KL-varaosat  Race.fi

240 -88 turbottaminen

  • 79 Vastauksia
  • 24914 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Teiden tukko
Vs: 240 -88 turbottaminen
« Vastaus #60 : 29.09.2011, 04:50:08 »
Mun 242 vaihdettu 1031 perä. Prosentteja 4

Mulla sama juttu.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 240 -88 turbottaminen
« Vastaus #61 : 01.10.2011, 13:59:44 »
Jos siinä perässä ei seiso isoilla kirjaimilla että se on 1030, niin voihan sitä vakuuttaa konttorilla että se on 1031 (mikäli kiinnostuvat siitä). Eikä siitä edes tule prosentteja kun sanoo että se on alkuperäinen ja on tarkastanut perän tyypin itse avaamalla sen.. Tai että siinä oli lappu mutta on lähtenyt irti kun alusta on pesty tms.

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -88 turbottaminen
« Vastaus #62 : 02.10.2011, 00:22:38 »
en tiedä miksi katsastus vaatisi 1031 perän kun kerran volvo sanoo että alle 200hepan sitä ei tarvita. kannattaa sanoa katsastussedälle että selkeästi sitä ei tarvitse vaihtaa. viime perjantaina muutoskatsastin omani ja ei ollu puhettakaan  että tarvitsisi olla. iskarit ja jarrut kun saa todistettua niin hyvä on. ainakin mulla riitti kuitti ostetuista iskareista ja sanoin katsastajalle että jäähdytetyt ovat jarrut.ok

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 240 -88 turbottaminen
« Vastaus #63 : 02.10.2011, 11:32:09 »
en tiedä miksi katsastus vaatisi 1031 perän kun kerran volvo sanoo että alle 200hepan sitä ei tarvita. kannattaa sanoa katsastussedälle että selkeästi sitä ei tarvitse vaihtaa. viime perjantaina muutoskatsastin omani ja ei ollu puhettakaan  että tarvitsisi olla. iskarit ja jarrut kun saa todistettua niin hyvä on. ainakin mulla riitti kuitti ostetuista iskareista ja sanoin katsastajalle että jäähdytetyt ovat jarrut.ok

Juuri näin! mitäs lappuja sulla oli mukana muutoskatsastuksessa?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -88 turbottaminen
« Vastaus #64 : 02.10.2011, 20:02:25 »
mulla oli tonin sivuilta kopsittu ökylappu,dynolappu(180hp),240 korjausopas,motonetin varaosaluettolo,motonetin kuitteja,2 kpl volvon käyttöohjekirjoja,niillä näytin mitä eroo on b200k ja b-21a ja b-21et. ja euroja.kallista tuo muutoskatsastelu.  ELK

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 240 -88 turbottaminen
« Vastaus #65 : 02.10.2011, 20:04:31 »
mulla oli tonin sivuilta kopsittu ökylappu,dynolappu(180hp),240 korjausopas,motonetin varaosaluettolo,motonetin kuitteja,2 kpl volvon käyttöohjekirjoja,niillä näytin mitä eroo on b200k ja b-21a ja b-21et. ja euroja.kallista tuo muutoskatsastelu.  ELK

Okei.. paljos sulla on vääntö? :) toivottavasti nyt tajutaan ettei sitä perää tarvitse vaihtaa.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

kowalski

  • Vieras
Vs: 240 -88 turbottaminen
« Vastaus #66 : 02.10.2011, 20:16:46 »
mulla oli tonin sivuilta kopsittu ökylappu,dynolappu(180hp),240 korjausopas,motonetin varaosaluettolo,motonetin kuitteja,2 kpl volvon käyttöohjekirjoja,niillä näytin mitä eroo on b200k ja b-21a ja b-21et. ja euroja.kallista tuo muutoskatsastelu.  ELK

Samalla varustuksella kontorilla 1.5h vääntöä ja leima paperiin. Erittäin vittumaista hommaa tuo muutos katsastaminen ja ne ketkä tuota tekevät paljon tuntuvat olevan hyvin hiljaa näistä asioista.

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: 240 -88 turbottaminen
« Vastaus #67 : 03.10.2011, 21:23:56 »
Paljohan tuo 1030 perä kestää sitte tehoa ja vääntöä, entäs toi m47 laatikko?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 240 -88 turbottaminen
« Vastaus #68 : 03.10.2011, 21:28:42 »
Paljohan tuo 1030 perä kestää sitte tehoa ja vääntöä?

TOP20 listalla on useampi auto 1030 perällä, eli piisaa useimmille foorumin jäsenistä.

Paljohan tuo m47 laatikko kestää sitte tehoa ja vääntöä?

Noin 300 nm voi olla aika hertaarilla. Voi kestää varovasti ajamalla hieman enemmänkin. Kolmosen rattaat menee ekaksi.

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -88 turbottaminen
« Vastaus #69 : 03.10.2011, 21:36:34 »
ei väännöstä ollut mitään puhetta.1030 kestää kyllä,m47 hajoaa huomattavasti ennen jo. siksi noit getraggei laitellaan. m45 ja m46 paremmin kestää mutta niis  kai se vika kun ovat volvon tekemiä..  :D 
jos katsastaja vaan vaatii 1031 perää teroita sille luetun ymmärtämistä.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 240 -88 turbottaminen
« Vastaus #70 : 03.10.2011, 22:08:20 »
Paljohan tuo 1030 perä kestää sitte tehoa ja vääntöä, entäs toi m47 laatikko?
Edelliskesän ajelin 242:lla 2.3 alakerralla/mitsun 15g@1bar+kiinacooleri-paketilla m47 lootalla. Tehoja/vääntöä oli sen verran että kakkosella suti kuivalla tiellä heti kun paineet nous. Märällä kelillä oli aika hauska kun ohituksessa kolmosella lähti sutimaan vielä jossain 80-100km/h nopeuksissa.
Vaikee sanoa paljoko vääntöä, veikkailisin jossain 350nm tienoilla.
80-120km/h n. 4s.

Loppukaneettina täytyy huomioida että autossa ei ollut lukkoperää. Sillä ois saanu varmaan lootan heti hajalle. ;)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: 240 -88 turbottaminen
« Vastaus #71 : 04.10.2011, 16:57:40 »
Edelliskesän ajelin 242:lla 2.3 alakerralla/mitsun 15g@1bar+kiinacooleri-paketilla m47 lootalla. Tehoja/vääntöä oli sen verran että kakkosella suti kuivalla tiellä heti kun paineet nous. Märällä kelillä oli aika hauska kun ohituksessa kolmosella lähti sutimaan vielä jossain 80-100km/h nopeuksissa.
Vaikee sanoa paljoko vääntöä, veikkailisin jossain 350nm tienoilla.
80-120km/h n. 4s.

Loppukaneettina täytyy huomioida että autossa ei ollut lukkoperää. Sillä ois saanu varmaan lootan heti hajalle. ;)


No luulis sitte että kestää ton b19et koneen tehot, tuskinpa tosta 200hevosta enempää tolla kokoonpanolla irtoaa

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 240 -88 turbottaminen
« Vastaus #72 : 04.10.2011, 20:58:43 »


No luulis sitte että kestää ton b19et koneen tehot, tuskinpa tosta 200hevosta enempää tolla kokoonpanolla irtoaa

Todellakin. kestää kaiken sen mitä oot tulossa ottamaan irti :D ellet sitten ihan hulluuksiin päädy.. :P
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 240 -88 turbottaminen
« Vastaus #73 : 04.10.2011, 21:24:50 »


No luulis sitte että kestää ton b19et koneen tehot, tuskinpa tosta 200hevosta enempää tolla kokoonpanolla irtoaa
Varmasti kestää kuhan järjellä tosiaan käyttelee. Saahan sitä pienemmilläki tehoilla vehkeet rikki jos oikeen rääkkää.  8)

Käyttikseen tulee b230ft-kone ja sinne 200hv/350nm tuntumaan tähtäilen. Kyllä tuokin oli tarkotus ihan laittaa m47:lla. Vääntöä tulee tuolla pikkuhyrrällä tosi alhaalta, mut kakkosella tuo loota kestää vielä suht hyvin. Kolmonen on se heikko lenkki...

Kyllähän sinne ois kiva m90 sujauttaa, mutta on niin hinnankiroissa ettei ihan huvikseen vaihtele.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2011, 21:26:25 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

hevonen

  • Vieras
Vs: 240 -88 turbottaminen
« Vastaus #74 : 04.10.2011, 22:14:09 »
Loppukaneettina täytyy huomioida että autossa ei ollut lukkoperää. Sillä ois saanu varmaan lootan heti hajalle. ;)
Luulisin kans, vaikka se lukko ei enää kolmosella oliskaan kiinni.

 

Samppasport  Futurez