Futurez  Kulkukoira

TKR: Volvo 740 käyttisprojekti

  • 103 Vastauksia
  • 46007 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #30 : 13.09.2016, 09:26:59 »
Oho, nyt vasta bongasin tämän topicin. No ei muutakuin seuraamaan tämän tarinaa  ::)
By the way... mitäs vaikutusta noilla GLT nokilla on? Olen lukenut ja kuullut vähän kaikenlaista tarinaa ja tarinat ovat olleet kaikilla vähän erilaiset  ;D
Itselläkin odottaa nuo GLT nokat asennusta.
Noniin. :) Ne ovat tietääkseni isommalla nostolla ja kuuleman mukaan riittää suurimpaan osaan projekteista. Eli sama kuin monessa muussakin merkissä, että vaparin nokat ovat hieman paremmilla "ravintoarvoilla".

Katsastamassa juuri tätä koslaa. Pelottaa. Palaan lopputulokseen myöhemmin.

Edit. Auto muuttuikin samalla vähäpäästöisestä ei vähäpäästöiseksi korin mukaan huolimatta siitä, että alkuperäinen moottori oli vähäpäästöinen b230f. :) Leima tuli ja nyt kilvet taskussa. Pitää laittaa finnittömät kilvet tilaukseen.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2016, 10:21:14 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1619
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #31 : 13.09.2016, 13:17:13 »
Jaa että vähäpäästöisestä ei-vähäpäästöiseksi eli nyt sitten saat päästellä ihan luvan kanssa isosti menemään. :D   Tosin eipä sun kärryt kovin vähäpäästöisiä ole olleet tähänkään asti vaikka luokitukset niin ilmoittaisivatkin. ;)
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #32 : 13.09.2016, 15:16:11 »
Jaa että vähäpäästöisestä ei-vähäpäästöiseksi eli nyt sitten saat päästellä ihan luvan kanssa isosti menemään. :D   Tosin eipä sun kärryt kovin vähäpäästöisiä ole olleet tähänkään asti vaikka luokitukset niin ilmoittaisivatkin. ;)
;D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #33 : 13.09.2016, 22:06:13 »
Noniin. :) Ne ovat tietääkseni isommalla nostolla ja kuuleman mukaan riittää suurimpaan osaan projekteista. Eli sama kuin monessa muussakin merkissä, että vaparin nokat ovat hieman paremmilla "ravintoarvoilla".

Katsastamassa juuri tätä koslaa. Pelottaa. Palaan lopputulokseen myöhemmin.

Edit. Auto muuttuikin samalla vähäpäästöisestä ei vähäpäästöiseksi korin mukaan huolimatta siitä, että alkuperäinen moottori oli vähäpäästöinen b230f. :) Leima tuli ja nyt kilvet taskussa. Pitää laittaa finnittömät kilvet tilaukseen.

 O0  8)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #34 : 14.09.2016, 21:50:25 »
Eilen tuli ruuvattua alusta alas ja vaihdettua takajouset. Vaimennin olisi tarkoitus lisätä tuonne perälle ja poistaa se katalysaattori.

PLX:n kanssa tuli pieni ongelma. Digitaalinen seosnäyttö pimeni. Eli syttyy normaalisti käynnistäessä, mutta kun numeroiden pitäisi alkaa näyttämään, niin diginäyttö pimenee.

Sunnuntaille varattu penkkiaika. Pidetään semmoinen pienimuotoinen penkkipäivä siis meidän porukalla. Saa vähän faktaa ennen ja jälkeen tulevien muutosten. :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #35 : 14.09.2016, 23:38:20 »
Eilen tuli ruuvattua alusta alas ja vaihdettua takajouset. Vaimennin olisi tarkoitus lisätä tuonne perälle ja poistaa se katalysaattori.

PLX:n kanssa tuli pieni ongelma. Digitaalinen seosnäyttö pimeni. Eli syttyy normaalisti käynnistäessä, mutta kun numeroiden pitäisi alkaa näyttämään, niin diginäyttö pimenee.

Sunnuntaille varattu penkkiaika. Pidetään semmoinen pienimuotoinen penkkipäivä siis meidän porukalla. Saa vähän faktaa ennen ja jälkeen tulevien muutosten. :)

Ootko resetoinu ton PLX? mulla teki aina välillä tota. Paina näytön molemmilta sivuilta ja näytön alhaalta samaan aikaan heti kun käynnistyy, eli 3 sormea heti kiinni näyttöön :)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #36 : 15.09.2016, 00:43:36 »
Ootko resetoinu ton PLX? mulla teki aina välillä tota. Paina näytön molemmilta sivuilta ja näytön alhaalta samaan aikaan heti kun käynnistyy, eli 3 sormea heti kiinni näyttöön :)
Kokeilin, mutta taisin vaan odottaa, että pimeni ennenkuin painoin kosketusnappulat pohjaan. Kokeilempa aamulla uusiks. :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #37 : 15.09.2016, 05:44:44 »
Niin tai uskoisit vaan ja laittaisit paremman maan
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #38 : 15.09.2016, 07:41:14 »
Niin tai uskoisit vaan ja laittaisit paremman maan
Niin se kun on kokeiltu jo. :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #39 : 16.09.2016, 17:27:57 »
Takuuseen on mennyt noita näyttöjä noista PLX jonkun verran. Mulle osu kaks kertaa rikkinäinen putkeen. Kolmas toimii vieläkin kuulemma.  :)
Tästä viisastuin enkä ikinä osta PLX enään.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #40 : 16.09.2016, 18:12:18 »
Takuuseen on mennyt noita näyttöjä noista PLX jonkun verran. Mulle osu kaks kertaa rikkinäinen putkeen. Kolmas toimii vieläkin kuulemma.  :)
Tästä viisastuin enkä ikinä osta PLX enään.  :D
Joo. Nollaus onnistui kun painoi kosketusnamiskat heti pohjaan kun virrat syttyivät. :) Lamdan kunnon saa katsottua ja näytti 90% aluksi. Nyt näyttää tyhjää kuten ennen tuota pimenemisongelmaa. Toistaiseksi toimii kuitenkin muutoin.

