Tätä käsitelty juuri tämän koneen osalta useaan otteeseen foorumilla.
Koneen heikot MEKAANISET kohdat ovat sylinterinseinämät jotka tahtovat räjähtää paljon yli 1bar ahtopaineella = 400-450hv (jenkkilässä jätkä räjäytti 2kpl koneita 426hv tehoilla) ja kanget antautuvat samoissa kohdin.
Bensansyöttö riittää vakiona 250hv nurkille vaparina, ahdettuna ei ehkä sinnekkään, eli uudet suuttimet tarttee hommata ja moottoriohjausyksikkö ohjelmoida (tähän löytyy ohjelmia ja ohjeita foorumilta). En jaksa näitä nyt hakea, mutta tuolla "lastuviritys" osiolla löytyy vinokoneen lastuttamisesta, ja about samat säännöt pätevät. 1994 asti on Motronic 1,8 ja 1995-1998 on Motronic 4.4.
Eikös tuo 204hv ole ihan tarpeeksi jäälle?
Vaparitehoja saa helposti vaihtamalla pakosarjat esim BMW M50 koneisen peltisatseihin (kiinalaisia saa 100e pari) ja uus putkisto, sitten jos lisää haluaa läppärungot ja kannen porttaus. Noilla aletaan lähestymään 250-260hv ainakin, nokat vaihtamalla varmaan 300hv.
Puristus-suhde 3,0L mallissa on 10,7:1, eli sitä ei heti tarvitse muuttaa, tosin on kova ahtokäyttöön, mutta 0,8-1bar onnistuu ainakin E85 ajaessa ja sillä liikkuu koppa kun koppa jo tarpeeksi.
Laita kone ja tekniikka kevyempään koppaan ni liikkuu paremmin.