Autoracing  KL-varaosat

242 Turbo -84 [Megasquirt]

  • 337 Vastauksia
  • 133216 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #315 : 30.06.2015, 10:20:21 »
Se on 900-sarjalaisesta pätkästy. Vähä nätimminkin ois voinu aikoinaan tehdä.  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #316 : 30.06.2015, 13:17:43 »
Sieltähän löytyy bamsella selvät ohjeet miten 242 takakaarteet levitetään  :) Mutta onhan toi etukaarien käyttö myöskin ihan jees, ainakin volveriine onnistui mun mielestä hienosti siihen bertoniin. Siinä mielessä tämä "vajaovinen" on hyvä muokata kun siinä ei tuu heti ne takaovet vastaan.
"less is more"

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #317 : 30.06.2015, 15:56:48 »
Noi 242 orkkislokarit riittäis melkeen muuten jos ei tuo muoto ois takaosasta noin /C:stä.
Mankelois vaan kantit ylös niin mahtuis varmaan semmosenaankin.
Autoa ois kuitenki tarkotus madaltaa vielä pikkasen niin lisätila ei haittaa.  :)
Se bertone...  :smitten:

Laitetaan taas vähä kuvia ettei mee tylsäks.
Scandixilta tuli alkukesästä tommoset kangasmatot, ajokokemus nous heti lähes premium-luokkaan.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2015, 16:01:53 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #318 : 08.10.2015, 14:29:59 »
Joutui oikeen ottamaan 242:n ajoon kun ei se "joku" oo vieläkään saanu 960 takas nippuun.  :hello:

Kävin eilen katsastamassa ja hylsyhän sieltä tuli.
Toinen syy on oma laiskuus. Mulla oli autossa spacerit paikoillaan enkä jaksanu ruuvata irti vaan menin etuvetovanteilla katsastaan.
No tietääpä jatkossa että AINA ilman spacereita katsastukseen. ;)

Toinen vika löyty jarruista. Takajarruja mitatessa meni lopuks poljin pohjaan ja sytytti vikavalon.
Jarruarvot oli kuitenki kunnossa: Edessä 2,6/2,6kN ja takana 2/2kN eli erot 0%.
Polkimen painuessa pohjaan rupes vasemman takajarrun teho laskeen eli siinä piirissä ilmeisesti vuotoa.
Voisko olla pääsylinterissä vika? Ideoita?

Näkyvää vuotoa ei löydetty siinä nosturilla tutkiessa.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa cossie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 438
  • Kaikki pitä käydä ylipaineella!!!!!
    • volvo grpA
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #319 : 08.10.2015, 21:48:46 »
Joutui oikeen ottamaan 242:n ajoon kun ei se "joku" oo vieläkään saanu 960 takas nippuun.  :hello:

Kävin eilen katsastamassa ja hylsyhän sieltä tuli.
Toinen syy on oma laiskuus. Mulla oli autossa spacerit paikoillaan enkä jaksanu ruuvata irti vaan menin etuvetovanteilla katsastaan.
No tietääpä jatkossa että AINA ilman spacereita katsastukseen. ;)

Toinen vika löyty jarruista. Takajarruja mitatessa meni lopuks poljin pohjaan ja sytytti vikavalon.
Jarruarvot oli kuitenki kunnossa: Edessä 2,6/2,6kN ja takana 2/2kN eli erot 0%.
Polkimen painuessa pohjaan rupes vasemman takajarrun teho laskeen eli siinä piirissä ilmeisesti vuotoa.
Voisko olla pääsylinterissä vika? Ideoita?

Näkyvää vuotoa ei löydetty siinä nosturilla tutkiessa.
Etkai käynny vipillä??

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #320 : 08.10.2015, 22:20:02 »
Etkai käynny vipillä??
Itteasiassa tein poikkeuksen ja kävin K1:llä kun sai autoliiton kautta 43e katsastus + päästöt.

Mites muuten kannattaako vaihtaa tuohon paksumpaan jarrutehostimeen?
Mulla ois semmonen jouten, tais tulla auton mukana jopa. Kunnosta ei oo kyllä tietoa, että vähä riskipeli.

edit: tuo matalampi tehostin tuo kyllä vähä lisätilaa, jota voi tarvita v8:n kans.
Hitto ku tuli myytyä tosta purku-960:stä tehostin sylttyineen, nyt ois voinu sovitella.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2015, 22:35:54 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Niko_S

  • Vieras
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #321 : 08.10.2015, 23:23:34 »
Tuosta Roverin 3,5 litraisesta puheenollen, niin joku aikanaan laittoi sellaisen tiilikeula seiskaan, ja siitä oli ihan kuviakin Autotalleissa tapahtuu -topicissa, mutta muuten ei tietääkseni ole kyllä kauheasti tuota moottoria vaihdettu Volvoihin.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #322 : 09.10.2015, 06:13:07 »
Lainaus
mutta muuten ei tietääkseni ole kyllä kauheasti tuota moottoria vaihdettu Volvoihin.
Olihan tuo -80 luvulla suosittu tuunata amazoneja v8:lla, silloin kun miehet oli kovia ja pojaat vasta syntyneet

Niko_S

  • Vieras
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #323 : 09.10.2015, 16:21:17 »
Olihan tuo -80 luvulla suosittu tuunata amazoneja v8:lla, silloin kun miehet oli kovia ja pojaat vasta syntyneet

Totta tosiaan.  :-[

Meinasi ihan unohtua tuo aika jolloin sai vapaammin rakentaa.  :hello:

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #324 : 10.10.2015, 10:14:17 »
Halut v8:n keulille laitosta on vaan vahvistunu täs ku on ajellu vuoronperään Camarolla ja 242:lla.
Oishan se tietty ollu mukava heittää vaikka ihan vaparina letukan 350 tonne keulille, mut mennään ny lainsäädännön puitteissa tolla Roverilla.  :)

Mitä ite autoon tulee niin sisustaa tuli tuossa päivitettyä mustilla takasivuverhoiluilla ja jalkotilanmuoveilla.
Pitäs nuo oviverhoilut vielä maalata vinyylimaalilla kun ei alkuperäsiä löydy mistään, sit rupeis olemaan siisti.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #325 : 10.10.2015, 10:24:01 »
Halut v8:n keulille laitosta on vaan vahvistunu täs ku on ajellu vuoronperään Camarolla ja 242:lla.
Oishan se tietty ollu mukava heittää vaikka ihan vaparina letukan 350 tonne keulille, mut mennään ny lainsäädännön puitteissa tolla Roverilla.  :)

Mitä ite autoon tulee niin sisustaa tuli tuossa päivitettyä mustilla takasivuverhoiluilla ja jalkotilanmuoveilla.
Pitäs nuo oviverhoilut vielä maalata vinyylimaalilla kun ei alkuperäsiä löydy mistään, sit rupeis olemaan siisti.

Fordin pienin pikkulohko on kyllä tosi lähellä muutoskatsastuksen tilavuusrajoja, joten poikkeusluvvan voisi saada.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #326 : 17.10.2015, 18:52:10 »
Mahataudista selvitty, pääsylttyyn vaihdettu tiivisteet ja ruuvattu takas paikoilleen.
Kiitokset varaosasta Bolinderille.  -H-

Jarrujen ilmauskin meni siihen kuuluisaan viimeiseen nippaan asti hyvin eli 7/8 done.
Sitte kävi murphy kylässä ja nippa katkes kaikesta wd40 liuottelusta huolimatta.
Eli vasen etu ja sisempi nippa.  :P

Kai se pitää huomenissa ruveta katteleen jos löytys sopivaa vastakierretappia, millä sitä koittas onkia pois.
Ei huvittais uutta satulaa lähtee tuon takia osteleen kun muuten on vielä ok-kuntoinen.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #327 : 17.10.2015, 19:23:46 »
Lainaus
Sitte kävi murphy kylässä ja nippa katkes
Itsellä tapana jos vähänkään näyttää siltä että on kiinni, niin käytän punaiseksi nippa

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #328 : 17.10.2015, 19:36:15 »
Itsellä tapana jos vähänkään näyttää siltä että on kiinni, niin käytän punaiseksi nippa

Itse olen hitsannut M8 mutterin kiinni nippaan.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #329 : 17.10.2015, 19:55:03 »
Mikäli esim. Motonettiin ei ole pitkä matka, niin hae 1/4"unf tappi. Vanhan nipan saa hyvin porattua kun se keskireikä keskittää terän, ja sit kaivaa vanhat jämät pois ja vetää tapilla kerran läpi että on varmasti puhtaat kierteet
No kun halvalla sai.

 

Autoracing  KL-varaosat