Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvon suosio romahti

  • 25 Vastauksia
  • 7286 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Anniina

  • Ei Ansku
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
Vs: Volvon suosio romahti
« Vastaus #15 : 22.11.2012, 17:41:35 »
Näin juuri , ensimmäistkään Skodaa ei mahdu kymmenen myydyimmän listalle , eli herää kysymys mikä mahtaa olla  aftonbladetin jutun tarkoitus ?
ruotsalaiset taas asialla  ;)
Club Perwium Salaseura
@antunliisa
Ajokkina S60 2,4T, -01 kultakeltainen tuontimalli

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: Volvon suosio romahti
« Vastaus #16 : 22.11.2012, 18:16:21 »
Kattelin tuossa itsekin eilisiltana Skoda Octavian farkku hintoja. Ihan ok oloinen peli :)
Nuo pari oli kiinnostavia yksilöitä.
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5131389
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5232252
« Viimeksi muokattu: 22.11.2012, 18:26:10 kirjoittanut ToniJH »
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: Volvon suosio romahti
« Vastaus #17 : 22.11.2012, 18:25:47 »
Joo kaikki Ruotsalaiset haluaa "Tutkimuksen" mukaan Skodan, mutta tyytyvät kalliimpaan Volvoon vaikka se on ihan "Skeidaa".

Joo osta toni Laadukas Skoda TSI koneella ja DSG-vaihteistolla. Siinä on huoltovapaa Jakoketju ;)

Poissa Mustakorpi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon suosio romahti
« Vastaus #18 : 22.11.2012, 21:04:41 »
Omia kokemuksia
Allekirjoittaneen taloudesta löytyy molemmat merkit Volvo V70 2,4D Summum  ja Skoda Octavia 4X4 farkku 1,9TDI. Volvo on vm 2006 kuten Skodakin. Volvolla on ajettu 208tkm ja Skodalla 232tkm.

Volvoa on korjattu seuraavasti:
Syyskuu 2008: etukoiranluut ja RT-päät.
Maaliskuu 2009: turbo vaihdettu.
Tammikuu 2010: molemmat vetonivelet ja vasen etupyörän laakeri.
Helmikuu 2011 : hammastanko, aksiaalinivelet ja rt-päät.
Toukokuu 2011: etukoiranluut, etualatukivarren helat, pakoputken takaosa.
Syyskuu 2012: ohjaustehostajan pumppu, 2 ruiskutussuutinta, hehkutulpat, vasen etuoven lasinnostimen mekanismi.
Lokakuu 2012: polttoainepumppu vaihdettu. 

Skodaa on korjattu seuraavasti:
Maaliskuu 2009: etualatukivarren takahelat, oikea etukoiranluu, etukallistuksenvakaajan runkohelat. 
Marraskuu 2010: kardaanin ja etuperän välinen stefa
Heinäkuu 2012: Oikea takapoikkitaistukivarsi.

Molemmat autot on huollettu uudesta asti huoltokirjan mukaisesti ja molemmissa käytetty Castrolin valmistamaa moottoriöljyä.

Taitaa seuraavaksi molemmat autot olla Skeidoja.... :o
Harrasteauto
SAAB 900 AERO 16
VOLVO 480ES

Poissa Harjus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon suosio romahti
« Vastaus #19 : 22.11.2012, 22:37:38 »
Omia kokemuksia
Allekirjoittaneen taloudesta löytyy molemmat merkit Volvo V70 2,4D Summum  ja Skoda Octavia 4X4 farkku 1,9TDI. Volvo on vm 2006 kuten Skodakin. Volvolla on ajettu 208tkm ja Skodalla 232tkm.

Volvoa on korjattu seuraavasti:
Syyskuu 2008: etukoiranluut ja RT-päät.
Maaliskuu 2009: turbo vaihdettu.
Tammikuu 2010: molemmat vetonivelet ja vasen etupyörän laakeri.
Helmikuu 2011 : hammastanko, aksiaalinivelet ja rt-päät.
Toukokuu 2011: etukoiranluut, etualatukivarren helat, pakoputken takaosa.
Syyskuu 2012: ohjaustehostajan pumppu, 2 ruiskutussuutinta, hehkutulpat, vasen etuoven lasinnostimen mekanismi.
Lokakuu 2012: polttoainepumppu vaihdettu. 

