Futurez  Kulkukoira

1st:n kotterot(*paalaukselta pelastettu V70 T5 '01* & Chevy '85 & V70 '01)

  • 188 Vastauksia
  • 59850 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #45 : 24.12.2015, 14:53:13 »

Ei oo ruostettakaan oikeestaan muualla ku suojakumien kohdalla, hiomalla ja putsailemalla saa hyvät

Minusta nuo sun männät kuuluu Kuusakosken autoihin. Harvemmin kumien kohdalta syöpyneistä saa toimivia edes seuraavaan katsastukseen saakka.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #46 : 26.12.2015, 17:03:13 »
Uudet männät vaan kehiin!  Itselläkin oli vuosi takaperin varmaankin orkkismännät tuollaisessa kuosissa, enkä edes harkinnut nuiden fiksailua. Nyt tuon rempan jälkeen kahdesti leimalla, niin hienosti on pysynyt kunnossa.





Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #47 : 26.12.2015, 20:36:30 »
Nuo männät 8kpl tulee motonetin hinnastoa katellen maksaa melkeen saman kuin uudet satulat, taidan kuitenki koittaa elvyttää vanhat männät vielä. Kuhan tässä joku päivä kerkee talliin ihmettelemään niin näkee että ovatko ihan toivottomat..

Helppohan ne on vaihtaa jälkeenpäin jos alkavat jumimaan kun ei ole pultit jumissa..
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #48 : 27.12.2015, 00:06:17 »
Nuo männät 8kpl tulee motonetin hinnastoa katellen maksaa melkeen saman kuin uudet satulat, taidan kuitenki koittaa elvyttää vanhat männät vielä. Kuhan tässä joku päivä kerkee talliin ihmettelemään niin näkee että ovatko ihan toivottomat..


VPllä maksaa näköjään korjaussarja mäntineen 548 Ruotsin räppänää. On näköjään Meganetillä katteet kohdallaan.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #49 : 27.12.2015, 07:59:13 »
VPllä maksaa näköjään korjaussarja mäntineen 548 Ruotsin räppänää. On näköjään Meganetillä katteet kohdallaan.

Vp-autopartsia meinaat? Täytyy myöntää etten oo tajunnutkaan sieltä katsella, suomalaisia osantoimittajia vaan oon kattonu :D

Mutta eipä noissakaan kyllä monen euron hintaeroja moponetin hintoihin oo, pelkät männät ~13ekpl ja korjaussarja mäntineen ~60e/puoli, moponetistä saa 74,90e koko satulan..

Eli edelleen pysytään alkuperäisessä suunnitelmassa, eli katotaan saako entiset elvytettyä ja jos ei niin sitten uus tilannearvio ::)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #50 : 27.12.2015, 18:14:18 »
Nojoo, porakoneen teräsharjalla hioin ruosteet pois. Ei nää mahda kovin hyvin nestettä sisäpuolellaan pitää ;D



Käykös 200-sarjan satulat tai edes pelkät 36mm männät niistä näihin? Jos sattus löytämään jostain hyvät vaikka vielä.. Tai sitten jäädytän etujarrurempan tuonnemmas(lue=ei budjetti veny nyt) ja hankin kerralla uudet satulat.. ::)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #51 : 27.12.2015, 18:29:18 »
Melko karun näköiset männät.
Noilla ei taida tehdä enään mitään.

Jostain purkuautosta ostat parempi kuntoiset.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #52 : 29.12.2015, 00:30:58 »
Nelisatkusta releistin tänään ajovalot, kun niillä ei tahdo mitään nähdä. 11.4v==>13.5v nousi jännite polttimonkannoilla sen ansiosta. En vielä käynyt koeajolla, että en osaa sanoa oliko mitään hyötyä..

Amazonista sitten vielä iltapuhteina aloin takajarruja aukoa.


Oikeanpuolen rumpu irtosi kartiosta suht helpolla (ulosvetäjällä painetta ja vasaralla iskuja rumpuun), mutta vasen jäi vielä irrottamati ku tuntui tiukassa olevan ja tekijällä ei enää järki leikannut kun kello alkoi puoltayötä lähestyä :)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #53 : 29.12.2015, 10:48:55 »
Nelisatkusta releistin tänään ajovalot, kun niillä ei tahdo mitään nähdä. 11.4v==>13.5v nousi jännite polttimonkannoilla sen ansiosta. En vielä käynyt koeajolla, että en osaa sanoa oliko mitään hyötyä..

Oletettavasti hyötyä oli  ;) Oon ite jokusen releistyksen tehny, yhessä jaappanilaisessa oli mulla lisäpitkätkin keulilla, tein releistyksen, kävin koeajolla ja nappasin lisäpitkät pois keulalta tarpeettomana, omat valot näytti pidemmälle kun lisäpitkät  :2funny:

Parhaan tehon saat valoista irti kun laitat sinne vielä kunnon polttimot (halpa ja hyvä ei tule näissäkään samassa paketissa)
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #54 : 29.12.2015, 11:44:12 »
Parhaan tehon saat valoista irti kun laitat sinne vielä kunnon polttimot (halpa ja hyvä ei tule näissäkään samassa paketissa)

Tossa onkin jo edellisen omistajan jäliltä jotkut paremmat, ainakin kun normi h4:sen laittaa toiseen niin ero on huomattava..

...

Unohtui eilen kirjoittaa, että tässä yhteydessä polttimovikavalo jäi palamaan. Orkkispiuhat katkaisin pois, kuskinpuoleisista otin releille ohjauksen ja apparinpuoleiset jäi kokonaan irtaalleen. Auttaisko nyt jos liitän ne apparinpuolen alkuperäiset piuhat uusien rinnalle vaan, vai herjaako se sitten edelleen sen kuskinpuolen lamppua?
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #55 : 01.01.2016, 20:20:27 »

Kuskinpuolen takajarrun kasailin jo valmiiksi. Rumpua en vielä laittanut kun irrotusvaiheessa löin vahingossa yhden pinnapultin kierteen hajalle vasaroidessani rumpua ennen kunnollisen ulosvetäjän hankkimista ja tietenkin se pinnapulttikin oli vielä tilaustavaraa eli ens viikolle jää sen saanti ::)

Illalla sitten huomasin netistä kuvia katseltua, että tosta käsijarruvivusta puuttuu jotain. Niissä ilmeisesti pitäs olla jonkin sortin automaattisäätö tässä mallissa? No taidan kasata nyt kuitenkin noin ja etsiä joskus ehjät vipuset, kun molemmista puuttuu se lirpake..

Saa toki tarjota jos jollain ois ehjät käsijarruvipuset tähän.. :)
« Viimeksi muokattu: 01.01.2016, 20:22:34 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #56 : 01.01.2016, 20:30:22 »
Unohtui eilen kirjoittaa, että tässä yhteydessä polttimovikavalo jäi palamaan. Orkkispiuhat katkaisin pois, kuskinpuoleisista otin releille ohjauksen ja apparinpuoleiset jäi kokonaan irtaalleen. Auttaisko nyt jos liitän ne apparinpuolen alkuperäiset piuhat uusien rinnalle vaan, vai herjaako se sitten edelleen sen kuskinpuolen lamppua?
Niin eli periaatteessa siun ois pitäny se toteuttaa siten, että joko uusii johdot releineen kokonaan vakio valojen kohdalta siten, että se auton ecu tms tiedostaa että valot toimii.
Itse sillon kun vaihdettiin entiseen V40 H4 umpiot H7+H7 mallisiin, tehtiin johdotukset uusiks umpiolle ja releet heitettiin väliin ja valojen pistokkeet ostettiin uudet, ei herjannut mitn ihmeemmin, kun kytkettiin se auton omaan pistokkeeseen, mutta jatkuva virta tuli akulta suoraan umpioille.

