Mekaaniset mittarit ovat yleensä tahallaan hidastettuja; helpompilukuisia eivätkä hajoa niin helposti, kun eivät pääse hakkaamaan. Ihan normaalia tuo vitkaus yleensä on. Mun Volvon lämppärimittari kohoaa aika hissukseen ensin jonkun verran yli puolenvälin, jonka jälkeen putoaa noin puoleenväliin, kun termari aukeaa. Motarilla jos ajaa toistasataa,niin mittari on jonkun verran ylempänä kuin pintakaasulla hiljempää ajettaessa, jolloin kone käy vähän viileämpänä.
Mutta, nyt taisi hajota bensamittari, tai ainakin se näytti ensin vähän aikaa puoli tankkia liian vähän, ja nykyään paljon vähemmän. Vähän aiemmin kello seisahti näyttämään kymmentä vaille viittä koko ajan. Täytyy ensin ilmeisesti tarkistaa kontaktit. Onko tuo itse mekaanisen sähkökellon kosahtaminen yleistä, tai niinköhän tämänkin vika löytyy sulakepesästä? Pitäisi vaihtaa koko sulakeloota, siinä ilmeiseti nelospaikan sulake aiheuttaa välillä sen, ettei auto lähde käyntiin ennen kuin startatessa puristaa ko. sulakkeen kontaktejä yhteen päin. Auto on 2.0 -87 ruuttabensiinkikoneella.
-Pentti