Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

760 Turbo (T)6

  • 137 Vastauksia
  • 58022 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #105 : 09.05.2014, 15:54:26 »
Nakutus on myrkkyä heikolle lohkolle ja heikoille männille... Ei kannata hakea mitään viimeisiä säätöjä ennakko puolelta...

Itse myin täysin virheettömän 2.5 lohkon 200e hintaan.  Ei ne tuon kalliimpia ole.

Re85 kanssa tuo 550cc suutin on melko rajoilla, pitäisi riittää kumminkin 400hv teholle . Laske 35-40% lisää bensalle niin ollaan hyvin lähellä...

 

 


 

Uskon sen kyllä että lohkoja löytyy mutta joka kerta kun olen itse metsästänyt niin ei mutta mennään näillä mitä on
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #106 : 08.10.2014, 16:55:07 »
No niin herätellään tätäkin pitkästä aikaa. Kesä aikana ei ole tehty mitään autolle eikä tallilla ole juuri käyty tai oleskeltu nyt on viikon päivät yritetty hakea motivaatiota illan hämärissä ja on jotain saatu aikaan ensin tuli vähän pestyä osia ja sitten laiteltu vähän nippuun. Pakosarja on tekemättä vielä ihan hyvä sinäänsä niin saa pakopuolta vähän avareltua ja niin pois päin. Kansi pitäisi purkaa nytten ja käydä läpi onko kukaan laitellut isompia venttiileitä näihin koneisii/kansiin jos on niin mitä ja vakio männillä. Sylintereiden väliin ei mennyt 0.8mm lappu nyt on 0.75mm ja 0.55mm katsotaan jos toinen koko on sopivampi.






Hitaasti ja epävarmasti................

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7614
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #107 : 09.10.2014, 01:15:55 »
Aika paljon pitää ottaa koneesta ahdettuna tehoa ulos, ennen kuin vakiot venttiilit ovat rajoittava tekijä.

0,8mm paksuisia rakotulkinliuskoja(tai pari ohuempaa jotka yhdessä sen verran) olen boostin tapaan omiin lohkoihin naputellut. Menee isommin pakottamatta sopivan tiukalle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #108 : 09.10.2014, 08:17:40 »
Joo siis aivan turhaa keskittyy isompiin venttiileihin, ennemmin nokkaa  vaihtaa.  Itsellä on kanteen kaikki seetirenkaan vaihdettu ja imuventtiili siirretty pakopuolelle ja imu venttiilinä 34.5mm 16v vinokoneen venttiili. Jos ei ole tuttua kansi ukkoa niin maksaa aivan sairaasti homma.
Kannen saa virtaamaan vakio venttiileillä noin 350hv 11mm nostolla jos oikein hipistelee, se tuskin jää kuristimeksi mutta jos nokille ei tee mitään on hyöty pienempi.

Itsellä on 0.8 rakotulkit joka koneessa.  Vanhemmissa lohkoissa voi olla kertynyt hapettumaa uriin niin ne on poistettava ensin jollain...  Ne menee paikoilleen pikkusen naputtelemalla, huom. ei tarvitse isoa voimaa.  Suosittelen laittamaan niin pitkät rakotulkit että menee sinne kansipultteihin asti, nimittäin yhdessä koneessa oli lähtenyt liikkumaan tulkit.

   
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #109 : 09.10.2014, 11:18:02 »
Nyt ihan mielenkiinnosta, mihin väliin naputtelette nuita rakotulkkeja?  :D
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #110 : 09.10.2014, 13:05:08 »
Sinne sylinteri "putkien" väliin niitä , siinä on semmonen rako . Tukee ja vahvistaa koko paketti

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #111 : 09.10.2014, 18:45:38 »
Ja siellä koloissa on usein kattilakiveä joka on tosi tiukassa, lähtee hyvin kun ruiskuttaa ohuella neulalla etikkahappoa sinne ja antaa hetken vaikuttaa. Sitten vaikka ohuemmalla rakotulkilla kaapii sen töhnän pois sieltä raosta.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #112 : 15.10.2014, 15:39:27 »
Päivää tännekkin tuossa viikonlopun aikana tuli kannesta puretuksi venttiilit siinä sitten hiottiin ne ja lyötiin takas kasaan. Yksi bmw merkkinen henkilöauto myös purettiin kaverin projektia varten voi jeesus kun siellä on sitä johtoa (535). Viikonloppuna olis tarkoitus käyttää loput moottorin osat pesukoneessa ja niputtaa loppuun nyt vaan tuo "rakotulkki" homma vähän hiertää tässä mutta eiköhän se siitä.
 