Periaatteessa samaahan voit käyttää tuossakin omassa systeemissäsi, virta vaan tulemaan suoraan akulta valotehon maksimoinnin suhteen, mut muu härpäke vielä orkkis pistokkeen kautta umpiolle.

http://personal.inet.fi/cool/volvo.tuning/x3m-design.htm

Tuossa on nyt suunnilleen se kaavio miten tuo periaatteessa pystyy toteuttamaan:

http://personal.inet.fi/cool/volvo.tuning/projektit/ajovalo/kaavio.htm
« Viimeksi muokattu: 01.01.2016, 20:35:49 kirjoittanut ToniJH »
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #57 : 01.01.2016, 20:36:57 »
Noin jos se releytykset tekee, niin periaatteessa ainakin ylimääräisiltä häiriöilmoituksilta välttyy. Itselläni ei v40 sitä vikavaloa syttynyt.
Tosin tässä kannattaa nyt unohtaa vaan se että ei olla umpiota vaihtamassa vaan tuo itse toteutus on se olennaisin virtojen osalta, jolloin voi vielä sitä vanhaa johdotusta soveltaa, jolla myös poistetaan mahdollinen vikailmoitus mahdollisuus.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #58 : 01.01.2016, 20:39:49 »
Niin eli periaatteessa siun ois pitäny se toteuttaa siten, että joko uusii johdot releineen kokonaan vakio valojen kohdalta siten, että se auton ecu tms tiedostaa että valot toimii.
Itse sillon kun vaihdettiin entiseen V40 H4 umpiot H7+H7 mallisiin, tehtiin johdotukset uusiks umpiolle ja releet heitettiin väliin ja valojen pistokkeet ostettiin uudet, ei herjannut mitn ihmeemmin, kun kytkettiin se auton omaan pistokkeeseen, mutta jatkuva virta tuli akulta suoraan umpioille.

Periaatteessa samaahan voit käyttää tuossakin omassa systeemissäsi, virta vaan tulemaan suoraan akulta valotehon maksimoinnin suhteen, mut muu härpäke vielä orkkis pistokkeen kautta umpiolle.
Sieltähän on nyt uusittu etuvaloilta piuhat kokonaan, kuskinpuolen vanhoista on vaan ohjaus releille..

Näissä vanhemmissa on vaan se mutikka reletaulussa, mikä tunnistaa onko polttimot rikki. Ja nythän kun orkkispiuhoista ei sinne tule kuormitusta niin se tietysti herjaa valovikaa sen takia.

Eli sinne pitäs nyt kuitenkin jonkinsortin kuormitus saada. Mietin sitä niinku taisin jo ylempänä kirjoitellakin, että yhdistää sen alkuperäisen johdotuksen vaan nyt niihin releeltä tuleviin virtajohtoihin niin sinne tulis kuormitusta ::)

Katkaisin sen alkuperäisen johdotuksen siitä lampulle tulevan pistokkeen juuresta, enkä tehnyt umpion perään mitään ylimääräisiä reikiä mistä ois erikseen tullut uusi johdotus suoraan lampunkannoille tms.
Tuli mielestäni vähemmän sitä legendaarista puuhapiuhaa näin tehtynä ja siistimmän näköinen :)
« Viimeksi muokattu: 01.01.2016, 20:48:35 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #59 : 01.01.2016, 20:42:45 »

Eli sinne pitäs nyt kuitenkin jonkinsortin kuormitus saada. Mietin sitä niinku taisin jo ylempänä kirjoitellakin, että yhdistää sen alkuperäisen johdotuksen vaan nyt niihin releeltä tuleviin virtajohtoihin niin sinne tulis kuormitusta ::)
Jep, ja jos sieltä poltin palaa sit oikeasti niin se siitä myös  kaiken järjen mukaan pitäs ilmotusta tulla jos sieltä poltin palaa :)
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

 

Futurez  Kulkukoira