Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

760 Turbo (T)6

  • 137 Vastauksia
  • 58014 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #45 : 22.03.2014, 15:02:20 »
No niin nyt on haettu purku auto ruutuun ja huomenna siirretään tallille. Moottorin ja muiden osien purku aloitetaan huomenna ja jatketaan ensi viikolla.

Lohko betonista kysellyt hieman ja kysyn nytten täälläkin että onko betonoinnin jälkeen lohko porautettava? Betonia olisi tarkoitus laittaa vesipumpun alatasoon asti.

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #46 : 22.03.2014, 16:02:34 »
No niin nyt on haettu purku auto ruutuun ja huomenna siirretään tallille. Moottorin ja muiden osien purku aloitetaan huomenna ja jatketaan ensi viikolla.

Lohko betonista kysellyt hieman ja kysyn nytten täälläkin että onko betonoinnin jälkeen lohko porautettava? Betonia olisi tarkoitus laittaa vesipumpun alatasoon asti.

-Tero

Suosittelen tätä tuotetta.
http://www.uspartsperformance.fi/moroso-35571-lohkobetoni
citikka

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #47 : 22.03.2014, 16:04:40 »
Suosittelen tätä tuotetta.
http://www.uspartsperformance.fi/moroso-35571-lohkobetoni

Kiitoksia tarvikemotilla hinta 39€ en sit tiedä onko saman kokoinen pullo
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #48 : 22.03.2014, 16:06:20 »
Kiitoksia tarvikemotilla hinta 39€ en sit tiedä onko saman kokoinen pullo

Sama pullo tarvikemotista sen itse tilasin.
citikka

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #49 : 22.03.2014, 20:11:49 »
Tinalohkot jos jostain pettää niin se on yleensä sylinteriputkien yläpäästä.. jotkut laittaa rakotulkkeja sinne väliin vahvistaakseen siitä kohtaa, mutta jos betonoidaan ja ylikokoon porataan en osaa sanoa saavutetaanko hyötyä vai ei 

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #50 : 22.03.2014, 20:53:35 »
Tinalohkot jos jostain pettää niin se on yleensä sylinteriputkien yläpäästä.. jotkut laittaa rakotulkkeja sinne väliin vahvistaakseen siitä kohtaa, mutta jos betonoidaan ja ylikokoon porataan en osaa sanoa saavutetaanko hyötyä vai ei

83mm poraus on kyllä vaikea tapaus kun mennään 75hp/pytty tienoille. Ja pahenee vaan jos mennään ylikokoon porailemaan.
citikka

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #51 : 23.03.2014, 21:49:04 »
Tuli napattua pari kuvaa purku autosta

Likainen


Pikkasen pestynä


-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #52 : 23.03.2014, 22:01:24 »
Jos autoa meinaat liikenteeseen tehdä niin eihän akselistorakennetta saa muuttaa.. Siis esim linkusta jäykäksi tai päinvastoin.
Niin minä olen ymmärtänyt
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #53 : 23.03.2014, 22:09:12 »
Jos autoa meinaat liikenteeseen tehdä niin eihän akselistorakennetta saa muuttaa.. Siis esim linkusta jäykäksi tai päinvastoin.
Niin minä olen ymmärtänyt
mä olen ymmärtänyt että jäykästä saa muuttaa retkuun muttei toisinpäin
No kun halvalla sai.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #54 : 23.03.2014, 22:11:22 »
mä olen ymmärtänyt että jäykästä saa muuttaa retkuun muttei toisinpäin

Mikäs pointti tässä on että ei toisinpäin?
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #55 : 23.03.2014, 22:58:55 »
Mikäs pointti tässä on että ei toisinpäin?

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779#Pid1852280

Tuon mukaan kumminkaan päin ei ole mahdollista ilman poikkeuslupaa normaalissa tapauksessa.

Mutta aken aikana olen kuullut ohjeistuksen, että jäykkäperäisestä -> retkuperään on mahdollista, muttei toisinpäin. Jenkkipuolella esim jaguarin akseleita on vaihdettu jäykän tilalle.

Tässäkin asiassa helpoimmalla pääsee, kun käy konttorilla kysymässä. Tässä varsinkin asiaa helpottaa se, että 760 on saanut jäykällä akselilla. Täten mallisarjasta löytyy jäykkä akseli -> ei ongelmaa nähdäkseni.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #56 : 23.03.2014, 23:51:39 »
Jos autoa meinaat liikenteeseen tehdä niin eihän akselistorakennetta saa muuttaa.. Siis esim linkusta jäykäksi tai päinvastoin.
Niin minä olen ymmärtänyt
Ööh, se on Volvo, niin se on ihan sama jos vaihtaa, ei vaan mee sanomaan sitä konttorilla että on vaihtanu, kun kumpaakin löytyy alunperin, se olis eriasia jos 240seen rakentais retkuperää...
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #57 : 12.04.2014, 22:05:36 »
Ööh, se on Volvo

Iltaa tännekkin. Pitkästä aikaa saatu jotain aikaiseksi työ vienyt muutamat illat ja viikonloppusin ei ole oikein tallille jaksanut lähteä. Eilinen meni massojen poistossa ja mätien poistossa nyt olis ruosteiset alueet putsattu massasta ja ruosteesta vielä pitää jollain litkulla pestä alueet että saa ihan puhtaaksi sen jälkeen värit ja massat. Moottori nostettiin tänään pois 960:stä olihan siinä taas oma jumppa.



Huomatkaa tallin siisteys......................................... ..... :peetu:

Kai se tästä taas etenee hitaasti ja hyvin epävarmasti......... :-\

-Tero
« Viimeksi muokattu: 08.10.2014, 17:03:45 kirjoittanut Ter_No »
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #58 : 17.04.2014, 22:41:08 »
Taas on muutama ilta tallilla vierähtänyt nyt on kansi tammerdieselissä ja huomena lohkon kanssa käymään ja katsomaan minkä tuomion saa :-\ Eli moottori purettu kokonaan + vähän mätää leikelty korista pois yritin tuossa tehdä kollektoria pakosarjalle mutta aivan pitkin sitä meni koko homma kun ei ole muuta leikkuria kun rälläkkä ja rautasaha :idiot2:. Megasquirt tuli ostettua pitää alkaa sitä tutkimaan kun ei ole minkään näköistä käryä koko laitteesta ehkä kohta on :buck2: Tinneri jäi tänään ostamatta (unohtui) eli ei päässyt pohjaa "pesemään" kaipa sillä nuo loppu massan jämät saa pois? Onko kellään tietoa meneekö Volvon imusarjaan jonkun muun auto merkin plenumi on hirvittävän kokonen tuo vakio imusarja. Öljy paluu pitää ratkasta ja sitten tulo vielä.




-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #59 : 23.04.2014, 17:58:27 »
Seuraillaan :) mikäs tuon 960 kohtalo on? Nuo takavalot pistää silmään  ::)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

 

Elekma  Autoracing