Autodiagnoosi  Carcom Oy

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298806 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #225 : 27.09.2012, 17:13:21 »
mitä tomaatti tykkää noin pitkästä välityksestä  :o :o  vai käsitinkö oikein

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #226 : 27.09.2012, 20:39:41 »
mitä tomaatti tykkää noin pitkästä välityksestä  :o :o  vai käsitinkö oikein

Joo välityspä hyvinkin :) Miten niin ei tykkäisi?


Iltapuhteina jatkoin kaasupolkimen kanssa puuhailua ja lopputuloksena vallan hienosti toimiva mekanismi. Saattaa tosin olla sille cruisen alipainekellolle vieläkin turhan jäykkä, vaikka otinkin jo yhden jousen pois sähköpolkimen sisältä. Pitänee vielä vaihtaa se jäljelle jäänytkin hieman hennompaan.

Kaasu "kiinni". Noihin ylempiin reikiin tulee siis se alipainekellon vaijeri.


Kaasu"auki". Poljin ei liiku, jos alipainekello vetää kaasua päälle.


Vivun päässä oleva neulalaakeri
« Viimeksi muokattu: 28.09.2012, 07:28:31 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #227 : 27.09.2012, 20:48:00 »
matalat kierrokset ja kova vääntö tekee höpöä noille tomaateille.
Kiihdytyksissä menee päälle tietty kiktaunit, mutta tasavauhtia ylämäkeen kontti täynnä projektien osia sitte se pahin

Ootko muuten jaskenu paljonko kierrokset 80 ja 100 nopeuksissa tuolla perällä?

 edit: Öljynpainehan on näissä tärkein, kaikissa laatikoissa ei välttämättä riitä pumpun tuotto matalilla kierroksilla ja rupeaa levyt luistamaan. Muutenkin heikompi voitelu.


jatketaas tässä:
AW30 on aikas järeä laatikko rivikoneelle, etuvetoisten AW50 ja TF80SC lootat ovat aika karkkipaperia. AW30 saa vahvistamalla kestämään leikiten 500-800Nm, samaa laatikkoa käytetään 4korisessa turbosuprassakin ja V8 lexus+toyotassa, 3-4 vaihteiden pakassa vaan yks levy lisää. Kaverilla oli tollasessa suprassa 600hv kone, ja laatikko kesti hyvin leikkimistä. Turbiinin noista voi saada hajalle idioottimaisella ajotavalla, lootan pakat ja rattaat kestää.

kestää kestää, kunhan saa kierroksia ja sen myötä öljynpainetta.
Mitä enemmän öljynpainetta, sitä kovempi puristus kitkalevypakoissa.
Tätä siis ajoin takaa.
Tuossa AW30:ssä onkin näköjään 5 levyinen ylivaihdekkin, aw 7x sarjassa niitä onkin vain 3 kpl mikä on koko lootan heikoin lenkki.  Luulis sen sitten kestävän  :)

nyt löytyy tuon lootan korjausopas sähköisessä muodossa jos joku sitä tarttee  :hello:
http://www.mkivsupra.net/vbb/attachment.php?attachmentid=123556&d=1290867018
vaatii rekisteröitymisen

« Viimeksi muokattu: 28.09.2012, 00:37:59 kirjoittanut Ari E »

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #228 : 27.09.2012, 20:54:00 »
matalat kierrokset ja kova vääntö tekee höpöä noille tomaateille.
kiihdytyksissä menee päälle tietty kiktaunit, mutta tasavauhtia ylämäkeen kontti täynnä projektien osia sitte se pahin

ootko muuten jaskenu paljonko kierrokset 80 ja 100 nopeuksissa tuolla perällä?

Ahaa?? No täytyy toivoa, että kestää. Saa sentään tuossa ohjelmoitua turbiinilukon ainakin aikaisemmin päälle, mutta mietin, että olisiko pitänyt sovittaa D5 automaatin turbiinia jostain, jos vaikka olisi sopinut tähän takavetoautomaattiin.

En ole ihan tarkkaan kartalla automaatin suurimman vaihteen välityksestä, mutta muistaisin sen olevan aika tarkkaan sama, mitä manuaaleissakin, joten tuolla välityksellä 100km/h nopeudessa kierrokset on tasan 2000r.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #229 : 27.09.2012, 23:09:22 »
matalat kierrokset ja kova vääntö tekee höpöä noille tomaateille.
Kiihdytyksissä menee päälle tietty kiktaunit, mutta tasavauhtia ylämäkeen kontti täynnä projektien osia sitte se pahin

Ootko muuten jaskenu paljonko kierrokset 80 ja 100 nopeuksissa tuolla perällä?

