Race.fi  Puotilan autokorjaamo

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 605784 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #345 : 09.03.2014, 22:54:54 »
Joitain nelosella olevia koodejahan esim EGT (B204FT jne) tuottaa.

Juu, kyllä minä ne FAQ:n koodit tiedän.
4-1-1 Kaasuläpän asennontunnistin ?

Mutta nuo kaksi ovat kiinnostavia. 4-2-1 ja 4-3-1, joita ei löydy edes LH3.2 versiosta.

Mielenkiintoista huomata, kuinka lambda-säätö käy tarkaksi, kun kartta alkaa olla kohdillaan.
kapeakaista-lambdan antama jännite pyörii 200-600mV välissä, kun kartta on kohdillaan ja jos sopat ovat solussa IMMun linearisointikäppyrän kanssa tasan kohdillaan, on tuo jänniteen heilumisväli 400-600mV. Tuollaisia soluja alkaa löytymään kartastani useampia jo! 

S*

Vakiovirikartta tai vakiokartta ei anna likikään tuollaisia tuloksia!  :D
Mutta Wiinamäen miehen on paree hieroa karttansa kohdalleen, sillä korvikkeilla se riittää, kunhan se on tontilla tai edes siellä suunnassa!  ;D

Ja valitettavasti tuo kartta ei suoraan ole mihinkään muuhun moottoriin täysin sopiva!  :-[

Pari omituisuutta olen havainnut jo aikoja sitten, mutta ovatko muut huomanneet samaa?
LH nykäisee sekunniksi tai korkeintaan kahdeksi sopat paksulle moottorijarrutuksella muutamia sekunteja kaasun hölläyksen jälkeen (kaasu kokonaan pois).
Samaten täytyy ihmetellä sitä herkkyyttä, millä LH tunnistaa tuon lievänkin moottorijarrutuksen ja vetää laihalle välittömästi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #346 : 10.03.2014, 01:09:40 »


Tuossa nykyinen karttakötöstys...  Kyllä siinä on jo kolmisen kymmentä solua kohdillaan!  :)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #347 : 10.03.2014, 10:23:01 »
Juu, kyllä minä ne FAQ:n koodit tiedän.
4-1-1 Kaasuläpän asennontunnistin ?

On näköjään FAQ:ssa mennyt puurot ja vellit sekasin näköjään, esim:

3-4-4      EGR:n lämpötilasignaalin puute/vika   johdotusvika tai anturivika


Kyseessä on oikeasti B204FT:n EGT järjestelmän vikakoodi, ei EGR:n.

Mutta edelleen, oletko metsästänyt B204FT/GT koneiden binääreistä kyseisiä koodeja, niissä on muutenkin omia erikoisuuksiaan verrattuna perus 8v vinokoneeseen.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #348 : 10.03.2014, 15:48:15 »
Pikaisesti vilkaisin tuota B204FT 950-biniä ja se on ainakin kovin sukua vanhoille vitos-sarjan bineiille. Eli epäkiinnostava minun näkökulmastani.

Kovin ryppyinen korjauskartta siinä ainakin on!  ???



Lisäksi kierroslukuaskelasteikko on korjauskartassa erilainen kuin B230FK/FT koneissa!  :o
Joka on muuten LH:ssa säädettävä/skaalattava, kuten kuormatietokin. Tosin suuresti sitä ei kannata ajatella hipelöivänsä, ellei tiedä tarkalleen, mitä tekee tai muutoin saattaa tulla nopsasti se virittäjän joululaulu laulettavaksi!

Siinä sen B204FT/GT härvelin vikakoodit
Lainaus
1   3   3
4   3   1
2   3   3
2   2   3
1   1   3
4   4   3
3   2   2
3   1   1
2   3   2
1   3   2
2   3   1
3   3   1
2   1   1
1   2   2
3   2   1
2   1   2
1   2   1
1   1   1

Näköjään se EGT/EGR moka on lähtöisin ihan täältä asti.
http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html#LH24FuelInjectionFault

Minua kiinnostavat erityisesti 954/962/967/984 turbojen binäärit, joista olen viritellyt alkuperäistä 954 binääriä.
Vasta versio numero 56, 954-binistä meneillään täysin omilla säädöillä!  :buck2: :idiot2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #349 : 10.03.2014, 16:02:13 »
Lisäksi kierroslukuaskelasteikko on korjauskartassa erilainen kuin B230FK/FT koneissa!  :o
Joka on muuten LH:ssa säädettävä/skaalattava, kuten kuormatietokin. Tosin suuresti sitä ei kannata ajatella hipelöivänsä, ellei tiedä tarkalleen, mitä tekee tai muutoin saattaa tulla nopsasti se virittäjän joululaulu laulettavaksi!

Aihe tai alue jota etsit on joko poistettu tai sitten se on oikeuksiesi ulkopuolella...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #350 : 10.03.2014, 16:15:18 »
Aihe tai alue jota etsit on joko poistettu tai sitten se on oikeuksiesi ulkopuolella...

"Ei jäsenten" ongelma korjattu!   :hello:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=380.msg750558#msg750558


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #351 : 10.03.2014, 23:32:25 »
Jotenkin aistin tuolta höpinä-ketjusta, että et diggaa dieseleistä?
Todella väärin aistit!  :buck2:

Ja mitä sillä on tekemistä tämän projektin kanssa tai miten se auttaa tätä prokkista edistymästä tai jakaa tietoa muille harrastajille LH-vinokoneen säätämisestä tai alkoholisoimisesta?  ::)

Vai oliko sinulla ideoita, miten diesel-koneen saa ysiini ja käymään RE85:lla?  ???


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #352 : 12.03.2014, 23:03:48 »
Tänään taisi tulla enkka kulutuksen pienuudessa Wiinalla, sillä hitusen päälle 300km ja puolitankkia meni.
Marssivauhti ripeä tyylilleni uskollisesti. Mutta bensallakaan tätä väliä en ole onnistunut käytännössä vähemmällä ajamaan!

Selviää huomenna, mikä oli oikea kulutus kun käyn tankkaamassa kotimatkaa varten!   *taavih->


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #353 : 14.03.2014, 00:52:57 »
Mennessä kulutus oli 14.03L/100km ja tullessa 13,6L/100km/h.
Menessä keskinopeus oli 8x km/h (tarkastamatta) ja tullessa 87,6km/h. Ei paha, sillä bensiinillä nuo lukemat olivat samoissa tai enemmän vastaavassa tilanteessa!  *taavih->

Jos ajaisin yön pimeinä tunteina ilman muita tai vähillä ohituksilla, niin lukemat tippuisivat Wiinalla sinne 10-11L nurkkiin!  :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #354 : 14.03.2014, 08:48:29 »
Missäs nopeudessa turbiini sulla lukkiutuikaan? Kun eikös se nostanut kulutusta (turbiini vapaa) alle 9xkm/h? Että menisikö 100km/h pienemmällä?

Mietin vain mielessäin, kuinka laihalla sen saisi menemään. Tuokin lukema sisältää taatusti sitä avosandaalia. :D

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2284
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #355 : 14.03.2014, 10:39:08 »
Missäs nopeudessa turbiini sulla lukkiutuikaan?

Ainakin omassa classicissa meni AW71L turbiini lukkoon vasta kun viisari näytti hieman yli satkun.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #356 : 14.03.2014, 15:03:07 »
Missäs nopeudessa turbiini sulla lukkiutuikaan? Kun eikös se nostanut kulutusta (turbiini vapaa) alle 9xkm/h? Että menisikö 100km/h pienemmällä?
Lukittuu öljynlämpötilasta riippuen 98-102km/h nopeudessa (todellista nopeutta).

Mietin vain mielessäin, kuinka laihalla sen saisi menemään. Tuokin lukema sisältää taatusti sitä avosandaalia. :D

Nuo kulutuslukemat on ajettu stoikassa säätäen kartta "sweet-spottiin". Eli lambada tanssii 200mV sykkyrää stoikan ympärillä!  :hello:

Ja avosandaaliatm käytettiin reissulla jokaisessa ohituksessa!  ;D

Laihaseoksilla pääsee alemmas, mutta peruskartta pitää hieroa kohdilleen kunnolla, jotta pääsee kikkailemaan laihaseoksilla!   , S*

Näet haluan myös sellaisen hyvän stoikka-kartan, jotta voin valita sitten haluamani, joko taloudellisuuden tai suorituskyvyn mukaan!  :juhau:

Wiinalla kuin tuo suorituskykyikkuna seoksissa on pirun kapea, niin kaiken pitää olla kohdillaan just, eikä melkein!  ???

Tuossa hyvää juttua aiheesta:
http://www.car-engineer.com/adapting-an-engine-to-ethanol-fuel-flex-fuel/

Iltasella sitten leikin vielä vääntökäppyrän kanssa ja meinasi käydä hassusti rääkätylle turbiinin lukolleni! Onneksi pito loppui kumeista, eikä laatikosta!  :-[

Joten syttykäppyrän kohdilleen haettuani, laitan uuden laatikon sitten WiinaWinokoneen perään, sillä AW71 pettää touhussa varmasti, koska se on avosandaaliatm reilusti nähnyt, eikä ole enää nuoruutensa terässä!  :-\
« Viimeksi muokattu: 14.03.2014, 15:23:41 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #357 : 16.03.2014, 21:28:10 »
Taas hieraistu hitunen karttoja.



