KL-varaosat  Race.fi

kysymys perästä

  • 88 Vastauksia
  • 28933 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #15 : 01.09.2012, 19:04:57 »
Mikä perä mahtaa olla 945 -97 230fk+m90?

Lukko ON mutta kumpi, heittolukko vai kitkalukko?

Pitääkö se 100% kun on lukossa? Ja aukeaako se esim. soralla sutiessa n. 40km/h nopeudessa? Jos näin, niin ns. heittolukko.

Jos pito ei ole täysin 100% Eli lähdet toinen rengas asfaltilla ja toinen soralla lappulattiassa ja soran puoleinen pyörä sutii hvenen, niin kitkalukko.  Jos pyörät täysin linkussa ympyrää hitaasti ajaessa pyrkii vähän puskemaan, niin todennäköisesti kitkalukko.

Testaamalla selviää.

Videossa oleva lukko on se "heittolukko" eli 100% lukitus. Kolahdus kertoo tästä.
Kitkalukko tekee saman, mutta vähän niinkuin jarrua painamalla (ei kolahda ellei perä ole tuhottoman väljä).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #16 : 01.09.2012, 19:08:09 »
Pitääkö se 100% kun on lukossa? Ja aukeaako se esim. soralla sutiessa n. 40km/h nopeudessa? Jos näin, niin ns. heittolukko.

Jos pito ei ole täysin 100% Eli lähdet toinen rengas asfaltilla ja toinen soralla lappulattiassa ja soran puoleinen pyörä sutii hvenen, niin kitkalukko.  Jos pyörät täysin linkussa ympyrää hitaasti ajaessa pyrkii vähän puskemaan, niin todennäköisesti kitkalukko.

Testaamalla selviää.

Videossa oleva lukko on se "heittolukko" eli 100% lukitus. Kolahdus kertoo tästä.
Kitkalukko tekee saman, mutta vähän niinkuin jarrua painamalla (ei kolahda ellei perä ole tuhottoman väljä).

Kyllä soralla tulee kaksi rantua  ;)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #17 : 01.09.2012, 19:22:47 »
Kyllä soralla tulee kaksi rantua  ;)

Eli kaksi rantua niin kauan, kun voimaa sutimiseen riittää yli 40km/h nopeuksilla?  Jos näin on, niin kitkalukko.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa PuuhaPede

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • Ammattilainen töissä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #18 : 01.09.2012, 19:36:14 »
Täällä myös 230FK+M90, vm. -96

Kerran ollut omassa  talvella auratussa kotipihassa jumissa kun ei kenties minkäänlaista lukkoa
tai vailla tarkempia tutkimuksia perän numerosta
vai kenties edellellisillä omistajilla jäänyt öljyt vaihtamatta  :)
ex Volvo 945 - 230FK - 1996
     Audi 100 - 2.3E - 1993

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #19 : 01.09.2012, 20:10:38 »
Täällä myös 230FK+M90, vm. -96

Kerran ollut omassa  talvella auratussa kotipihassa jumissa kun ei kenties minkäänlaista lukkoa
tai vailla tarkempia tutkimuksia perän numerosta
vai kenties edellellisillä omistajilla jäänyt öljyt vaihtamatta  :)

Laittamalla tavis-peräöljyt saa lukkoperänkin lukottomaksi.    >:(

Ei muuta kuin toista taka-akselia etsimään kierrätyskeskuksesta...   ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #20 : 01.09.2012, 20:16:53 »
Kuinkas useasti tuomosen pitää vaihtaa öljyt? Jos nyt kuvitellaan että laittasin uuen perän niin minkälaista kannattas hakea jos haluais lukot jotka oikeasti toimii?
Meinas tärkein jäähä että mitäs öljyä sinne pitää laittaa?
« Viimeksi muokattu: 01.09.2012, 20:19:39 kirjoittanut MatiasS »
Volvo 945 2.3  -94

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #21 : 01.09.2012, 20:50:49 »
Kuinkas useasti tuomosen pitää vaihtaa öljyt? Jos nyt kuvitellaan että laittasin uuen perän niin minkälaista kannattas hakea jos haluais lukot jotka oikeasti toimii?
Meinas tärkein jäähä että mitäs öljyä sinne pitää laittaa?

