Se on kuitenkin sanottava 300-sarjasta omalla kokemuksella että varaosat on halpoja ja tekniikka yksinkertainen mutta tietyt varaosat voivat olla paikoin kiven alla, kuten itse etsin todella pitkään esimerkiksi jarrupääsylinteriä ja nämä ovat melkoisen kranttuja sen suhteen että pitää olla juuri oikean vuosimallin osia; auto muuttui esimerkiksi todella paljon 79-82.
Auto on kuitenkin ollut yleinen, varsinkin vanhemmat vuosimallit Hollannissa ja Englannissa, ja Ebaystä löytää varsinkin briteistä paljon osia kilpailukykyiseen hintaan. Hollannista saa käytännössä kaiken mitä voi kuvitella tarvitsevansa, mutta hinnat hiukan korkeammat. Hollannin paras valikoima löytyy osoitteesta
https://www.volvo340onderdelen.nl/nl/Hirveän mukava auto harrastaa kokemattomalle, kuten itse opettelin moottoritekniikan b14.1-moottorin kautta. Moottori oli todella helppo irroittaa, purkaa, kasata ja laittaa paikoilleen aloittelijanakin.
Edessä olevat levyjarrut ovat aivan mahtavat jos ne ovat kahdella männällä, ilman liukutappeja. Ne eivät jumitu juuri koskaan (ellei auto seiso vuosia) mutta niitä ei koskaan saa halkaista esimerkiksi jarrupalojen vaihdon yhteydessä, niitä ei välttämättä saa enää koskaan pitäviksi.
Hitsaus tulee varmasti tutuksi auton ostajalle / omistajalle, itsellänikin on ruoste parista paikasta yllättänyt mm. etujalkatilasta ja pyöränkaarista.
Variaattorivetoinen Remjohan vaatii hyvää huolenpitoa, hihnat pitää oikeasti vaihtaa suositusten mukaisesti että ne kestää.
Talviautona possu on parhaimmillaan ja kestää vertailua monen uuden auton kanssa, mutta kevyt perä yhdistettynä takavetoon on joskus yllättänyt uuden kuskin. Monella onkin talvella takakontissa muutama hiekkasäkki antamassa lisäpitoa renkaille.
Auto lämpiää nopeasti ja on itse asiassa varsin viihtyisä, tosin ajovalojen valoteho on silmiinpistävän heikko, joten nykypäivänä varmasti moni laittaa ledbaria keulalle tai katolle.