Työläs vaihe käydä solu solulta lävitse tuota yli 0,2 baarin ahdoille siirtymistä (pallot kuvassa) ja niiden ylä/alapuoliset solut ja niiden suhde huomioiden.  Kaksikin pykälää laihalle, vetää liian laihalle ja kaksi pykälää rikkaalla on liian rikkaalla optimista.

Mutta tämä on vain , S*  Wiinamäen miehen ongelmia, korvikkeiden käyttäjät pärjäävät oikein hienosti noilla siellä päin olevilla kartoilla!   :D

Mutta korvikkeiden käyttäjät joutuvat korvaamaan ahdoilla väännön puutetta! Se 45 asteen sytytysennakko tuntuu kivalle!  :D

Ps. sain myös pakkasen vuoksi haettua sen käynnistyksestä käyntiin siirtymäkartan haettua paikalleen nollan pinnoista, joka oli hakusessa.....    :pomo:
« Viimeksi muokattu: 16.03.2014, 21:32:34 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #358 : 19.03.2014, 01:09:52 »
Tänään saatoin järjestää kansiremontin itselleni (taas).

Aamusella Tzadiin lähtiessä tarkastin normaaliin tapaani öljyt ja vedet. Huomasin, että jäähdytysnestettää puuttuu liki paisarillinen. Lisäsin sitä ja lähdin ajoon.  Tzadista poistuessani ihmettelin liikennevaloissa, että flekti pyörii vähän liian usein.
Siitä sitten etsimään pysäytyspaikka.  Entiselle viikin aakkoselle parkkiin ja nesteitä tarkistamaan. Vähentyneet olivat, joten vähän nestettä paisariin ja huoltsikkaa etsimään. Siitä läheiselle nesteelle tutkimaan ja vesipytyt täyttämään.
Nesteellä sitten tutkin mistä nestettä katoaa. Ei meinaa näkyä mitään ja silti tulipellissä on nesteen jälkiä.
Tutkin käsikopelolla kaikkia letkuja ja lämppärin kennolle hanalta menevä letku tuntui hituen kostealle. Maistoin pisaraa ja glykoliahan se oli.

Siitä sitten 90-asteen mutkaa irroittamaan ja tutkimaan.  No sieltä löytyi liki 9mm halkeama!  >:(
Suomalais-ugrilainen metsäremontti, toisinsanoen!  :-[



No, tuumasin, että tästä saattaa tulla kansipoka uudelleen. Heitin kannesta tulevan letkun lämppärin kennolle suoraan kiinni ja täytin systeemin nesteellä.
Tämän jälkeen pieni käsien pesupaussi ja kone käyntiin. Painetta muodostui ja se pysyi!  :)

Takaisin kehän kautta motarille ja pikaista pakoa Tzadista!

Motarille päästyäni tuumasin, että jos kansivikaa on, ajetaan se koneesta pihalle ja avosandaaliatm koneelle!

Kone kesti läjässä kotimatkan, vaikka tossua annettiin huolella ja sain munakuskiharjoittelijankin opiskelemaan omaa munakuskeilutyyliäni A6 avantilla.

Keskikulutus reissulla 1/4 tankki mennessä ja tullessa reilu 1/4 tankki.  Koko reissun kulutus 45,1L (295km), eli 15,3L/100km.
Käytetyillä nopeuksilla se meni tiukalle bensallakin ja flexin kanssa ei onnistunut koskaan tuolla tahdilla, jossa ahdin määräsi tahdin!  ;)

Nyt voin sanoa, että stoikkalastukin on taloudellinen meikäläisen setissä. Optimia lastua laatikko ei vain enää kestä!
Ja syttylastun vuoksi se vähäinenkin voiman yritys kuolee 4trpm lukemissa, tosin 0,8 baarilla Wiinalla saa saman kuin vakiosysteemillä bensalla ja baarilla!  8)

Päivä päivältä vahvistuu se ajatus, etten palaa enää korvikkeisiin!  :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #359 : 19.03.2014, 01:46:06 »
Ja koska pahoihin tapoihinihan kuuluu julkaista karttani kaikkien kaupallisten lastuntekijöiden kiusaksi ja hyödyksi (erityisesti), niin tässä tämän päiväinen setti, joka eroaa entisestä aikas paljon.



Pallojen alueella piileskelee muutama "lean-spot", joita olen intensiteetillä metsästänyt.
Täytyy varmaan seuraavaksi testata karttojen pisteiden skaalaamista johonkin muuhun kuin ns. vakio-settiin.

Juu, kyllä! LH:n vakiokarttojen 16*16 pisteet pystyy määrittelemään halutessaan!  :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo