Autoracing  KL-varaosat

160dB+ volle. [Volvo 245]

  • 1403 Vastauksia
  • 480693 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #331 : 17.09.2011, 11:53:11 »
kylläpäs on ollut taukoa prokkiksesta, kun on tipahtanut jo kolmannelle sivulle  :2funny:

laminaatit ovat vieläkin tallissa, kun suunnitelmat muuttu vuodelle 2012.

enään ei ammuta takakontista, tehdään seinä B-pilari -linjan takapuolelle. ei siellä muutenkaan ole muutakuin roskia siellä takapenkillä.

tietty jos ois tullut ostettua riisseli 245 ni ois ollu paree, mutta tällä mennään.

kuvia, kun kotelosta on jotain muutankin, kuin pelkkiä visioita ruutupaperilla, tänään lähdetään hakemaan vaneria mörkö-koteloon.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #332 : 17.09.2011, 13:27:58 »
jonku verran liikkuu tuo norsunkorva :o
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Roki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #333 : 18.09.2011, 04:00:35 »
enään ei ammuta takakontista, tehdään seinä B-pilari -linjan takapuolelle. ei siellä muutenkaan ole muutakuin roskia siellä takapenkillä.
Saat sitten ettiä useamman elementin. Kun kuitenkin meinaat semi-unl-luokasssa taistella. Vai miten ne luokat nyt meni?
V70 2.5D -00

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #334 : 18.09.2011, 12:43:18 »
kyllä yks 18" riittää, enempää ei saa olla ilman kompensaatiota.


Lainaus
Semi Unlimited
Semi Unlimited luokka on luokka niille harastajille joiden asennukset on jo sen verran poikeavia ettei niillä pääse enään Stock luokkiin kilpailemaan. Tässä luokassa voi myös kilpailla normiluokista poiketen paketti ja lava-autoilla.

    1500W, 4x10",3x12", 2x15", 1x18"
« Viimeksi muokattu: 18.09.2011, 12:45:43 kirjoittanut Mrop »

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #335 : 21.09.2011, 06:00:46 »

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #336 : 23.09.2011, 23:53:31 »
http://www.tarrapaikka.net/product_details.php?p=610 siitä sulle tarra  :D

hehehe, ei huono ollenkaan!

sitten takaisin kotelotehtaalle:


kaksi koteloa on jo hyvässä mallissa, volvoon tuleva 2012 "Mörkö" -kotelon alimman osan levyt on jo tuossa takana, vielä puuttuu liuta palasia sahattavana, kun materiaali loppu kesken. enskuun alussa ois varaa taas ostella 24mm vaneria ellei nyt nurkista satu löytymään.

tai sitten vedetään tupla levyt 20mm vanerilla :D sitä on vielä levyllinen.

nytkun rakennetaan tiimin autoihin uusia koteloita ei juurikaan tuu päiviteltyä vollea, kun kaikki ei volvoon tule.
joten jos haluaa seurata miten team #peränurkka valmistautuu vuoteen 2012 "peukuttakaa" feisbookissa meidän tiimiä ;)

http://www.facebook.com/pages/team-per%C3%A4nurkka/176579012418861

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #337 : 24.09.2011, 20:45:57 »
pientä päivitystä:


volvo sai tupakkimuovit!
näyttää ihan vänkyrältä johtuen heijastuksesta, mutta suora se on.


lisäksi tiimitarroja lykättiin takalasiin ja sivuille.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #338 : 06.10.2011, 15:29:49 »
katsastus ois edessä, mutta pelottaa lähteä käymään  :2funny:

saattaa olla että joutunee takaluukusta mörön nostamaan sisälle katsastuksen ajaksi, onhan se 100kg aika mötti siellä takana.

eniten mietityttää tuo ratin täristäminen, kone ainakin on käynyt hyvin, mitänyt bensapumpun rele on präkännyt silloin tällöin.

oon huomannut että se täristää myös matalilla nopeuksilla, esim 30-40kmh kun ajelee, niin ratin tärinä on "hidasta" mut liikerata on suurempi mitä 60-80kmh. 100kmh vauhdeissa tärinää ei juurikaan tunne.

sais lumet tulla maihin, niin vois vaihtaa talvikumit alle jos se vaikuttaisi, tuskimpa, silä oon jo etupäähän eri renkaat vaihtanut eikä meno ihan hirveesti parantunut.

lisäksi kutkuttais repiä nui vanhat pensaletkut hittoon ja vetää kaikki uusiksi. biltemasta polttoaineletkua kilometri ja kykkia auton alla kaikki laittaen uusiksi, jättäis turhat huohotukset pois ja vetäis imuletkun ja paluuletkun tankin päälle, loput repis pois.

