Miksi se hyytyy jos yksi tulpanjohto on poikki? Ylikuumeneeko puola tms?
Voipi lyödä.vikatilan päälle ja tällöin öaskee puolan jännitettä. Ja kun tässä on hukkakipinä, tarkoittaa se kaikkien pyttyjen hyytymistä.
Ensin siis alkoi vain ravistamaan ja tehot hävisi (tuttu tilanne), sitten alkoi hyytymään. Kun hetken oli sammuksossa ja käynnistin ilman kakkosen tulpanjohtoa (katsoin vuotaako tulppa), paukutti valokaarta 7cm päässä olleeseen vesiletkuun avonaisesta puolan lähdöstä.
Näissä on se kiva juttu, että Fiatin FIRE/SUPERFIRE -moottoreiden ECUt tykkäävät hajota sytytysongelmista helvetin herkästi, onneksi 16v ecun tiedetään olevan reilusti kestävempi (töissä viikko sitten vaihdoin yhteen puntoon ecun).
Eniten ihmetyttää, miksi tulpanjohdot pyrkivät nousemaan pois paikoiltaan itsestään? Tulpan koloon ei vuoda pytystä ilmaa tms. Otin nyt tästä "ongelmasylinteristä" tulpanhatun päässä olleen kumin pois, koska kumin kanssa hatun saa reikäänsä vain rasvalla ja noin 135kg voimalla...