös tuolla on "tätä on ainakin hyllyssä"? No ei mittää onneks ei mikään kiire sattunu olemaan.

Eli koska pelkkää massatiivistettä en uskalla käyttää, on tarkoitus koneistaa urat lohkoon. Mikä on paras ratkaisu tuolle "liekkirenkaalle" sinne uraan? Entä kellä kokemuksia kynsitiivisteistä? Tuntuvat olevan kalliita. Onko idea pääpiirteittäin sama idea? Tyhmiä kyselen.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mettis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1330 : 02.10.2013, 20:01:04 »

Hei kukas muistaa, että mistä sai niitä runkolaakerilinjaan tulevia ja tukevia "stressilevyjä"? Ei tuu nyt mieleen se sana.
[/quote]

http://www.overboostracing.se/index.php?id_product=43&controller=product

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1331 : 02.10.2013, 20:05:25 »
Itse olien varma, että minulle tilattiin juuri tuo reinz merkkinen! Tämä siksi, koska oli oma työpaikka ja itse tilasin ;D Varaosa toimittaja vaan oli niin mukava, että päätti itse laittaa reinzin tilalle elringin. Toisella tilauskerralla toiselta tukkurilta menikin sitten jo oikein. Viimeksi kun etsiskelin sai reinzin tiivisteitä erikseen, mutta ei koko yläpäänsettiä ilman että kääntyi elringiin.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1332 : 02.10.2013, 22:30:31 »

Eli koska pelkkää massatiivistettä en uskalla käyttää, on tarkoitus koneistaa urat lohkoon. Mikä on paras ratkaisu tuolle "liekkirenkaalle" sinne uraan? Entä kellä kokemuksia kynsitiivisteistä? Tuntuvat olevan kalliita. Onko idea pääpiirteittäin sama idea? Tyhmiä kyselen.

Pianolankaa oon kuullu käytettävän..?
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1333 : 02.10.2013, 22:39:54 »
Itse olien varma, että minulle tilattiin juuri tuo reinz merkkinen! Tämä siksi, koska oli oma työpaikka ja itse tilasin ;D Varaosa toimittaja vaan oli niin mukava, että päätti itse laittaa reinzin tilalle elringin. Toisella tilauskerralla toiselta tukkurilta menikin sitten jo oikein. Viimeksi kun etsiskelin sai reinzin tiivisteitä erikseen, mutta ei koko yläpäänsettiä ilman että kääntyi elringiin.
Joo ihan sama täällä, luettelin numerot puhelimessa ja varaosamies vastaa "kyyllä onnistuu" :D kääntää jossain vaiheessa Koivusen ohjelmassa elringiin. Mentävä muualle kyselemään.

Joo kävin hallilla hakemassa myytäviä osia. Juuri kun olin poistumassa hallista, huomasin surullisennäköisen Holsetin osina siinä oven vieressä. Kasasin sen ja sain inspiraation tulevaan keulan ilmeeseen. Jotain mielestäni todella härskiä.

Siitä lisää myöhemmin.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1334 : 02.10.2013, 22:42:12 »
Pianolankaa oon kuullu käytettävän..?
Joo ja hitsilankaa.. Pitänee uppoutua netin ihmeelliseen maailmaan tutkimaan :)

Mettikselle kiitos linkistä! :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Autoracing  KL-varaosat