KL-varaosat  Race.fi

Tehot hukassa

  • 49 Vastauksia
  • 13946 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7605
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #45 : 12.10.2016, 11:19:31 »
Jos pelkällä mapilla ilman TPS:ää ajelet, niin sanotaan asia näin kauniisti, että sawolaiset supersankarit ovat jo paikalla, kuten tuloksesta näkee....   :-\
Tps ei vaikuta tulokseen. Suurin osa omista megalla tekemistäni autoista on ollut vain mapilla. Myös esim "talvironttonen" eli 242 B230FB HX35:llä ja ms1:llä, josta penkitettiin bensalla 368hv sekä E85:llä 400hv. Luonnollisesti jakajasytkällä, eikä ollut kannentiiviste tms. ongelmia missään vaiheessa. Eli ennakossa ei (liikaa) heittoa tullut isommillakaan kierroksilla.

Ja voitaneen pitää lh/ezk keskustelu jatkossa pois tästä aiheesta, koska sen olemassaolo tai olemattomuus ei vaikuta siihen miksi teho on jäänyt alas.
« Viimeksi muokattu: 12.10.2016, 11:22:07 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #46 : 12.10.2016, 11:30:25 »
Eihän tässä nyt olisi jokin ihan peruslaatua oleva ongelma.
Jako hampaan pielessä, putki tukossa tai jotain.
Kuitenkin omasta lastuviritetystä irtosi about 210hp/390nm 0,9 paineilla.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #47 : 12.10.2016, 11:59:14 »
Jos pelkällä mapilla ilman TPS:ää ajelet, niin sanotaan asia näin kauniisti, että sawolaiset supersankarit ovat jo paikalla, kuten tuloksesta näkee....   :-\

Niin, mitä tällä tarkoitat?
Ja voitaneen pitää lh/ezk keskustelu jatkossa pois tästä aiheesta, koska sen olemassaolo tai olemattomuus ei vaikuta siihen miksi teho on jäänyt alas.

Joo, ei minulla mitään LH:ta vastaan mutta Mega sattui löytymään ja Ostrich ei joten Megalla mennään tällä kertaa.

Eihän tässä nyt olisi jokin ihan peruslaatua oleva ongelma.
Jako hampaan pielessä, putki tukossa tai jotain.
Kuitenkin omasta lastuviritetystä irtosi about 210hp/390nm 0,9 paineilla.

Edellispäivänä hain YKKn, menetelmällä ruuvimeisseli tulpanreiästä, katsomatta mitään merkkejä ja sitten kun olin mielestäni sen löytänyt niin myös ajoitusmerkit täsmäsi tasantarkkaan. Varmistin vielä että nokan putkisokka on ehjä ja olihan se. Venttiilivälystä kaikissa yli 0,3.

Putkisto on oma värkkäämä ja kilsoja huimat muutama sata takana. 3" alusta loppuun Magnaflowin metalliydinkatilla ja yhdellä läpivitaavalla (suoralla) vaimentimella. Ei taida sielläkään olla probleema.

Se on selvä juttu että jotain on kuitenkin pielessä.
142

Paikalla mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #48 : 12.10.2016, 13:38:23 »
Occamin partaveitsellä sivaltaen.....


Saamasi kääntö on HX40 ahtimen luokissa, joka ei todellakaan herää alhaalla ja teho on kaukana siitä.....

Jos venttiilien ajoitus on kunnossa ja sytkän ajoitus, kuten sopituskin, niin vika on pelkästään siinä ilmamäärässä, mikä sylinteriin menee!

Lambda kertoo siitä, mitä sylinterissä tapahtui. Joten lambdan etupuolelta vikaa pitää etsiä. Jos olet 100% varma, että pakoputkisto on kunnossa kaikilta osin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #49 : 14.10.2016, 20:15:46 »
En vieläkään ymmärrä miten TPSn olemattomuus liittyisi tähän. Taidan olla liian tyhmä tähän...

Sytytys pysyi yllättävän hyvin kohdallaan myös kierroksilla. Ehkä asteen verran heittoa.

Pari ongelmaa myös löytynyt joita tulisi karsia pois ennen aiheen jatkamista:

-Dumppi hirttää kiinni jotenkin välillä eli ei aina sulkeudu kunnolla. Piti kyllä koeponnistuksen aikana mutta uudenstaan kun ponnistin niin ei pitänyt enää.

-Megassa jännitetieto ja varmaan tämän takia myös MAP-tieto ja sytytysennakko heiluu paineella tosi tiheään tahtiin. Kyseessä ei ole isoja heittoja mutta varmaan kannataisi yrittää vaimentaa. Ideoita tähän?

Kairasin muuten vielä vähän tavaraa pois pakopesästä ja DPn laipasta sekä lyhensin hukkaportin vivun hiukan (aukee portti enemmän). Persdynossa positiivinen fiilis näiden jälkeen.
142

 

RallyBaron  Samppasport