mites kun 940 koneella ajeltu se 370 ni ei viritys toimenpiteitä pitäis haitata kun max tehot olis siinä 250hp mikä ton m90 kytkimen sietoraja taitaakin olla ?
Kyllä noilla kilsoilla perus lastuvirit voi vielä tehdä sinne 200hv nurkille. Mutta siitä kun nostetaan painetta, ni männänrenkaat on varmasti senverta loppu, että vaihtaisin.
Uudet männänrenkaat motonetissä 80e, kannentiiviste 15e, ja samalla kiertokangen laakerit 40e, ja tottakai imu ja pakosarjan tiivisteet samal uusiks ja vesipumppu + jakohihna. Parilla satasella selviää. 240 kohtalo on sama.
Itse moottorien rauta kummassakin 350-400hv kestävää, tottakai ahtimia joutuu vaihtaan 230-250hv yli mentäessä, suuttimia, IC, putkisto, kytkin jne.
940 on M90 laatikko, se kestää 400-550hv/650-700Nm, 240 on varmasti M46, se kestää 250-300hv/420-450Nm, sit se räjähtää kertavadosta 3.vaihteella, ja ylivaihdekin rajoilla. Kytkin kummassakin kestää vakiona about saman JOS on kunnossa.
Itse valitsisin ehdottomasti 940, koska en pidä 200 sarjasta pätkääkään ja 940 on helpompi virikohde, eikä tartte heti ruiskua vaihtaa. Mutta tuo on ihan omasta fiiliksestä kiinni.