Proturbo  Autodiagnoosi

160dB+ volle. [Volvo 245]

  • 1403 Vastauksia
  • 480784 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #600 : 10.05.2012, 23:56:32 »
Mikäs tuo liitin tuossa on nuitten subbarista tulevien johtojen kytkeminen tosiseen?
se on sellanen haarotus boksi

Poissa Biisoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #601 : 10.05.2012, 23:58:37 »
Ompas kätevän näköinen :)
Volvo S60 T5 -2004

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #602 : 11.05.2012, 00:00:20 »
autostudion kaks järeintä 12" subia, UNL ja SPL mallit.

http://www.audiocheck.fi/cubecart/index.php?act=viewProd&productId=24
on tuo jakoplokki.

EDIT: ovat toistaiseksi vain sisäänajossa. kyl niil jotai keksitää jahka parametrit on mitattu ja todistettu et studion subien Fs on alempi mitä netissä lukee :D

Poissa Biisoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #603 : 11.05.2012, 00:01:48 »
Ite ostin kans tuon 12d2 UNL, en ole vielä päässy soitteleen kun tänään vasta tilasin vahvistimen :) Pitäs vielä tuo rele tilata akkujen väliin. Kuhan sais rahaa  :-\
Volvo S60 T5 -2004

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #604 : 15.05.2012, 01:20:13 »

mittaristo saatu paikoilleen. ylempi= taka-akuston jännite, alempi = vahvistimien ottama teho(kW asteikko)

tarvis vielä jostain saada pienen pieni palanen tummennuskalvoa tuohon pihti-viten mittarin päälle.
turhan kirkas pimeellä ajettavaksi, mut tuo xielin jännitemittari on just passeli.

mittaukset tulee taka-akustolta plus 50neliöistä pitkin etuakun kupeeseen, miinus 8neliöistä pitkin etuakun kupeeseen josta 4 neliön kaapeleilla radion taakse josta haarotukset sekä radiolle, mittareille ja kännylaturiin.

taka-akut on vielä tallilla jotenka tuo jännite on etuakun jännite, xielin pystyy säätämään kohdalleen ylkyn kanssa, mutta säädetään vastakun taka-akun on paikoillaan, nyt kun näyttää edes sen +-1V ni tarpeeksi tarkka :D

mittarit on tietenkin nappulan takana, joten ei tarvi kokoaikaa kahtella jänöjä, muutoin palaisi 24/7
« Viimeksi muokattu: 15.05.2012, 13:39:09 kirjoittanut Mrop »

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #605 : 17.05.2012, 15:44:24 »
jeeeeeeess.

viimiset kuvat rungosta talteen ennenkuin vaneria päälle.


katto pelkääjänpuolelta


lattia


katto kokonaisuudessaan


kuskin takapuoli


takaa. BAM BUUM Blaukkari  S*


vaaaaaanerikaupoilla käyty!


ensimmäiset sahaukset.


penkki piti pois ottaa jotta mahtu kulkemaan :)


sisustakuvaa.


viimonen kuva katosta.


eka levy kiinnittyy. ruuvit 5-10 cm välein ja ristiin

liimausprosessista piti ottaa kuvia, muttei kädet riittänyt ottamaan kuvia.
tein sen siten et otin pienen lastan, kaadoin cascolia jatkuvana vanana lastaan ja vedin lastaa pitkin puuta, tällöin koko puun levydeltä tuli tasainen liimakerros ettei siellä ole vain siellätäällä liimasoiroja jotka valuu lattialle.  levitettynä liima pysyi loistavasti levyn kiinnitykseen asti.


ilmeellä :D
katon kiinnitystä. purkillinen makroflexiä tuohon jotta täyttää edes osan kattoon jäävistä koloista ja estäis räminää.


 :pomo:


heti ennen katon ruuvaamista.

katto jäi aavistuksen raolleen pelkääjänpuolelta ei kuitenkaan noin paljon mitä kuvassa.
jossakin jäi jokin pikkasen väärään asentoon.


ovista näkyvä puoli.

