samoin oho EU:ssa muokataan kivemmaksi päästörajoja ettei niin iso firma kaadu.
Kuten muut jo sanoivatkin, VW omistus on niin harvoissa käsissä, että hirvittää. Vain muutama vuosi sitten shorttarit rakensivat itselleen megaluokan short-squeezen ja sitten ryntäsivät rakentamaansa ansaan pää märkänä. Eli myivät hullut lyhyeksi enemmän kuin oikeasti vapaita lappuja oli markkinoilla. Subprime kriisin laskuun kääntämää autoteollisuutta shortattiin rajusti kunnes Porsche liputti saaneensa rahoituksen niin merkittävään omistukseen alennusmyynnissä olevia osakkeita, että sen + Nieder Sachsenin osavaltion omistuksen ulkopuoliset laput loppuivat Börsästä kokonaan.
Shorttareille kävi miljardiluokan kylmät, kun Possu auliisti suostui luopumaan haalimistaan lapuista. Viimeiset parilla sadalla ostetut laput vaihtoivat omistajaa yli tonnilla / kpl.
Normin muuttaminen ei auta Volsua, koska kohumoottori on korvattu uudemmalla. Nyt pyyhitään sitä mikä on jo housussa. Enkä muutenkaan näe suurta motiivia esim. Daimlerin taholta helpottaa normia kilpailijalle, jonka piti olla kumppani Amerikan valloituksessa, mutta joka hylkäsi tarjotun avun ja sössi koko homman kaikkien valmistajien dieseleiden kannalta. Eli teollisuuden kanta EU6 normin helpottamiseen ei välttämättä ole yhtenäinen, vaikka sellaista joku pyytäisikin. Päinvastoin, turvanormien tapaan tässä on tilaisuus mielikuvamainontaan jälkeenjääneiden kustannuksella.