joo elikkä alkamassa on 200-sarjalaisen ahtaminen (siis vasta aletaan miettimään että mistä tehdään ja mitä tehdään) auto aihioksi olen kaavaillut ->84 200-sarjan volvoa, jonka hankkimisessa on ainakin kriteerit: mahdollisimman ruosteeton kori, katsastettu tai ainakin kilvissä, edullinen.
Aloitetaan vaikka siitä että auto olisi tulossa harraste/kesä käyttöön, kori pysyisi mahdollisimman alkuperäisenä mutta voimaa tulisi yhden pakokaasuahtimen avulla.
Ja koska Volvot ovat minulle uusi merkki harrastelupohjalta, moottoreiden vahvuuksista ja heikkouksista minulla ei juurikaan ole tietoa.
Aihio moottoriksi minulle on tarjottu B230 8V lohkoa ja 8-limppuista kampuraa, ja tuohon kiertokangiksi olen kaavaillut h-profiili veivejä, ja männiksi jotkut takoversiot. Kansi ja nokka valinnat tulevat joskus myöhemmin, kun alakerta on valmis.
lähinnä kiinnostaisi tietää että miten vahva tuommoisesta alakerrasta tulisi? muita suunnitelmia on mm. hyvä kansi, HX40 super, bensapuoli riittävä (esim.walbro 255, 850cc dekat, tms.), megasquirt 1 tai 2.
Tuossa nyt alkuun hieman suunnitelmia, projekti osioon en viitsinyt laittaa koska aihiokin on vielä etsinnässä.
Kiitos jo etukäteen ASIALLISISTA vastauksista