Skodaa on korjattu seuraavasti:
Maaliskuu 2009: etualatukivarren takahelat, oikea etukoiranluu, etukallistuksenvakaajan runkohelat. 
Marraskuu 2010: kardaanin ja etuperän välinen stefa
Heinäkuu 2012: Oikea takapoikkitaistukivarsi.

Molemmat autot on huollettu uudesta asti huoltokirjan mukaisesti ja molemmissa käytetty Castrolin valmistamaa moottoriöljyä.

Taitaa seuraavaksi molemmat autot olla Skeidoja.... :o



Sulla on nyt tuon ikäluokan octavia 1.9 koneella ja veikkaisin manuaalilaatikolla. Sellaisia katselin vaihtoehtoina itsekin kun ostin nykyisen V70 D5.sen. Jos sulla olis 2.0Tdi DSG niin mitä luulet olisko selvinny noin edullisesti? Tietenkin olis mahdollista, mutta ffp.ltä ja muita vag foorumeilta, esson baarista ja puskaradiosta on kuulunut hyvinkin kalliista "huolloista". Saati sitten uudemmissa on hyvinkin ikäviä öljynpaineen katoamisia, suutin  ongelmaa jne.. Lisäksi kiinnitin huomiota Volvosi remontteihin jotka kilometreihin nähden on kyllä runsaita.. Itse ajoin edellisellä vanhakoppa seitenkymppisellä 170tkm ja etupään nivelet(paitsi toinen ulompi ja toinen sisempi raidepää) vaihdettiin kaikki kerran sinä aikana.  Myyntipäivänä katsastin eli ei ollu silloin väljää. Niveliä menee tämän kokoluokan autoista merkistä riippumatta.. Myös vag vehkeistä. Ocu on tehty golfin alustalle ja siinä mielessä hyvä, ettei passatin. Suuttimia Volvoista menee, mutta yleisemmin vähän runsaammilla kilometreillä.. no se siitä..

On mulla ollu itselläkin octavia. -00 1.9TDi joka palveli mainiosti sen 70tkm. mitä ajoin. Karu, mutta varma kyyti. Eniten ehkä tympäisi sisämelu joka huonopintaisella tiellä ja 225 kumeilla oli sitä luokkaa, että eipä tullu ylinopeuksia ajeltua. Uudemmat on tietenkin hiljaisempia, muttei hiljaisia. VRT. -99 V70 ja -09 Superb joissa en huomannu eroa ainakaan skodan eduksi. Nyt on uudempi pattikylki V70 D5. Voi olla, että samanikäinen karvalakki mallin skoda 100hp koneella olis huolettomampi, mutta varmasti kyyti on parempaa/mukavampaa volvossa..

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon suosio romahti
« Vastaus #20 : 22.11.2012, 22:58:26 »
Ok - ihan hyvää vertailua, mutta onko autot muutoinkaan aidosti samalla viivalla? Vie Skoda vähemmän polttoainettakin ja vakuutukset on halvemmat. laatikosta puhumattakaan.

Poissa Harjus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon suosio romahti
« Vastaus #21 : 23.11.2012, 06:13:27 »
kieltämättä vertailun lopputulos riippuu painotusarvoista. Itsellä tulee enimmäkseen maantieajoa ja muutenkin tarviin tilaa niin kokoluokkaa en mielelläni lähtis pienentämään.  kilometrejä tulee jonkin verran niin mukavuudelle (penkit, sisämelu....) annan arvoa. Vaunua tulee toisinaan vedettyä ja siihen tarkoitukseen skodan luotettava 1.9 täytyy lastuttaa.   Tuulilasissa oli jokin aika sitten vertailuja, asiakastyytyväisyys jossa volvo jäi alle keskiarvon. Saman lehden  haluttavuus tilastoissa oli toinen jossa taisi olla mukana merkkiuskollisuus. Pahus kun  en löytäny lehteä.