Ja siellä koloissa on usein kattilakiveä joka on tosi tiukassa, lähtee hyvin kun ruiskuttaa ohuella neulalla etikkahappoa sinne ja antaa hetken vaikuttaa. Sitten vaikka ohuemmalla rakotulkilla kaapii sen töhnän pois sieltä raosta.

Tuota etikkahappoa/jääetikkaa on nyt metsästetty ja heikoin tuloksin apteekista ei ole vielä löytynyt ja rautiasta kävin kysäsemässä niin ei sieltäkään löytynyt.




-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #113 : 15.10.2014, 15:59:46 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tuo venttiilivinka on ilmeisesti mallia biltema, mutta oot ilmeiesti modannut sitä jotenkin.
Onko tuo vakiona liian lyhyt vai mitä?

Itellä olis edessä venttiilin irrotus taas vaihteeks ja työkalu siihen on vielä hakusessa.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #114 : 15.10.2014, 16:04:12 »
Joo kyllä on mallia biltema modattu on vähän. Kannattaa öljytä kunnolla kierteet ja se kuppi mikä "pyörii"

Eli alunperin tuo latta tulee tuosta läpi:


Sahalla saumat auki:


-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #115 : 15.10.2014, 16:09:17 »
Hyvä, kiitos selvennyksestä.

Etikkhappoa saa mm. hunajatuotteita myyvistä firmoista:
http://www.hunaja.fi/wp-content/uploads/2014/06/Hinnastovo16.6.2014.pdf
http://www.kolumbus.fi/~kn2009/tarvikemyynti/tarvike.html

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #116 : 15.10.2014, 16:17:05 »
Tavallinen etikkakin saattaa toimia.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #117 : 16.10.2014, 09:08:27 »
Itse joskus raavin vain 0.6mm rakotulkilla välit puhtaaksi. Vetää kulmahiomakoneella poikki sen niin tulee terävä kulma.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #118 : 18.10.2014, 17:20:20 »
No nii nyt olis ne "rakotulkit" saatu sykintereiden väliin meinas usko kyllä loppuu ku alko naputtelee mutta kyllä se alakerta pyöri vielä asennuksen jälkeenkin sitten tuli pakosarjaa hitsailtua vaikka se piti tehdä jo viime keväänä? Kuvia vasta valmiista :D Aikamoista töhnää löyty sylintereiden välistä putsaukseen käytin mattoveistä sopi rakoon loistavasti.


Levyt paikallaan korkeus on 13mm


Pakosarjan laippa pultattuna rautapalkkiin


-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #119 : 19.10.2014, 00:21:23 »
No nii nyt olis ne "rakotulkit" saatu sykintereiden väliin meinas usko kyllä loppuu ku alko naputtelee mutta kyllä se alakerta pyöri vielä asennuksen jälkeenkin sitten tuli pakosarjaa hitsailtua vaikka se piti tehdä jo viime keväänä? Kuvia vasta valmiista :D Aikamoista töhnää löyty sylintereiden välistä putsaukseen käytin mattoveistä sopi rakoon loistavasti.

Levyt paikallaan korkeus on 13mm
(Kuva poistettu lainauksesta.)
-Tero

Minkäs paksuisia nuo tulkit on?

Ite sain tänään aikaiseks revittyä B6304 motin pois paikoiltaan.

Vois tommosia rakotulkkeja harkita, vaikka ihan vakiona meinaan tuon pitääkin, mutta eipä kai niistä haittaakaan olis.

 

RallyBaron  Samppasport