KL-varaosat  Race.fi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886459 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1275 : 25.08.2013, 16:07:40 »
Riippunee kuinka kova mehulasti, jos yli 70 laatikkoa + 3hlö niin haluan sitten mitan navasta kaareen  ;)

 Lastia on ja mittaan kyllä itsekin.
 Katsellaan sitten mahdolliset/tarpeelliset toimenpiteet...

 Vielä pitää laittaa eteen ne B6:set & D24 kierteet.
 Tutkaillaan niitäkin aikanaan ;)

 ps. on muuten kiva ajella kun perä ei valu joka monttuun  8)
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa Elno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • Volvoja jo vuodesta 1991
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1276 : 25.08.2013, 23:35:00 »
No niin, lukaisin tuon 86 sivua näitä tarinoita madaltamisesta ja on jos jonkunlaista rälläkkäalustaa käyty läpi, mutta onko se nyt niin, että vain sillä saadaan hyvä vai johtuuko sen suosio vain siitä, että on niin edullinen?

Itse suosisit sitä vaihtoehtoa, että ostan valmiin setin, mutta kehuuko kukaan niitä?? Lesjöforsin jouset ymmärrän kyllä kiertää kaukaa, mutta entä esim. nämä:

K.A.W., GTS, Apex, G&M, COBRA?

Joskus toistakymmentä vuotta sitten oli vielä Intrax ja Jamex -merkkisiä jousia, muuta ne jo lienee menneen talven lumia.



940 B230FT STW Classic -98 & 242DL B19-83

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1277 : 26.08.2013, 00:01:25 »
No niin, lukaisin tuon 86 sivua näitä tarinoita madaltamisesta ja on jos jonkunlaista rälläkkäalustaa käyty läpi, mutta onko se nyt niin, että vain sillä saadaan hyvä vai johtuuko sen suosio vain siitä, että on niin edullinen?

Itse suosisit sitä vaihtoehtoa, että ostan valmiin setin, mutta kehuuko kukaan niitä??
Lesjöforsin jouset ymmärrän kyllä kiertää kaukaa, mutta entä esim. nämä:

K.A.W., GTS, Apex, G&M, COBRA?

Joskus toistakymmentä vuotta sitten oli vielä Intrax ja Jamex -merkkisiä jousia, muuta ne jo lienee menneen talven lumia.
Tohdin suositella ainaki 900-sarjalaiseen. Madaltaa just sopivasti, jouset ei pyöri kupeissa autoa nostaessa ja kyyti ei mee pintakovaks. Muitakin tyytyväisiä käyttäjiä löytyy foorumilta.
Kuvia auton korkeudesta voi tsiigailla esim. mun tai sekokuvun showcasesta...
Saksasta saa halvimmalla. Saa pelkät jouset tai koko sarjan iskarien kans.

Mulla oli 850:ssä Jamexin jouset, enkä oo niin pintakovalla alustalla/autolla ajanu ennen tai jälkeen.  :buck2:
« Viimeksi muokattu: 26.08.2013, 00:03:16 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1278 : 27.08.2013, 12:21:11 »
Onko -94 / -95 945 mitään rajoitteita alustalle? Pitääkö olla tüv papruja tai pitääkö alustan olla kyseiseen autoon?

Jos madalletaan alustaa 60-80mm niin tarviiko ottaa huomioon mitä kaikkea? Lähinnä mietin että jotta siirtyykö perä mihinkään, jotta käykö kardaanin päälle?

Entäs keulassa? Joskus joku teki jotain palikkaa jolla raijjetangon paikka muuttu?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1279 : 27.08.2013, 13:24:03 »
Tüv- lappuset pitäisi noin uuteen olla.  ???

Perä siirtyy madaltaessa enemmän tai vähemmän oikeaan laitaan, riippuu puslien kunnosta ja tähtien asennosta. Rakentakaa tai ostakaa säädettävä panhard.

Raidetanko ja alatukivarsi alkaa olemaan jo 50mm madalluksella päin helwettiä, J_ Lanttola teetti meille halukkaille nuo palikat, millä voi sitten korjata ongelmaa.

Onko foorumille tulossa lisää lintta ysifarkkuja, Jätte kiwa.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1280 : 27.08.2013, 14:26:07 »
Tüv- lappuset pitäisi noin uuteen olla.  ???

96 eteenpäin tuv laput ->
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1281 : 27.08.2013, 14:30:44 »
96 eteenpäin tuv laput ->

Ai niinkös se oli, muistin että -94->

Itse kyllä lyön ihan surutta homemade coiltolpat kiinni tuohon -97 kanttiin.. Jossei kelpaa niin käytän muualla.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1282 : 27.08.2013, 16:09:16 »
Onko foorumille tulossa lisää lintta ysifarkkuja, Jätte kiwa.

Odotappa vaan  :pomo:

Ai niinkös se oli, muistin että -94->

Itse kyllä lyön ihan surutta homemade coiltolpat kiinni tuohon -97 kanttiin.. Jossei kelpaa niin käytän muualla.

Helpottaa kummasti jos on vaikka kaks tolppaa, toisessa semmonen setuppi, et menee katsastuksesta ja toisessa sit vaikka coilit. Eipä tuo jousien vaihtokaan joka katsastukseen tietenkään kova homma ollut
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1283 : 27.08.2013, 18:06:25 »
Ai niinkös se oli, muistin että -94->

Itse kyllä lyön ihan surutta homemade coiltolpat kiinni tuohon -97 kanttiin.. Jossei kelpaa niin käytän muualla.

Mul oli -95 loppuvuoden golffi ja se vähä jännitti ku ei ollu hyväksyntiä. Mut trafin sivuiltakin jossain luki et 96 alusta, tai puolesta välistä. En muista muuta kuin että golffi meni just ja just.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1284 : 27.08.2013, 18:43:53 »
Odotappa vaan  :pomo:

Helpottaa kummasti jos on vaikka kaks tolppaa, toisessa semmonen setuppi, et menee katsastuksesta ja toisessa sit vaikka coilit. Eipä tuo jousien vaihtokaan joka katsastukseen tietenkään kova homma ollut

Juu ei se pahahomma ole vaihella niitä, mutta tossa viinaturbossa on vähän muutakin mitä pitää leimalle aina vaihella.  :)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1285 : 27.08.2013, 18:56:44 »
Perä siirtyy madaltaessa enemmän tai vähemmän oikeaan laitaan, riippuu puslien kunnosta ja tähtien asennosta. Rakentakaa tai ostakaa säädettävä panhard.

Raidetanko ja alatukivarsi alkaa olemaan jo 50mm madalluksella päin helwettiä, J_ Lanttola teetti meille halukkaille nuo palikat, millä voi sitten korjata ongelmaa.

Onko foorumille tulossa lisää lintta ysifarkkuja, Jätte kiwa.
Mites toi säätö tapahtuu tuolla panhardilla?

Olen joskus kuullut että kardaani alkaisi paukkaa, onko tässä perää?

Missäs hinnoissa noi J_Lanttolan palikat liikkui? Ja saako niitä jostain valmiina vai pitääkö jossain tetättää?

Mitään en paljasta vielä, kaikki on vähän auki vielä, siksi kyselen taustatietoja jotta osaa tehdä valinnan :P
Helpottaa kummasti jos on vaikka kaks tolppaa, toisessa semmonen setuppi, et menee katsastuksesta ja toisessa sit vaikka coilit. Eipä tuo jousien vaihtokaan joka katsastukseen tietenkään kova homma ollut
Kyllä männöö liian harrastamiseks jos pitäs alusta leimalle jumpata ja pyöränkulmat uudelleen säätää jne...
96 eteenpäin tuv laput ->
Tämäpä hyvä  :pomo:
Juu ei se pahahomma ole vaihella niitä, mutta tossa viinaturbossa on vähän muutakin mitä pitää leimalle aina vaihella.  :)
Puol autoa osina aina ennen katastusta :D

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1286 : 27.08.2013, 21:19:08 »
Kyllä männöö liian harrastamiseks jos pitäs alusta leimalle jumpata ja pyöränkulmat uudelleen säätää jne...
Ai mitä eiks se o ihan perus homma et leimalle vaihdetaan

-turbohilut pois
-moottoriohjaus
-pakoputkisto
-etutolpat
-perä
-valot
-penkit
-ratti
-vanteet/renkaat

JNE  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1287 : 27.08.2013, 21:28:38 »

Missäs hinnoissa noi J_Lanttolan palikat liikkui? Ja saako niitä jostain valmiina vai pitääkö jossain tetättää?


Mä niitä tosiaan teetin joskus muutaman parin, mutta ikävä kyllä kaikki myyty jo. Uutta satsia tuskin teetän, jos en sitten keksi jotain parempaa tapaa järjestää tuo homma. Jos teettää palikat ihan omaan lukuun kuten viimeksi, niin on niin iso summa rahaa kiinni noissa niin pitkän aikaa, ettei ole oikein järkeä. Kiitos kuitenkin edellisen tilauksen porukalle, rahat tuli kaikki perille niinkuin piti ja kaikki meni kaupan, vaikka vähän viivästyksiä olikin, niin koneistamon kuin itsenikin osalta :)

Ruotsista noita jostain sai kyllä valmiinakin, niiden hintaa en vain muista. Nuo mun teettämät taisi olla 175e + rahdit, jos en väärin muista. Ruotsissa jonkun verran kalliimpia.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1288 : 27.08.2013, 21:37:45 »
Mites toi säätö tapahtuu tuolla panhardilla?

Tämä on panhard



7/900 se on toisinpäin tosin.

Eli madaltaessa akseli siirtyy oikeaan laitaan, tankoa lyhentämällä saadaan akseli takaisin keskelle.

Tässä yhdeltä foorumilaiselta lainattu kuva.



Kuten näet tangon toisessa päässä on säätö jolla muutetaan tangon pitutta halutuksi, jotta akseli saadaan keskelle koria.  :)


Paremmin en osaa neuvoa.    ::)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1289 : 27.08.2013, 21:42:38 »
Ruotsista noita jostain sai kyllä valmiinakin, niiden hintaa en vain muista. Nuo mun teettämät taisi olla 175e + rahdit, jos en väärin muista. Ruotsissa jonkun verran kalliimpia.
Ainakin http://www.dannejdrift.n.nu/framvagn, varmaan löytyy muitakin.
Kuten näky niin hintaa on kyllä jonkun verran enemmän.

 

Kulkukoira  Proturbo