Carcom Oy  Ateho

Santun Turbo 240

  • 28 Vastauksia
  • 13146 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: Santun Turbo 240
« Vastaus #15 : 10.07.2014, 07:45:44 »
muuten näyttäs hyvältä, paitsi että hio hitsisaumat rälläkällä jossa katkaisu laikka, ei lamelli muuten kuluu pelti liika ohkaseksi  ;)

WTF? Etkai oikeasti ole tosissasi?

EDIT: Hyvää puuhastelua, älä lannistu ruostepeikon painostuksessa!
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Santtu244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: Santun Turbo 240
« Vastaus #16 : 10.07.2014, 21:31:23 »
Kiitoksia, kyllä tämä tästä, ei "pieni" määrä ruostetta lannista.  :)
Mutta niin eikös tämä nyt sitten ole 1031 perä ja välityssuhde on 3.91..?  :idiot2:





muuten näyttäs hyvältä, paitsi että hio hitsisaumat rälläkällä jossa katkaisu laikka, ei lamelli muuten kuluu pelti liika ohkaseksi  ;)
Varovasti vetelin lamellilaikalla suoraan hitsin päältä ja sitte kun rupes peltiin ottaa kiinni niin lopetin. Että en usko että meni liian ohueksi. Kittaamaan joutuu jokatapauksessa, niin lieneekö tuolla edes niin suurta merkitystä kuhan ei puhki hio. ;D
- Volvo 240 käyttis
- Volvo 244 museoauto

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Santun Turbo 240
« Vastaus #17 : 10.07.2014, 22:17:32 »
Pikkuperä, ison tunnistaa siitä että isolle hammaspyörälle on kolot tuolla kuoren sisäpuolella. Kuvia löytyy voimansiirto-osiosta.

E: TÄSTÄ löytyy hyvät kuvat ja ohjeet kuinka noi isot ja pienet perät erottaa toisistaan.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2014, 22:20:19 kirjoittanut tanskude »

Poissa Santtu244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: Santun Turbo 240
« Vastaus #18 : 10.07.2014, 22:29:30 »
Pikkuperä, ison tunnistaa siitä että isolle hammaspyörälle on kolot tuolla kuoren sisäpuolella. Kuvia löytyy voimansiirto-osiosta.

E: TÄSTÄ löytyy hyvät kuvat ja ohjeet kuinka noi isot ja pienet perät erottaa toisistaan.
Kappas vaan, kiitokset korjauksesta.  :)
Eikös tuo taka-akseli pidä olla 1031 mikäli haluaa turboksi muutoskatsastaa? Täytynee vissiinkin semmonen hankkia, vaikka toisaalta tuskimpa katsuri noita taka-akseleita erottaa kumpi siellä on. ;D
- Volvo 240 käyttis
- Volvo 244 museoauto

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Santun Turbo 240
« Vastaus #19 : 11.07.2014, 00:02:12 »
Ei tarvii jos tehot on tarpeeksi alhaiset...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Santun Turbo 240
« Vastaus #20 : 11.07.2014, 00:30:53 »
Ei tarvii jos tehot on tarpeeksi alhaiset...
näimpä. eli volvolta lupalappu.

Meneekö samalla systeemillä nykyäänkin? oma katsastusmies tuollaista kyllä kyseli kun muutoskatsastusta kysyin
kuva tonin volvosivuilta

Poissa Santtu244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: Santun Turbo 240
« Vastaus #21 : 11.07.2014, 04:14:48 »
näimpä. eli volvolta lupalappu.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Meneekö samalla systeemillä nykyäänkin? oma katsastusmies tuollaista kyllä kyseli kun muutoskatsastusta kysyin
kuva tonin volvosivuilta
Joo tuollanen lappu on hankinnassa.. Faijan vanha työkaveri on nykyään volvolla töissä ja lupas kysellä asiaa siellä.
- Volvo 240 käyttis
- Volvo 244 museoauto

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Santun Turbo 240
« Vastaus #22 : 11.07.2014, 08:10:09 »
Menee juuri samalla kaavalla nykyäänkin, ite tilasin tuon lausunnon volvolta omaan 740 kun sen muutoskatsastin d5252t tekniikalle...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Santun Turbo 240
« Vastaus #23 : 18.07.2014, 15:18:48 »
näimpä. eli volvolta lupalappu.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Meneekö samalla systeemillä nykyäänkin? oma katsastusmies tuollaista kyllä kyseli kun muutoskatsastusta kysyin
kuva tonin volvosivuilta

Tänä päivänä on enää turha vilautella tuota 11v vanhaa volvon lappua. Ei enää toimi muutoskatsastuksissa. Samainen 245 kun katsastettiin T6lle niin tuon lapun tehorajoilla ei tänä päivänä ollut enää mitään virkaa. Pitäis poistaa mokoma lappunen sivuilta, ettei ihmiset saa enää vääriä käsityksiä asiasta.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2014, 15:21:15 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Santun Turbo 240
« Vastaus #24 : 18.07.2014, 17:43:57 »
Tänä päivänä on enää turha vilautella tuota 11v vanhaa volvon lappua. Ei enää toimi muutoskatsastuksissa.
mitkäs on sitten nykyään rajat millekkin jarruille ja iskareille? ainakin katsastusmies pyyti todistusta että mitkä osat muuttuvat mallisarjassa tehojen mukana, kun kävin kysymässä muutoskatsastuksesta. yksi bemaristi väitti että motonetin varaosaluettelo oli riittänyt todistamaan että mitä tulee mihinkin, kun oli ahtanut e30:in.

Poissa Santtu244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: Santun Turbo 240
« Vastaus #25 : 23.07.2014, 19:56:10 »
Noniin nyt on vihoinkin päästy taas etenemään, tosin yllätyksiltä ei ole vältytty. Eli autoa pestessä korkeapainepesurilla sekä sisältä että ulkoa, paljastui paljon lisää ruostetta. Takapyörä kotelojen saumat on ruostunut puhki. Takaluukussa, kuskin ja hanttarin lattiassa reikiä. Oikeestaan reikiä on vähän joka puolella. Sekä myös helmat menee vaihtoon. Olisihan sitä voinut toki ensimmäiseksi isoksi projektiksi valita helpommankin aihion. Noh, ei tässä nyt luovuttamaan ruveta. Tekemällä sitä oppii.  :D Seuraavaksi sitten hitsaus hommiin.








Noissa saumoissa on vielä koriliima tai mikälie saumauskitti paikallaan mutta tosiaan koko matkalta on ruostunut puhki..

Tänä päivänä on enää turha vilautella tuota 11v vanhaa volvon lappua. Ei enää toimi muutoskatsastuksissa. Samainen 245 kun katsastettiin T6lle niin tuon lapun tehorajoilla ei tänä päivänä ollut enää mitään virkaa. Pitäis poistaa mokoma lappunen sivuilta, ettei ihmiset saa enää vääriä käsityksiä asiasta.
Ja tuo volvon lupalappu tuli postin mukana viimeviikolla. Tuskin sen vilauttamisesta haittaakaan on?
- Volvo 240 käyttis
- Volvo 244 museoauto

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2383
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Santun Turbo 240
« Vastaus #26 : 23.07.2014, 20:46:06 »
Olisihan sitä voinut toki ensimmäiseksi isoksi projektiksi valita helpommankin aihion. Noh, ei tässä nyt luovuttamaan ruveta. Tekemällä sitä oppii.  :D Seuraavaksi sitten hitsaus hommiin.

Heh. Kaverilla '76 C-Kadetti, siihen verrattuna tuo on ihan kovaa rautaa. Siinä olis solakka poika päässy takakaaresta kontiin.  ;D
Tietty kuvista ei saa samaa käsitystä "vahinkojen todellisesta laajuudesta" ku livenä.

Tsemppiä hitsurointiin!  O0
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Santtu244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: Santun Turbo 240
« Vastaus #27 : 23.07.2014, 21:15:22 »
Heh. Kaverilla '76 C-Kadetti, siihen verrattuna tuo on ihan kovaa rautaa. Siinä olis solakka poika päässy takakaaresta kontiin.  ;D
Tietty kuvista ei saa samaa käsitystä "vahinkojen todellisesta laajuudesta" ku livenä.

Tsemppiä hitsurointiin!  O0

Juuh, no eihän tämä nyt ole edes paha vielä. :D mutta kyllä tässäkin hommaa riittää. Ja kuvat on tosiaan hieman heikot.
- Volvo 240 käyttis
- Volvo 244 museoauto

Poissa Väpsy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Santun Turbo 240
« Vastaus #28 : 24.07.2014, 23:14:11 »
Alkaa oleen sen ikäsiä keksintöjä, että on melko harvassa hyväpeltiset yksilöt mitä ei ole rakennettu. Ja rakennettujen hinta taas on yleensä jotain muuta kuin soveltuvaa ensimmäiseksi "kunnon" projektiksi. Ei muuta kun tsemppiä peltitöiden kanssa, niiden reenaamisesta on aina pelkkää hyötyö. Kuka tahansa turbottaa "valmiin" auton, mutta niitä peltivelhoja ei joka nurkalla seisoskele.

 

KL-varaosat  Race.fi