Samppasport  Futurez

940 B230fk+aw71 kulutus

  • 140 Vastauksia
  • 38622 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #30 : 22.04.2014, 21:43:57 »
Ei se ahtimen vaihto kulutusta nosta, vaan sen mukana tullut raskaampi kaasujalka :D Nyt tuo oma vie sen n.15l satkulle raskaalla kaasupolkimella ja nätillä maantieajolla 10-11 pintaan, re85 bensalla, olkoonkin että joidenkin mukaan kerjään konerikkoa, mutta hyvin tuntuu sillä toimivan. Bensalla tais mennä ihan hiukan pienemmällä. Flexifuel pitää talveks tilata. Manuaalilaatikko pitäis kyllä vaihtaa, kyllä toi automaatti vaan nostaa kulutusta aikalailla.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2014, 00:28:27 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa 945turbo23

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #31 : 25.04.2014, 09:11:22 »
Mulla toi kulutus oli ihan 98:lla.

Kyllähän kaasujalka on yhtä raskas, mutta toi ahdin vaan tuottaa paaaaaljon enemmän ilmaa samalla kaasuläpän asennolla. :2funny:

Pitäis koikeilla taasen V-Poweria. 8)
« Viimeksi muokattu: 25.04.2014, 09:13:24 kirjoittanut 945turbo23 »
-95 945 B230FK + AW71L
-98 945 B230FT + AW71L

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #32 : 25.04.2014, 16:02:18 »
Nyt tuo oma vie sen n.15l satkulle raskaalla kaasupolkimella ja nätillä maantieajolla 10-11 pintaan, re85 bensalla, olkoonkin että joidenkin mukaan kerjään konerikkoa, mutta hyvin tuntuu sillä toimivan. Bensalla tais mennä ihan hiukan pienemmällä. Flexifuel pitää talveks tilata. Manuaalilaatikko pitäis kyllä vaihtaa, kyllä toi automaatti vaan nostaa kulutusta aikalailla.

 :nuhtelu

Kaksi asiaa ovat rajattomia, Ihmisen typeryys ja universumi!  Tosin toisesta en ole ihan varma!  :facepalm:

LH pystyy korjaamaan seoksia tietyn määrän mutta siinäkin on rajansa. Lisäksi se edellyttää sitä, että bini on riittävän vanha, jolloin se korjaa enemmän kuin viimeiset versiot.
Mutta sen jälkeen pitkäkestoinen lambda-korjaus on pielessä, jos bensiinillä ajattelee ajavansa. Bensaa tankatessa sopat menevät armottoman paksulle, kunnes lambda-korjaus taa tilanteen taas normalisoitumaan.

Kaikesta korjauksesta huolimatta tietyissä tilanteissa sopat menevät laihalle RE85:lla, jolloin moottorivaurio oikeasti koputtelee mäntiä.

Se, että moottori tuntuu toimivan hyvin on täysin toinen asia kuin oikeasti kunnolla toimiva moottori!
Nakutusta kun ei välttämättä kuule tai tunne! Tämä on huomattu eräästäkin penkki-lapusta. Kuskista moottori vetää hyvin ja vääntökäyrästä näkee selvästi moottorin nakuttaneen.  :idiot2:

Vakiosuuttimet eivät viinalla riitä kuin ~4000rpm lukemiin asti, jonka jälkeen sopat menevät laihalle, koska virtausta ei vain voi puristaa enempää suuttimista.  :idiot2:
Laskennallisesti turbon vakiosuuttimet riittävät RE85:lla ~150hv tehoihin asti, jonka jälkeen sopat menevät laihalle ja voimaa uupuu!


Btw, minulta löytyy ylimääräisenä flexitune AutoX4 etanoli-adapteri, josta voin luopua sopivaa korvausta vastaan, jolloin voit oikeasti jatkaa RE85 kokeilujasi turvallisemmin.
Kaiken lisäksi voit käyttää ihan valintasi mukaan bensiiniä ja Wiinaa ilman ongelmia.   :pomo:

Pitäis koikeilla taasen V-Poweria. 8)

Ei hyödytä, muuta kuin ST1:stä/polttoainekauppiasta!    :-[

LH/EZK-combo vakiona ei tuota kasvanutta oktaanilukua pysty hyödyntämään modernien moottorinohjausten tapaan.
V-powerin energiasisältö ei niin paljoa 98:sta eroa, että siitä olisi jotain hyötyä kalliimman hintansa lisäksi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #33 : 10.09.2014, 16:19:32 »
Ajaako kukaan sedan ft/fk+aw71 940:stä? paljonka tommosella kulutus?

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #34 : 10.09.2014, 16:23:39 »
Ajaako kukaan sedan ft/fk+aw71 940:stä? paljonka tommosella kulutus?

Matka ajussa 10L ja matkapainotteinen seka 12l.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • 940 230FT -98
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #35 : 10.09.2014, 19:04:58 »
Ajaako kukaan sedan ft/fk+aw71 940:stä? paljonka tommosella kulutus?

Pitempää matkaa nätisti ajaen tasan 9L ja kaupunki pyörittelyssä keskimäärin 13L.
FT kone, 19T ahdistin ja muut perus optimoinnit, 98E tankissa.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #36 : 11.09.2014, 04:06:23 »
Ilmanvastus rupee oleen sellainen yli 80/km nopeuksissa että ei juuri ole toivoa alle 8-9 kulutuksille. 120 km/h vakkari päällä ja neljä kyytiläistä n. 11.00 ltr/100km. Kone on vakio ja kaikki kulutukseen vaikuttavat komponentit on varmasti kunnossa.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #37 : 11.09.2014, 11:47:18 »
aika paljonkin enemmän näköjään kuluttaa kun manuaali. oma 740 porrasperä turbo manuaali mennyt alta 8 litraan matka ajossa 80kmh alueella ja 120kmh alueella 9- 9,5/100km. toki 740 kevyempi. kärryn kanssa matkassa 10l/100km, kun kärryssä oli päältäajettava ruohonleikkuri.

Poissa 945turbo23

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #38 : 17.11.2014, 16:46:14 »
:nuhtelu

Kaksi asiaa ovat rajattomia, Ihmisen typeryys ja universumi!  Tosin toisesta en ole ihan varma!  :facepalm:

LH pystyy korjaamaan seoksia tietyn määrän mutta siinäkin on rajansa. Lisäksi se edellyttää sitä, että bini on riittävän vanha, jolloin se korjaa enemmän kuin viimeiset versiot.
Mutta sen jälkeen pitkäkestoinen lambda-korjaus on pielessä, jos bensiinillä ajattelee ajavansa. Bensaa tankatessa sopat menevät armottoman paksulle, kunnes lambda-korjaus taa tilanteen taas normalisoitumaan.

Kaikesta korjauksesta huolimatta tietyissä tilanteissa sopat menevät laihalle RE85:lla, jolloin moottorivaurio oikeasti koputtelee mäntiä.

Se, että moottori tuntuu toimivan hyvin on täysin toinen asia kuin oikeasti kunnolla toimiva moottori!
Nakutusta kun ei välttämättä kuule tai tunne! Tämä on huomattu eräästäkin penkki-lapusta. Kuskista moottori vetää hyvin ja vääntökäyrästä näkee selvästi moottorin nakuttaneen.  :idiot2:

Vakiosuuttimet eivät viinalla riitä kuin ~4000rpm lukemiin asti, jonka jälkeen sopat menevät laihalle, koska virtausta ei vain voi puristaa enempää suuttimista.  :idiot2:
Laskennallisesti turbon vakiosuuttimet riittävät RE85:lla ~150hv tehoihin asti, jonka jälkeen sopat menevät laihalle ja voimaa uupuu!


Btw, minulta löytyy ylimääräisenä flexitune AutoX4 etanoli-adapteri, josta voin luopua sopivaa korvausta vastaan, jolloin voit oikeasti jatkaa RE85 kokeilujasi turvallisemmin.
Kaiken lisäksi voit käyttää ihan valintasi mukaan bensiiniä ja Wiinaa ilman ongelmia.   :pomo:

Ei hyödytä, muuta kuin ST1:stä/polttoainekauppiasta!    :-[

LH/EZK-combo vakiona ei tuota kasvanutta oktaanilukua pysty hyödyntämään modernien moottorinohjausten tapaan.
V-powerin energiasisältö ei niin paljoa 98:sta eroa, että siitä olisi jotain hyötyä kalliimman hintansa lisäksi.

Mistä tollaisia allekirjoituksen komeita farmareita saa?

Onkos tossa 1998 B230FT:ssä sama AW71L kuin tossa 1995 B230FK:ssa?

Kun tuli hankittua uudempi eli 1998 AW lootalla.
-95 945 B230FK + AW71L
-98 945 B230FT + AW71L

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #39 : 17.11.2014, 16:57:25 »
On sama loota :)

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #40 : 17.11.2014, 17:00:13 »
On sama loota :)

Eikös siellä voi olla myös AW72?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #41 : 17.11.2014, 20:15:14 »
Eikös siellä voi olla myös AW72?

Ei pitäisi olla, toki semmosen sinne on voinut joku vaihtaakkin.

Poissa 945turbo23

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #42 : 02.12.2014, 23:15:04 »
Mitäs eroa AW71:llä ja AW72:lla on?
-95 945 B230FK + AW71L
-98 945 B230FT + AW71L

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #44 : 03.12.2014, 12:29:19 »
Ajaako kukaan sedan ft/fk+aw71 940:stä? paljonka tommosella kulutus?

Parhaillaan pääsin tuolla ex 940 sedanilla B230FT+AW71 8,5 litraa matka ajossa. Täys tankki lähtiessä kuusamoon ja perillä uuestaa tankki täyteen.
amazon B20 - 71
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

 

KL-varaosat  Race.fi