tankissahan on jokin letkuhässäkkä joka kulkee täyttöputken päälle, se on nyt tulpattu ja tankkaus sujuu ilman sitäkin joten miksi sen tilalle keksisi mitään kommervenkkejä, vetää vain imu ja paluu tankin päälle and that's it.


edit: piti vielä mainita, että soratiellä ajellessa tuntuu että kori on irti ja menee menojaan, varsinkin kun toinenpuoli on soralla toinen mudalla. auto ikäänkuin "ampuu" välillä random suuntaan jota sitten pitää arvioida korjausliikkeen sen mukaisesti. vauhtia noin 50-60kmh mutkaisella soratiellä.

tiiän kyl et kitka kääntää autoa, mut tää on eri asia, jos tienpinta on samanlainen ja ajaa suoraan, yhtäkkiä se sinkoaa kohti ojaa hieman ilman varoitusta. asfaltilla ei ole samaa ongelmaa, välillä ohjaus hakee, mut ei mitään kummallisempia.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2011, 15:33:48 kirjoittanut Mrop »

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #339 : 06.10.2011, 19:20:29 »
onko pyärien laakerit kunnos? oli joskus edesmenneestä eskortista edesta pyärän laakeri rikki ja auto välistä halus lähtiä kohti ojaa

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #340 : 06.10.2011, 22:05:48 »
Alimmaisten takatukivarsien etummaiset helat melko suurella todennäköisyydellä entiset kun kerta vetelee korin takapäätä.
oletko painottanut eturenkaita ?
Se tankilta tuleva letkuhässäkkä täyttöputkelle on toden näköisesti tankin huohotin putki.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #341 : 15.10.2011, 02:48:26 »
jepajep.

piti katsastukseen lähteä, starttasin koulun pihasta, iski 3-4 kierrosta ja sammui.
mikään ei mennyt päälle, ei edes virrat vaikka avaimesta käänsi...

sit avasin konepellin ja räpläsin kaapeleita, uus yritys ja starttas.
lähin ajamaan ja vatkas ihan helvetisti ratti.
seis parkkipaikan toiseen päähän ja ulos toteamaan, että pelkääjänpuolen eturenkaassa on 2cm viilto renkaan läpi.

samana iltana käytiin vararenkas vaihtamassa ja ajoin kotipihaan.
yllätyksekseni ei vatkannut ratti yhtään, eli vika tais olla vaan renkaissa.
vielä samana iltana auto seisontaan, puuttuu aika, raha ja motivaatio auton kunnostamiseen.


Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #342 : 02.12.2011, 22:20:37 »
pikkaisen updatea tännekin.

auto ollut nyt seisonnassa vajaa 2kk, kävin hakemassa kannullisen bensaa ja tankkasin vanhusta.
ryskytin sen käyntiin, kyllä sai sahatakkin ja eipä kauaa pysynyt käynnissä.

kun sain käyntiin, kaasu on olematon, jos polkaisee on melkoinen viive jonka jälkeen kone rykii ja kierrokset alkaa nousta.
tyhjäkäynnillä käy TO_DEL_LA hitaasti, kone heiluu puolelta toiselle ja pysyy kuin ihmeen kaupalla käynnissä.

tasaisella kaasulla lämmitin koneen jos ois auttanut koneen lämmittäminen, mut ei.

tammikuussa sais nostaa opintolainaa joten ostoon menee ainakin sytkäpuoli.
-tulpat
-tulpanjohdot
-pyörijä
-vjkansi
-puolanjohto

lisäksi 10m bensaletkua, vedän etupäästä uudet letkut suoraan pumpulle josta tankinpäälle ja poistan välistä ruosteiset putkihärvelit.

mitä muuta vois kattoa/kokeilla?

EDIT: mitä tulee äänenpaineharrastukseen kotelotehdas käynnissä, yks testikotelo on ajossa josta on otettu kotelon suulta 142,5dB @ 155w rms yhdellä 10" ljudian 18€ bassolla.

volvoon tulossa 6th order bandpass wall kahdella 10" refleksiputkella.
"jotain tommosta pientä"

ulkomitoiltaan kotelon tilavuus on 600-700l luokkaa
« Viimeksi muokattu: 02.12.2011, 22:23:03 kirjoittanut Mrop »

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #343 : 03.12.2011, 00:52:45 »
veikkaan että johtuu jostain muusta kun vjakajasta tua käyntihärö :) mulla vähä sama homma kalman kans ja siihen on nua aivan uudet :)

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #344 : 05.12.2011, 21:40:13 »
imuvuotoja kannattaa ainakin tarkastella, jos on vaan päässy joku tiiviste kuivahtamaan. Itellä K-jetissä oli syypää ainakin kuivuneet ja kovettuneet suuttimien o-renkaat.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

 

Proturbo  Autodiagnoosi