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvon suosio romahti
« Vastaus #22 : 23.11.2012, 08:15:58 »
Mä en oikeen oo päässyt sisään tuohon dsg lootaan.
Mun mielestäni siinä on menty mukavuudessa reilusti takapakkia.

Mitä nyt noita työmaalla joskus ajellut niin eihän niillä pehmeästi lähde liikkeelle mitenkään...

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Volvon suosio romahti
« Vastaus #23 : 23.11.2012, 13:30:07 »
Tuntuu noita kohtalaisen hinnakkaita vikoja olevan Skodassakin, kaveri kiroillut 2.0TDI RS:n pumppusuuttimia kerran jos toisenkin.

Mutta tuo että ahtimia ja hammastankoja vaihdetaan noin pienillä kilsoilla tuossa ylläolevassa Volvossa, niin ei kyllä ole mitenkään hyväksyttävissä. Ahtimen nyt pitäisi kestää normaalikäytössä henkilöautossa vähintään se 300tkm.
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: Volvon suosio romahti
« Vastaus #24 : 23.11.2012, 15:45:37 »

Mutta tuo että ahtimia ja hammastankoja vaihdetaan noin pienillä kilsoilla tuossa ylläolevassa Volvossa, niin ei kyllä ole mitenkään hyväksyttävissä. Ahtimen nyt pitäisi kestää normaalikäytössä henkilöautossa vähintään se 300tkm.
Niin ne normaalisti kestääkin tuonkin koneen yhteydessä.

Tuntuu noita kohtalaisen hinnakkaita vikoja olevan Skodassakin, kaveri kiroillut 2.0TDI RS:n pumppusuuttimia kerran jos toisenkin.
Kyllä niitä vikoja on vähän kaikissa merkeissä (paitsi Johtotähdessä ), myös Pirkka Audissa. (noilla pummpusuuttimilla on käsittääkseni tällä hetkellä tuonkin koneen yhteydessä joku kampanjan tapainen, kun niiden johdotukset tuppaa kait sulamaan, eli ei kirpaise rahallisesti niin paljon, mutta auto jää aina tielle :-[ , uudemmassa 2.0CR-koneessa taas korkeapainepumpun kesto ei ole ihan sitä mitä sen pitäisi olla)

Mutta tämä juttu keskittyi lähinnä muihin tekijöihin. Mikäli ajatellaan, että tuotteen laatu=kyky täyttää asiakkaan odotukset, niin sama tuote voi olla hyvinkin erilaatuinen, mikäli asiakasryhmä muuttuu.

Poissa Mustakorpi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon suosio romahti
« Vastaus #25 : 23.11.2012, 19:21:24 »
Sulla on nyt tuon ikäluokan octavia 1.9 koneella ja veikkaisin manuaalilaatikolla. Sellaisia katselin vaihtoehtoina itsekin kun ostin nykyisen V70 D5.sen. Jos sulla olis 2.0Tdi DSG niin mitä luulet olisko selvinny noin edullisesti?

Vaikea sanoa miten 2.0 TDI DSG noilla yli 200tkm määrällä korjauttaisi, taloudessa on myöskin Octavia Scout 2010 2.0 TDI "lastutetulla" pumppusuutin koneella (n. 200hv / 420 Nm), sillä on nyt (ensi viikolla) ajettu 60tkm ilman ensimmäistäkään korjausta, kuulin että Skodaan on vaihdettu noita pumppusuuttimia takuuna aina 6 vuoteen asti, DSG vaihteistoa kun ei saanut vielä 2010 mallin Scouttiin eikä Commonrail konetta, toisaalta en olisi DSG:tä kaivannutkaan, commonrailiä kyllä.

BTW unohtui Volvon korjauslistasta ilmastoinnin kompressorin vaihto toukokuu 2012.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2012, 19:23:39 kirjoittanut Mustakorpi »
Harrasteauto
SAAB 900 AERO 16
VOLVO 480ES

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo