RallyBaron  Samppasport

242 Turbo -84 [Megasquirt]

  • 337 Vastauksia
  • 133618 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #75 : 13.04.2013, 22:41:58 »
En nyt vielä ole itse tunerstudion kanssa hirveän sinuiksi päässyt, mutta ainakin megatunen kanssa pitää easythermillä tehdyt .inc tiedostot siirtää sinne ohjelman kansioon oikeeseen paikkaan ennen kun se ohjelma näyttää lämpötilat oikein.
No niimpäs näyttää, multa on jäänyt se välivaihe kokonaan tekemättä.
Kiitti vinkistä.  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #76 : 14.04.2013, 13:04:10 »
Osaako joku sanoa suoraan pitääkö laittaa spark output inverted = yes vai no?
Ei huvita mitään rikkoa testailemalla. Käsittääkseni pitäs olla "yes", mut niin ristiriitasta tietoa on tullu ettei täs pysy kärryillä...  :buck2:

DYIAutotune sanoo että "no"-asetuksella mennään, mutta liittyykö tämä siihen jos käytössä on 700/900-sarjan "low to high"-halljakaja?
« Viimeksi muokattu: 14.04.2013, 13:13:56 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #77 : 15.04.2013, 08:58:44 »
Osaako joku sanoa suoraan pitääkö laittaa spark output inverted = yes vai no?
Ei huvita mitään rikkoa testailemalla. Käsittääkseni pitäs olla "yes", mut niin ristiriitasta tietoa on tullu ettei täs pysy kärryillä...  :buck2:

DYIAutotune sanoo että "no"-asetuksella mennään, mutta liittyykö tämä siihen jos käytössä on 700/900-sarjan "low to high"-halljakaja?

Tämä riippuu taasen siitä, miten päin megan kuuluu ohjata puolaa/sytkävahvistinta, eli riippuu puolan ja vahvistimen osista. "NO" meinaa että käsky annetaan megasta eteenpäin maadoituksena, eli lähtö on lepotilassa jännitteellinen ja sitten kun viesti annetaan, mega maadoittaa pinnin, "YES" toimii päinvastoin.

Itselläni oli ainakin -137 moduulin kanssa jakajan kera asetuksena "NO".
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #78 : 15.04.2013, 10:56:04 »
Useamman jutun lueskelin, missä 139-modulin kans ois käytetty "NO"-vaihtoehtoa.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2013, 13:51:21 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #79 : 15.04.2013, 13:00:46 »
mulla jokkis mazdassa 139 sytkäkivi ja YES on.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 [ekat savut otettu]
« Vastaus #80 : 15.04.2013, 22:01:40 »
Todetaas tähän nyt että "YES" oli oikea vaihtoehto tässä tapauksessa.

Savut tuli otettua ja siinähän se rouskutteli tyhjäkäyntiä 600-700rpm. Se riitti tälle päivää... Vastaantulijat saattoi kotimatkalla ihmetellä jotta ompa lääkitys kohallaan ku noin hymyilyttää.  :)

Pikku videopätkä:
http://s575.photobucket.com/user/242tic84/media/242/megatus/242_MS_ekakaumlynnistys_zpscc31ad4a.mp4.html

Tuo jäähytysnesteen lämpötilalukema on aika poskellaan. Vois tietysti ruuvata sinne ne Boschin vastaavan anturin lukemat, mutta FAE ja Bosch poikkeaa kuulemma arvoiltaan vähä.
Ei ymmärrä mikä tos mittauksessa meni noin poskelleen.  :buck2:
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 TIC -84 [ekat savut otettu]
« Vastaus #81 : 15.04.2013, 22:10:08 »
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/373128/39
Mulla on muistaakseni tommonen.
Meni suoraan kanteen kiinni ja mitään arvoja ei tarvinnut muuttaa megasta, että näyttää oikein..

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 [ekat savut otettu]
« Vastaus #82 : 18.04.2013, 20:16:19 »
Selkis tuo heitto lämpöarvoissa... mähän olin mitannut vastuksen anturin napojen väliltä, mutta tuossa "-032" -tyyppisessä anturissahan on kaks anturia eli arvo mitataan rungon ja navan väliltä.  :)

Mittailin tuon käytetyn Boschin -032 anturin, jonka vaihdan sitten autoon paikoilleen.
Nyt tuli samansuuntaisia lukemia mitä muutkin on saanu.  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 [ekat savut otettu]
« Vastaus #83 : 19.04.2013, 21:48:50 »
Tuli käyteltyä kone lämpimäks asti ja laittelin idle-asetukset Ari E:n linkittämien arvojen mukaan. Käy nyt aika nättiä joutokäyntiä, mitä nyt kierrokset jäi vielä turhan ylös lämpimänäkin (n.1100rpm). Jostain syystä arvojen muuttaminen ei vaikuttanut mitenkään.

Sitte loppukin Thinkpadista akku, vaikka olin lähtiessä ladannu täyteen. Se on tunti ja kuollut.  :D

Täytyy ottaa muuntaja mukaan ens kerralla niin pääsee ehkä vähä pitemmällekin.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 [ekat savut otettu]
« Vastaus #84 : 25.04.2013, 21:32:53 »
Testilenkkejä heitetty roppakaupalla ja bensakarttaa hiottu ve-analyzerillä. Sehän näyttää jopa toimivan, vaikkei nyt välttämättä optimaalista tuu mutta suunta on joka kartanpäivityksen jälkeen ollu parempaan.

Ois se mahtava päästä vierestä kattomaan ku joku kokemuksella näyttäs miten nuo laitetaan kohilleen.  :)

En muistanukkaan kuinka paksusti tuossa oli alavääntöä verrattuna tohon b204ft:n.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #85 : 28.04.2013, 21:45:02 »
Tuntitolkulla testilenkkejä ja bensakartan hieromista takana, rupee jo toimiin aika kivasti.
Kylmäkäynnistyksessä käy vielä tosi rikkaalla, täytyy lukea lisää ohjetta jos siitä viisastuis.

Konehuoneesta tuli tuon näkönen, eipä paljoa muuttunu motikka-ajoista. Vähä vähemmän piuhaa ehkä.  :)



Tulevalla viikolla kattelen jarrut läpi. Vänkärinpuolen etusatula ainaki menee vaihtoon ja samalla vaihdan molemmat etulevyt.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #86 : 05.07.2013, 22:04:17 »
Pääsi pitkästä aikaa vähä tätäkin ropaamaan.  :)

Bensakartta on nyt aika ok kilon paineille asti, mut rajapaineventtiilin jouduin ottamaan pois käytöstä kun ahdot karkaa heti puoleentoista kiloon jos antaa kunnolla lämää. Laitoin suoran letkun tilalle, mut testit sen jälkeen jäi tekemättä kun ahtimen öljyntuloletku päätti hajota. Aika heikkoa tavaraa oli...kesti yhen kesän ajot + nämä testailut tähän asti. Teräspunosvahvisteinen kumiletku prässätyillä liittimillä, ihan hydrauliikkaliikkees teetetty. Eipä auta ku teettää uus.  :P
« Viimeksi muokattu: 05.07.2013, 22:08:34 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #87 : 06.07.2013, 00:50:20 »
Teetä teflonista uusi, älä kumista.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #88 : 06.07.2013, 01:36:32 »
Joku tais neuvoa samoin viime kerralla, täytyypä ottaa seuraava semmosta.  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #89 : 06.07.2013, 05:54:46 »
Ohho onpas siisti konehuone!  ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Carcom Oy  Elekma