Jotkut eivät vaihda koskaan ja minä esim. viimeistään 50tKm välein.


80-90W API GL-5 luokitellut.
Kitkalukkoon muutoin samat vaatimukset mutta LS-lisäaineistettuna.

Ja minä laittaisin käyttöautoon kitkalukon tai torsenin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #22 : 01.09.2012, 21:31:36 »
Sanoppa tyhmälle miten tuo torseni toimii ko ei ole ennen tullu vastaan.
Volvo 945 2.3  -94

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #23 : 01.09.2012, 21:58:30 »
http://www.youtube.com/results?search_query=torsen+differential&oq=torsen+&gs_l=youtube.1.0.0l10.394.1290.0.2841.7.7.0.0.0.0.109.706.1j6.7.0...0.0...1ac.GCtSIBL3dAI

G80 lukkoon LS öljyt, niinkuin muihinkin lukkoperiin joissa kitkalevyt.

740 ja 940 on tietääkseni lukkoperät aina mallia G80 n. vuodesta 1989 eteenpäin.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #24 : 01.09.2012, 22:41:57 »
Mitäs etuja on eri systeemeilä ko verrataan toisiinsa. Maasturi jos olis niin mieluiten olis joku hammaslukko tyyppinen mutta mulle ei oikein selviny miten tuo viiminen lyö lukon pääle vai onko siinä. Itelä ei ole näistä kokemusta muutako tuolta rattoreista niin sillä ei mene sitten kaikki välttämättä perile  :)
Volvo 945 2.3  -94

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #25 : 01.09.2012, 23:19:13 »
Laittamalla tavis-peräöljyt saa lukkoperänkin lukottomaksi.    >:(
Paitsi ei G80:ä, joita nyt ehkä 80% nuista 7/9 lukoista on...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

hevonen

  • Vieras

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #27 : 01.09.2012, 23:35:07 »

G80 lukkoon LS öljyt, niinkuin muihinkin lukkoperiin joissa kitkalevyt.

740 ja 940 on tietääkseni lukkoperät aina mallia G80 n. vuodesta 1989 eteenpäin.
Siis palalukkoinen?

Juu, ei ole!

Minulla kitka (vm- 95), kaverilla kitka (vm. 97) ja toisellakin kaverilla kitka (vm. 95).
Molemmissa 95:ssa AW71L ja kitkalukko.  Kaverin 97:n mallissa M90 ja kitkalukko.

Vähäisen ymmärrykseni mukaan palalukossakin on kitkalevyt, jolloin laittaisin sinne myös LS-lisäaineistetut öljyt.
Koska ne kitkalevyt vaativat sen LS lisäaineistuksen, ellei sitä ole erikseen mainittu, etteivät tarvitse.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

hevonen

  • Vieras
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #28 : 01.09.2012, 23:40:15 »
Ei siis tarvitse välittää volvon suosituksesta...
Ihan kitkalukkoon sitten ne ls öljyt.

Äläkä nyt mikan väittele, mä lähen ainakin nukkumaan... :D
« Viimeksi muokattu: 01.09.2012, 23:44:05 kirjoittanut hevonen »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #29 : 01.09.2012, 23:50:27 »
Siis palalukkoinen?

Juu, ei ole!

Minulla kitka (vm- 95), kaverilla kitka (vm. 97) ja toisellakin kaverilla kitka (vm. 95).
Molemmissa 95:ssa AW71L ja kitkalukko.  Kaverin 97:n mallissa M90 ja kitkalukko.

Vähäisen ymmärrykseni mukaan palalukossakin on kitkalevyt, jolloin laittaisin sinne myös LS-lisäaineistetut öljyt.
Koska ne kitkalevyt vaativat sen LS lisäaineistuksen, ellei sitä ole erikseen mainittu, etteivät tarvitse.
Tältä istumalta lähtisin kyllä väittämään että sinun ja kaverisi autossa on G80. Mistä päättelet ettei olisi?

Kitkalukko se G80 kin on.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Ateho  Elekma