On se niinkin niin. Tavallaan huoltona toi pitäis tehdä "ehjällekin" autolle? Pitää katsoa löytyiskö oikeanlaista puolaa. Yks puoliksipurettu 745 B200F on pihalla, mut tiedä sitten sen puolasta.
Mutta silti ja edelleen, ennakko on ok, luulen auton käyvän laihalla, koska pakokaasu-anaalisaattori niin kertoi.
Voihan tuota purku-auton puolaakin kokeilla. Äkkiseltään ei tule kyllä mieleen, miten puola voisi aiheuttaa yli 10 asteen viiveen kipinään.
Jos käytössä olis kaksi kanavainen oskiloskooppi, olisi tuon viiveen syntysyyn pystynyt selvittämään. Ja samaten näkemään tuon asentotunnistimen signaalin laadun ja mahdolliset häiriöt.
Se, että LH pitää sopat laihalla, on suorastaan ihmeellistä, sillä se rakastaa elämääkin enemmän sitä lambda ykköstä. Ja varsinkin nopeustiedon puuttuessa näin on. Ei kiihdytysrikastuksia kunnolla tms.
Jos sopat eivät stemmaa, niin äkkiseltään vika löytynee jostain akselilta, IMMu, piuhat, lämpöanturi ja lambda tai imuvuoto. Yyber-paksuihin soppiin voisi olla syynä edellämainittujen lisäksi myös EZK (nakutusrikastus).
Mutta jos IMMun signaali on tosiaan ongelma potilaassa 2,5V tyhjäkäynnillä (iso kuormatieto), niin jotain on sen puolella vialla. Tästä voisi seurata ylisuuri lambda-korjaus, joka binäärin versiosta riippuen käyttäytyy "mielenkiintoisesti" siten, että ensin vedetään jumalaton askel paksulle ja sitten laihalle ja siitä sitten hilataan lambda-ykköstä kohden ja kun askel on iso siihen ei päästä ja homma aletaan alusta. Tuolloinkin sopat pyörivät laihalla kaikkiaan.