RallyBaron  Samppasport

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895110 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa THElias

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • Tekemällä oppii.
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2805 : 16.10.2015, 12:13:01 »
Onko kellää kokemuksia LT volkkareissa olevista 2.8litrasista deekuista? Oman käsityksen mukaan ovat samanlaisia kuin d24 mutta vaan isompi litratilavuus. Menisiköhän sellainen volvon keulille...
Volvo 940 -91 D24tic
Volvo 240 Ambulanssi -83 D24tic

Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2806 : 16.10.2015, 12:37:20 »
LT:n 2,8 moottori on nelisylinterinen TDI mekaanisella 12mm syöttöpumpulla.

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2807 : 17.10.2015, 13:46:27 »
Liekkö se LTeen moottori sitte mimmonen ominaisuuksiltaan ja kestoltaan ? 

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2808 : 17.10.2015, 15:56:43 »
eikö se deekunaikanen lt:n 2,8l kone ollut jokin ivecon tms pata?

Eikö kone kannattaisi samoilla hajuilla heittää sitten 5 pyttynen tdi sinne?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2809 : 17.10.2015, 16:47:24 »
Eikö kone kannattaisi samoilla hajuilla heittää sitten 5 pyttynen tdi sinne?
Tuo tai mersun kone. Tosin 2.5 TDI:n kanssa pääsee sovittamisessa helpommalla.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2015, 16:50:11 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa kako

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • Ruma mutta hidas
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2810 : 17.10.2015, 18:59:11 »
Tervehdys vaan kaikille, ei mulla mitään asiaa ole, mutta jostain syystä päätin tänään tutkia d24:n sielunelämää ja törmäsin kuvassa näkyvään viritykseen. Olin kyllä tietoinen autoa hankkiessa, että karaa oli muokattu, sen lisäksi, että syöttöruuvia oli kierretty ainakin 2 kierrosta paksummalle, mutta yllätyin kyllä positiivisesti siitä, että auton virittäjä onkin ollut näin kovanluokan ammattilainen.



Ei mulla muuta, kiitos ja anteeksi.
1980 244 Mörkö || 1994 Volvo 945 d24tdic savulahna  ||  1977 Lincoln Continental Town Coupe || 1986 Mercedes W126 260SE

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2811 : 17.10.2015, 19:02:13 »
Siinä on mennyt tuo muokkaus väärinpäin  :D..eli syöttö on korkeimmillaan ilman ahtopainetta kun sen pitäisi olla toisinpäin. Ilmeisesti kuviteltu että karaa liikkuu ylöspäin.

Poissa Hondaboy

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2812 : 29.10.2015, 15:04:35 »
Jos käyttää deekusta kampiakselin irti jotta voi tarkistaa laakerien kunnon niin voi ilmeisesti kasata samoilla osilla takas?

Poissa VolvoRJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2813 : 01.11.2015, 23:57:43 »
Itellä on tommoonen d24 johon laittettu turbo (ahtoja 0.7 bar).
Paljonko toi kone kestää vakio männillä ja kangilla ja paljonko kehtaa ahtoja nostella ?


Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2814 : 02.11.2015, 00:10:10 »
Ilman välijäähdytintä en nostaisi yhtään. Välijäähdyttäjällä vakioahtimella suosittelen max. 1 bar ahtopainetta. Kyllähän nämä vielä jotenkin kasassa taitavat kestää 12mm pumpulla ja vaikkapa HX35 ahtimella 2 bar paineella, tuosta kovemmilla painella saa helposti kanget mutkalle. Näiden vakio muovipäätyinen välijäähdytin on kans melko huono sietämään painetta, joten mielummin kiinakenno kannattaa laittaa samantien.

tätä topicia lukemalla tuokin tieto olisi löytynyt ::)
« Viimeksi muokattu: 02.11.2015, 00:12:49 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2815 : 03.11.2015, 12:26:29 »
eikö se deekunaikanen lt:n 2,8l kone ollut jokin ivecon tms pata?


Perkins, ei kannata sotkeutua...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Samppa96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2816 : 09.11.2015, 23:04:51 »
Mikähän Volvon pumpussa on kun säätää syöttöä vähänkin isommalle niin jättää kierrokset päälle/leijumaan? Nyt syöttö säädetty "maksimiin" ja ei savuta juuri yhtään millään kierrosalueella vedättäessä..

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2817 : 10.11.2015, 11:00:22 »
Mikähän Volvon pumpussa on kun säätää syöttöä vähänkin isommalle niin jättää kierrokset päälle/leijumaan? Nyt syöttö säädetty "maksimiin" ja ei savuta juuri yhtään millään kierrosalueella vedättäessä..
Vähän saat kikkailtua vivustoa säätämällä,mulla on sama ettei savuta mut eise mua haitannu, muutin sitten ahtokaran asentoa.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Samppa96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2818 : 10.11.2015, 11:19:17 »
Miten sen kanssa kikkailit? Tuntuu vaan vedättäessä että aine loppuisi kesken isommilla ahtopaineilla niin sillä olisi hyvä jos sais hieman syöttöä lisättyä

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2819 : 10.11.2015, 12:14:34 »
Miten sen kanssa kikkailit? Tuntuu vaan vedättäessä että aine loppuisi kesken isommilla ahtopaineilla niin sillä olisi hyvä jos sais hieman syöttöä lisättyä
eihän se perus syöttö niinkään vaikuta ahdonalaiseen. Ahtokaran kääntö ja muokkaus auttaa siihen. Ohjeet eka sivulla. Siinä vivustossa on säätö tanko jolla voit säätää sitä tyhjäkäyntiä vielä lisää.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo