RallyBaron  Samppasport

Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?

  • 254 Vastauksia
  • 108246 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #180 : 28.08.2013, 14:23:19 »
Onko siinä nyt siis ilmastoinnin flekti kennojen edessä ja syylärin ylänurkassa anturi jossa johdot kiinni? Jos halajat selvittää kytkeytyykö se flekti nyt sillä anturilla, niin senkus lyöt johdot yhteen ja katsot mitä tapahtuu..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #181 : 28.08.2013, 14:49:27 »
Onko siinä nyt siis ilmastoinnin flekti kennojen edessä ja syylärin ylänurkassa anturi jossa johdot kiinni? Jos halajat selvittää kytkeytyykö se flekti nyt sillä anturilla, niin senkus lyöt johdot yhteen ja katsot mitä tapahtuu..

juurikin noin.

No noihan sen voi testata, ois pitänyt taas ajatella järjellä  :buck2:
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #182 : 28.08.2013, 15:57:31 »
EI lähde pyörimään. Miksi syylärissä sitten on anturi  :idiot2:
TAI sitten mun flekti on rikki, en kyll muista et se olisi koskaan pyörinyt. Tai ainakaan en ole huomannut.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #183 : 28.08.2013, 17:19:41 »
kokeilitko ilmastointia päälle kans samalla?
« Viimeksi muokattu: 28.08.2013, 17:35:58 kirjoittanut vippe »
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #184 : 28.08.2013, 17:36:33 »
kokeilitko ilmastointia päälle kans samalla?

En kokeillu.

EDIT: Kokeilin ilmastointi päällä, ei vaikutusta!

TARVIIKO ILMASTOINTI TUOTA FLEKTIÄ? Jos kytkee tuon etuflektin anturiin, ja toisen käsikäytölle.
Ilmastointi ilmeisesti käyttää flektiä vain paikalla ollessa. Jolloin käytän käsikäyttöä.
Muutenkin harvemmin auto on käynnissä paikallaan ollessaan. Muutakuin liikennevaloissa.

Harvoin ku auto saa kenkää, niin pidän käsikäytön päällä.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2013, 18:06:10 kirjoittanut thukka »
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Posi

  • Vieras
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #185 : 10.09.2013, 20:02:28 »
Testattu on eikä mitään muuta hyötyä kuin että viskon tohina häipyi. Kymmenen hepan hukkuminen viskoon huipputehon kierroksilla on pelkkää legendaa. Ei kai nyt edes ruottalainen insinööri voi olla niin pölijä?

06.09.2013 Mitattu Dynossa B200e -koneessa 9hp ero. Flekti ei ole jumissa. Takapyörästä flektin kanssa 98hp ja ilman flektiä 107hp.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #186 : 10.09.2013, 21:41:02 »
Mutta eikö se yleensä ole kiinni-asennossa penkissä, vaikkei jumiutunut olisikaan, kun paikallaan siinä huudattelee?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #187 : 10.09.2013, 22:29:32 »
Mutta eikö se yleensä ole kiinni-asennossa penkissä, vaikkei jumiutunut olisikaan, kun paikallaan siinä huudattelee?

Hyvä huomio.  ;)

Mutta juu, hyvin huomaa kesällä kun lähtee liikennevaloista kun flekti tarraa kiinni... Liekkö flektin takia 2.0 pienempiä koneita saanutkaan.   :2funny:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #188 : 11.09.2013, 17:57:02 »
On se kun sähköflekti nappaa jotain 20 A 12 V nimellisjännitteellä, mikä tekee karvan alle 500W niin sama jäähydytysteho on katsottu tarpeelliseksi tuottaa 9 hp puhallinteholla.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #189 : 11.09.2013, 18:56:53 »
On se kun sähköflekti nappaa jotain 20 A 12 V nimellisjännitteellä, mikä tekee karvan alle 500W niin sama jäähydytysteho on katsottu tarpeelliseksi tuottaa 9 hp puhallinteholla.
9hp puhallinteho saadaan aikaiseksi alle 0,69hp:n sähköteholla. Suomeksi noin kymmenys-osalla viskon viemästä moottoritehosta.

Ja jos joku sanoo, ettei siitä ole hyötyä, niin....       :idiot2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #190 : 11.09.2013, 19:10:26 »
9hp puhallinteho saadaan aikaiseksi alle 0,69hp:n sähköteholla.

Tätä on odotettu: IKILIIKKUJA! *taavih->

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #191 : 11.09.2013, 19:11:38 »
Tätä on odotettu: IKILIIKKUJA! *taavih->

Pöh vanha juttu. Kytkee startin kiinni laturii pelkästää, nii joha pyörii ikuisesti.  ;D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #192 : 11.09.2013, 23:51:43 »
9hp puhallinteho saadaan aikaiseksi alle 0,69hp:n sähköteholla. Suomeksi noin kymmenys-osalla viskon viemästä moottoritehosta.

Ja jos joku sanoo, ettei siitä ole hyötyä, niin....       :idiot2:

Niin no. Mulla on vaikeuksia uskoa että potkuri nappa tuon 9 heppaa. Viskon ja kiinteän ero on jotain 2 hp.

Kampiakselidynossahan tuo olisi helppo mitata.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #193 : 12.09.2013, 00:28:27 »
Niin no. Mulla on vaikeuksia uskoa että potkuri nappa tuon 9 heppaa. Viskon ja kiinteän ero on jotain 2 hp.
Kampiakselidynossahan tuo olisi helppo mitata.

Kyllä sen voi laskeakkin...     :hg:

Mutta ajatellaampas potkurikoneiden moottoritehoja ja lapojen kokoa ja niiden keskinäistä suhdetta, niin päästään nopeasti siihen, että ilman liikuttaminen vaatii oikeasti paljon voimaa.

Se miksi sähköpuhallin on parempi, on se ettei sillä ole hukkatehoa kun se ei käy. Puhumattakaan sen paremmasta hyötysuhteestä W/L/s mielessä (Wattia per litraa sekunnissa), koska se voi olla mekaanisesti optimimpi kuin se tunnelipuhallin (visko tai kiinteä).

Jos et usko, niin laske!  ;D
http://www.drivecalc.de/PropCalc/

Imun tekeminen on vaikeampaa kuin puhalluksen ja vollessa kaikki puhaltimet imevät, eivätkä puhalla.
Ja painetta voit tehdä kuinpa paljon tahansa, mutta imua et!  :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Viskoflektin poisto. Hyötyä vai ei?
« Vastaus #194 : 12.09.2013, 06:40:08 »
Imun tekeminen on vaikeampaa kuin puhalluksen ja vollessa kaikki puhaltimet imevät, eivätkä puhalla.
Ja painetta voit tehdä kuinpa paljon tahansa, mutta imua et!  :pomo:
Paitsi kylmästöinnin flektit kennojen etupuolella.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Autoracing  KL-varaosat