Tähän asti ollaan vaneroitu. mietein pitkän aikaa millasta vaneria ostaisin, MB puolella "VAIN 30MM TAVARA KELPAA KOTELOKSI", itse kuitenkin epäilin suuresti oman "turvakaarien" suoruutta, vaikka kaikki on vaaterissa oman mielen mukaan ja ristimitatkin pitäisi olla kunnossa. mutta silti oli epäilys, että kaikki ei ole millintarkkaa.

tämä oli HYVÄ päätös, nimittäin ostin vain 18mm vaneria, tästä vanerista ekan palan sahattuani totesin että se on jokatuuntaan vääränkokoinen jolloinka rakoja oli jokareunas :D

eli nyt tulee kierros 18mm tavaraa jonka päälle vedetään toinen 18mm kierros, tällöin seinät ovat 36mm ja nurkissa pahimmillaan vain 18mm, tämän lisäksi nurkkiin tulee kolmioripat jotta nurkkien "heikkous" ei valvota öisin :D

pitäs riittää, mut harkitaan vielä kierrosta kuitua väliin jotta pinnat saadaan suljetuksi.

sitten asiasta kanankoipiin..


7000w pihavajassa :D

sisäänajetaan ja testataan autostudion subeja, joku 15h sisäänajon jälkeen lankku iski tulta ja tappuraa ja lopputulos oli tännäköstä:


 :tickedoff: :tickedoff: :tickedoff: :facepalm: :facepalm:

paskan möivät muoviämpäri (anteeksi kiroaminen), kaikki oli kunnossa... 110Ah optimaa, 3 laturia, 2h välein lämpötila ja jännitemittaukset.
ja sit käy näin.

onneksi tuon saa korjattua, mut 150-200 tulee hinnaksi, korjaus + modifiointi.
tulee 12x tuuletinta, releet ja sulakkeet tuulettimille sekä jalat jotta ilma mahtuu kiertämään alitse.

tänään jatkuu!
 ;D ;D

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #606 : 17.05.2012, 15:50:24 »
jeeeeeeess.

viimiset kuvat rungosta talteen ennenkuin vaneria päälle.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
katto pelkääjänpuolelta

(Kuva poistettu lainauksesta.)
lattia

(Kuva poistettu lainauksesta.)
katto kokonaisuudessaan

(Kuva poistettu lainauksesta.)
kuskin takapuoli

(Kuva poistettu lainauksesta.)
takaa. BAM BUUM Blaukkari  S*

(Kuva poistettu lainauksesta.)
vaaaaaanerikaupoilla käyty!

(Kuva poistettu lainauksesta.)
ensimmäiset sahaukset.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
penkki piti pois ottaa jotta mahtu kulkemaan :)

(Kuva poistettu lainauksesta.)
sisustakuvaa.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
viimonen kuva katosta.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
eka levy kiinnittyy. ruuvit 5-10 cm välein ja ristiin

liimausprosessista piti ottaa kuvia, muttei kädet riittänyt ottamaan kuvia.
tein sen siten et otin pienen lastan, kaadoin cascolia jatkuvana vanana lastaan ja vedin lastaa pitkin puuta, tällöin koko puun levydeltä tuli tasainen liimakerros ettei siellä ole vain siellätäällä liimasoiroja jotka valuu lattialle.  levitettynä liima pysyi loistavasti levyn kiinnitykseen asti.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
ilmeellä :D
katon kiinnitystä. purkillinen makroflexiä tuohon jotta täyttää edes osan kattoon jäävistä koloista ja estäis räminää.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
 :pomo:

(Kuva poistettu lainauksesta.)
heti ennen katon ruuvaamista.

katto jäi aavistuksen raolleen pelkääjänpuolelta ei kuitenkaan noin paljon mitä kuvassa.
jossakin jäi jokin pikkasen väärään asentoon.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
ovista näkyvä puoli.

Tähän asti ollaan vaneroitu. mietein pitkän aikaa millasta vaneria ostaisin, MB puolella "VAIN 30MM TAVARA KELPAA KOTELOKSI", itse kuitenkin epäilin suuresti oman "turvakaarien" suoruutta, vaikka kaikki on vaaterissa oman mielen mukaan ja ristimitatkin pitäisi olla kunnossa. mutta silti oli epäilys, että kaikki ei ole millintarkkaa.

tämä oli HYVÄ päätös, nimittäin ostin vain 18mm vaneria, tästä vanerista ekan palan sahattuani totesin että se on jokatuuntaan vääränkokoinen jolloinka rakoja oli jokareunas :D

eli nyt tulee kierros 18mm tavaraa jonka päälle vedetään toinen 18mm kierros, tällöin seinät ovat 36mm ja nurkissa pahimmillaan vain 18mm, tämän lisäksi nurkkiin tulee kolmioripat jotta nurkkien "heikkous" ei valvota öisin :D

pitäs riittää, mut harkitaan vielä kierrosta kuitua väliin jotta pinnat saadaan suljetuksi.

sitten asiasta kanankoipiin..

(Kuva poistettu lainauksesta.)
7000w pihavajassa :D

sisäänajetaan ja testataan autostudion subeja, joku 15h sisäänajon jälkeen lankku iski tulta ja tappuraa ja lopputulos oli tännäköstä:

(Kuva poistettu lainauksesta.)
 :tickedoff: :tickedoff: :tickedoff: :facepalm: :facepalm:

paskan möivät muoviämpäri (anteeksi kiroaminen), kaikki oli kunnossa... 110Ah optimaa, 3 laturia, 2h välein lämpötila ja jännitemittaukset.
ja sit käy näin.

onneksi tuon saa korjattua, mut 150-200 tulee hinnaksi, korjaus + modifiointi.
tulee 12x tuuletinta, releet ja sulakkeet tuulettimille sekä jalat jotta ilma mahtuu kiertämään alitse.

tänään jatkuu!
 ;D ;D

Pakko oikein miettiä, minkälaista jälkee sulla tulis jos sä olisit kiinnostunu esim. palotilan paineistamisesta etkä äänenpaineesta :D Mutta mikä sille lankulle nyt sit tuli? Ihan simppeli ylikuumeneminen?
No kun halvalla sai.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #607 : 17.05.2012, 15:59:24 »
se onkin kyllä hyvä kysymys, oon itteki miettinyt että mitä sais aikaiseksi jos sais kanavoitua tän järjettömän innostuksen ja paneutumisen johonkin järkevämpään :D

jos pitäis veikata, niin lankussa oli jokin kipu ennenkuin me saatiin, ostohetkellä kävimme lankun läpi ja sieltä havaittiin muutamia "lämpenemis" -oireita ja viitteitä et ois soitettu alikytkyllä tai vastaavalla, kuitenkin testattuamme totesimme lankun olleen "kunnossa".

olihan tuo aika vanha kapistus ja god knows where se on käytössä ollut.
jos pitäis veikata, niin lankun viilennysjärjestelmä (passiiviset ripat) eivät riittäneet viilentämään laitteistoa sisältä, tällöin komponenttien kuumeneminen vain yltyi huonon jäähdytyksen seurauksena ja jokin jälkikolvaus tai tehdaskolvaus suli aiheuttaen oikosulun ja siitä se sitten palo koko paska. kuitenkin päälleppäin ei lankku ollut "liian kuuma" mikä indikoisi huonosta jäähdytysjärjestelmästä.

se on jännä että se palo molemmilta puolilta eikä vain toiseltapuolelta.

mene ja tiedä, nyt se on käärittynä kankaisiin koska haisee sähköltä niin perhanasti ja keräillään rahaa jotta saadaan se korjattavaksi.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #608 : 17.05.2012, 22:48:52 »

tuommoinen materiaalivahvuus tulossa. plus kulmaripat.


pohja juuri ennen liimausta/kiinnitystä.

tuonne jää tyhjää tilaa tarkotuksella, että voi reunoilta ujuttaa piuhoja eteen.


urtsua urtsua S*


pohja paikoillaan

lisää pohjaa.

sit päätin tesmata perinteistä köyhänmiehen muovikiiltoa :D


ennen toimenpidettä


lidl 10€ kuumailmapuhallin  :pomo:


hiukan pinta muuttuu paremmaksi :D


kuin uusi :D

nää kuvat sain irti, senjälkeen kännykkä simahti ja nyt ihan jojossa.
oli videota puhaltimen käytöstä ja lisää kuvia kotelosta, koko lattia nyt valmis.

huomenna kärryn kanssa lisää vaneria ja toinen kierros. sit kolmioripaa ja hartsia aiaiai!
etulevyksikin pitäisi kehitellä jonkinmoinen levy, saas nähdä mitä keksin.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2012, 01:08:12 kirjoittanut Mrop »

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #609 : 17.05.2012, 23:01:12 »
Melekonen rojekti. Varmaan vähän helpompaa mitä riisikuppiin rakentaa koteloa :2funny: Mitäs tuonne ihan perälle tulee kun et ole
koteloa luukkuun asti tehnyt?

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #610 : 18.05.2012, 01:04:51 »
Melekonen rojekti. Varmaan vähän helpompaa mitä riisikuppiin rakentaa koteloa :2funny: Mitäs tuonne ihan perälle tulee kun et ole
koteloa luukkuun asti tehnyt?
kyllähän tää on ollut ja tulee varmasti vielä olemaan.

takana on vararengasta, tilaa romuille ja akuille yms. ei sinne ole vielä ainakaan suunnitelmissa mitään "upeetamahtavaa" :D
laminaattia on paketti että sen varmaan levitän sinne lattioille. ja vähän kuramattoa työkalupakin alle.

subikotelo on nyt jo 700l tienoilla, niin ei ole järkevää tehdä yli 1000l koteloa muutamalle subille, eikä oo liialti rahaa ostaa 16x subia jotka tarvis sit loppuauton kotelokseen  8)

kännykän kuvat tallessa, jotenka tässä puuttuva video puskurin lämmittämisestä:
http://www.youtube.com/watch?v=l9x2bsiZAvo&feature=youtu.be

lisäksi muutaman kuvan lisäsin tuonne aiempaan tekstiin, kun sain nyt vasta ne koneelle.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #611 : 18.05.2012, 12:23:32 »
Nojoo se litra-tilavuus tosiaan, eihän se liian isokaan saa olla. Hyvin on kyllä litroja tarjolla näissä farkuissa :)

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #612 : 18.05.2012, 20:06:17 »
jatkuu


takalevy sopi jotenkuten paikoilleen.

jos tekee jämptin ni ei mahu :D


bliimat senku valuu


molemmille puolille tein tuommoiset muotoillut palaset johon sitten b-pilarista vedetään vanerit.


ovenki kehtaa vielä lyyä kii ilman et akkuna präiskähtää.
sekä oven saa auki.


kuskinpuolelle kans


simmottistämmöttis

yhden sisävanerin sain vielä paikoilleen mutta sen enempää en kerinnyt.
aika työlästä touhua, kun tilaa ei oo mihinkäänsuuntaan ja jämptejä palasia pitäs tehdä :D

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #613 : 18.05.2012, 20:17:31 »
Hyvä siitä tulloo. Et ole varmaan punninnu paljon tulloo lisäpainoa tuosta? Rittääkö 400kg? Eipä tarttee madaltaa  ;D Kontissa männöö hyvin "kisa" varustus, parit aurinkotuolit ja pikku pöytä, jääkaappi ja pikku kaasu grilli  :pomo:

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #614 : 18.05.2012, 20:23:23 »
On sitte vähä isoommat loosikat ku naapurilla nih!

Oikein naurattaa kattoa näitä kuvia, ei huhhuh. ;D

Aivan mahtavaa meininkiä, lisää kuvia vaan jatkossa, tätä on ihan h*lvetin mahtavaa seurata S*

Olis komiaa ku livenä pääsis näkemään S*
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

Proturbo  Autodiagnoosi