 edit: Öljynpainehan on näissä tärkein, kaikissa laatikoissa ei välttämättä riitä pumpun tuotto matalilla kierroksilla ja rupeaa levyt luistamaan. Muutenkin heikompi voitelu.
AW30 on aikas järeä laatikko rivikoneelle, etuvetoisten AW50 ja TF80SC lootat ovat aika karkkipaperia. AW30 saa vahvistamalla kestämään leikiten 500-800Nm, samaa laatikkoa käytetään 4korisessa turbosuprassakin ja V8 lexus+toyotassa, 3-4 vaihteiden pakassa vaan yks levy lisää. Kaverilla oli tollasessa suprassa 600hv kone, ja laatikko kesti hyvin leikkimistä. Turbiinin noista voi saada hajalle idioottimaisella ajotavalla, lootan pakat ja rattaat kestää.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #230 : 28.09.2012, 09:11:38 »
Kunnollisella öljyn jäähdyttimellä parantaa laatikon kestävyyttä kummasti.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #231 : 28.09.2012, 18:40:07 »
Tänään oli kotiin tullessa auton takakontti täynnä hyvää tavaraa. Webasto, R:n jarrut ja kauan kaipaamani perävälitys. Juhlan kunniaksi pidän tänään vapaapäivän ja tyydyn vaan hypistelemään uusia hankintoja :)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #232 : 28.09.2012, 18:42:41 »
onko varma  ;D

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #233 : 28.09.2012, 18:43:15 »
Tänään oli kotiin tullessa auton takakontti täynnä hyvää tavaraa. Webasto, R:n jarrut ja kauan kaipaamani perävälitys. Juhlan kunniaksi pidän tänään vapaapäivän ja tyydyn vaan hypistelemään uusia hankintoja :)
Vapaapäivä sulle suotakoon. Oot kyllä sen verran kovaa tahtia saanu valmista aikaseks.   O0

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #234 : 29.09.2012, 14:52:12 »
Tänään oli kotiin tullessa auton takakontti täynnä hyvää tavaraa. Webasto, R:n jarrut ja kauan kaipaamani perävälitys. Juhlan kunniaksi pidän tänään vapaapäivän ja tyydyn vaan hypistelemään uusia hankintoja :)
Maukkaita osia, tulikos nuo jarrut ruotsinmaalta ?
volvoja - onhan noita.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #235 : 29.09.2012, 19:39:54 »
Maukkaita osia, tulikos nuo jarrut ruotsinmaalta ?

Melkein :) Yksi suomalainen välikäsi oli välissä ja sekin asuu osittain ruotsinkielisellä alueella ;D Terveisiä...


Johtohommat etenivät tänään aika mukavasti. Hieman on epävarmuutta ilmassa laatikon kytkentöjen toiminnan suhteen, mutta ne selviävät sitten, kun saa auton siihen malliin, että pääse koeajamaan.

Tässä laatikolle menevä johtosarja


Ja tässä ohjainyksikön liittimet asennettuna


Tämän verran vielä kytkemättömiä johtoja


Tuntuu oudolta, että tuossa vasemmanpuolisessa nipussa on johtoja noin paljon. Mihinköhän ihmeeseen ne kaikki menee. No, se selviää aikanaan, kun tutkii kytkentäkaavioita.

Photobucketissa myös muutama yleiskuva kojetaulun alta.

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #236 : 29.09.2012, 20:47:06 »
aika ruosteinen sarana ;D ;D

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #237 : 29.09.2012, 21:44:09 »
aika ruosteinen sarana ;D ;D

Turha koittaa, se on vain likainen ;D

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #238 : 02.10.2012, 20:38:55 »
Kyllähän sitä sähköhommaa näköjään riittää tässäkin projektissa :o Joka ilta olen ollut sähköistämässä, ja vielä on vaan vähän kesken. Muutama kytkentä on sellainen, että varmuutta toiminnasta ei saa, ennen kuin pääsee kokeilemaan. Tällaisia ovat lähinnä ilmastoinnin toiminta, kun siinä oli pari omituista Motronicin boksin kautta kulkenutta johtoa, jotka lopulta kytkin B230 moottoriversion kytkentäkaavion mukaisesti suoraan toisiinsa kiinni. Toinen harmaita hiuksia aiheuttanut kohde on latausvalo. Korjaamokirjallisuuden mukaan toimintaperiaate on ihan samanlainen, mitä "tavallisessakin" autossa, eli heräte tulisi D+ napaan, mutta tässä se napa on merkitty L ja herätejohto menee suoraan cem:iin. Otan em. johdon pois ja kytken sen suoraan perinteisesti latausvalolle. Aiemmin mietintää aiheuttanut vaihteiston sähköistys lienee nyt hanskassa. Yksi perin tarpeellinen asia, minkä olin unohtanut ihan totaalisesti on, että moottoriin pitää saada toinen (alkuperäinen) lämpötila-anturi mittaria varten. Tämän anturin johdot olin myös unohtanut melko sujuvasti. Noo, eikähän se tästä...

Tänään suoritin myös viimeisiä hankintoja. Kotiinviemisiksi tarttui mm. moottoriöljy, vaihteistoöljy, ohjaustehostimen öljy, peräöljy ja jäähdytysneste. Kaikissa luonnollisesti Volvon logo kyljessä 8)

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4669
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #239 : 02.10.2012, 21:20:43 »
Sinällään ei tule yllätyksenä tuo sähköistys homma tällasissa prokkiksissa ::)

No koska tästä saadaan ensimmäiset savut? ??? Ihan sama onko sähköistä vai putken päästä :D
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy