Tuli eilen 19.1.13 ostettua käyttöautoksi tollanen Volvo 940 turbo.
Käyttöönotettu 3.1.96. Moottorina B230FK, jonka perässä automaattilaatikko. Mittarissa on 439000 km.
Varustetaso ei päätä huimaa. Ilmastointia ja vakionopeudensäädintä ei ole, ja jopa sähkölasit on jäänyt ruksaamatta lisävarustelistalta.
Ilmeisesti auto on toiminut alkuun taksina, kun huoltokirjan mukaan ensimmäisen kolmen vuoden aikana kilometrejä on kertynyt n. 250tkm.
Hetken aikaa 940 Volvoa oon metsästänyt ja turbomoottori mieluiten automaatilla oli hakukriteerinä.
Myös hinnan piti olla halpa niin vaihtoehtoja ei ollut liiaksi.
Auto oli leimattu 4.1.13 ja leimalle oli uusittu etulevyt- ja palat sekä käsijarrukengät.
Hintakin oli kohdallaan, joten luulen tehneeni kohtuu kaupat.

Autoa olisi tarkoitus hiukan siistiä ja konetta pikkuisen piristää. Käyttöautona tämä on tarkoitus pitää, joten mitään isompaa projektia
tälle tuskin kohdistan...
Jotain vikoja/puutteita autosta olen jo löytänyt eilisen päivän aikana:
-lämmityslaitteen puhallussuunnan säätö ei toimi
->toimii. Vika oli käyttäjän mielikuvituksessa.-moottorinlämmöt nousee vain 1/4 asteikolla (termostaatti huono?)
->termostaatti vaihdettu original 92 asteiseen-kuskin penkki on könöllään oikealle (pehmuste pettänyt, vaikka vehoilukangas on ehjä)
-yksi ikkunan veiveistä on musta(muut harmaita) ja toisesta puuttuu peitelätkä
-kattovalon linssi puuttuu ja yksi kiinnike on hajalla
-takalokarin kaaria on vähän korjattu ja paikkamaalattu yllättäen väärällä värillä
-penkinlämmittimet eivät toimi eikä ilmeisesti myöskään takalasin/peilien lämmittimet
-takapönttö on melko ruosteinen (tarkoitus olisi laittaa joka tapauksessa suora putki tilalle)
-> Simons 024-H5 putki vaihdettu tilalle-snowcapin takana on ruostetta (läpireikä)
Mikään näistä ei ajoa haittaa ja auto tuntuukin kulkevan ihan hyvin.
Kyllä tällainen iso Volvo vaan antaa pikkaisen mukavamman kyydin kuin entinen käyttöautoni Toyota Avensis.