Futurezin palvelu tuntuu olevan.. noh sanotaanko loivaliikkeistä. Ei vieläkään vastausta viestiini eikä myöskään soittopyynnöstä huolimatta ole soittoa kuulunut. Takuu-asiat saattaa tuottaa tulevaisuudessa siis ongelmia. Vanteita tiedustelin puoli vuotta sitten samasta puljusta ja vielä tähänkään päivään mennessä vastausta ei ole kuulunut.

Uusi kuuleri saapui tänään. Fin-turbolta soittivat äsken ja ahdin olisi valmis. Markus sanoi huomisaamulla heittävänsä sen tähän koti-ovelle kun ajelee ohi. Vielä se kytkin ja sitten ois oikeastaan kaikki hankittuna valmiiksi. :)
« Viimeksi muokattu: 16.09.2016, 18:13:59 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #41 : 18.09.2016, 20:03:34 »
Tänään pidettiin pienimuotoiset Vakolaisten penkkipäivät. Osa oli ottanut maitoa edellisiltana sen verran hanakasti, etteivät krapuloiltaan paikalle ehtineet. Ja sitten oli deekumiehet, joista yksi selvisi jopa paikalle ja hajoitti autonsa penkkiin. :D Kaikkiaan penkissä kävi seitsemän autoa.



Ihan kohtuulliset tehot lähes vakiokokoonpanolle.


Ajatuksena nyt tulevana viikonloppuna ottaa pata pois keulilta ja alkaa tekemään sitä hiljakseen. :)

Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #42 : 26.09.2016, 17:58:17 »
Joonash ja Jadi pyörähtivät viikonloppuna hallilla. Vähän parempilaatuisia kuvia työnnän tänne siis Joonaksen ottamina. :)



Ajatuksena oli alunperin kasata vakiomännillä, mutta näköjään moottorin vähäiset kilometrit eivät ole aina tae priimasta. Sylintereistä löytyi siis ikävät raput ja niimpä poraukseen menee. Nopea puhelu JuhaU:lle ja männistä saatiin kaupat tehtyä. Männiksi tulee Wössnerin 81,50mm poraukselle sopivat ja puristukset nousevat näillä männillä 9:1.

Ruotsista tulossa myös paketti, jonka sisältönä pitäisi olla viimeiset puuttuvat osat+pari extrajuttua - niistä lisää tuonnempana. Pakosarjaksi tulee nyt tälle miedommalle setupille "Japan"-sarja.  :P

Edit. Avainvaunulta haetut tulpat liian pitkät. Ei kauaksi jää imuventtiili nostolla. Onneksi ei ole kolissut tuon takia. Seuraavan kerran täytynee olla tarkempi.  :-[
« Viimeksi muokattu: 26.09.2016, 18:01:26 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #43 : 26.09.2016, 22:57:42 »
Kansi nyt kanavien siistimistä ja tasopinnan oikaisua vaille valmis. Jouset tietysti joutuu nyt odottamaan ennen purkitusta. Kannen ja venttiilit sekä venttiilikopan puhalsin lasikuulalla. Venttiilit hioin. Imuistukkapinnat veistin 1/45° kolmikulmalla ja pakopuolen 1,5/45° kolmikulmalla. Venttiilien päät tasasin kohdalleen. GLT-nokilla kokeilin, ettei nokkalinjat keiku ja samalla totesin myös nokat käyttökelpoisiksi. Huomiselle jää tosiaan kanaville pientä siistimistä. Tarkoitus muotoilla vain hieman maljoja, eipä tuo taida muuta kaivatakaan. Nokat kiilloitan sorvissa.


Turhan pitkä päivä tuli tehtyä tai sitten verensokerit heittää kun havahduin rutiininomaisesti kirjoittavani omasta kannestani kustannusarviota. Hyvä etten kerennyt kuitenkaan soittaa itselleni, tiedä vaikka olisin saanut kieltävän päätöksen projektin suhteen! :D

Jaha, jatketaan huomenna.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #44 : 27.09.2016, 21:46:19 »
Aamulla tuli kopattua lohkokin apulaitteineen töihin. Ei tullut kanteen perehdyttyä, vaan purin kellarin pieniin nippeleihin. Vitosen murina loppui vasta viimeisenkin pultin auki otettuani. Sitten tajusin sen murinan tulleen vatsastani. :D

Huomiselle odottelen jo useampaakin pakettia saapuvaksi, niin pääsisi jatkamaan hommia.

Toinen moottorin tuki oli enää kahdella kiinni. Yksi pultti oli lähtenyt kierteineen kävelemään ja laturiltakin oli pitkä pultti pyörinyt auki. Öljypumpun sihdissä oli aika monta jojoa possutahnaa. Svedupetterit innostuneet työntämään ihan jonnii verran tuota mäiskettä.

To be continued..
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo