Futurez  Kulkukoira

242 Turbo -84 [Megasquirt]

  • 337 Vastauksia
  • 133213 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *laatikko vaihdettu*
« Vastaus #300 : 30.08.2014, 15:45:33 »
242 lähtee nyt ansaitulle talvilevolle ja katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Saattaa olla että jossain vaiheessa joutuu laitoksesta luopumaan, jos ei löydä hyvää/halpaa säilytyspaikkaa.
Tuli nimittäin tehtyä heräteostos kun sopivasti sattui olemaan tarjolla.  ::)

« Viimeksi muokattu: 30.08.2014, 15:50:41 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *laatikko vaihdettu*
« Vastaus #301 : 30.08.2014, 17:58:13 »
242 lähtee nyt ansaitulle talvilevolle ja katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Saattaa olla että jossain vaiheessa joutuu laitoksesta luopumaan, jos ei löydä hyvää/halpaa säilytyspaikkaa.
Tuli nimittäin tehtyä heräteostos kun sopivasti sattui olemaan tarjolla.  ::)



Onpa nättikuntoinen peli  :P.

Mun makuuni toi korimalli on hieno ja noi on ihan inhimillisissä hinnoissa.
Ainakin yleensä. Ja tossa on se V8 jo valmiina  ;)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *laatikko vaihdettu*
« Vastaus #302 : 30.08.2014, 18:13:08 »
Ou jea! Mikä tekniikka tossa on? Onko takatukkamulletin kasvatus jo aloitettu?

Noiden harrastaminen on kustannustehokasta hommaa, osat ei maksa mitään, lähes kaikkea saa, kaikkea on kokeiltu maan ja taivaan välilllä.

Tohon vaan kaksi sopivaa ahdinta niin on sellainen näppärä 700-800 Nm letkeä cruisinpeli...
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *laatikko vaihdettu*
« Vastaus #303 : 31.08.2014, 14:49:07 »
Onpa nättikuntoinen peli  :P.

Mun makuuni toi korimalli on hieno ja noi on ihan inhimillisissä hinnoissa.
Ainakin yleensä. Ja tossa on se V8 jo valmiina  ;)
Kiitoksia. Tuo korimalli on omaan silmään kans parhaimman näkönen, vaikka ohan ne vanhemmatki hienoja.
Kauan aikaa ollu jo haaveissa hommata, mut äkkiäpä se sit loppujen lopuks kävi. :D

Ou jea! Mikä tekniikka tossa on? Onko takatukkamulletin kasvatus jo aloitettu?

Noiden harrastaminen on kustannustehokasta hommaa, osat ei maksa mitään, lähes kaikkea saa, kaikkea on kokeiltu maan ja taivaan välilllä.

Tohon vaan kaksi sopivaa ahdinta niin on sellainen näppärä 700-800 Nm letkeä cruisinpeli...
Takatukkamulletin kasvatus alotetaan välittömästi ja vaatekomeroa joutuu päivittään 80-luvun tyylille uskolliseks.
Tämä oli 305 TPI-koneella ja kun -91 vuosimallinen on niin 230hv/410Nm on ainaki joskus löytyny pellin alta. Litratehothan ei vakiona huimaa, mut ohan siellä potenttiaalia vaikka kuinka ku ruuvaa oikeaa palikkaa kiinni. Ja tuo ajamisen helppous, soundimaailma ja fiilis on mmm...

Vaikea oli kieltäytyä ostopäätöksestä ku emäntä ja poikakin puolsi heti. Ja ensimmäisen kerran kaikista ostamistani autoista äitikin halus päästä koeajolle.  :idiot2:
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *laatikko vaihdettu*
« Vastaus #304 : 31.08.2014, 18:16:39 »
242 lähtee nyt ansaitulle talvilevolle ja katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Saattaa olla että jossain vaiheessa joutuu laitoksesta luopumaan, jos ei löydä hyvää/halpaa säilytyspaikkaa.
Tuli nimittäin tehtyä heräteostos kun sopivasti sattui olemaan tarjolla.  ::)



Helkkarin hieno. Kerran olin todella lähellä ostaa samanmoisen manuaalilootalla, mutta päädyin ostamaan valmiiksi ruuvatun caminon ja sekös nyt harmittaa.
Eikai näin uus ole vähäpäästöinen?
citikka

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *laatikko vaihdettu*
« Vastaus #305 : 31.08.2014, 19:30:59 »
Helkkarin hieno. Kerran olin todella lähellä ostaa samanmoisen manuaalilootalla, mutta päädyin ostamaan valmiiksi ruuvatun caminon ja sekös nyt harmittaa.
Eikai näin uus ole vähäpäästöinen?
On se vähäpäästöinen.

Jäniskevennyksenä, kuulema ainakin rapakon takana murhaajien suosiossa tuon korimallin Camarot, että kannattanee tarkistaa ne takakontin sivulokerot...
« Viimeksi muokattu: 31.08.2014, 22:07:00 kirjoittanut Elk »
Jäitä housuun!

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *laatikko vaihdettu*
« Vastaus #306 : 02.09.2014, 13:13:27 »
On se vähäpäästöinen.

Jäniskevennyksenä, kuulema ainakin rapakon takana murhaajien suosiossa tuon korimallin Camarot, että kannattanee tarkistaa ne takakontin sivulokerot...
Onko...rekisteriotteessa ei oo mainintaa?
Pitääpä kurkata sinne lokeroihin, tiiä mitä löytyy. :D

Tuli huvikseen riipastua tälle suoritusarvot vakiokuntosena. Tuskin tuli kellekkään yllätyksenä että Volvo jättää sen 0-100 kuten myös 80-120 välillä.  ;)
(Vielä...)

Noi Volvon alla olevat 18" vanteet kumeineen on muuten myytävänä jos jotakuta kiinnostaa.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2014, 13:15:14 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *c70 penkit*
« Vastaus #307 : 06.09.2014, 22:04:37 »
850 etupenkit sai väistyä ja tilalle tuli aikaa sitte hommatut C70 jakkarat. On ne vähä sporttisemman näköset ja tukea on paremmin, sopii omalle persaukselle vallan mainiosti. :)
Plussaa on tietysti että näissä on kippi molemmissa penkeissä kun vanhoissa oli vain vänkärin penkissä.
Täytyy hommata oikean sävystä nahkamaalia vielä ja töpötellä noita vähä kuluneempia kohtia piiloon.

Vanhat penkit tulee adaptereineen myyntiin kunhan ehdin ne pestä. Eli jos joku kaipaa 200-sarjalaiseen vähä jämäkämpiä penkkejä, nuohan menee plug & play orkkiskiskoihin. ;)
Pistetääs pari näpsyä ku ne on kivoja, uudet vs. vanhat:


« Viimeksi muokattu: 06.09.2014, 22:10:56 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *c70 penkit*
« Vastaus #308 : 25.12.2014, 21:20:33 »
Mega näyttää pelaavan hienosti talvellakin. ;D
Syksyllä joutu säädellä ASE-arvoja että jaksoi jäädä käymään startin jälkeen ja jotain pientä.
Nyt vasta laitoin lambdan säätelemään seoksia pikkukaasulla kevyellä kuormalla ajettaessa ja fuel cutin moottorijarrutuksiin päälle.
Saattaapa tuo polttonesteen kulutus vähä tipahtaa...  ::)

Ainiin ja vaihdoin ovivalokytkimiks "hipo"-versiot purku-960:stä, orkkis kuskin oven kytkin oli oikeempa kulunu loppuun.

Että semmonen kesäauto. No talvellahan nää 200-sarjalaiset on parhaimmillaan.
Täytyy jynssätä tuo pohja ja kaikki raot tarkasti kuhan saa 960:n ajoon. Suolaa kuiteski ollu teillä aikalailla...  :P
« Viimeksi muokattu: 25.12.2014, 21:22:08 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *c70 penkit*
« Vastaus #309 : 26.12.2014, 00:31:41 »
Lainaus
Täytyy jynssätä tuo pohja ja kaikki raot tarkasti
  Onneksi tää on ruotsinrauta eikä mikään oopeli missä muovitkin ruostuu,pitää vaan olla tarkkana että naama ei palaa talvella jos lämmöt on sattunut jäämään täysille ;)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #310 : 22.03.2015, 20:16:37 »
960 talviajot jäi näköjään aika vähiin tänä talvena. No ehtiihän tuota... :D
242 pääsee kohta kesälevolle ja nappaan tuon punasen yankeemobiilin liikenteeseen.

Tekniikka on pelannu hyvin ja eipä täs ookkaan paljo ku ajeltu.

Harmaan takapenkin sain hommattua ja vaihdoin paikoilleen, mutta värisävy oli vähä väärä etupenkkien kans joten menee vaihtoon jahka parempi löytyy.
Viimesimmissä malleissa oleva harmaa ois just oikea, semmosta vaan ei löydy mistään.
Toinen vaihtoehto ois jos löytäs jostain nahkapenkin niin vois vetästä sen oikeanväriseks. Oishan se vähä päheemmän näkönenki.  ;)
Amazoneissa ja 140-sarjalaisis näyttäs kans olevan asiallisen näkösiä takasohvia, jostain syystä tyylissä on menty rankasti takapakkia 200-sarjan verhoilujen kans.

Jotain pientä sipistelyä tuli tehtyä viikonloppuna kun vaihdoin keskikonsolin ehjään.
Samoilla lämmöillä päällystin hattuhyllyn oikeanvärisellä kankaalla ja vaihdoin vanhat Kenwoodit uusiin ehjiin.
Nämä tuli aikoinaan 960:n mukana, ihme merkki mutta soi ihan asiallisesti.

Kuvia:


V70:n tuli kans vaihdettua koko penkkisarja. Alkuperäsis penkeissä ei ollu vikaa kuin kuskinpenkis, mut se olikin melko huonos hapessa jo.  :-\
Näissä -00 classiceissa kun on valitettavasti suurimmas osas nuo puolinahkapenkit, joissa "nahkat" on huonoa kuivaa tekonahkaa joka aina halkeaa kuskin vasemman jalan alta. Tuommosta ehjää penkkiä/päällistä ei löytyny mistään ja Oulussa oli sopivasti nelivetomallin puolinahkapenkit niin hain sit pois. Kuskinpenkin terenauhassa oli vähä fiksaamista ja molemmat etupenkit kävin nahkamaalilla läpi, niin sai kaikki pienetkin kulumat piiloon. Näissä on nahkaosatkin oikeesti nahkaa. ;D
Takapenkki pitää vielä pesasta. Se jäi tekemättä kun auto piti äkkiä saada takas ajoon.
Pari kuvaa siitäkin operaatiosta...

« Viimeksi muokattu: 22.03.2015, 20:29:58 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *c70 penkit*
« Vastaus #311 : 22.03.2015, 20:50:14 »
Nuo Classicin penkit on kyllä niin ala-arvonen suoritus Volvolta kun olla ja voi..  >:(
Mulla oli tuuria parivuotta sitten kun löysin ehjän kuskin jakkaran suht halvalla vieläpä silloiseen käyttikseen.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *c70 penkit*
« Vastaus #312 : 22.03.2015, 21:04:52 »
Ihmeen aivopieru ollu joo Volvolta laittaa noin surkeeta materiaalia ja vielä classic-malliin, jossa ny yleensä pitäs kaikki olla hiottu timangiks. :D
Sulla kävi aika hyvä mäihä kun ehjän löysit. Koitin ite ettiä apparin penkkiäkin jos ois siitä vaihtanu istuinosan verhoilut, mut eipä semmostakaan löytyny.

Tuo vanha penkkisarja on muuten myynnis jos jotakuta kiinnostaa, kuskinpenkki sähköllä. ;)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #313 : 30.06.2015, 01:01:52 »
Tämäkin löytyy edelleen pihasta ja oli jopa kovassa ajossa täs parina päivänä.  :)

Pitempiaikanen tauko painais päälle, suunnitelmia ja osia on haalittu iso läjä. Jostain pitäs vaan saada lisää aikaa harrastamiseen.  :pomo:
Vaan mikäpä kiire täs, tehään kun ehtii...

Katotaan nyt rupeenko värkkään sitä täs kotona vai löytyiskö väljemmät tilat missä vois ropata tuon kopanki aivan 100% iskuun. Hitsaushommia kun ei voi omassa tallissa tehdä niin pitäs sit lykätä välillä pihalle jne...
Pientä pellin nypläystä ois kuitenki tiedossa mm. takakaarille teen muutoksen, koska tuo vakiokaaren muoto on mitä on. Näillä näkymin hommaan 2kpl etulokareita ja hitsaan niistä kaaret tilalle. Samalla ois tarkotus tuoda kaarta aavistus ylemmäs ja ulommas (syy löytyy alempaa). Noilla sais semmosen hillityn orkkislookin säilytettyä.
Vänkärin oven alareunan joutuu kans tehdä uusiks kun viime maalauksen yhteydessä vähän oikastiin sen kans ja näyttääpä tuolla kuskin oven etureunassaki olevan pikkusen orastavaa kuppaa. Tuo talviajo se tekee ihmeitä...? :P
Koslan värikin ois tarkotus vaihtaa samassa rytäkässä, tuo hopea kun ei oikeen sytytä mielikuvia v8 volvosta.
Tota Roverin konetta rupeen väsäämään syksymmällä. Sitä kun voi nysvätä koko talven lämpöses tallissa sit.

Autolle ei oo kevään jäljiltä paljo tapahtunu mitä nyt öljynjäähdyttimen jouduin vaihtaan ehjään, vanha kun rupes vuotamaan alakulmasta.
Uus tuli 240 turbosta eli täysin samanlainen ku vanha 740 turbon oma.


Viikonloppuna tuli remppailtua takajarruja ja vänkärinpuolelle tuli uus kässärivaijeri (vanha oli yhtä jöötiä).
Samalla sovittelin noita Brockeja alle...
Etupää sopi kivasti ihan suoraan pultattuna. Vanne on 8.5x17" et13 ja tuli aikalailla just kaaren tasalle. Ei näyttäny edes hierovan mihkään.


Takapäässä mulla oli 35mm spacerit. Niillä tuo 10x17" et20 tuli aavistuksen turhan ulos. Laskeskelin että joku 27-30mm ois just hyvä ja sit panhardi säädettäväks että saa akselin keskelle niin rupee oleen lähellä. Pistinkin jo parin noita 30mm lättyjä tilaukseen spacer.se:stä. Tarkotus on tosiaan tuoda tuota kaarta kans pikkasen ulommas niin että vanne on tasalla tai aavistuksen sisempänä. On sitte varaa pistää leveemmät renkaat.  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 30.06.2015, 01:15:35 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa cossie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 438
  • Kaikki pitä käydä ylipaineella!!!!!
    • volvo grpA
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #314 : 30.06.2015, 01:53:27 »
Nyt on asialliset vanteet :) mistä toi sähkö flekti on ??pitäis saaja samanlainen

 

RallyBaron  Samppasport