Ajattelin oman kokemukseni kirjoittaa D5:een laitetusta tehoboksista. Auto on siis -03 V70 manuaali D5 koneella. Autolla meni vakiona kolmosella 80-120 kmh noin 5.8 sek nyt boksilla noin 4.5 sek. Boksina on Steinbauer joka pidentää suuttimien aukioloaikaa lisäten polttoaineen saantia. Miinuspuolena on kyllä se että kaksoismassavahtipyörä alkoi jylisemään 2000-2500 rpm alueella kun kunnolla vedetään nelos ja vitos vaihteella. Pienemmillä vaihteilla ei jylise. Autolla on ajettu noin 300 tkm. Onko se jylinä resonointia, merkki lopussa olevasta vauhtipyörästä vai yksinkertaisesti siitä että se kestä kasvanutta vääntöä??? Olen lukenut että jylinä alkaa jossain vaiheessa kun vääntö kasvaa liian suureksi, mutta mikähän siinä on rajana? Hyväähän se ei varmasti tee voimansiirrolle eikä muutenkaan. Boksi on nyt pois käytöstä ja ajattelin testata sitä seuraavan kerran kunhan saan ajan penkitykseen.