Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?

  • 254 Vastauksia
  • 108257 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #150 : 15.02.2013, 15:06:33 »
Se hinta, jonka auton valmistaja maksaa on jotain aivan muuta kuin se hinta mikä kuluttajalta pyydetään.
Joten siinä mielessä visko on vanha keksintö jota aikanaan käytettiinkin kohtuullisen paljon.
tarkotin tässä sitä että, kun noita viskoja on kuluttajakin varmaan saanut tarvikkeena ostaa niin mitä ne mahtoi maksaa.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #151 : 15.02.2013, 15:12:29 »
visko jäähdyttää vaikka olisi jumissa ,sähköflekti antaa mosan kärähtää ongelmatilanteessa. kesällä visko,talvella sähkö  :D käyttöautossa visko parempi,huoleton. harrasteauto ei yleensä olekaan huoleton, siinä voi olla viritetty flekti.  :)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #152 : 15.02.2013, 15:18:08 »
visko jäähdyttää vaikka olisi jumissa ,sähköflekti antaa mosan kärähtää ongelmatilanteessa. kesällä visko,talvella sähkö  :D käyttöautossa visko parempi,huoleton. harrasteauto ei yleensä olekaan huoleton, siinä voi olla viritetty flekti.  :)

Käyttöautossa sähkö, viskot jätän harrastepeleihin!  :)

Ei ne flektin moottorin ihan jokapäivä hajoa!  Useammin vinokoneesta pettää kansipahvi kuin flekti!  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #153 : 15.02.2013, 15:19:02 »
sähköflekti antaa mosan kärähtää ongelmatilanteessa.
eikös se ole kuski ketä antaa mosan kärähtää ku lämmöt nousee? ei kai se sen flektin vika ole.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #154 : 15.02.2013, 15:22:57 »
eikös se ole kuski ketä antaa mosan kärähtää ku lämmöt nousee? ei kai se sen flektin vika ole.
Totta, mutta kun suurin osa autoilijoista ei ymmärrä niistä kojetaulun mittareista yhtikäs mitään, niin visko on parempi puupäille.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #155 : 15.02.2013, 15:56:25 »
sähköflekti ja vielä anturi kiinni niin ei tarvi muistaa laittaa napista kun menee itestää päälle. itellä ollut näin aina ja hyvin toiminut. on myös erikseen napilla.. itse kun otin viskon pois ja sähköflekti tilalle niin en kyllä laittanut sitä "teho" mielesssä vaan ihan siksi että saa sen törkeän kapistuksen pois kone huoneesta pitämästä kauheeta meteliä. onhan se sähköflekti nätimpi eikä ole mitään ongelmaa ollut. ;)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #156 : 15.02.2013, 16:41:34 »
Totta, mutta kun suurin osa autoilijoista ei ymmärrä niistä kojetaulun mittareista yhtikäs mitään, niin visko on parempi puupäille.
;D no juu...onneksi en itseäni luokittele puupääksi :D joten sähkönen ropelli voi olla mun autossa :)
itte olen ehkä hiukan liiankin tarkka lämpöjen suhteen, kesäkuumalla kun tonnarilla kaupungissa ajelen niin yleensä laitan katkasijasta flektin pyörimään kokoajan, sitte isommilla nopeuksilla anturi hoitaa flektin käynnistyksen.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #157 : 15.02.2013, 17:18:32 »
helteellä ruuhkassa vinokone kuumenee ihan mukavasti. eikä siinä ilma kierrä.omassa anturi,pakkosyöttökatkaisin ja lämpömittari. japsit on suunniteltu ruuhka-ajoon mutta volvossa lämpöö pukkaa. iso sähköflekti ottaa aika virran kun hurahtaa päälle, sulakekin voi mennä. en mä yritä piruilla mutta nämä on ihan omia kokemuksia.  :hello:

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #158 : 15.02.2013, 17:23:00 »
visko jäähdyttää vaikka olisi jumissa ,sähköflekti antaa mosan kärähtää ongelmatilanteessa. kesällä visko,talvella sähkö  :D käyttöautossa visko parempi,huoleton. harrasteauto ei yleensä olekaan huoleton, siinä voi olla viritetty flekti.  :)
Viskolla on myös taipumusta olla myös tarraamatta kiinni eli ei sekään mikään autuus ole...

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #159 : 15.02.2013, 17:42:48 »
Viskolla on myös taipumusta olla myös tarraamatta kiinni eli ei sekään mikään autuus ole...
   en kiellä tätä.  :)

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #160 : 15.02.2013, 18:47:34 »
   en kiellä tätä.  :)
Väitätkö, että tarraamaton visko ei jäähdytä yhtikäsmitään?
Voin lahjoittaa sinulle viskon, joka ei tarraa, mutta kuitenkin imee tyhjäkäynnillä ilmaa syylärin läpi.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2013, 18:49:46 kirjoittanut järviin »

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #161 : 16.02.2013, 19:22:22 »
Väitätkö, että tarraamaton visko ei jäähdytä yhtikäsmitään?
Voin lahjoittaa sinulle viskon, joka ei tarraa, mutta kuitenkin imee tyhjäkäynnillä ilmaa syylärin läpi.
  useimmin viskot jumivat eikä muutu pyörimättömiksi. en väitä mitään,en oikeesti oo kinaamassa mistään täällä. jos haluisin kinata meen suomi24.   ;)
« Viimeksi muokattu: 16.02.2013, 19:33:06 kirjoittanut tommi m »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #162 : 16.02.2013, 19:35:04 »
Täällä yksi vinokone keittäny tyhjäkäynnillä rikkinäisen viskon takia  :hello:.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #163 : 16.02.2013, 19:46:26 »
keltainen kiinteä propelli. mutta siinäkin voi käydä että kissa on mennyt lämmittelemään tuulitunneliin väliin ja startatessa hajoo kissa ja propelli. ja lämmöt nousee.  näinkin on tapahtunut.

Poissa veivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #164 : 17.02.2013, 03:24:34 »
Mitä kauempana se puhallin on, sitä huonommin se imee, eli toimii kauempana vain ilman vatkaimena.
Lisäksi sen tunnelin tulee olla mahdollisimman tiivis niiden puhaltimen siipien ympärillä, jotta teho olisi suurin mahdollinen.
Tossa täysin samaa mieltä että pitäis olla tosi tiivis. Mutta taas jos se on ihan siinä syylärissä kiinnes, niin mun näkemyksen mukaan se ilma ei parhaalla tavalla pääse virtaamaan sen kennon läpi. Tavallaan se flekti ois vatkaimena siinä syylärissä kiinni. En ole tehnyt sen sofistikoituneempia tutkimusta asiasta, joten myönnän jotta väärässä saatan olla.

Ne mun kokemukset sähköflektistä rajottuu kuppaseen turbokoneeseen ja sille (oliko se solex) cd175 kaasuttimelle jonka säädöt oli päin peetä ja keitti niiden 5min pyrähdysten jälkeen. Heitin ne turboroskat ja flektinki kuuseen. Jääny paskan maku suuhun kait.

Siis koneen lämmötkö?  Eipä ne minullakaan ole koskaan nousseet ilmastoinnilla ja automaattilootalla varustettuna, kuin silloin kun ilmastoinnin kenno on tukkeessa loskasta.

Ja mitä avosandaalintm tulee, niin taatusti sitä on annettu, sillä turbo punastelee jo pienestä. Sitten kun downpipe näkyy auton allakin pimeässä selvästi, niin sandaalia on annettu "sopivasti".   ;)
Niin se mun kone on vapari b200f ja huutaa kuin sika, ko 5,38 perävälitys ja aika paljon kakkosella ajetaan. Täytyy kokeilla si vielä turbon kanssa kun ensin saan katon suoristeltua ja kaaret asennettua.

keltainen kiinteä propelli. mutta siinäkin voi käydä että kissa on mennyt lämmittelemään tuulitunneliin väliin ja startatessa hajoo kissa ja propelli. ja lämmöt nousee.  näinkin on tapahtunut.
Sillä ylimääräisellä kissalla lämpee tämän jälkeen vielä pirttikin. Isä puhunu ettei sitä moni uskois kuin monesta on lämpö mummovainaan toimesta tuvan nurkkaan noussut  :o

 

Ateho  Elekma