KL-varaosat  Race.fi

Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?

  • 254 Vastauksia
  • 108257 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #135 : 13.02.2013, 08:44:57 »
Pääasiallinen syy taitaa olla moottorin sijoitus poikittain, mutta vieläköhän esimerkiksi bmw-benz linjalla on viskoja  ???

Mökkinaapurilla -11 BMW 530d ja siinä ainakin visko... Ja porukoilla A4 1.9 tdi:ssä.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #136 : 13.02.2013, 09:05:36 »
sitä tossa mietin että mitä parempaa viskossa on sähköflektiin verrattuna? kun useimmissa takavetosissa tuota käytetään.

OT: jotkut ottaa jokkisautosta laturinkin pois että ei ole mikään apulaite jarruttamassa
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

hevonen

  • Vieras
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #137 : 13.02.2013, 09:38:54 »
sitä tossa mietin että mitä parempaa viskossa on sähköflektiin verrattuna? kun useimmissa takavetosissa tuota käytetään.
On kait se loppujen lopuksi melko idioottivarma ja tuulettaa vähän sitä konehuonetta aina, ei tule sellaista ilmiötä että flekti lähtee päälle vasta kun kone on tosi kuuma, niinkuin sähkösellainen tekee.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #138 : 13.02.2013, 09:43:32 »
On kait se loppujen lopuksi melko idioottivarma ja tuulettaa vähän sitä konehuonetta aina, ei tule sellaista ilmiötä että flekti lähtee päälle vasta kun kone on tosi kuuma, niinkuin sähkösellainen tekee.
juu no tuo on kyllä totta..tosin tuon voi myös ratkaista sähköflektillä kun asentaa sen jäähdyttimen etupuolelle jolloin ajoviima pyörittää tuuletinta, tosin konehuone ei siinä kauheesti tuuletu
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa veivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #139 : 13.02.2013, 11:42:20 »
Mää en kyllä ensimmäisenä menis ottaan viskoa pois. Mun mielestä se on suotuisampi kun tuuletin ei ole ihan syylärissä kiinni, pääsee ilma paremmin virtaamaan. Volvossa vielä tilaa rakentaa semmonen hieno tuulitunneli.

Viskon kanssa pakosarja saa hehkua punasena kun annetaan sikaa. Mut lämmöt ei oo noussu yli puolenvälin. Ilman viskoa keitti 10minuutissa ilman piikkirenkaita. Toisekseen keljuttaa jos joku tulee keljuileen maalissa että "niin niin mut sulla on sähköflekti.."  :pomo:

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #140 : 13.02.2013, 11:54:37 »
Kertokaas tietämättömälle.

Miten tuon viskon pitäisi toimia. Oma toimii siten, että kun nyt pakkasilla laittaa auton käyntiin, niin visko humisee mukana täysillä noin 3min. Sen jälkeen jää pyörimään "vapaalle". Lähteekö se siitä uudelleen pyörimään kovempaa kun kone lämpiää. Koskaan en ole miettinyt asiaa, mutta pyöriikö siksi aluksi kun visko kylmänjäykkä??

Mulla kuuluu jokin vikinä konehuoneesta joka ei ole suhteessa koneen kierroksiin. Vikinä alkaa vasta noin 10min ajon jälkeen. ja vain pakkasilla kuuluu. Miettiny olisko se tuo visko.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2013, 11:56:31 kirjoittanut jaho »
Papalla oli Duett

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #141 : 13.02.2013, 13:14:52 »

Miten tuon viskon pitäisi toimia. Oma toimii siten, että kun nyt pakkasilla laittaa auton käyntiin, niin visko humisee mukana täysillä noin 3min. Sen jälkeen jää pyörimään "vapaalle". Lähteekö se siitä uudelleen pyörimään kovempaa kun kone lämpiää. Koskaan en ole miettinyt asiaa, mutta pyöriikö siksi aluksi kun visko kylmänjäykkä??
Tuosta viimoisesta en tiedä mutta noin sen kuuluukin toimia.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #142 : 14.02.2013, 13:30:13 »
Mää en kyllä ensimmäisenä menis ottaan viskoa pois. Mun mielestä se on suotuisampi kun tuuletin ei ole ihan syylärissä kiinni, pääsee ilma paremmin virtaamaan. Volvossa vielä tilaa rakentaa semmonen hieno tuulitunneli.
Mitä kauempana se puhallin on, sitä huonommin se imee, eli toimii kauempana vain ilman vatkaimena.
Lisäksi sen tunnelin tulee olla mahdollisimman tiivis niiden puhaltimen siipien ympärillä, jotta teho olisi suurin mahdollinen.

Viskon kanssa pakosarja saa hehkua punasena kun annetaan sikaa. Mut lämmöt ei oo noussu yli puolenvälin. Ilman viskoa keitti 10minuutissa ilman piikkirenkaita. Toisekseen keljuttaa jos joku tulee keljuileen maalissa että "niin niin mut sulla on sähköflekti.."  :pomo:

Siis koneen lämmötkö?  Eipä ne minullakaan ole koskaan nousseet ilmastoinnilla ja automaattilootalla varustettuna, kuin silloin kun ilmastoinnin kenno on tukkeessa loskasta.

Ja mitä avosandaalintm tulee, niin taatusti sitä on annettu, sillä turbo punastelee jo pienestä. Sitten kun downpipe näkyy auton allakin pimeässä selvästi, niin sandaalia on annettu "sopivasti".   ;)

sitä tossa mietin että mitä parempaa viskossa on sähköflektiin verrattuna? kun useimmissa takavetosissa tuota käytetään.

Hinta ja yksinkertaisuus!

Nykyisin tuo visko on katoavaa kansanperinnettä takavedoissakin.

Kun termostaatti on kunnossa, niin moottorin sisäinen lämpötila pysyy sähköflektillä tarkemmin vakiona, koska flekti käynnistyy vasta sitten kun tarvetta on ja tuottaa aina vakion jäähdytystehon, mitä viskolla ei saa.

Auton liikkuessa esim. 80km/h nopeudella ajoviiman vaikutus on moninkertainen kumpaankaan puhallustapaan verraten.

Jos auton jäähdytysjärjestelmä on kunnossa, ei moottoria saa ylikuumentumaan liikuttaessa, oli siellä visko tai flekti. Paikallaan ylikuumentumisen voi saada aikaan herkemmin viskolla. 


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #143 : 14.02.2013, 17:52:24 »
Hinta ja yksinkertaisuus!
jos verrataan uuteen viskoon ja uuten sähköflektiin. Sähköjä saa uutena alle 50€ sis. asennus sarjan, tuohon rele, johtoa ja muutama liitin....abaut 10€+anturi muutaman euron. Saakohan/onko saanut uutta viskoa koskaan tohon rahaan?? ::)

Yksinkertasuudessa visko kyllä vie voiton.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #144 : 14.02.2013, 17:56:04 »

Yksinkertasuudessa visko kyllä vie voiton.

 O0

Tämän takia mulla on visko  ;)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #145 : 14.02.2013, 18:01:18 »
O0

Tämän takia mulla on visko  ;)
Sulla on kyllä visko sen takia, kun ilmastointi on jääny ruottiin.  ;)

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #146 : 14.02.2013, 18:03:18 »
Sulla on kyllä visko sen takia, kun ilmastointi on jääny ruottiin.  ;)

Voi olla.  :) Mutta en ole sitä poiskaan ottamassa.
Mitä vähemmän sähköä, niin sen parempi  ;)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #147 : 14.02.2013, 18:39:24 »
Ilmat ku lämpii nii tarttee visko laittaa takas... Eli varmaa maalis huhtikuussa :) ellen sitten sähköstä saa aikaseks laittaa  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #148 : 14.02.2013, 18:48:20 »
Mitä vähemmän sähköä, niin sen parempi  ;)
ton allekirjoitan...vaikkakin sähköleftin laitan :) ihan vaan mielen kiinnosta vaihto tapahtuu penkissä kun tuplat säädetään.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #149 : 15.02.2013, 14:43:29 »
jos verrataan uuteen viskoon ja uuten sähköflektiin. Sähköjä saa uutena alle 50€ sis. asennus sarjan, tuohon rele, johtoa ja muutama liitin....abaut 10€+anturi muutaman euron. Saakohan/onko saanut uutta viskoa koskaan tohon rahaan?? ::)

Se hinta, jonka auton valmistaja maksaa on jotain aivan muuta kuin se hinta mikä kuluttajalta pyydetään.
Joten siinä mielessä visko on vanha keksintö jota aikanaan käytettiinkin kohtuullisen paljon.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Ateho  Elekma