Elekma  Autoracing

242 Turbo -84 [Megasquirt]

  • 337 Vastauksia
  • 133581 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #210 : 19.05.2014, 17:00:44 »
En oo kauheesti ulkomailta katellukkaan, kun arveluttaa vähä tuleeko se kone sieltä jos pitää maksaa etukäteen. :)
Kyllähän se tietysti ebayn/paypalin kautta onnistunee jos myyjälläkin likimain se 100% palaute ja useita kauppoja takana.

Ei oo ainakaan hinnan kiroissa tuo Justuksen linkittämä ruiskukone...
Minkähänlaista laatikkoa tuommosen perään kannattais pulttailla. Ajot on lähes 100% taajamassa/kaupungissa kruisailua, joten automaagi tuntuis järkevimmältä ratkasulta. Vähä enempi pensaahan se vie ja tehoa hukkuu matkalla, mut se helppo ajettavuus painaa nyt vaakakupissa enempi. Joskus lueskelin että tuo 700-sarjassa oleva ZFn laatikko passais Roverin perään kivasti, mut se ei taida kestää vääntöä häävisti? 900-sarjan AW43 vois olla ihan kohtuullisen toimiva shiftkitillä ja Tonin autossahan tuommosen läpi laitettiin aika paljon voimaakin, mut miten lie sopivuus. Lisäks nuo sähköt vähä hirvittää, saisko sitä toimimaan kunnolla...

Näyttihän noita Roverin 3.5-litrasia olevan jopa päälle 200hv tehtaalta.  ;)
Tonilla oli AW71. Ja joo, ei se ZF4HP22 mikä 700-sarjasta löytyy, ole mikään kestävin mahdollinen, mutta tuollainen modattu AW71 on sitten osakaasulla kiihdyttäessä äärimmäisen epämukava. Toki jos tykkää "pesäpallomailalla ristiselkään"-efektistä niin mikä jottei. Se Rangen vakiolaatikkohan on ZF4HP24.
Jäitä housuun!

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #211 : 19.05.2014, 17:32:59 »
Eikö puolustusvoimien NASUissa ollut noita Rovereiden V8 koneita?
Mahtaisiko jostain löytyä jotain ylijäämä moottoria?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #212 : 19.05.2014, 17:37:02 »
Eikö puolustusvoimien NASUissa ollut noita Rovereiden V8 koneita?
Mahtaisiko jostain löytyä jotain ylijäämä moottoria?
Sanoisin että Chevyn 6.2D
No kun halvalla sai.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #213 : 19.05.2014, 17:40:06 »
Sanoisin että Chevyn 6.2D
Trööööt! On niissä Roverin kasiakin ollut.
Jäitä housuun!

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #214 : 19.05.2014, 18:02:12 »
MG Metro 6R4 vapari V6 konehan on lyhennetty roverin V8 ja katumallissakin oli muistaakseni 230hp niin kyllä tosta kasistakin luulis otain ulos saavan.
Ps. itselle kun  kasi kuume iskee ostan aina piilofarkun ja se on lepposaa kyytiä.

Sori offi, mut niitten piti tehdä lyhennetystä roverin v8, ja sittemmin hondan v6. Mutta kummastakaan ei saanut järkevästi tehoa, jotenka Willams suunnitteli kokonaan uuden moottorin Metroon.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #215 : 19.05.2014, 18:41:30 »
Tonilla oli AW71. Ja joo, ei se ZF4HP22 mikä 700-sarjasta löytyy, ole mikään kestävin mahdollinen, mutta tuollainen modattu AW71 on sitten osakaasulla kiihdyttäessä äärimmäisen epämukava. Toki jos tykkää "pesäpallomailalla ristiselkään"-efektistä niin mikä jottei. Se Rangen vakiolaatikkohan on ZF4HP24.
Ai niin, se ei ollu vielä näitä sähkölaatikoita. Ketsuppiefekti ei kauheesti innostais eli tuo laatikko täytynee sit pudottaa pois laskuista. Voishan sinne toki jonkun muun automallin laatikonkin laittaa, mikä nyt vaan toimis hyvin ja kestää vääntöä/tehoa, eikä oo tolkuttoman hidas.  :P

Eiks tuo AW43 ollu jossain määrin sama laatikko ku Suprassa? Se nyt näin maalaisjärjellä ajateltuna luulis olevan suht nopeatoiminen kapine jos urheiluautoon on kelvannu. 900-sarjassa on kyllä noita haukkuja tullu luettua että laiskasti vaihtaa. Ite tuli niin pikku pätkä ajettua tolla tomaatti-960:llä ettei osaa sanoa sen perusteella mitään.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #216 : 19.05.2014, 19:26:50 »
AW30-43 saattais vaan kestääkin. Ja sille on onneks olemassa Suprastick niin saa valita vaihteita itsekin :P
Jäitä housuun!

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #217 : 19.05.2014, 19:40:00 »
AW30-43 saattais vaan kestääkin. Ja sille on onneks olemassa Suprastick niin saa valita vaihteita itsekin :P
No se nimenomaan. ;D

Jos sen vaan vois sovittaa ton Roverin koneen perään.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #218 : 19.05.2014, 19:54:16 »
Jos se kasi nyt on pakko saada volvoon, niin ei tähän koppaan jooko?  :(

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #219 : 19.05.2014, 20:10:38 »
Jos se kasi nyt on pakko saada volvoon, niin ei tähän koppaan jooko?  :(
Ahdettuja vinokoneita on jokaisella ja tää kun ei ole Gr.A luokitteluverme niin omistaja tehköön mitä lystää.
Jäitä housuun!

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #220 : 19.05.2014, 20:24:41 »
Perustelut koneswapin pähkäilyyn löytyy yltä.
Täähän on toistaseks teoreettista touhua ja kyllä taloudessa yks turbovinokone olis jatkossakin vaikka tähän tekniikka vaihtuiskin.  :)
Tuntuu että kohta jokanen 200-sarjalainen on turbotettu käytännös tai virtuaalisesti, että eipä maailma kauheesti menetä jos yhteen kone vaihtuiskin.

Jos kopan sais valita niin tallissa ois punanen P1800 ja konehuonees iso vapari v8, mut realiteetit on mitä on.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #221 : 19.05.2014, 21:09:08 »
Kyllä noita ihan Suomen kamaraltakin saa ihan kohtuu hinnalla/halvalla.

Pari vk takaperin yhden kävin ostelemassa  ;)

Toinen ainakin vielä pitäisi löytää varalle  V:>
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #222 : 19.05.2014, 23:52:02 »
Selailin tossa projektit osiota ja melkein kaikki 240 volvot on ahdettuja..ideat jo moneen kertaan toteutettuja.

hyvä vaan että joku tekee jotain erilaista eikä aina niitä turpo kikottimia :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #223 : 20.05.2014, 05:33:29 »
Tonilla oli AW71. Ja joo, ei se ZF4HP22 mikä 700-sarjasta löytyy, ole mikään kestävin mahdollinen, mutta tuollainen modattu AW71 on sitten osakaasulla kiihdyttäessä äärimmäisen epämukava. Toki jos tykkää "pesäpallomailalla ristiselkään"-efektistä niin mikä jottei. Se Rangen vakiolaatikkohan on ZF4HP24.
Ei muuten ole epämukava kun tekee sen oikein eikä kaikkia löysää pois.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #224 : 20.05.2014, 06:32:52 »
Selailin tossa projektit osiota ja melkein kaikki 240 volvot on ahdettuja..ideat jo moneen kertaan toteutettuja.

hyvä vaan että joku tekee jotain erilaista eikä aina niitä turpo kikottimia :)
Täytyy kävästä lähipäivinä konttorilla varmistaan että moinen muutos on takuulla mahdollinen tehdä.
Faktoihin perustuen ei pitäs olla estettä. Ja tehoversioita on niin paljon että eiköhän sieltä löydy sopiva jonka voi laillisesti turbottaa, vaikka tommonen "135hv" versio. ;)
2kpl mitsun 13c,14T tai jopa 15G vois olla the thing. 3.5/2=1,75L per ahdin että tuon isommaks tuskin tarvis mennä...
« Viimeksi muokattu: 20.05.2014, 06:35:34 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

RallyBaron  Samppasport