Autoracing  KL-varaosat

Volvo 240 räpellystä/turbotusta pikkubudjetilla

  • 217 Vastauksia
  • 65891 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 räpellystä/turbotusta pikkubudjetilla
« Vastaus #15 : 13.10.2013, 00:13:15 »
Multa löytyy tämän takakontin lippa vielä kellarista



Laita Yv jos kiinnostaa

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1280
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 räpellystä/turbotusta pikkubudjetilla
« Vastaus #16 : 13.10.2013, 00:42:00 »

Uudet koneen tukikumit, made by jofa! Jos joku tehny vastaavat niin haittaako kun alkuperäisten kiinnikkeet on vähän erikohdissa kun ite meinasin vetää vaan suoraan läpi pultin(?) Eli konehan on about sentin lähempänä tulipeltiä kun alkujaan..Ei kait se mitään haittaa?

Riittääkö kardaanin/laatikon tukipalkin pelivara?

Pakokaasunkierrätysreiät kannessa

Ilmaa pakokanaviin eli Pulsair
EGR pakokaasuja imukanavaan


Onko tää joku oil trappi vai mikä virka tällä on? Eli voiko laipalla tulpata?

Huohotuspönttö. Estää öljyn pääsyn imusarjaan. Ei liene syytä tulpata.

Onko vedenlämpö anturi tuossa kannessa? Mikä on vasemman alipaine(?)lähdön tarkoitus?

Kannesta löytyy vedenlämpöanuri ja alipaineletku liittynee tuohon Pulsair systeemiin.

Osaako joku kertoa onko tuo laatikko m40 vai 45?  M40:stä käytettiin -70 luvulla parissa ekassa vuosikerrassa.

Poissa Pöndeix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 räpellystä/turbotusta pikkubudjetilla
« Vastaus #17 : 13.10.2013, 11:41:59 »
Pitää noita tukikumeja vielä tarkemmin katella. Kai mä sit teen noihin egr:n reikiin kierteet ja tulppaan. Onkohan tuo huohotuspönttö sitten toiminu ihan oikein ku mulla ainakin oli imusarja öljyssä ja kun pyöritteli asvaltilla vähän aikaa niin tuli jopa kaasaristakin öljyä pihalle :idiot2: Kyllä kai tää tästä lähtee..
Nissan Skyline R32 Gts-t & Ford Sierra

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1280
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 räpellystä/turbotusta pikkubudjetilla
« Vastaus #18 : 13.10.2013, 11:46:23 »
Huohotuspöntön jälkeen tuleva sihti monasti tukossa. Ja nuo reiät on niitä Pulsairin reikiä.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 räpellystä/turbotusta pikkubudjetilla
« Vastaus #19 : 13.10.2013, 11:58:37 »
Onko tää joku oil trappi vai mikä virka tällä on? Eli voiko laipalla tulpata?

Ei kannata tulpata.
Mutta jos kuitenkin tulppaat, niin huomaa sen öljynerottimen pohjassa oleva "tappi", joka estää öljypumpun ratasta nousemasta paikaltaan.

Poissa Pöndeix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 räpellystä/turbotusta pikkubudjetilla
« Vastaus #20 : 13.10.2013, 14:32:18 »
Huohotuspöntön jälkeen tuleva sihti monasti tukossa. Ja nuo reiät on niitä Pulsairin reikiä.

No eikös nuo pulsairin reiät kannata tukkia sitten? Jos kerta tulee ylimääräistä ilmaa pakosarjaan niin lambda näyttelee säädöissä turhan laihaa
Nissan Skyline R32 Gts-t & Ford Sierra

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 räpellystä/turbotusta pikkubudjetilla
« Vastaus #21 : 13.10.2013, 14:35:31 »
No eikös nuo pulsairin reiät kannata tukkia sitten? Jos kerta tulee ylimääräistä ilmaa pakosarjaan niin lambda näyttelee säädöissä turhan laihaa
Ne on syytä tukkia tai hommata kansi jossa niitä ei ole.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 räpellystä/turbotusta pikkubudjetilla
« Vastaus #22 : 13.10.2013, 15:00:00 »
Uudet koneen tukikumit, made by jofa! Jos joku tehny vastaavat niin haittaako kun alkuperäisten kiinnikkeet on vähän erikohdissa kun ite meinasin vetää vaan suoraan läpi pultin(?) Eli konehan on about sentin lähempänä tulipeltiä kun alkujaan..Ei kait se mitään haittaa?

Noi on huonot.
Kumin on tarkoitus joustaa. Jääkiekko ei jousta, varsinkaan jos se pultataan läpipultilla.
Jos laitat nuo, niin joudut ostamaan kuulosuojaimet tai tehokkaat autostereot.

Poissa Pöndeix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 räpellystä/turbotusta pikkubudjetilla
« Vastaus #23 : 13.10.2013, 15:05:24 »
no on sitä oltu auton kyydissä missä jääkiekoista tehdyt "kumit"..ei se nyt sen enempää meteliä pitäny, täris vaan enemmän..drifting piireissä aika käytetty konsti
Nissan Skyline R32 Gts-t & Ford Sierra

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 räpellystä/turbotusta pikkubudjetilla
« Vastaus #24 : 13.10.2013, 17:14:35 »
no on sitä oltu auton kyydissä missä jääkiekoista tehdyt "kumit"..ei se nyt sen enempää meteliä pitäny, täris vaan enemmän..drifting piireissä aika käytetty konsti
Asennekysymys. Itseäni häiritsee pienikin jurina.

Poissa Pöndeix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 räpellystä/turbotusta pikkubudjetilla
« Vastaus #25 : 13.10.2013, 20:33:44 »
No mulla ei paljoa käyttisauto kokemuksia ole, oon enemmän tottunu kaikkeen epämääräiseen meteliin :D Eli itteä ei haittaa, hyvähän se vaan on ettei kone niin paljoa heilu. Toinen olis tietysti jos täyttäis nuo vanhat kumit sikaflexillä niin auttais jonkun verran. Tuo kone vaan heilu ihan älyttömän paljon vaikka uudet kumit vaihdettu viime vuonna.

Tuo bensamittari on vähän jännä..Jos tankkaat vaikka 30l niin mittari nousee tankkauksen jälkeen about kilometrin kuluessa puoleen väliin ja sit putoaa punaisen alle eikä sieltä sitten nouse ennen seuraavaa tankkausta. Onko joku tyyppivika? voiko kenties tehä asialle jotain vai pitääkö kontissa säilyttää varakanisteria? :buck2:

Niin ja kävi mielessä myös lootan vaihto m47:aan, joutuu kuitenkin vauhtipyörän vaihtamaan siihen pottamalliin ykk-anturin takia ja tuo vanha kytkinkin on finaalissa. Minkäslainen kytkinpaketti olis hyvä (lue=halpa)? Kestääkö vaparimallien kytkimet yhtään vai kannattaisko panostaa turbomallin kytkinpaketteihin?
« Viimeksi muokattu: 13.10.2013, 22:17:46 kirjoittanut Pöndeix »
Nissan Skyline R32 Gts-t & Ford Sierra

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1280
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 räpellystä/turbotusta pikkubudjetilla
« Vastaus #26 : 13.10.2013, 23:20:06 »
Pun ylärajalla ajaa sen 200km ja alarajalla 100km (95%näin). 62l tankattu parhaimmillaan 60l tankkiin (60l tankki+5l täyttöputki).

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 räpellystä/turbotusta pikkubudjetilla
« Vastaus #27 : 14.10.2013, 13:18:19 »
Paas kertoen kokemuksia tosta jääkiekkomoottorinkannake ideasta kuhan saat koneen paikalleen  ;) Ite vaihdoin moponetin tukikumit omaani koneen vaihdon yhteydessä ja kone heiluu ihan tolkuttomasti  :(
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 räpellystä/turbotusta pikkubudjetilla
« Vastaus #28 : 14.10.2013, 13:49:52 »
Unohda noi jääkiekot ja muut ihme viritykset. Laitat uudet kumit sinne ja sillä selvä. Ethän sä tätä konetta ala turbottaan? Suosittelen lukeen FAQ osastoo lankun tekniikasta. Tuon korimallin vollessa ei ole ikinä ollut M40 lootaa. Sekin selviäis kun selais näitä sivuja.

Mitä tohon bensamittariin tulee niin joko anturi sökö tai mittaristossa vikaa. Tyyppivika.
V70 TDI

Poissa Pöndeix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 räpellystä/turbotusta pikkubudjetilla
« Vastaus #29 : 14.10.2013, 13:56:56 »
No minkä takia mä sinne uudet kumit laittasin jos kerta uusillakin heiluu? Ja eihän nuokaan ole kun vuoden vanhat eikä auto sinä aikana ole paljoa liikkunu. Ja luenpa sitten tuon FAQin..Anna nyt nuorukaisen harrastaa, jonkunhan ne virheet täytyy tehdä ;)
Nissan Skyline R32 Gts-t & Ford Sierra

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron